X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עבדאללה. לא מחמיץ הזדמנויות [צילום: ג'ונתן ברדי]
אנטישמיות חריפה בירדן
שום ישראלי לא הוזמן רשמית לחתונת יורש העצר הירדני, בנו של המלך עבדאללה ואין בכך פלא: המלך שומר על עמימות ולא מחמיץ שום הזדמנות לתקוף את ישראל האנטישמיות בירדן חוגגת גם היא דוגמית קטנה ממאמר שפרסם "אל דוסתור": "היהודים הציונים הם היצורים המעוותים והטמאים ביותר עלי אדמות. הם בני הקופים והחזירים, עובדי השטן... מלכי הכישוף, מופקרים ושרלטנים..."

1700 מוזמנים (לא ישראלים), פאר והדר כמו באגדות, מיליוני דינרים שנשפכו כמים - כל אלה בחתונת יורש העצר הירדני. כל זה במרחק 70 ק"מ מהגבול עם ישראל. כל זה בעוד הממלכה מתייבשת, הכלכלה מרוסקת, הבעיות החברתיות מעמיקות, המוני האזרחים (פלשתינים ברובם) שמחים באופן מאולץ.
חתונה שמבליטה את אופי השלום הקר בין ירדן של עבדאללה לבין השכנה ממערב שמספקת לה מים וביטחון, ובולעת את כל העלבונות שירדן כפויית הטובה מטיחה בה. אין רגע, אין הזדמנות, שירדן אינה מוחה כלפי ישראל, על מהלך כזה או אחר שלה, אמיתי או מדומה. אין אמתלה שירדן לא תנצל כדי לנגח את שכנתה. מתיישרת לרוב עם התעמולה הפלשתינית, בירושלים או ביהודה ושומרון. ברצותה, היחסים מתחממים, ברצותה מתקררים. לרוב הם קרים, למרות שיש לישראל שגרירות פעילה ברבת עמון, למרות שהמוני תיירים ישראלים פוקדים את מלונות עקבה ומטיילים להנאתם בארץ-ישראל המזרחית.
אפילו לכידת חבר הפרלמנט הירדני לשעבר, שחצה את הגבול לישראל עם כלי נשק באמתחתו, עברה ללא גינוי או אזהרה מצידנו. לא רק אי-נוכחות ישראלית בטקס החתונה המרהיב הייתה מעליבה בלשון המעטה, עלבון שאותו באמת אפשר לבלוע. לא כן מה שהתפרסם בעיתון היומי החצי רשמי של ירדן, "אל דוסתור", כמעט באותו זמן - מאמר שלא היה מבייש את "ה"שטירמר" הנאצי.
מה אזרחי ישראל יודעים על כך? מי טורח לדווח להם על כך? על ההתבטאויות האנטישמיות המאוסות בתקשורת הירדנית? רק מוסד ממר"י, שעינו פקוחה על כל המתרחש אצל הערבים ומביא למנוייו תרגומים מה"פנינים" הללו, טורח לתרגם את הדברים ולפרסמם ללא כחל וסרק. הנה כמה טעימות מהמאמר האמור שפרסם "אל דוסתור":
  • "היהודים הציונים הם היצורים המעוותים והטמאים ביותר עלי אדמות. הם בני הקופים והחזירים, עובדי השטן... מלכי הכישוף, מופקרים ושרלטנים. היהודים הם מענקי השדים והשטנים. הם נוכלים, שקרנים ורמאים. זו האומה המקוללת והטמאה ביותר שנבראה בעולם... רצחו ילדים, נשים, זקנים וצעירים באמצעות שחיטה, שריפה וכתישה וגירשו מיליוני אנשים. הציונים הטמאים הללו חושבים שעל כל האנשים בעולם - האמריקנים, האירופים, הסינים, היפנים וכל האומות, מלבד המוסלמים - לחיות כדי לשרתם ולהיות תחת שליטתם של הטמאים והמעוותים הללו. איש בעולם לא מוצא חן בעיניהם, זולת בני מינם. העולם המערבי וכל שאר העולם ימשיכו לסבול מהיהודים עד שמישהו ימצא פתרון קסם להיפטר מהם, לנצח נצחים לבלי שוב"...
אני יודע שבצטטי דברים אלה, אני מעכיר את האווירה, הדיכאונית בלאו-הכי. אבל, האם חשבתם שאיזה כלי תקשורת ישראלי יביא את האמת העגומה הזאת לידיעת קוראיו או שומעיו? האם יש לנו משרד הסברה ראוי לשמו, שמודע לכך ויידע להגיב, למחות?

