X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גזר הדין ניתן על-ידי השופט ירון לוי השופט פסק: קרקובר הקים "מערכת רמייה מתוחכמת, מסובכת ומפותלת שכל מטרתה הייתה להונות את שלטונות המס" גזר הדין החמור ניתן למרות שבכירי עיריית רחובות, ובהן ראש העיר שוקי פורר, מסרו בשבחו עדות אופי
▪  ▪  ▪

שופט בית משפט השלום ברחובות, ירון לוי, גזר על הנאשם עו"ד יעקב קרקובר שנתיים מאסר בפועל, שנה מאסר על תנאי, וכן קנס כספי בסך 240,000 ש"ח שיכול שיומרו בשנת מאסר נוספת תמורתו, וזאת בגין העלמת הכנסות שהיו לו מעיסוק בקבלנות בנין.
את המדינה ייצגה עורכת הדין איריס שמואלי. את עורך הדין קרקובר ייצגה עדי אלבוים, מהסנגוריה הציבורית.
עו"ד קרקובר לא דיווח על עיסוקו הנוסף, כקבלן, לפקיד השומה. נפסק כי עו"ד קרקובר העלים הכנסות בסך של כ-5 מיליון ש"ח. עוד הורשע קרקובר באי-דיווח ובהימנעות מתשלום מע"מ בגין מכירת דירות בסך של כ-600,000 ש"ח.
עו"ד קרקובר הורשע בכך שהשתמש: "בשלל אמצעי מרמה, כזב, תכססים ותחבולות, הן כלפי שלטונות המס והן כלפי רוכשי הדירות".
בית המשפט קבע, כי "... למרות שעו"ד קרקובר רכש, לבדו ובעצמו, בשנת 1998, מגרש ברחובות, במסגרת עסקת קומבינציה, ערך קרקובר חוזה כוזב, לפיו כביכול, ביחד עמו, רכשו שניים נוספים את הזכויות במגרש, כביכול, במסגרת עמותה, שלא הייתה ולא נבראה, וכל קיומה בדמיונו הפורה של קרקובר. בהתאם, הגיש קרקובר הצהרה כוזבת למשרדי מיסוי מקרקעין לפיה, רוכשי המגרש הם שלושה. בהמשך, בשנים 1998-1999, מכר קרקובר דירות בבניין שהוקם על המגרש.
לצורך הכשרת קיומה, כביכול, של העמותה, ועל-מנת להתחמק מתשלום מס על מכירת הדירות, פיצל קרקובר, באופן פיקטיבי וכוזב, את הסכמי מכירת הדירות, לשני הסכמים. הסכם אחד, כביכול, למכירת זכויות במגרש והסכם שני, כביכול, לרכישת שירותי בנייה. בהתאם, הכין והגיש קרקובר לשלטונות מיסוי מקרקעין הצהרות כוזבות על מכירה, כביכול, של חלקים יחסיים מן הקרקע.
באמצעות דיווחים כוזבים אלה השלים קרקובר את המצג השיקרי של העסקות, ותוך כדי-כך, איפשר השגת הקלה במס רכישה, לרוכשי הדירות. נקבע כי קרקובר השתמש באמצעי זה של חסכון במס רכישה, כ"פתיון" לשכנוע הרוכשים לחתום על חוזים מפוצלים, למרות שבפועל נקשרו בעסקה אחת של רכישת דירה.
במהלך השנים 1998-2001, קיבל קרקובר תקבולים על חשבון מכירת הדירות. בגין חלק מהתקבולים (1,689,221 ש"ח) כלל לא הנפיק חשבוניות, ובגין חלק אחר (2,156,343 ש"ח) הנפיק חשבוניות כוזבות, על היות התקבולים פיקדונות, כביכול, במסגרת עיסוקו כעורך דין, שאינם חייבים במע"מ.
