X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
דור העתיד [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
מחינוך לעבודה, אל תהיו מופתעים!
ארבעה דברים שאתם חייבים לדעת, כדי לצמצם את הפער בין לימודי התאוריה באקדמיה לעבודה האמיתית בפרקטיקה

מחינוך לתעסוקה
ההבדל בין לימודי התאוריה בבתי הספר ובמוסדות הלימוד להשכלה גבוהה, לפרקטיקה המעשית בעבודה ידוע ואינו חדש. כולנו זוכרים את הפרסומת ההומוריסטית של אחת האוניברסיטאות ששמה לנגד עיניה שילוב של ניסיון מעשי, לצד לימוד לימודים תיאורטיים.
בפרסומת זו בוגר הלימודים האקדמיים מגיע לישיבת הנהלה ועייני כל המנהלים נשואות אליו ושואלים אותו: "מה עושים"? הבוגר עונה להם: "לפי תאוריה כזאת וכזאת עושים כך וכך", שואלים אותו שוב: "אז מה עושים?" אומר הבוגר "לא יודע".
הומור לחוד ומעשים לחוד
ישנם מספר מחקרים שמדגישים את הפערים בין האקדמיה לפרקטיקה. היתרונות ברכישת השכלה אקדמית ברורים ולרוב מבטיחים שקורות החיים של הבוגר לא ימצאו בתחתית ערימת קורות החיים. השכלה אקדמאית מלמדת גם על יכולת התמדה, חוסן ויכולת חשיבה ביקורתית. עם זאת, במסגרת ההשכלה האקדמית נרכש לרוב ידע תיאורטי וכן מיומנות חשיבה ביקורתית, אך עדיין ישנם הבדלים מובהקים בין התאוריה לפרקטיקה ולהלן יפורטו ארבעה מהם:
1. תאוריה מול פרקטיקה: מושגים ותאוריות חשובים מאד, אך בפועל הפער בינם לבין המציאות העסקית והעבודה המעשית בפועל כפי שמתבצעת יום יום במקום העבודה גדול מאד. צריך לדעת ליישם את הידע באופן שיעלה בקנה אחד עם המצבים היומיומיים תוך כדי שילוב בין היתר כישורים ומיומנויות כמו אג'יליות והסתגלות לשינויים, התנהלות בתנאי אי-ודאות וניהול משברים ופתרון בעיות.
2. פיתוח מיומנויות רכות: לצד פיתוח המיומנויות הטכניות חשוב לפתח מיומנויות רכות כמו אינטליגנציה רגשית, אסרטיביות ומיומנויות תקשורת מגוונות, לרבות יכולת לעבוד בצוות, כישורי מנהיגות ועוד.
3. ניהול זמן ותעדוף: עבודות ומבחנים לחוד ומשימות בעבודה לחוד. במיוחד בתקופות שבהן חברות מתייעלות ויש קיצוצים העומסים עולים וצריך לדעת לנהל את הזמן ביעילות לפי סדרי עדיפות ולשמור על חוסן מנטלי בדרך.
4. ארגון כסביבה חברתית: באקדמיה שמים דגש על השגיות ועמידה ביעדים של קריטריונים מסוימים למעבר בחינה או להגשת עבודה, וכפוף ללוח זמנים מסוים, וכן ייתכן שקיימת תחרות אקדמית גלויה או סמויה של הבוגרים. במקום העבודה, לא תמיד העובדים המקצועיים ביותר מתקדמים למשרות ניהול.
העבודה מתקיימת במסגרת סביבה חברתית, שצריך לדעת להתנהל במסגרתה עם ובשיתוף פעולה עם האנשים האחרים בחברה, לזהות את מוקדי הכוח במסגרת פוליטיקה ארגונית, ולדעת לעבוד במסגרת היררכיה ארגונית ובמסגרת תרבות ארגונית מסוימת שמאפיינת את הארגון.
לסיכום, בעולם העבודה של היום, שבו חדשנות ויזמות מניעות את גלגלי המשק, הצעירים של דור העתיד הם שיובילו את הדרך. הם יקימו עסקים, חברות, סטארט-אפים שיבשילו ליוניקורנים, ייצרו משרות ויעצבו את עתידנו. אבל עלינו להכיר בכך שלפעמים הפער בין האקדמיה לפרקטיקה והיעדר מיומנויות חיוניות לעולם העבודה עשויים לעכב את המסע שלהם להצלחה.

הכותבת היא עורכת-דין, מפתחת מיזם פלטפורמת לימוד דיגיטלית בתחום התעסוקה והעסקים ללימוד פרקטיקות ניהוליות, פרקטיקות ארגוניות ומיומנויות בעולם העבודה, שמועבר על-ידי מנהלים בכירים במשק הישראלי לפיתוח עובדים ומנהלים. מקבוצת אל הנכס.
תאריך:  05/06/2023   |   עודכן:  05/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחינוך לעבודה, אל תהיו מופתעים!
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד עדי בן-אלי, ד"ר אורי סלע
התקשורת הסינית מדגישה את הקרע בין ישראל לארה"ב על-רקע הרפורמה המשפטית, משתמשת במחלוקת כדי לקדם אג'נדה אנטי-דמוקרטית ותוהה על עתידה של ישראל
איתמר לוין
ההגדרה בוויקיפדיה: "רגש של גאווה וגבהות-לב מוגזמים, הגוררים בעקבותיהם עונש ותבוסה"    לפי המיתולוגיה היוונית החוטא הקלאסי בה היה אדיפוס; יש לנו כמה מועמדים משלנו
רונן אבניאל
תו נכה ניתן לנכה אשר רופא שהוסמך לאשר נכות על-פי דין אישר לגביו בכתב את אחד מהתנאים הבאים: דרגת נכותו מגיעה ל-60% לפחות ותנועתו בדרכים בלי רכב עלולה לערער את מצב בריאותו; הוא מוגבל בהליכה וזקוק לכיסא גלגלים לצורך ניידותו; הוא נכה הזקוק לרכב כאמצעי תנועה בגלל רגליו הנכות
איתמר לוין
כיצד מביאים לקיצו מחלוקת ממושכת בין מתקין סורגים לבין לקוחו, המגיעה זו הפעם השלישית לבית המשפט? השופט יובל גזית מציע, מדגים ומבצע
ד"ר רז צימט
שורה של מקרים בשנה האחרונה, גם אם אין ביניהם קשר, מלמדים על הניתוק הגובר בין אנשי הדת לציבור ואף עשויים לבשר על גל חדש של מחאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il