X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מושגים
תעלת סואץ [צילום: AP]
תעלת סואץ
תעלת סואץ שנחפרה בשטח מצרים ונחנכה בשנת 1869 מאפשרת תנועת כלי שיט קלה ומהירה בין אסיה לאירופה ולמזרח התיכון ההכנסות מדמי המעבר מסייעות לכלכלת מצרים באופן משמעותי

מבוא
תעלת סואץ, פלא הנדסי המחבר בין הים התיכון לים סוף, תופסת מקום משמעותי בהיסטוריה העולמית. השפעתה על הסחר העולמי והגיאופוליטיקה אינה מוטלת בספק. נתיב המים המרתק הזה חולל מהפכה בדרך בה אנו מנווטים.
חפירה והיסטוריה
בניית תעלת סואץ החלה בשנת 1859 בהדרכתו של הדיפלומט הצרפתי פרדיננד דה-לספס ובפיקוח ממשלת מצרים. לאחר עשר שנים של עבודה מאומצת, שכללה עשרות אלפי פועלים, נחנכה התעלה בשנת 1869. פרויקט החפירות שינה את הנוף העולמי, וסיפק נתיב ישיר יותר בין אירופה לאסיה שעקף את המסע הארוך והמסוכן סביב אפריקה.
מידות ותכונות
אורכה של תעלת סואץ הוא כ-120 מייל (193 קילומטרים). היא מגיעה לעומקים הנעים בין 20 ל-24 מטרים. אחד המאפיינים הייחודיים של התעלה הוא היעדר חסמים, המאפשרים לספינות לנוע בצורה חלקה בין שני ימים. בנוסף, התעלה הורחבה והועמקה מספר פעמים לאורך ההיסטוריה שלה כדי להכיל כלי שיט גדולים יותר, תוך הדגשת יכולת ההסתגלות שלה לדרישות הימיות המתפתחות ללא הרף.
שימושים בתעלת סואץ
הסחר העולמי נהנה משמעותית מתעלת סואץ, שכן היא מקצרת את המרחק בין שוקי אירופה ואסיה באלפי קילומטרים. מסלול מקוצר זה מפחית את זמני ההובלה ואת עלויות המשלוח, מה שהופך את המוצרים למשתלמים יותר עבור צרכנים ברחבי העולם. יתר על כן, התעלה משמשת גם למטרות צבאיות אסטרטגיות. במהלך סכסוכים או מצבים פוליטיים מתוחים, שליטה בתעלת סואץ יכולה לספק יתרונות חיוניים במונחים של תנועת כוחות וקווי אספקה, תוך הדגשת חשיבותה הגיאופוליטית. האיום מצד ממשלת מצרים בחסימת תעלת סואץ למעבר אוניות לישראל היה אחד הגורמים להחלטת ממשלת ישראל לצאת למלחמת מגן נגד מצרים ובמקביל גם נגד סוריה (מלחמת ששת הימים).
ההשפעה הכלכלית על מצרים
תעלת סואץ ממלאת תפקיד חיוני בכלכלת מצרים. ההכנסות הנובעות ממעבר כלי שיט תורמות באופן משמעותי לתקציב המדינה. בשנים האחרונות נעו ההכנסות השנתיות בין 5 מיליארד דולר לכמעט 6 מיליארד דולר, מה שממחיש את חשיבותה של התעלה כמשאב פיננסי עבור מצרים. יתר-על-כן, הכנסות משמעותיות אלה מסייעות לחזק את מעמדה של מצרים בסחר הבינלאומי ומעודדות צמיחה כלכלית.
תאונות ואתגרים בולטים
למרות יתרונותיה הרבים, תעלת סואץ התמודדה עם מספר אתגרים לאורך ההיסטוריה שלה, כולל תאונות בולטות. אחת הדוגמאות האחרונות היא קרקוע ספינת המכולות Ever Given במרס 2021, שחסמה את התעלה למשך כמעט שבוע. תקרית זו שיבשה את הסחר העולמי והמחישה את נקודות התורפה הפוטנציאליות של נתיב מים כה חיוני. בנוסף, אתגרים מתמשכים כוללים שמירה על עומק התעלה כדי להכיל כלי שיט גדולים יותר ויותר וטיפול בדאגות סביבתיות הקשורות לתנועת ספינות מוגברת.
סיכום
תעלת סואץ, מאז הקמתה, עיצבה באופן דרמטי את הסחר העולמי ואת הגיאופוליטיקה. מיקומה האסטרטגי ותכונותיה הייחודיות הופכים אותה לנכס שלא יסולא בפז עבור מדינות ברחבי העולם, ובמיוחד מצרים. ככל שאנו מתקדמים, הבנת השפעת התעלה על עולמנו המקושר הופכת חיונית יותר ויותר.

תאריך:  10/06/2023   |   עודכן:  10/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תעלת סואץ
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
סין עוקפת את תעלת סואץ-בישראל
חשדנית  |  17/06/23 02:19
2
אפשר גם להחליף את סין בסעודיה
חשדנית  |  23/06/23 00:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
איציק וולף
לבנונים הפריעו לעבודות צה"ל בצד הישראלי של הגבול בהר דב    כוחות צה"ל השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות ובצה"ל מעריכים שפעילות צבא לבנון היא פרובוקציה
יוני בן-מנחם
מצרים זימנה לקהיר את הנהגות חמאס והג'יהאד האיסלאמי כדי לייצב את הרגיעה ברצועת עזה ולהשיג את הסכמתן לרגיעה ארוכת טווח. חמאס העבירה מסר לישראל באמצעות המודיעין המצרי כי מבצע נרחב של צה"ל בצפון השומרון נגד הקבוצות החמושות יביא להפרת הרגיעה ברצועת עזה
יוני בן-מנחם
למרות הפיגוע הרצחני הנורא בגבול ישראל עם מצרים, אין סכנה ליחסים האסטרטגיים בין ישראל למצרים. ישראל רואה בהסכם השלום עם מצרים נדבך חשוב בתפיסת הביטחון הלאומי שלה, צה"ל והצבא המצרי יפיקו לקחים והם אמורים לשנות את פריסת הכוחות ואמצעי הביטחון לאורך הגבול המשותף
איציק וולף
שר הביטחון יואב גלנט שיגר איום לעבר ארגון חיזבאללה השיעי במהלך ביקור בגזרת הצפון במסגרת תרגיל 'אגרוף המחץ' שמקיים צה"ל    "נדע להכות את אויבינו מכה ניצחת אם יפתחו במלחמה נגדנו"
מירב ארד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il