X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
על לוח לבי [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
חברו הטוב של אדם, הספר
לרגל שבוע, חודש, שנת הספר העברי אני מבקש לגמול טובה לספר חיי, אני מבקש להזמין את ההורים והמורים, להציב בכל מקום את ספר חיי הילד, הנער, הבוגרת, הקשיש, ספר לכל אדם, בכל גיל, בכל תחנה בחיי האדם הקורא

לפני חמישים שנים, במיטת הקומתיים עשוית הברזל, גמעתי בשקיקה את ספר חיי, הספר שפתח לי צוהר לעולם הספרים, הרגשות, הכאבים, הדמיון, החלומות, צוהר שהתרחב והיה לפתחו של עולם קסום, עולם הספר.
היה זה ספרי הראשון אשר גרם לי לבכות עם גיבוריו, להזדהות עם דמויותיו, לצחוק קל, לחוויית ניצחון ולתחושת כישלון, היה זה הספר שדילג באין מפריע בין הרגשות, בין התפקידים, בין הכעס והתסכול לבין הזדהות והשלכה.
הספר שנטלתי מהספרייה: "הבכור לבית אב"י" שכתבה כלת פרס ישראל, דבורה עומר, לגמתי אותו לקרבי כמו משקה מוגז עטוף בטיפות קרות מצננות נפש עייפה, מיוסרת. לילה אחד, שעה אחת, ספר אחד שאינו מרפה, ספר ששבתי וקראתי בו עד כי ידעתי פרקים בעל פה, נרדמתי עם הגיבורים, חלמתי עליהם, התעוררתי עם הרהורים, הייתי דף נוסף בספר חיי.
חלף יובל, דבורה עומר נאספה אל עמה, אני כבר אבא וסבא, והספר: "הבכור לבית אב"י", נישא על לוח ליבי בכל מסע חיי, בכל התחנות מילדות עד עמידה. איש לא הזמין אותי לקרוא, איש לא הניח את הספר כפיתיון ללכידתי בסבך האותיות, איש לא עודד אותי. אני, נער בפנימייה, מוקף בתלמידים ובודד בתוכי פנימה, מצאתי לי ידיד, רע, חבר, את הספר המונח על שולחן צדדי בספריית הפנימיה כחפץ אין צורך בו.
נטלתי אותו ומאז לא הנחתיו לעולם, כתוב הוא באותיות של זהב על לוח ליבי, לעד יהיה ספרי הראשון, הספר של חיי.
לרגל שבוע, חודש, שנת הספר העברי אני מבקש לגמול טובה לספר חיי, אני מבקש להזמין את ההורים והמורים, להציב בכל מקום את ספר חיי הילד, הנער, הבוגרת, הקשיש, ספר לכל אדם, בכל גיל, בכל תחנה בחיי האדם הקורא.
אל מול העולם הטכנולוגי, הקדמה הדיגיטלית הברוכה, אל מול מסעות ההלוויה, ההספדים הבלתי פוסקים על מותו של הספר, כתיבת וקריאת הספרים מספרים סיפור אחר, מספרים על חיי הנצח של הספר על המדף של עם הספר.
אהבת הספר היא הזדמנות שווה לכל ילדה וילד לשוטט בארמונות להתחכך עם אבירים, ללגום תה מנחה עם מלכים, להכניע שודדים, לרקוד עם פיות, לצוד תנינים, להציל פרפרים, לרדוף רעים, להזדהות עם הטובים, לשוט על עולמות הדמיון, לחיות את הרגע הקסום בו המציאות והדמיון משתמשים בערבוביה.
אל תוותרו על ריח הדפוס, על מגע הדף, על לטיפת הכריכה, על רחש הדפדוף, על הנחת הספר על הבטן הרכה העולה ויורדת, על הספר במזוודה, אל תוותרו על עולמות קסומים, על סופי סיפורים שאתם קובעים איך יסתיימו.
שבוע, חודש, שנת הספר העברי הם מועדים שמטרתם להעלות את הספרים על ראש שמחתנו, ראוי היה שהספר יהיה בן לוויה בכל יום, בכל ימות השנה, תנו להם ספרים, תנו להם אוצרות, תנו להם יהלומים מלוטשים, תנו להם לחלום.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  20/06/2023   |   עודכן:  20/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
קבוצות הטרור החמושות בשומרון מנסות להשיג יתרון איכותי על כוחות צה"ל ומאמצות את שיטות הטרור של חיזבאללה בדרום לבנון. לחץ בינלאומי גובר על ישראל להימנע ממבצע צבאי גדול, צה"ל יתמקד בימים הקרובים בפעילות נגד המעבדות שקמו בשטח לייצור מטעני חבלה
יוסי אחימאיר
אני שואל את הבן שאול ארלוזורוב וצאצאיו: מה כל-כך חשוב לכם לדבוק באדיקות בעלילת הדם? כעבור תשעים שנה, האם לא הגיעה השעה, כדברי אבי ב-1943, להעלות יחדיו, שאול וזאבה, וכל בני משפחותינו, אל קברו של הנרצח הדגול - ולהתפייס? כמה משמעות תהיה לאקט כזה בימינו אלה, שמזכירים את שנות השלושים, למנוע שוב הידרדרותנו אל סף מלחמת אחים
יוסף קיסטר
תגובה על רשימתו של עופר אדרת, "פרשת 'אלטלנה': 75 שנים של שקרים", הארץ, 5 ביוני 2023    העיתון סירב לפרסם תגובה זו
צבי גיל
אנו ציבור הצופים הצמוד למרקעים שבוי לדיונים של חיל פרשנים ומומחים, דיונים סמיכים כמרק אפונה, גדושים בהעלאת גירה רומינאטיבית, רכילות, פטפטת לשמה למילוי חלל גדול
זוהר בן אשר
בשל שיטת חלוקה מעוותת קיבל הליכוד עוד 4 מושבים וש"ס זכתה מן ההפקר במושב נוסף אחד. כך נולדה לה קואליציה שמעולם לא זכתה באמת אפילו בתמיכה של מחצית מהקולות הכשרים, בתמיכה של כשליש מבעלי זכות הבחירה ובתמיכה של פחות מרבע מכלל האוכלוסייה בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il