X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בהרב-מיארה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
חוק היועמ"שים כדוגמה
מה אנחנו יודעים על חוק היועמ"שים? מה אנחנו יודעים על המוטיבציה מאחורי ייזום חוק היועמ"שים? האם אנו יודעים די על-מנת להביע דעה מבוססת על החוק?

מה אנו רוצים מהמינהל הציבורי?
  • אנו רוצים שיהיה מקצועי
  • אנו רוצים שיהיה יעיל ובסיכום השנים לעיל שיחס/עלות תועלת שלו יהיה אופטימאלי
  • אנו רוצים שישמור באדיקות על הפרטיות שלנו ועל הביטחון האישי שלנו
  • אנו רוצים שישמור באדיקות על התחרות במשק ועל כללי חיים מסחר נכונים והוגנים (רגולציה)
  • אנו רוצים שיאיר פנים לאזרח, אנו רוצים שיהיה שירותי
  • אנו רוצים שיתכנן שנים רבות קדימה על-מנת שישמור על כל אלה בשנים הבאות
  • עוד ועוד
ואת כל האמור לעיל אנו רוצים שיעשה עם לב צח וידיים נקיות, בלי שוחד ובלי מוחד, בלי טריקים ובלי שטיקים.
בפועל אנו רוצים מהמינהל הציבורי את כל הפרמטרים אותם נרצה מהמינהל הפרטי למעט הצורך האחרון ברשימה, ניקיון הכפיים של השירות הציבורי. אם אנו רוצים שהמגזר הפרטי יהיה נקי, אני רוצים מינהל ציבורי צח ומצוחצח. אם אנו רוצים מנהל פרטי בר לבב אנו רוצים מנהל ציבורי אם אממא של בר לבב, סבתא רבתא של בר לבב.
ואיזה עוד חובה יש לנו במינהל הציבורי? על המינהל הציבורי להיות אטרקטיבי לכוח אדם איכותי, כאשר מסביב, הסקטור הפרטי קורץ בהצעות שכר מפתות.
ואם הסקטור הפרטי כל כך מפתה, מה מפתה במגזר הציבורי? מה מאזן את החיסרון הכלכלי של הסקטור הציבורי? מה שמאזן היא ה"ציונות", מה שמאזן הוא פוטנציאל העשייה, מה שמאזן היא ההזדמנות של אנשים לשרת את הציבור בהמוניו, בנושאים המשפיעים מאוד על חייהם, בחינוך, בבריאות, בביטחון האישי, בביטחון המדיני, במשפט, ברווחה ועוד.
מה יותר מרתק מלנהל צוות המפתח פאקאטע אפליקציה עבור יאמבה כסף או לנהל צוות המפתח כלי משחית אשר יסכל את הטילים האירני בשביל פחות? מה מרתק יותר, לנהל רשת מזון בתמורה להרבה כסף או לנהל אגף חי נושם ובועט במשרד הבריאות, החינוך או הביטחון בפחות?
אז מדוע אין נהירה המונית לסקטור הציבורי? האתגרים שלהם הרי בשמיים, מדוע איננו רואים את טובי בנינו עוזבים ג'ובים מפתים בסקטור הפרטי ונוהרים לסקטור הציבורי?
הגולם קם על יוצרו
הרצון לנקות את המינהל הציבורי משחיתויות, ולמנוע היווצרות שחיתויות חדשות, עבר הרבה יותר מדי את כל הגבולות, ועם המנגנונים הקיימים של הגנה משחיתויות הסקטור הציבורי לא יכול להיות מקצועי, לא יכול להיות יעיל, לא מסוגל לשמור על הפרטיות שלנו, לא יכול לשמור באדיקות על התחרות במשק, לא יכול להאיר פנים לאזרח ולהיות שירותי, לא יכול לתכנן שנים רבות קדימה.
כאשר הידיים במגזר הציבורי קשורות מאחורי הגב, ואפשר במקביל לקבל שכר קורץ במגזר הפרטי למה שתהיה נהירה של כוח אדם איכותי לסקטור הציבורי?
כאשר כל מתמחה זוטר מפרקליטות המדינה אשר עוד לא מחק את החלב מהשפתיים, יכול לעצור יוזמת שר או יוזמת משרד רק בגלל שהוא שלוחו של היועץ המשפטי לממשלה, ירום הודו, ואפילו אם הוא כתב חיבור למופת על יוזמתו השלילית של השר, אין סיכוי למנהל הציבורי בישראל. אין לנו סיכוי כלקוחות המינהל הזה.
ביננו גולם הקושר את הידיים של בכירי המינהל הציבורי לאורכו ולרוחבו. הגולם נאחז בקרנות המזבח, וסמכויותיו שגדלו כמו יבלית מאפשרות לו את זה, אז מה עוזר לנו אם הידיים של המינהל הציבורי נקיות? ידיים קשורות מאחורי הגב יכולות להיות גם מלוכלכות באותה מידה, הן הרי קשורות.
אינני מציג פתרון, אני מבקש שכולנו נבין את הבעיה
האם הפתרון של מינוי יועמ"שים כאנשי אמון הוא הפתרון? האם קביעה שחוות דעת יועמ"ש לא תחייב את הגוף המנהלי לו הוא מייעץ הוא הפתרון? אולי פתרון משולב, בחלק מהגופים כך ובאחרים אחרת. ואולי הפתרון הוא שיהיו שני יועצים, האחד "פרטי" של הגוף המנהלי והאחר ה"ציבורי" שלו, ואולי ה"ציבורי" יהיה תמיד כמו היום, וה"פרטי" יגויס רק במידת הצורך.
זו חבילת פתרונות ראויה או שאינה ראויה, אשר חייבת לעבור דיון ציבורי פתוח בהובלת מחוקקים השוקדים על החקיקה בכללותה, אך טרם עוסקים בשינויים, תומכים בהם, מתנגדים להם, מחוקקים אותם, מפגינים נגדם, על כולנו להבין את הצורך העומד מאחוריהם, את הכאב העומד מאחוריהם, את הנזק שהם באים למנוע, ואם זו תהיה נקודת המוצא שלנו, אנו נתחיל בהסכמה רחבה הרבה יותר וקרוב לוודאי שנסיים בהסכמה רחבה הרבה יותר.

