X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יעל שחר [צילום: ד"ר מרגלית מולנר-גויטיין]
צבע טרי
לראשונה בצבע טרי, נפתחה חממת עיצוב בשיתוף טמבור, אשר נועדה לחשוף 8 מעצבים ומעצבות ישראלים מבטיחים, שיציגו וימכרו בחממה

צבע טרי, יריד האמנות והעיצוב של ישראל, מתקיים מדי שנה מזה למעלה מעשור בתל אביב, מרכז שדה התרבות הישראלי. היריד משמש נקודת מפגש בין הציבור הרחב, לבין אומניות ואומנים ישראלים, ומושך מדי שנה קהל סקרן של למעלה מ-40 אלף מבקרים. הפעם נערך היריד במחסנים 2 ו-3 בנמל יפו, מקום שעבר שיפוץ נרחב ומהווה אכסניה מעולה ליריד. הבעיה תהיה כיצד להגיע לשם.
כאמור, מטרת היריד לאפשר לציבור הרחב להכניס לביתו אומנות ועיצוב במחירים נוחים (כמעט לא תראו כאן אומנים ישראלים מובילים, ידועים), ולהזרים משאבים לשדות האומנות והעיצוב המקומיים. צבע טרי נהנה משיתוף פעולה וחסות של גופים מסחריים ומוסדיים כמו הפניקס ועירית ת"א (הספונסרים הראשיים), צבעי טמבור ועוד.
צבע טרי מציג את מיטב הגלריות המקומיות, תצוגות של מעצבים מובילים, ומדגיש את חממת האומנים הישראלים העצמאיים. כך, היריד משמש פלטפורמה להזנקת קריירות של אומנים מבטיחים.

גיא שרייבר [צילום: ד"ר מרגלית מולנר-גויטיין]

אציין כאן את גיא שרייבר על הז'קט הספורטיבי שרקם עליו, את הפיסול הקרמי המעולה של לנה גוברמן (הבריחה), גל כהן על סידרת ציורי הנשים, חן פלמנבאום על עבודות הקרמיקה המקוריות, אחת אף עטופה ומעוטרת בחוטים צבעוניים. דוד גרשטיין הידוע בעבודות המתכת הצבעוניות שלו, מציג כאן יחד עם עידו מזורסקי, צלחות קרמיקה מצוירות הומוריסטיות (החמור).
תחום הגלריות ביריד כולל גלריות מובילות כמו כמו זימאק, פריסקופ, דנה גילרמן ועוד. לדברי היח"צ חלק מהגלריות הציגו תערוכה קבוצתית ונמנעו מתיוג שמם של האמנים המציגים, כך נמנע מהציבור להכיר אותם ומאיתנו נמנעה האפשרות לתייג אותם. גלריה גורדון מציגה "ואפריקה פירסט" עם עבודות של אמנים אפריקנים בסגנון שכבר הפך לטרנד בינלאומי. מגלריה פריסקופ אציין את עבודות הקולאז' העגולות מניירות צבעוניים. גלריה ג'ינא כבר ידועה בתחום האמנות הנאיבית, התמימה, המרנינה, וגלריה זימאק בתערוכה קבוצתית של מיטב אמניה (ללא תיוג שלהם).

אישה באדום [צילום: ד"ר מרגלית מולנר-גויטיין]

ד"ר גיא צפלביץ' מציג את דבי אשרת בסידרה 'אישה באדום', המזכירה את סידרת הטלוויזיה ואת הנשים באדום בהפגנות נגד ההפיכה המשטרית. הדס חיון מציגה ריקמה ביד חופשית בנושא קמיע ועין הרע.
תחום הצילום לא מודגש הפעם אבל בולט במיוחד הצילום המעניין של יעל שחר בצילום של סיון המקועקעת בכל גופה והתינוקת אמליה בזרועותיה.
פרויקטים אמנותיים חדשים נוצרו במיוחד עבור היריד המהווה עבורם חשיפה ציבורית ראשונה. כך, דין מנשרוף מציג שטיח קיר מיוחד, שהוא טריפטיך צבעוני, אבסטרקטי. ליהי שני מציגה עבודה יפה וצבעונית: שקיעה עם יונים לבנות.
בוגרות ובוגרי חממות יריד צבע טרי הוזמנו להציע יצירות אמנות מקוריות בכל מדיום וטכניקה, כולם בפורמט אחיד: 50×70 ס"מ. ביניהן אציין את עדי ארדון (טבע דומם עם דג). מעניין מדוע מכל בתי הספר לאומנות מציג כאן רק בית ספר לאומנות אחד, מכללת ספיר (מציגה יחידה: לירוי בר נתן).

גלריה ג'ינא, ציור נאיבי [צילום: ד"ר מרגלית מולנר-גויטיין]

לראשונה בצבע טרי, נפתחה חממת עיצוב בשיתוף טמבור, אשר נועדה לחשוף 8 מעצבים ומעצבות ישראלים מבטיחים, שיציגו וימכרו בחממה. לצידם מציגים יוצרים ומעצבים ותיקים יותר. אציין את האמן גיא ג'נא בכדים הכחולים הנפלאים שלו ואת חן זלקינד בכדים הצבעוניים המרשימים שלו.
תקצר היריעה מלהזכיר את יתר האמנים המעולים המציגים כאן, ועימהם הסליחה. היריד מאורגן ומעוצב ברמה בינלאומית, חבל רק שהוא קצר כל כך (30.5-4.6) והדבר יגרום לעומס בתערוכות. ספרו אם נהניתם.

הדס חיון קמיע [צילום: ד"ר מרגלית מולנר-גויטיין]
עדי ארדון [צילום: ד"ר מרגלית מולנר-גויטיין]
גורדון, אפריקה פירסט [צילום: ד"ר מרגלית מולנר-גויטיין]
תאריך:  31/05/2023   |   עודכן:  31/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמנואל בן-סבו
חלק ממובילי המחאה הצליחו לגייס מאות אנשים "החרדים לתקציבים שהחרדים סוחטים, שודדי הקופה הציבורית, הפרזיטים והעלוקות"
דן מרגלית
רק שלטון רקוב שולח כל כך הרבה אוכלי לחם חסד לתהלוכה בניו-יורק    ורק שרים מושחתים וח"כים עלובים נוסעים
אלי אלון
אליהו חזן יצא לברית המועצות בסוף שנת 1955 עם רעייתו רות לשמש כנספח בשגרירות ישראל במוסקבה    במהלך שהותם במלון, חשה רות רעייתו של אליהו חזן ברע ורופא הורה להעבירה מיד לבית חולים    "הרעלת הקיבה" הפתאומית הייתה למעשה תרגיל מתוכנן של אנשי הבולשת להפריד בין אליהו חזן לרעייתו כדי שיהיה ניתן לחוקרו בשקט בלי הפרעה
עמנואל בן-סבו
נדמה כי ראוי לה לבחירת הרבנים הראשים הבאים שתהייה נטולת הקשרים משפחתיים באופן מובהק, שתתרחק כהתרחקות מאש מנפוטיזם
יוסף פנדריך
העובדה שנוה יכול לבקש רשות ערעור על פסק הדין בבית המשפט העליון לא גורעת מהעובדה שאין לו זכות ערעור    להפך - אם הוא מבקש רשות ערעור אין לו זכות ערעור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il