X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לוין. גרם נזק גדול [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
לפטר את שר המשפטים
ממשלת נתניהו כשלה כישלון חרוץ נגרם נזק מאוד כבד חברים נפרדו נבקע פער בתוך משפחות איחוי הקרעים לא ימתין למחרתיים מפלגת השלטון צימחה עשבים רעיוניים שוטים ועליה לעקור אותם או להתפטר

הטעות האיומה של בנימין נתניהו היא ברורה, הטעות האיומה של הממשלה והקואליציה היא ברורה. ההיבריס, חטא הגאווה שנוצר עקב הרגשה במוצאי הבחירות שאמון העם חזר לימין לעולמים, התיר את הרסן, והממשלה הזו, שאני בחרתי בה, עשתה טעויות איומות אשר מחירן, בעיקר החברתי, ענק, על-אף שכבר מתחילת הדרך השלילית הזו היו סימנים ברורים שהיא מבטיחה רק צרות ולסוף טוב היא לא תגיע.
קיבינימט הון הסיכון, זו ממילא בועה שהייתה חייבת להתפוצץ. קיבינימט היחסים עם אמריקה, הם מושתתים על אינטרסים משותפים ולכן הצגות פוליטיות זה בשביל האגו ותו לא. קיבינימט שער הדולר, היום יורד מחר יעלה ומחרתיים שוב ירד. הנזק הגדול הוא כאן בקרבנו, חברויות שקרסו, משפחות שהתרחקו, הפער שהעמיק מאד.
על טעויות משלמים
טעות כל כך גדולה לא יכולה לבוא בלי עונש. הציבור חייב להבין שהשלטון הטמיע את הטעות שלו, ושאין לו כל כוונה לחזור עליה שנית, לא בדרך, לא בשיטה, ולא בשום צורה אחרת. העונש הוא גם למען יראו ויראו. יש עוד שיכורי כוח בשלטון, והם חייבים להבין שלא לעולם חוסן, אם לא ירגיעו - הם לא יישבו בממשלה.
הפיטורים של לוין עלולים להפיל את הממשלה, הפיטורים של לוין עלולים לגרום לקרע בליכוד, אך הם גם הסיכוי היחיד להבנתי להצלת הממשלה והליכוד, אוי לי מייצרו ואוי לי מיוצרי. לדעתי הפעם כדאי לוותר על היצר הפוליטי השקרי וללכת עם היוצר - עם ישראל.
אם זמנה של הממשלה קצוב, יש לקצר את חייה
עקב חוסר שת"פ של המערכת הפוליטית עם בנימין נתניהו, הוא חבר עם שלל גורמים, חלקם קיצוניים, חלקם מייצגים סקטורים אשר דפוסי החיים שלהם בעיקר בתחום החינוך, הפרנסה והתרומה לביטחון שנויים מאוד במחלוקת, והשותפות הזו מייצרת חקיקה לא מאוזנת בצל המאבקים על הרפורמה.
ממשלה חדשה, מאוזנת יותר, תבטל את החקיקה הזו תוך 6 חודשים מהקמתה, ולכן חשוב מאוד לקבל החלטות מוקדם ככל האפשר. חשוב מאוד לא לתת לתהליכים אשר אין להם סיכוי לחיות לפחות כמה שנים מלעבור את שלבי החקיקה.
האם יהיה ניצחון של המחאה?
זה יהיה גם ניצחון של המחאה, אך זה בעיקר יהיה ניצחון של עם ישראל, ניצחון של השפיות אשר למחאה היה בה תפקיד חשוב. אך בפועל, מאחורי הקלעים היה זה ניצחון של החלק השפוי בליכוד, אשר לא היה מעביר את הרפורמה, וזה היה ברור בשלב די מוקדם למובילי הרפורמה, ורק עקב כך הם נסוגו מכוונותיהם.
אותו צד שפוי בליכוד בחר כיאות בנציגת אופוזיציה לוועדה למינוי שופטים, והעיף בבוז את מועמדת הליכוד מטעם עצמה, חברת הכנסת טלי גוטליב, אישה חכמה מאד, כמו יריב לוין ושמחה רוטמן, אך גם תמוהה ומוזרה ממש כמו לוין ורוטמן. ולשאלה האם טוב לנו שאנשים תמוהים ומוזרים ינהלו את חיינו, עונים המצביעים בקלפי ואני מקווה שבבחירות הבאות ניתן לכך תשומת לב מרבית מראש.
ראינו שחבר כנסת או שר בודד עלול להיות גרגר שעורה או מלח בודד ההורס את כל העיסה, על אחת כמה וכמה אם חוברים להם שניים שלושה כאלה, ואת זאת עלינו לקחת בחשבון מראש, כאשר אנו שמים את הפתק הבא בקלפי.
צעד בונה אמון
בדמוקרטיה יש קורבנות. אנו מקריבים מאז קמנו קורבנות של ממש על קיומה של המדינה. משפחת נתניהו הקריבה קורבן, הכאב הוא קשה מנשוא, ואלה קורבנות זכים, צחורים שעשו לנו רק טוב.
לוין, שגרם נזק כה גדול, חייב להבין שהוא המכשול בין מדינת ישראל חצויה לבין מדינת ישראל עם סיכוי לאיחוי, ולקבל את הפיטורים האלה באהבה. הוא חייב להבין שמה שעומד בין השבת האמון של הציבור לשלטון ובין מערכות השלטון בינן לבין עצמן זה הוא בתפקידו כשר המשפטים, ולכן קיימת חובה לשים סוף לאפיזודה שלו במשרד.
ואם המהומה תמשיך? הסיכוי שהמהומה תמשיך הוא נמוך. המרבית המכריעה של המוחים היא שפויה ונאמנה למדינה, כמובן שההסתה מכיוון גורמים חתרניים בראשות המחאה תמשיך, והטיפול בהם יהיה לפי עוצמת המהומה השיורית - מהתעלמות מוחלטת ועד הפעלת רשויות הביטחון והחוק נגדם.
עלינו להתמקד בבעיות, לשכוח מהמימוש של הרפורמה, תוך קיום שיח על עקרונותיה ומימושה בעתיד. יש לנו שתי בעיות מרכזיות המסכנות את יציבות השלטון, וכואבות מאוד לנתניהו אישית:
1) דרעי
2) חוק הגיוס
את הבעיות האלה חייבים לפתור.
חוק הגיוס לא ייפתר מבלי שדרעי יכהן בעמדת מפתח (אולי אפשר לתת לו עמדת מפתח מחוץ לממשלה). על לוין לצאת מהממשלה או לקבל בה תפקיד אחר. הוא חייב לעזוב את משרד המשפטים. אין סיכוי וחצי סיכוי לכהונתו במשרד. את משרד משפטים יש לאייש באמצעות גורם חיצוני כגון הפרופסור אלבשן או הפרופסור פרידמן שהם קרובים בתפיסתם לגישה השמרנית יותר במשפט, הם מבינים את השורשים ואת המוטיבציה של הרפורמה אך יש להם התבונה, האינטליגנציה הרגשית, והיכולת לנהל תהליכים ארוכי טווח, ובהסכמה רחבה מה שאין ללוין ולחברו רוטמן ואין אפילו לחברתם טלי גוטליב.
ולסיכום
התפטרות של ראש הממשלה, או הפיטורים של לוין לפחות מתפקיד שר המשפטים, מינוי שר משפטים נוח לבריות, מומחה משפטי מחוץ למערכת הפוליטית, וכינוי הבעיות בשמן, דרעי וחוק הגיוס, חוק הגיוס ודרעי, לא רפורמה שמפורמה, לא מהפיכה שמהפיכה, תנו לנוח מהקשקוש המקושקש הזה. אלה הכיוונים, זה הסיכוי המיטבי לתחילת תהליך איחוי הקרעים.

