X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אבטחה בהר הבית [צילום: ג'מאל אוואד/פלאש 90]
ההר המוגבל כל ימות השנה
אי הידיעה ואי ההבנה כי הר-הבית הוא מהות התחייה המחודשת של העם היהודי השב למולדתו, אי-ההבנה כי ישראל ללא הר-הבית היא כגוף חסר לב, חסר העיקר, גוף מת המתחזה לחי, ההבנה הזו נחלה כישלון בקרב חלק מהעם היהודי בארץ ובעולם

הר-הבית בידנו הדהדה אז קריאתו ההיסטורית של מוטה גור, ומאז אנו נמצאים במאבק בלתי פוסק יום יום, שעה שעה על הזכות הבסיסית לעלות אל ההר, להתפלל על ההר, להניף דגל בהר, להיות עם חופשי בהרנו. הכישלון הלאומי הכואב והצורב ביותר בתחום שורשי העם היהודי השב למכורתו נעוץ בעיקר בהבנה השגויה כי סלע קיומנו הוא הכותל המערבי ולא הלב הפועם של עם הנצח, הר-הבית.
לא רק גידולי מים בבני בית הספר אינם מבינים את מעמדו הלאומי-יהודי של הר-הבית בשל העצמת הכותל המערבי והפיכתו למקום הקדוש ביותר ליהודים, גם נבחרנו מתגלים בבורותם, בקלונם, באי הבנתם הבסיסית בחשיבותו של הר-הבית כלב העם היהודי או כמאמרו של המשורר הלאומי, אורי צבי גרינברג "ספר הקטרוג והאמונה", "השולט בהר-הבית שליט על הארץ כולה".
אי הידיעה ואי ההבנה כי הר-הבית הוא מהות התחייה המחודשת של העם היהודי השב למולדתו, אי-ההבנה כי ישראל ללא הר-הבית היא כגוף חסר לב, חסר העיקר, גוף מת המתחזה לחי, ההבנה הזו נחלה כישלון בקרב חלק מהעם היהודי בארץ ובעולם.
יום ירושלים בשנים האחרונות הופך לשיח על האם כן יצעדו בעיר העתיקה המשוחררת או שמא האיום של הבריון העכשווי ינצח. האם יעברו דרך שער שכם, או שמא יצטופפו בחסות הצבא בתחום המושב היהודי המודרני. האם ירו טילים על בירת ישראל או שמא ההרתעה תעמוד במבחן הזמן.
יום ירושלים, המציין את ההלל וההודאה על חזרת העם היהודי לערש הולדתו, למקומות בהם פסעו אבות ואימהות האומה, למקומות בהם נכתב סיפורו של העם היהודי למן עמדו על בימת ההיסטוריה ועד ימנו. הפך לדאבון הלב מחג לאומי לחג מגזרי, חג של אוכלוסייה מצומצמת ולא נחלת הכלל. ההחמצה הגדולה היא באי ההתלכדות הלאומית סביב הר-הבית והפיכתו ללב הפועם של יהודי בכל מקום בעולם הקוראים לעלות להר, ממש ובמטאפורה.
גידולי המים אשר אינם מבינים את מהותו של הר-הבית וחשיבותו בסיפור היהודי, עורכים בשיטתיות דמוניזציה לפועלים ולחולמים לשוב אל ההר, מכנים אותם בבוז של בורים ועמי הארץ, משיחיים, הזויים, קיצוניים, פרימיטיביים, אנשי המערות החיים באפלה ובחושך גדול. לממשלת ישראל הנוכחית נקרתה הזדמנות חד-פעמית להעלות את הר-הבית על ראש שמחתה, מתוך כבוד להיסטוריה היהודית תוך המשכת מתן חופש פולחן ודת לשאר בני הדתות הרואים בהר-הבית חלק מאמונתם וערכיהם.
הכשרת הלבבות של יהודים בארץ ובעולם כי ארץ ישראל ומדינת ישראל חסרים ללא הר-הבית, ללא הזכות הבסיסית הנמנעת רק מיהודים, להתפלל כאוות נפשם בבית האלוקים, ללא ההבנה כי מדובר במקום בו נולדה והתעצבה דמותו של העם היהודי, תבנה את הגשר הנחוץ בין הדורות, גשר איתן המחבר בין ההיסטוריה לכמיהת כל הדורות.
לממשלת ישראל הנוכחית על משרדיה, שריה ויועציה, שרי המורשת, התפוצות, החינוך, ירושלים, ניצבת הזדמנות נפלאה להתחיל בתיקון העיוות ההיסטורי והעוול היהודי, להחזיר את ירושלים, את הר-הבית, לתודעה של כלל יהודי העולם, להחזיר את פעימות הלב ללב יהודייה. הסיפור היהודי אינו יכול להיות שלם ללא הר-הבית, הגיע זמן תיקון.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  19/05/2023   |   עודכן:  19/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
כשאני רואה מה עושה השר יצחק גולדקנופף, שלא הסתפק ב-13 מיליארד שקלים שנחמסו לטובת החרדים בתקציב המדינה אלא דורש עוד חצי מיליארד אני בכל זאת חוזר אל מרקס
בעז שפירא
מפגיני השמאל אינם מכירים את המגזר הזה. הם אינם מודעים לחסד, לאהבת החנם, לעזרה, להתנדבות ולערבות ההדדית
מנחם רהט
ירושלים שלי היא העיר שלפני ששת הימים מצאה עצמה בקצה הכביש    נעמי שמר: "כל עוד יהודי אינו פוקד את הר-הבית, גם כיכר השוק ריקה"...
דן מרגלית
כבר הברחתם את ההייטק. אין במה לממן את מערכת החינוך והבריאות    המנהיג מונע משר הביטחון יואב גלנט לקדם את ענייני משרדו בארצות הברית כי ג'ו ביידן מסרב לארחו
חנינא פורת
חיים אורן, חקלאי, פוליטיקאי, איש "השומר הצעיר"    על-פי ספרו של רוביק רוזנטל, המשוחח עם חיים אורון (ג'ומס), על החיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il