X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניהו. יובס [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
"במלחמה כמו במלחמה"
הסכת ושמע ביבי, אתה תובס גם בסיבוב השני, כמו בכל הסיבובים עד כה אתה מובס כרוני הובסת בהתמודדות המדינית מול אירן; והובסת ביחסים עם ארצות הברית שמחרימה אותך כאחרון בזויי הנפש בזירה הדיפלומטית
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

כציוני-ליברל הנטוע בערוגה הדמוקרטית הכרתי בניצחונו המצער של בנימין נתניהו בבחירות וסלדתי מהעצמת מלחמת התרבות, שממילא מחלחלת כבר שנים רבות בישראל. אבל ביבי - עם תאוות שלטון ומתנות וכסף - בחר בשותפים, שהווייתם שואפת לדיקטטורה החל מיריב לוין ואיתמר בן-גביר ובצלאל סמוטריץ' וכלה בחרדים.
לוין הכריז מלחמה על הדמוקרטיה, ועד כה הובס. פעם אחר פעם. נראה היה כי נתניהו מעוניין ברגיעה, בפשרה. אבל שוב שיקר לאופוזיציה (תמיד כדאי להאזין לאביגדור ליברמן) ובעליבותו נכנע למשיחיים במחנהו, והבוקר הכריז על חידוש המלחמה בדמוקרטיה. זה מה שהוא רוצה? מלחמת בני חושך בבני אור? אהלן סהלן.
הסכת ושמע ביבי, אתה תובס גם בסיבוב השני. כמו בכל הסיבובים עד כה. אתה מובס כרוני. הובסת בהתמודדות המדינית מול אירן; והובסת ביחסים עם ארצות הברית שמחרימה אותך כאחרון בזויי הנפש בזירה הדיפלומטית. חבל רק שאנו, בני האור ובני החושך גם יחד, משלמים את המחיר הכבד.
(אגב, בהזדמנות זאת, לרגע עניין נלווה: ראיתי הלילה בחדשות ערוץ-12 ניצב בשם יורם סופר, שהוא מועמד השר העבריין לשמש כמפכ"ל הבא. זה היה קדימון והוא סבור שבשביל דמוקרטיה יש בחירות; ולא מבין מה הסיבה לשמונה חודשי הפגנות; והוא יאזוק ויאסור כפי הבנתו ואפילו אינו מסוגל לומר לשר העבריין שבחר בו "לא". התנסחותו מעידה שהמפכ"ל הבא סכל ובלתי משכיל, ואינו יודע כי הרוח האנושית-יהודית-דמוקרטית גוברת גם על כדורי עופרת.
שמע טוב, אדון סופר: אם תרים יד שלא כחוק עלינו - תיענה בהתאם. לא אתה ולא אנחנו רשאים לשבש את הזכות החוקית-דמוקרטית, ואם תפעל כפי שאתה מדבר כשלושת-רבעי-פשיסט מוצהר כי אז המציאות תשליך אותך אל תעלות הביוב של ההיסטוריה. תגיד לו ביבי. ספר לנבער הזה מה אירע במהפכה הצרפתית).
נחזור לענייננו: ביבי זה לא יעבור. לא נרים יד אלא להגנתנו מפני תקיפות פיסיות בלתי חוקיות של פלוגות מפוקפקות, אבל מדיניותך שהיא שבר כלכלי ומוסרי וביטחוני ומדיני גם יחד תגרום לחבריך להדיח אותך סוף-סוף מן השלטון.
יש ג'ו ביידן, יבורך; יש הייטק ישראלי נאבק, יבורך; ויש מדענים ואנשי רוח, יבורכו; יש אזרחים אחים לנשק במילואים ורופאים ואחיות ועובדים סוציאליים ורבנים יבורכו כולם, ויש או"ם ובית הדין הבינלאומי בהאג ועלייה מטורפת ביוקר המחיה ושרים שהופכים את הממשלה לשוק עם לשון בהמית, ואתה כישלון מוחלט. אינך מצליח.
אבל אם למרות זאת אתה רוצה מלחמה, שתבוא אליה מצויד ביורם סופר ובטלי גוטליב - אנחנו פה. מאוחדים בינינו חרף דעות שונות. איך אומרים הצרפתים? "במלחמה - כמו במלחמה". בבקשה. אנו כארבעת המוסקטרים. כמו "מגש הכסף" - נתן אלתרמן בהמשך לחיים ויצמן - עליו לך ניתנה הדמוקרטיה היהודית.
אני חוזר ומזכיר לך: איננו רוצים מלחמת תרבות. אנו בעד הבטחת הדמוקרטיה. אך אם החלטת הבוקר לצאת למלחמה למען החקיקה הפשיסטית של יריה לוין אני מזכיר לך לחן פופולרי המבוסס על פסוק תנ"כי" - "אתה בא אליי בחרב ובחנית/ ואני בא בשם אלוהים". תחשוב שוב, הרהר היטב.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  19/06/2023   |   עודכן:  19/06/2023
+בחירת נציג הקואליציה לבחירת השופטים - לא יאוחר מ-13 ביולי
09:53 20/06/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