תאריך:  23/06/2023   |   עודכן:  23/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוק היועמ"שים כדוגמה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הממשלה הולכת רחוק מידי עם חוק
בני בנקר  |  27/06/23 14:16
2
בנוסף, בנושא עילת הסבירות
בני בנקר  |  27/06/23 14:22
3
אתה צודק 100%
ה.א  |  27/06/23 19:22
4
לי אין ספק, מה שהכניע את
בני בנקר  |  28/06/23 13:22
 
- מה שמנע את הרפורמה זה נקמנות
ה.א  |  28/06/23 19:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
חופש הביטוי הופר באוניברסיטת תל אביב    אוניברסיטת תל אביב פרסמה הודעה המקדשת את חופש הביטוי אך לא נקטה אמצעים משמעתיים נגד הפורעים    הפרופסור אוריאל פרוקצ'יה מירושלים תמך בסתימת הפיות    הפרופסור מני מאוטנר מת"א עבר לזמן קצר לאו"ם והביע דעה לכאן ולכאן    ור"ה ועד ראשי האוניברסיטאות שותק    בואו נבחן את שתיקת ור"ה
יוני בן-מנחם
צה"ל חידש את מדיניות החיסולים הממוקדים ביהודה ושומרון וחיסל באמצעות מל"ט חוליית טרור שביצעה פיגועי ירי. חידוש המדיניות הזו הוא צעד נכון שישפר את יכולות צה"ל להילחם בטרור אך נראה שבשלב מסוים צה"ל יהיה חייב לצאת למבצע צבאי נרחב
שלמה פילבר
תחילה, נוה ואולמן קיבלו 15% תמיכה, ובכר קיבל 6%. סויד הצטרפה ולקחה את ההובלה עם 22% תמיכה, אך פרשה עם אולמן ובכר נותר בזירה. התמיכה בו גדלה ל-40% במאי, ובסקר הסופי חצה את רף ה-51%
יאיר נבות
נראה שהכוונה של האוקראינים פה היא לשבש את היכולת הרוסית להעביר אספקה וציוד צבאי בין חצי האי קרים לדרום מחוז חרסון הכבוש ע"י הרוסים. סביר שנראה עוד תקיפות מהסוג הזה בתקופה הקרובה, במקביל למתקפת הנגד האוקראינית
רן זיו
עליית הריבית הובילה להאטה מסוימת במחירי הדיור    ועם זאת עדיין משפחות לצד זוגות צעירים נתקלים בקשיים ברכישת דירה    הנה כמה נתונים וטיפים חשובים לקראת רכישת דירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il