תאריך:  16/06/2023   |   עודכן:  16/06/2023
+מושג מוזר: מוסר
08:02 16/06/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אי-אפשר לנהל את חיי הפרט והחברה רק על בסיס מותר ואסור; יש מקום מרכזי גם למה שמוסרי וראוי. הדבר אמור להיות נכון במיוחד כאשר מדובר במנהיגי ציבור, אך למרבה הצער - המציאות שונה בעליל

מי ישלם מחיר על שקרים [צילום: מאט דונהם, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  דוד אמסלם / David Amsalem  חיים כץ / Haim Katz  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב מרגי / yaakov Margi  יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop  יצחק שמעון סרלאוף  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  ממשלת ישראל / Israel Government  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  ניר ברקת / Nir  Barkat  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  רון דרמר / Ron Dramer  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפטר את שר המשפטים
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
בקיצור - המשך דיקטטורת שמאל
עמוס שנער  |  16/06/23 12:04
 
- כאשר הימין עושה טעויות קריטיות
ה.א  |  16/06/23 14:04
 
- אז תפטר גם את ראש הממשלה
עמוס שנער  |  20/06/23 12:38
2
טעות קרדינלית
עובד 1  |  16/06/23 14:51
 
- אוי לי מייצרי ואוי לי מיוצרי
ה.א  |  17/06/23 08:09
3
הצעת החוק הפרטית של רוטמן
חשדנית  |  17/06/23 09:05
4
אין ספק שהשמת שינוי הרכב הועדה
בני בנקר  |  17/06/23 20:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
איתמר לוין
אי-אפשר לנהל את חיי הפרט והחברה רק על בסיס מותר ואסור; יש מקום מרכזי גם למה שמוסרי וראוי. הדבר אמור להיות נכון במיוחד כאשר מדובר במנהיגי ציבור, אך למרבה הצער - המציאות שונה בעליל
עידן יוסף
הרשות אותה מקים סגן השר אבי מעוז במשרד ראש הממשלה פרסמה את רשימת הדרישות לתפקיד    במשימות הרשות: קידום ערכי ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, טיפוח הלכידות והערבות ההדדית ועידוד רוח ההתנדבות
עידן יוסף
המסדרון החדש שהקמתו תסתיים בעוד שנתיים יאפשר העברת נתונים דיגיטליים בין אסיה, מדינות ערב ואירופה    המיזם צפוי לעלות 100 מיליון דולר וממומן על-ידי הממשלה והמגזר הפרטי    הדבר צפוי לחזק את כלכלת המדינה על-ידי משיכת משקיעים בינלאומיים ויצירת מקומות עבודה
איתמר לוין
איתמר בן-גביר מנסה בכל כוחו לצרף את ישראל לרשימה של מדינות מאוד מסוימות, ואת כל זה הוא עושה בגיבויו של בנימין נתניהו. זו לבדה סיבה מספקת לשאוף להפיל את ממשלת ההרס הנוכחית
דן מרגלית
הביטחון הלאומי מתדרדר נוכח השבר עם ארצות הברית    המעמד המדיני מתערער מאותה סיבה    קופת האוצר מתמלאת בגירעון שלא היה כמותו שנים רבות    משקיעי ההיי-טק בורחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il