כיצד ינהג יורש העצר
טקס חתונת יורש העצר [צילום: AP]

צריך להתוודות: המלוכה ההאשמית מהלכת קסמים על רבים בתוכנו, גם עלי. נכבשתי לכך במיוחד באוקטובר 1994, בטקס כריתת הסכם השלום במעבר עקבה. המלך חוסיין שהיה אויב מר לישראל והפך לידיד חם, הפגין זאת בגינונים מרגשים באותו מעמד היסטורי ובכמה הזדמנויות נוספות עד יום מותו.
בנו יורשו, המלך עבדאללה השני, הולך בין הטיפות, בין נאמנותו ל"אחים" הפלשתינים - אלה שהם אזרחי ממלכתו ואלה שהם תושבי היישות בגדה המערבית - לבין האינטרס הברור שלו, לא למתוח עד הסוף את החבל ביחסים עם ישראל, שומרת החומות שלו. מצד שני, הוא ימנע מכל חימום וטיפוח הקשרים עם שכנתו, להם יש גבול משותף, ארוך ומפותל. גם ככה הוא ובני ההאשמים חוששים מאוד מהרוב הפלשתיני בארצם.
האם יורש העצר, שעתה זה נשא לאשה את האדריכלית מסעודיה, ישנה את הקו לטובה, בבוא עתו לרשת את כס המלוכה ברבת עמון? קשה לדעת. גם אין לדעת מתי זה יקרה, וראו את מקרה הנסיך צ'ארלס הבריטי, שחיכה עשרות שנים עד שהיה למלך צ'ארלס השלישי והוא כבר בן 73. האינטרס הברור של ישראל הוא לשמר את השלום עם ירדן - כמעט בכל מחיר - גם אם הוא קר. אין זה אומר שעליה לעבור לסדר היום על מאמר אנטישמי מזוויע כזה שפירסם "אל דוסתור", ועל שאר המופעים האנטישמים בחוצות רבת עמון, באין מכלים.

תאריך:  03/06/2023   |   עודכן:  03/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנטישמיות חריפה בירדן
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מים ןגז
ניר  |  3/06/23 10:45
2
ירדן היא פלשתין. נקודה
עובד 1  |  3/06/23 12:24
3
יהודי תמיד בן חסות לפי האיסלם
שיפון  |  3/06/23 12:58
4
כל הכבוד לממשלה הלאומית שלנו
הירונימוס  |  3/06/23 14:27
 
- הירונימוס צודק, הממשלה לא מתפק
מעוז  |  4/06/23 07:52
5
הכלה החדשה של המלך היא סעודית
חשדנית  |  3/06/23 17:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
הרב אדלשטיין הלך לבית עולמו    כל עם ישראל אבל    יתרונותיו של הרב אדלשטיין רבים אך חסרונותיו רבים על יתרונותיו    הרב אדלשטיין מנע מצאן מרעיתו לימודים כללים החיוניים לעתידם    יאיר לפיד בהספדו הקצר מבקש שגם יורשיו של אדלשטיין ז"ל ימשיכו בדרכו אחרת לא תהיה הצדקה למפלגתו הקיקיונית
יוני בן-מנחם
אירן דוהרת לעבר הפצצה הגרעינית וארה"ב מנהלת עמה מגעים חשאיים להסכם גרעין זמני חדש שמטרתו לעצור את פרויקט העשרת האורניום אך עלול לחזק את כוחה הצבאי    ישראל מתלבטת כיצד לנהוג אך נערכת גם לתקיפת מתקני הגרעין באירן, ההחלטה תתקבל רק לאחר פגישה בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא ביידן
אפרים הלפרין
ללא כל ספק נשים מופלות לרעה בישראל    הדבר אינו סותר את הצלחתן של נשים רבות לשבור את תקרת הזכוכית ולעקוף בסיבוב גברים רבים כי המדדים מתייחסים לממוצע
יאיר נבות
בסך-הכל שוגרו בחודש מאי לעבר אוקראינה 185 טילים (בליסטיים וטילי שיוט) ו-381 כטב"מים    אם אחוזי היירוט שפורסמו נכונים - הם מעידים על יעילות גוברת והולכת של מערכות ההגנה האווירית של אוקראינה
יעקב ברדוגו
מפגש עם ידיד ותיק הסתיים בנאצות ובקללות והפך לאחד המפגשים הקשים שחוויתי בחיי    המחאה הנוכחית היא המשך לאסטרטגיה פוליטית שהחלה עוד בימי שלטונו של ברק, ואשר נועדה לזרוע שנאה ככל האפשר כלפי הימין ולהעביר אותו תהליך דמוניזציה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il