X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
מדוע חמאס ישבה על הגדר
למרות שתנועת חמאס ישבה על הגדר במהלך מבצע "מגן וחץ" ברצועת עזה, הפופולריות שלה ברחוב הפלשתיני לא נפגעה והיא אף זכתה בהישג בבחירות באוניברסיטאות הגדולות בגדה. בחמאס טוענים כי הרחוב העזתי מתנגד לסבבי לחימה נגד ישראל שפוגעים בתשתיות של רצועת עזה וחמאס תצא למערכה נגד ישראל רק אם תישקף סכנה למסגד אל-אקצה

הנהגת חמאס מרוצה מההתפתחויות האחרונות ברצועת עזה וביהודה ושומרון, הג'יהאד האיסלאמי, היריב הפוליטי שלה, חטף מכה קשה מישראל במבצע "מגן וחץ" ולמרות שהזרוע הצבאית של חמאס לא השתתפה בלחימה נגד ישראל, מעמדה לא נפגע ברחוב הפלשתיני.
על כך מעידות תוצאות הבחירות למועצות הסטודנטים באוניברסיטאות בגדה, הפופולריות של חמאס גוברת על הפופולריות של תנועת פתח שהיא עמוד השדרה של הרש"פ.
בשבועיים האחרונים ניצחה תנועת חמאס בבחירות למועצות הסטודנטים באוניברסיטת אל-נג'אח בשכם ובאוניברסיטת ביר זית ברמאללה ולמעשה הנחיתה מכה קשה על הרש"פ ועל התוכנית המדינית שלה למשא-ומתן עם ישראל למרות המעצרים שעשו כוחות הביטחון הפלשתינים בקרב תומכי חמאס. הניצחון שלה מעיד על תמיכת הדור הצעיר הפלשתיני באידיאולוגיה של ההתנגדות לישראל באמצעות מאבק מזוין.
למרות שתנועת חמאס ישבה על הגדר בסבב הלחימה האחרון ברצועת עזה בין צה"ל לג'יהאד האיסלאמי, היא איננה נתפסת ברחוב העזתי כמי שוויתרה על המאבק המזויין נגד ישראל, אלא כמי שגילתה פרגמטיות ואחריות כלפי תושבי רצועת עזה. תנועת חמאס דחתה את הביקורת המעטה שהושמעה כלפיה מקרב פעילי הג'יהאד האיסלאמי על כך שלא השתתפה בלחימה והסבירה באמצעי התקשורת שלה וברשתות החברתיות כי היא הייתה מיוצגת כל הזמן בחמ"ל המשותף של הפלגים הפלשתינים ברצועה ועשתה את כל הנדרש ממנה.
אתר האינטרנט של חמאס "אל-ריסאלה נט" פירסם ב-21 במאי מאמר שכתב ח'אלד צאדק, אחד מפעילי התנועה שבו הסביר את הסיבות לכך שחמאס ישבה על הגדר במהלך מבצע "מגן וחץ".
במאמרו הוא הדגיש את הנקודות הבאות:
  • הביקורת על חמאס על כך שלא השתתפה בלחימה היא ניסיון לתקוע טריז בין פלגי ההתנגדות במטרה להכשילה.
  • בין חמאס לג'יהאד האיסלאמי יש דיאלוג והחמ"ל המשותף של הפלגים הפלשתינים, הכולל זרועות צבאיות של 12 פלגים, סיפק הגנה עממית במהלך הלחימה נגד ישראל וגם סיוע לוגיסטי.
כמה פלגים פלשתינים שיגרו גם הם רקטות לעבר ישראל ובמהלך הלחימה נהרגו 7 מלוחמיהם.
  • כניסה פומבית של תנועת חמאס למערכה נגד ישראל היה נותן הצדקה לאויב לפגוע במגדלי מגורים ברצועת עזה, במשרדי הממשלה, באוניברסיטאות, בתחנות המשטרה, במסגדים ובתשתיות.
  • תנועת חמאס הפגינה אחריות בנושא ניהול ענייניה של רצועת עזה כדי לספק יציבות לאוכלוסייתה בצל המצור המוטל על הרצועה ובחלוף יותר מ-15 שנים של שיקום התשתיות וההריסות של התושבים שנפגעו במיוחד במבצע " שומר החומות". חמאס העדיפה שלא לתת תירוץ לאויב להרוס את תשתיות רצועת עזה ולהגדיל את בנק המטרות שלו.
  • הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי לא ביקשה מהזרוע הצבאית של חמאס להשתתף בלחימה נגד ישראל והיא ניהלה את הלחימה ללא עזרתה.
  • חמאס מנהלת את המערכה נגד ישראל על-פי אסטרטגיה וראייה בוגרת המוסכמת על כל הפלגים הפלשתינים, היא בודקת היטב כמה קורבנות ישלם העם הפלשתיני בכל מערכה נגד האויב הישראלי, היא מעריכה שישראל היא על סף קריסה. רק דבר אחד ידחוף את חמאס למערכה פתוחה נגד ישראל והוא אם מסגד אל-אקצה יהיה בסכנה של חלוקה וישראל תנסה להשתלט עליו.
מהדברים שכותב ח'אלד צאדק ניתן להסיק כי סבבי הלחימה הרבים ברצועת עזה מ-2007 ועד היום התישו את תנועת חמאס וגרמו נזק רב לתשתיות רצועת עזה, חמאס מודעת היטב להלכי הרוח של הרחוב העזתי היום אשר מאס במלחמות נגד ישראל ובפגיעה בתשתיות רצועת עזה ובחיי היום יום.
הטריגר שמביא להסלמה בגבול הרצועה הוא מה שקורה בהר-הבית, אם ישראל תפיג את חששות הפלשתינים לגבי עתידו של מסגד אל-אקצה. כלומר, שלא נשקפת לו שום סכנה וישמר הסטטוס-קוו בהר-הבית, הדבר עשוי לסייע בשמירה על הרגיעה ברצועת עזה.

