X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יער המלכים, קרית גת [צילום: עדי ישראל/פלאש 90]
איך שוברים את הסטיגמות של הפריפריה
מדובר במחדל הסברתי(!) של ממשלות ישראל לדורותיהן, שהפכו, שלא בטובתן את הפריפריה לברירת מחדל עבור רוב רוכשי הדירות

מדד הדיור האחרון, שבישר על התמתנות במחירי הדיור, טמן בסיפא שלו בעיה מוכרת מקדמת דנא: העלייה של 0.3 אחוזים במדד משקפת ממוצע בין המשך עליות מחירים משמעותיות במרכז הארץ, ובמיוחד בתל אביב וירושלים, לבין ירידות מחירים משמעותיות לא פחות בפריפריה, ובמיוחד הגליל והנגב.
לכאורה מדובר כאן במציאות הזויה: הלא כל ילד יודע שמחיר דירה בפריפריה זול לאין שיעור לעומת מרכז הארץ, מה שהופך את הנכס לבר-השגה עבור רוב הישראלים, קל וחומר אם מדובר בהגרלות של דירות מוזלות. מאידך-גיסא מחירי הדירות ב"מדינת תל אביב" הינם בין היקרים בעולם, ובכל זאת ממשיכים לעלות.
נשאלת אם כן השאלה: האם במחיר של נסיעה בת שעה-שעה וחצי גג מגוש-דן, לא שווה לזוג צעיר או למשפר דיור לחסוך מיליוני שקלים(!) וליהנות, ללא משכנתה מוגזמת, מדירה חדישה ומרווחת ועם מרחבים פתוחים וירוקים לילדים ולכל בני המשפחה? האם אכן המרחק הינו הפקטור המרכזי שיוצר את הפער ההולך וגדל הזה? האם ההתרחקות מהמשפחה הגרעינית? או שמא העדר מקום עבודה זמין? ואולי, בכלל, הבעיה הינה בעיקרה פסיכולוגית ותודעתית?
לכאורה כל התשובות הינן נכונות, אולם לטעמי, כמי שמיתגה וממתגת עשרות ערים ויישובים בפריפריה, מדובר כאן בראש וראשונה במחדל הסברתי(!) של ממשלות ישראל לדורותיהן, שהפכו, שלא בטובתן את הפריפריה לברירת מחדל עבור רוב רוכשי הדירות.
ניסיוני מלמד שמתנות ומענקים הינם אולי דבר טוב, אולם ממש לא חזות הכל. נהפוך הוא: לעיתים קרובות הם גורמים למקבלי המענקים והלוואות מקום, לחשוד שמא מדובר בפיתוי שיגרום לו לעשות טעות ולרכוש דירה בעל כורחו היכן שבעצם לא רצה מעולם לגור.
זוהי, לטעמי, הסיבה המרכזית לכך שרבים מאותם זוגות צעירים וזכאים שרכשו במרוצת השנים האחרונות דירה בפריפריה באמצעות מבצעים דוגמת מחיר למשתכן/מחיר מטרה/דירה בהנחה, לא חשבו א פריורי להתגורר שם, ומעדיפים לגור בשכר דירה מופקע לעילא ולעילא בתוככי "מדינת תל אביב".
לטעמי על הממשלה החדשה לשבור אחת ולתמיד את המציאות המופרכת הזאת שרק מרחיקה עוד ועוד את הפריפריה מאזור הביקוש במרכז הארץ. אז איך עושים זאת, מלבד ההטבות והמענקים?
הצעתי הינה פשוטה בתכלית: ביקורי עומק בערי ויישובי הפריפריה, כולל מפגשים הן עם ראשי הרשויות והן עם תושבים מרוצים. שימת דגש מיוחד על איכות החיים ועל מערכות החינוך(!) באותם יישובים וכן כמובן חיי הקילה העשירים, הטבע הירוק והמורשת שמסביב ועוד ועוד. אכן, אין כמו testimony עדות בגוף ראשון ולא דרך תיווך כזה או אחר של הצהרות שרים, פרסומים בכלי התקשורת וכו'.
אשמח, אישית, כמי שמכירה על בוריין את רוב רובן של ערי ויישובי הפריפריה, לעמוד לרשות מקבלי ההחלטות בקידום פרויקט זה שישבור, סוף-סוף, את הסטיגמות של הפריפריה, שהינן רחוקות מהמציאות כרחוק מזרח ממערב.

הכותבת היא עורכת דין, ממתגת ערים ונדל"ן.
תאריך:  04/06/2023   |   עודכן:  04/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך שוברים את הסטיגמות של הפריפריה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
ערוצי הטלוויזיה של השמאל מכתרים כותרות, רוטמן חטף מגפון ממפגינה    WOW    אסון    בואו נבדוק
משה ניסנבוים
בספר המחבר מראיין יזמים ואנשי עסקים מתחומים שונים שנכשלו וגם כאלו שהצליחו בענק והסכימו לחשוף את הסודות והתובנות שהובילו אותם להצלחה האמיתית בחייהם
עמנואל בן-סבו
חלק מתקשורת הקרנפים ליבתה את חציית הקו המסוכן הזה, את שבירת האתוס הלאומי, העצימה את האיום, הניחה פנס ענק על האירוע, קיימה ראיונות עם טייסים, לוחמי כל החילות, פשקווילים יומיים קיבלו נפח חסר פרופורציות
יוסף אליעז
ישראל טרם גיבשה מדיניות לגבי השלטון בעזה וביו"ש ומהססת מאוד להכות בעזה    אסור לנו לאפשר לאירנים ובני בריתם להפתיענו ולהכות ראשונה. מכה כזו עלולה, חלילה, להביא למפלתנו
דפנה נתניהו
אין שום דבר דמוקרטי באי-הכרתם בממשלה נבחרת בבחירות דמוקרטיות חוקיות; וכך גם הנפנוף בערך השוויון, כשהם למעשה שוללים זכות זו מציבורים שלמים במדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il