X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הרב חיים גנץ [צילום: יעקב נחומי/פלאש 90]
חרדת חינם
אנו, החילונים, מדברים על קבלת "האחר", השונה. נדים ובזים לאבי מעוז ולבצלאל סמוטריץ' שגזענותם מעוררת סלידה. האם נהיה בבחינת "נאה דורש ולא נאה מקיים"? רק את תלמידי מעלה אליהו לא נקבל בקרבנו?
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

צפיתי הלילה בכתבתו של יאיר שרקי בערוץ-12 על ישיבת "מעלה אליהו" המבקשת להעתיק את מיקומה בכמה מאות מטרים בתל אביב, והתושבים הקימו קול זעקה כאילו צונאמי מאיים עליהם. אילו היה בידי הייתי מזמין את הרב חיים גנץ העומד בראשה להקים את המוסד בשכנות למקום מגוריי.
אנו, החילונים, מדברים על קבלת "האחר", השונה. נדים ובזים לאבי מעוז ולבצלאל סמוטריץ' שגזענותם מעוררת סלידה. האם נהיה בבחינת "נאה דורש ולא נאה מקיים"? רק את תלמידי מעלה אליהו לא נקבל בקרבנו?
זו ישיבה ציונית. בוגריה משרתים בצה"ל, ולא ביחידות עורפיות. הם פעילים במשק. אזרחים הגונים לכל דבר ועניין. יש עימם ניסיון, שאינם מנסים לכפות את אורח חייהם על הסביבה החילונית. אולי אפשר לסכם דברים בפרוטוקול כתוב ומחייב בין הציבור החילוני והדתי. אבל לפסול יהודי מפני שהוא דתי? מפני שמישהו חושש (לשווא) שהם ישירו בחן "מי האיש?/ חפץ חיים..." בגינת הכלבים השכונתית?
אנחנו באמת חושבים כי אם ילדינו/נכדינו - בנות ובנים - יציצו פעם לקבלת שבת וישמעו את "לכה דודי" יפגע הדבר בנפשם ולא יקום בהם כוחם לנסוע למחרת עם ההורים לשפת הים? ואני אומר לכם שצאצאינו - כמו בני דורי - מקבלים בישראל תעודת בגרות בלי שקראו אפילו פעם אחת את הטקסט הנקרא ביותר בעולם היהודי - תפילת-18, וזה בסדר?
לא אחזור להזכיר את שירו של נתן אלתרמן "הקלריקל הקטן", שלעג להורים מתנועת השומר הצעיר אשר רצו להסתיר מילדיהם את סבא העטוף בטלית.
אנשי "מעלת אליהו" אינם מבזים את ישראל אלא להפך, אוהבים אותה בכל נפשם ובכל ליבם ובכל מאודם ממש כמונו; ומקריבים למענה ומסכנים את חייהם למענה ממש כמונו. אנו שנאבקים בצדק רב על זכויות הלהטבי"ם ושוויון לנשים ולמיעוטים ולזרים נפלה לרע את הקרובים לנו מכולם?
בארצות הברית של המאה ה-19 הופיע הביטוי, ש- Good Fences Make Good Neibours . רוברט פרוסט העתיקו באחד משיריו. גדרות טובות עושות שכנות טובה, כך לפי האמריקנים. ואני מוסיף כי היעדר הצורך בגדרות יוצר שכנות עוד יותר טובה.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  23/05/2023   |   עודכן:  23/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
לעברה של רות "המואבייה" לא נשבה רוח הקללה על ארץ מוצאה "מואב"    לא חיטטו אם היא קיימה תרי"ג מצוות    נשבה בהרי יהודה רוח שסככה סוכות שלום
יעקב אחימאיר
השדרנית החשובה ביותר של רשת CNN, דיווחה באחרונה כי בני משפחת די, האם לוסי ובנותיה מאיה ורינה, נהרגו בחילופי יריות. בכך, כנראה, ביקשה כריסטיאן אמנפור לרכך את מעשה הרצח, מטווח קרוב, שבו נהרגו האם ושתי בנותיה    הרשת והשדרנית לא פרסמו שום התנצלות על סילוף הדברים
יוסי אחימאיר
היום לא חסרות מילים והאשמות אף חריפות מבעבר. זה החל באי-קבלת ההכרעה הדמוקרטית בבחירות לכנסת מצד ציבור של רבבות, בכרזות ובמודעות גדושות השנאה, ונמשך בהטחת ביטויים הגובלים באנטישמיות כנגד הציבור החרדי ואורח חייו. עברנו את משברי טרום-המדינה, האם נתגבר על הזעזועים שאנו גורמים להם במו ידינו והבל-פינו, גם בימים אלה?
אלי אלון
לא מעט נכתב ודובר על המשפחה הגרעינית של דוד בן-גוריון, על אודות רעייתו פולה ועל אודות ילדיו גאולה, עמוס ורננה    אולם מעט יחסית נכתב וידוע לציבור הרחב על אודות הוריו, אחיו ואחיותיו של בן-גוריון
יוני בן-מנחם
חידוש מדיניות החיסולים הממוקדים של ישראל הפתיע את ארגוני הטרור והכניס אותם להלם, הם עסוקים כעת בלהסתתר ולהכין תשובה למדיניות החדשה של ישראל. גורמים ביטחוניים בכירים ממליצים לדרג המדיני להרחיב את המדיניות גם לחו"ל ולפגוע בראשי הטרור שמפעילים את הטרור בגדה וברצועת עזה בשלט רחוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il