תאריך:  28/05/2023   |   עודכן:  28/05/2023
+אש שנורתה מג'נין פגעה בבית מגורים בגן נר
19:11 28/05/23  |  עידן יוסף

דיווח על ירי לעבר הישוב גן נר בגלבוע, ככל הנראה מאזור ג׳נין. זו הפעם הראשונה שניזוק בית פרטי ביישוב גן נר עקב ירי משטחי הרשות הפלשתינית. כיתת כוננות בראשות הרבש"צ וכוחות נוספים פרוסים באזור למרות שלא קיים חשש לירי נוסף והתושבים הונחו לשמור על שגרה מלאה. צה"ל: "סורקים במרחב אחר חשודים".

+זמן חג
14:41 28/05/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

ביבי שולח לאמריקה צמד מקבצי נדבות מדיניים לבקש מביידן להזמין את נתניהו לבית הלבן  ▪  מתנגן בראשי הלחן מהמחזה "המכשפה" - "יהודים רחמו רחמו"

נתניהו. בכי וחנופה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
הג'יהאד האיסלאמי החל לשקם את יכולותיו הצבאיות שנפגעו במבצע "מגן וחץ", יוקרתו בעולם הערבי נפגעה והוא מתכנן נקמה בישראל שתשיב לו מעט מכבודו. רחוב הפלשתיני לא קונה את הסבריו של מנהיג הג'יהאד האיסלאמי לחיסול ההנהגה הצבאית של ארגונו, ישראל השיגה ניצחון טקטי ותודעתי זמני מול ארגון הטרור
עידן יוסף
המחבל, הנשוי לתושבת מזרח ירושלים, תכנן וביצע יחד עם בנו ואחיינו את פיגוע הירי שבו נפצע קשה נהג האוטובוס ושישה חיילים נפצעו קל-בינוני ואז נמלט
עידן יוסף
החייל חשוד באירוע תקיפת ערבי, יחד עם נוספים בעיר חדרה באירוע לפני כחודש    בני משפחתו של החייל: "בושה שככה מתנהגים במדינת ישראל לחייל צה"ל". עורך דינו אסף גונן מחוננו: "אנו נעשה הכל על-מנת לשמור על כל זכויותיו של החייל"
בעז שפירא
אולי יאות מאן דהוא להסביר לי מדוע ולשם מה יש צורך לטפל במחבל שנפצע מירי כוחותינו "באופן מידי"? הרי בן המוות הזה ניסה שניות קודם לכן לטבוח ביהודים, אזרחים או חיילים, ולרצחם נפש
יוני בן-מנחם
חידוש מדיניות החיסולים הממוקדים של ישראל הפתיע את ארגוני הטרור והכניס אותם להלם, הם עסוקים כעת בלהסתתר ולהכין תשובה למדיניות החדשה של ישראל. גורמים ביטחוניים בכירים ממליצים לדרג המדיני להרחיב את המדיניות גם לחו"ל ולפגוע בראשי הטרור שמפעילים את הטרור בגדה וברצועת עזה בשלט רחוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il