לטובת עו"ד קרקובר, אשר הינו בעל משרד עריכת דין ברחובות ואשר הינו אישיות ידועה, מוכרת ומוערכת בעיר רחובות, העידו, בין יתר, עדי האופי: ראש עיריית רחובות שוקי פורר; הרב הראשי של רחובות, הרב שמחה קוק; ויוסף אגיב. העדים העידו על אופיו ונדיבותו, ועל שפעל רבות למען הקהילה וכי הוא עוסק בגמילות חסדים רבה. עדי ההגנה העידו אף על אמינותו ויושרו.
השופט לוי פסק כי: "התמונה המתקבלת היא שהנאשם הקים מערכת רמייה מסובכת, מפותלת ומתוחכמת שכל מטרתה להונות את שלטונות המס."
השופט לוי לא קיבל את טענות ההגנה של קרקובר ולא נתן משקל גבוה לעובדה כי הוא הסיר את המחדלים. אף טענת ההגנה כאילו מדובר בעבירות ישנות הקשורות ב"עמותת בניה" וכי מדובר בהרשעה תקדימית, לא מנעו את ההרשעה. טענות הגנה נוספות נגעו באחדות הענישה, בנסיבותיו האישיות של קרקובר, לרבות העובדה שהוא מצוי בהליך משמעתי בגין העבירות הנזכרות בפני לשכת עורכי הדין וכי סביר כי רשיון עריכת הדין שלו יישלל ומטה לחמו ישבר.
השופט לוי קבע כי העונש המירבי בגין מכלול העבירות אותן ביצע קרקובר מסתכם ב-80 שנות מאסר ובקנסות משמעותיים של מיליוני ש"ח. השופט לוי פסק כי העובדה שקרקובר הינו עורך דין אינה סיבה להקל בעונשו, להיפך. השופט פסק כי אין לקרקובר להלין אלא על עצמו נוכח הנזקים שהמיט על עצמו.
לענייין תרומת קרקובר לחברה, קבע השופט לוי: "... לא ניתן לקבל מצד אחד, שליחת יד בכספי הציבור, ומצד שני, עשיית צדקה עם נזקקים, שלא ניתן לשלול, שחלקה לפחות, מתוך גזל כספי הציבור."
גזר הדין ניתן ביום 27.04.08. לקרקובר זכות ערעור בתוך 45 יום בבית המשפט המחוזי.
תאריך:  27/04/2008   |   עודכן:  27/04/2008
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
שנתיים מאסר בפועל לעו"ד יעקב קרקובר
תגובות  [ 2 ]מוצגות  [ 2 ] כתוב תגובה 
1
נוכל עם רישיון
ציפציף  |  27/04/08 23:38
2
ועדת האתיקה?
ירון-עו"ד  |  28/04/08 11:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל לוי
בעל השליטה בבנק דיסקונט, מתיו ברונפמן: בזמן הקרוב אני לא אמכור יותר מ-10% מאחזקתי בבנק
עידן יוסף
צוות "מבט" נכנס לבסיס דרך גדר פרוצה וחשף מחדל חמור    צה"ל: "נפעל לתיקון הליקויים. המעשה בלתי אחראי ועלול היה לעלות בחיי אדם"
מערכת "סרט"
11 מפורסמים יצטרפו לאנה ארונוב ששבה אל הרחבה, ויתחרו ביניהם בריאליטי הריקודים הסלוניים, "רוקדים עם כוכבים"    בין המפזזים: עינת ארליך, אורן סמדג'ה, גלית גיאת ולוסי דובינצ'יק
איציק וולף
מקורביו של ראש הממשלה מגיבים על דברי יו"ר האופוזיציה לפיהם ויתר אולמרט בחובבנות על כל רמת הגולן עוד בטרם החל משא-ומתן עם סוריה
אלעזר לוין
העסקה סוכמה לפני כחודש ותשפר את נזילות החברה    גינדי החזקות תבנה על המגרש בר"ג 56 דירות יוקרה, שיימכרו ב-120 מיליון שקל    הנחה של 7% לעשרת הקונים הראשונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il