X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
רוטמן. הפקיד את ההקדמה בידי דמות אינטרנטית וירטואלית [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
ההסכמה המוזרה של שמחה רוטמן
הייתכן שאדם יכתוב ויפרסם ספר שכולל הקדמה - שעה שכותב הספר עצמו אינו יודע את זהותו של כותב ההקדמה? היש תקדים למעשה מוזר שכזה בארץ או בעולם? דומה, שניתן ללמוד מכך על טיב שיקול הדעת של ח"כ רוטמן

כל מי שמצוי בעולם הספרות התורנית יודע, שאברך בישיבה או פרח רבנות לא יעז לפרסם ספר תורני בלא לקבל "הסכמה" (במובן המלצה) של רב ידוע או גדול בתורה, שיוסיף בשולי הספר כמה מילים בדבר סגולותיו של הכותב וחשיבותו של הספר.
ח"כ שמחה רוטמן, פירסם לפני שנים אחדות ספר בשם "מפלגת בג"ץ", שלקראת סופו הוא טוען בין היתר כך:
"מערכת המשפט הישראלית ניתנת לריפוי, אך הדבר תלוי בנחישותם של נבחרי הציבור ובנכונותם להתעמת איתה. רק הצבת גבולות ברורים - ללא מורא מהתנגשות חזיתית - תוביל לשינוי"
שמחה רוטמן עובד כיום "לפי הספר" כאשר מה שמאיר את דרכו - כך נראה - הוא ה"הסכמה" של הספר הכוללת הקדמה, שנראה כאילו נחצבה כולה באבן בזלת.
אתה קורא את דברי ההקדמה הארוכים של הספר. יהיו שיסכימו עם התובנות של שמחה רוטמן ויהיו שלא יסכימו איתן, אבל קשה מאוד להבין תופעה מוזרה, שספק אם נראתה כמוה - לא רק בארץ אלא בעולם כולו:
במה דברים אמורים?
"ההסכמה" של הספר, הכוללת כאמור הקדמה עתירת עמודים, נכתבה ע"י איש אנונימי הנושא את הכינוי "אדם גולד". אותו "אדם גולד" מוכר היטב במרחבי הרשת כמי שמביע דעות ועמדות שעולות בהחלט בקנה אחד עם עמדותיו של שמחה רוטמן, ומבחינה זו כשלעצמה - אלמלא היה מדובר באדם אנונימי - לא הייתה כמובן שום בעיה.
לי אישית אין מושג ירוק מי הוא זה ואיזה הוא אותו "אדם גולד". ייתכן שזו השכנה שלי ממול, או שמא זה השכן שמעליה. ואוליי זהו בכלל שופט עליון לשעבר או שמא שופט שעדיין מכהן.
אלא שכאן בדיוק נוחתת הפצצה - נא להחזיק חזק: כותב הספר, ח"כ שמחה רוטמן, טוען בראיון מ-12.12.19 לאתר ביזנעס, שגם הוא עצמו איננו יודע מי הוא "אדם גולד".
להמחשת הדברים נביא כאן ציטוט רלוונטי מהראיון לאתר ביזנעס:
"את הספר כולו כתב רוטמן, אולם את ההקדמה כתב 'אדם גולד'. דמות אינטרנטית וירטואלית עלומה, שאיש לא יודע מי היא. אדם גולד כתב בשנים האחרונות ביקורת חריפה על המערכת המשפטית הרקובה, בערוץ טלגרם ייעודי ובטוויטר, לאחר שפייסבוק חסמו את חשבונו מספר פעמים עד לחסימה הסופית... ניסינו להציל מפיו לזהות הדמות הבדויה הזו, אולם רוטמן מספר שהוא התכתב עם אדם גולד מספר פעמים דרך הטוויטר ואף קיבל את המייל שלו, אולם הוא טוען שהוא לא יודע מי האיש...לשאלה מה יקרה אם יום אחד יתגלה שגולד הזה הוא בכלל איזה שופט עליון, היורד אל העם לזעוק את מה שאינו יכול לעשות שם? רוטמן עונה: "אומר לו, כל הכבוד! פחדן!" אדם גולד כותב חד מאוד. הוא מסדר את החומר בצורה מעניינת ונכונה. ביקשתי ממנו ביחד עם המוציא לאור, שהוא יכתוב את ההקדמה לספר, ולשמחתנו הוא הסכים".
עד כאן הציטוט מהראיון.
ובכן, הייתכן שאדם יכתוב ויפרסם ספר שכולל הקדמה - שעה שכותב הספר עצמו אינו יודע את זהותו של כותב ההקדמה? היש תקדים למעשה מוזר שכזה בארץ או בעולם?
דומה, שניתן ללמוד מכך על טיב שיקול הדעת של ח"כ רוטמן - עוד קודם שניגשים לספר גופו.

תאריך:  13/05/2023   |   עודכן:  13/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההסכמה המוזרה של שמחה רוטמן
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בהחלט מאלף
משה דב  |  13/05/23 19:05
2
מה זה משנה מי כתב
אחד שיודע  |  13/05/23 19:09
3
המהות היא העיקר - לא השם  ל"ת
נחום שחף  |  14/05/23 02:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
אירועי החודשים האחרונים בישראל שיקפו "פיצוץ חברתי" עמוק ורחב והוכיחו שהשסעים בציבור העמיקו. המטרות המשותפות לפחות בחלקן כבר אינן מובנות מאליהן והצטמצמה הסובלנות ההדדית. כל אלה פוגעים במרקם החיים המשותפים ומסכנים את המפעל הציוני. לא ניתן לפתור קשיים אלה ב"זבנג וגמרנו" או בהערמה הדדית. עם כל הקושי והתרעומת ההדדית חייבים לשנס מותניים ולעבד פתרון מוסכם ומושתת על עולם מושגים וערכים ישראלי עדכני, ללא מעורבות זרה
יוני בן-מנחם
הנהגת הג'יהאד האיסלאמי בחו"ל היא שמנהלת כעת את סבב הלחימה מול ישראל בעידודה של אירן שדוחפת להמשך התקפות הרקטות על ישראל. הג'יהאד האיסלאמי מאיים להאריך את המערכה עד ל"מצעד הדגלים" בבירה בשבוע הבא ולתקוף את ירושלים ברקטות
יעקב אחימאיר
במו ידנו גרמנו נזק לסולידריות. תושבי שדרות, מתבוננים במרקע מתוך חדרי הביטחון, ומה רואות עיניהם? רבבות מתושבי תל אביב וסביבתה הצטופפו בפארק הירקון כדי להריע לאביב גפן. ומה אולי חשבו להם האחים בעיר שדרות וביישובי העוטף? הם אולי מהרהרים: שדרות כתל אביב, כלשון הנואמים. האמנם?
אפרים הלפרין
בועת ההייטק הישראלי אשר חלק ניכר ממנה מתבסס על הון סיכון, התנפחה, התנפחה.    היא אחראית בין השאר ליוקר המחיה, היא אחראית בין השאר ליוקר הדיור, וכדרכה של בועה היא מתנפצת אל מול עינינו, ואז המתעשרים הצעירים מחפשים את הש"ג להאשים אותו - הרפורמה המשפטית
יוני בן-מנחם
בקהיר נמשכים המגעים בין המודיעין המצרי לבין הנהגת הג'יהאד האיסלאמי בניסיון להגיע לנוסחה להפסקת אש בעוד אירן מנסה לטרפד המשא-ומתן. הארגון חש מושפל ומחפש להציל את יוקרתו. הוא מחפש "תמונת ניצחון" בדמות פגיעה בישראלים או מימוש התנאים שהציב לישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il