היועצת המשפטית של הכנסת הודיעה שעל מזכיר הכנסת להודיע על מועד הבחירות של נציגי הכנסת בוועדות לבחירת נושאי משרות שיפוטיות עד ליום חמישי הבא

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+מדוע דרך רשעים (כמעט) צלחה
09:23 20/06/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

"לוין הרס לי את החברה, מאז הכריז על החקיקה שלו עסקות אינן נכנסות וממילא אינן יוצאות, הרס, הכל משותק"

לוין. נח עם המשכורת השמנה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+חברי לשכת עורכי הדין בוחרים: עמית בכר או אפי נוה
07:46 20/06/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בכר, ראש הלשכה הנוכחי, מתנגד בצורה נחרצת לרפורמה המשפטית; נוה, ראש הלשכה לשעבר, נתפס כמי שישתף פעולה עם לוין  ▪  לבחירות בלשכה יש השפעה מכרעת על הרכב הוועדה לבחירת שופטים

עמית בכר ואפי נווה [צילום: מרים אלסטר פלאש 90, וסיון פרג']
+הנשיא: לא היו הסכמות במו"מ; המשיכו השיחות
17:25 19/06/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

נשיא המדינה הגיב על החלטת הקואליציה לקדם חד-צדדית חקיקה של חלקים מהרפורמה המשפטית  ▪  "ניתן להגיע להסכמות וכי גם נושאי ליבה אפשר ליישב בשיח ודרכי שלום, מאמין שרוב גדול בציבור רוצה בכך"

הרצוג. סתר טענות הקואליציה להסכמות [צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90]
+נתניהו: צמצום עילת הסבירות תקודם כבר החודש
14:35 19/06/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

גנץ פנה לנתניהו: "אל תהיה זה שזורק את הגפרור" הבהיר: התקדמות חד-צדדית בחקיקת הפיכה המשטרית, היא צעד הרסני לחברה ולכלכלה  ▪  לפיד: "אם לא נהיה דמוקרטיה, גם לא נהיה עם אחד"  ▪  "אהרן ברק הצטרף לצוות ההסברה של נתניהו"

נתניהו. סיכם עם ראשי הקואליציה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
איציק וולף
נשיא המדינה הגיב על החלטת הקואליציה לקדם חד-צדדית חקיקה של חלקים מהרפורמה המשפטית    "ניתן להגיע להסכמות וכי גם נושאי ליבה אפשר ליישב בשיח ודרכי שלום, מאמין שרוב גדול בציבור רוצה בכך"
מירב ארד
גנץ פנה לנתניהו: "אל תהיה זה שזורק את הגפרור" הבהיר: התקדמות חד-צדדית בחקיקת הפיכה המשטרית, היא צעד הרסני לחברה ולכלכלה    לפיד: "אם לא נהיה דמוקרטיה, גם לא נהיה עם אחד"    "אהרן ברק הצטרף לצוות ההסברה של נתניהו"
עמנואל בן-סבו
העם היושב בציון ומשתאה אל מול הגל העכור עם מיי האפסיים של שנאה מעורבבת באיבה מצפה בכיליון עיניים לשמוע את נבחרי הציבור שלו בראשם רבנים הראשיים לישראל, האמורים לסגור את גמרתם, להניח את תלמודם ולהצביע על הסכנות האורבות לחברה הישראלית
מירב ארד
ברק סיפר כי פנו אליו בזמנו מטעם ראש הממשלה, לומר שנתניהו מעוניין מאוד בפשרה על הרפורמה    ח"כ טלי גוטליב: "לומר המלך עירום זו לא בושה זו חובה"
דן מרגלית
ממשלה שתעביר החלטה כזאת תמצא עצמה מנפקת הוכחה חותכת וחד-משמעית ל-BDS ולארגונים אנטישמיים בעולם כי ישראל היא מדינת אפרטהייד מובהקת ומוחלטת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il