כאמור, Salesforce מנסה גישה בלתי שגרתית: היא תתרום עשרה דולרים כנגד כל עובד שיגיע בכל יום בין 12 ל-23 ביוני. היא גם תתרום כנגד כל עובד שיגיע פיזית לאירועים שלה באותה תקופה. עם 12,000 עובדים בסן פרנציסקו, Salesforce היא מעסיקת הטכנולוגיה הגדולה בעיר, בה שיעור המשרדים הריקים עומד על 29%. בחודש מרס ויתרה חברת ניהול התוכנה על 100,000 מ"ר ממשרדיה בגורד השחקים בן 61 הקומות, הבניין הגבוה ביותר בעיר.
הפוסט מזכיר, כי אשתקד מנכ"ל Salesforce, מארק בניוף, מתח ביקורת על החברות שהורו לעובדיהן לחזור למשרדים. אולם, גישתה של החברה השתנתה כאשר המצב הכלכלי החמיר ואת עמק הסיליקון שטף גל של פיטורים. Salesforce פיטרה בינואר השנה 7,000 איש (10% מעובדיה) וייתכן שאין זה הסוף.
לא רק ענקי הטכנולוגיה משנים כיוון. הנהלת Farmers Insurance הודיעה אשתקד לעובדים, כי רובם יכולים לעבוד מרחוק. אבל בחודש שעבר הודיע המנכ"ל פול ורגאס, כי חובת הגעה למשרד שלושה ימים בשבוע חלה על מי שמתגוררים ברדיוס של 80 ק"מ ממנו. 60% מבין 22,000 עובדי החברה יעבדו בצורה משולבת, בעוד היתר יעבדו לגמרי מהבית או לגמרי מהמשרד. דוברת החברה אומרת כי חובת הנוכחות במשרד נועדה "לעודד יותר שיתוף פעולה, יצירתיות וחדשנות, תוך מתן אפשרויות טובות יותר ללמוד, לתרגל, לפקח ולקדם את הקריירה".
Farmers Insurance מסבירה שהעבודה מהבית הייתה נכונה בזמן הקורונה, אך כעת יש לפעול אחרת. הסברים דומים נתנו מנכ"ל דיסני, בוב אייגר, ומנכ"ך אמזון, אנדי ג'אסי, כאשר לחצו לחזרה נרחבת למשרדים. עובדים בחברות אלו חתמו על עצומות נגד המהלך, בטענה שהוא יפגע בבריאותם הנפשית, בתפוקתם ובאיזון החיים-עבודה.
מומחים רבים סבורים, כי חובת חזרה למשרד אינה מספיקה כדי ליצור תרבות תאגידית חזקה יותר. קאלי ויליאמס-יוסט, מומחית ותיקה לשיטות עבודה גמישות, אמרה לפוסט, כי מנהלים רבים מנסים להימנע מהמשימה המסובכת של הפיכת הזמן המשותף לקשרים בעלי משמעות, לעומת מתן הוראה פשוט להיות במשרד כך וכך ימים. "אנשים יצייתו כי אינם רוצים לאבד את עבודתם, אבל האם זאת הדרך הנכונה לעבוד בצורה מעורבת וממוקדת?", היא שואלת רטורית.