X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניהו. עדיין נאשם [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
שוחד? לא הגזמנו?
במרכז הקריאות נגד כהונת נתניהו מילה זו, "שוחד", שובצה במרכז זעקות המחאה נגד המשך כהונתו. שופטי נתניהו כבר העירו הערות ביקורתיות על איכות ההכנה של התביעה. יואילו מי שניהלו הליכים דמויי-משפטיים לנקוט באיפוק כלפי הליכים שאחריתם אינה ידועה

צהלתם של תומכי ראש הממשלה נתניהו מוקדמת. המשפט טרם נסתיים ואין לדעת מתי יפרסמו שופטיו פסק דין חלוט. מתי זה יקרה? בעוד חמש, עשר או יותר שנים, כמובן בתנאי שלא תוסכם על הצדדים, המדינה נגד נתניהו, עסקת טיעון. זו מתבקשת, אך זו המלצה שאין כל ביטחון שתתממש. ניתן לומר כי להתארכות הדיונים, ללא קו גמר, עשויה להיות ברכה לעולם המשפט והתקשורת.
מיום בחירתו לראש הממשלה, ב-1996, התנהל נגד נתניהו משפט שדה בו הורשע, ובעטיו נסחפו פרשנים לפרסם תחזיות שחורות לצפוי לנתניהו. אל הזירה של משפט שדה נגררו גם בני משפחתו שלא אחת כשלו בניסיונותיהם, בתגובותיהם, להקל על מצבו הציבורי של אבי המשפחה. אך למרות המשפט, ובמעמדו כנאשם, נבחר נתניהו לראשות הממשלה. אולי זו ראיה התומכת בדעה כי אנו נוטים להגזים בעוצמת ההשפעה של התקשורת. גם כאן, חשוב להדגיש: משפט נתניהו עדיין בעיצומו. מתקיימים מגעים מאחורי הקלעים למען חתימת הצדדים על עסקת טיעון. יותר ממשהו פעוט ערך נגרע ממעמדו של נתניהו כנאשם. אך גם ניתן להגדיר: ראש הממשלה נאשם - עדיין.
והנה, צצים להם נאשמים אחרים: צוות התביעה, בחסות היועץ המשפטי לשעבר ד"ר מנדלבליט, שהתאווה להגיש לבית המשפט כתב אישום אשר סעיף האישום החמור ביותר נגד נתניהו הוא רשלני, לפחות. על כך אנו למדים מהערות ביקורתיות של השופטים. ואף על-פי כן, עוד הכל יכול להתרחש במהלך המשפט, וצהלות תומכיו אולי מוצדקות - אך במידה, בערבון מוגבל. ברכה אחת אולי יכולה לצוץ, תוצאה של המוני דברי פרשנות: עמיתים בתקשורת, נא השמיטו מדברי הפרשנות את עושר ניסוחי הנבואה. במקום הפרשנות המתנבאת, התאזרו בסבלנות, נא להתעלם מן ה"הליכים" המתנהלים בבית דין שדה. במקום הליכי שווא אלה, נא להמתין עד שיחרוץ בית המשפט את הדין. נא להתעלם מניבוי שעלול להתגלות כנבואת שווא. כי על מה יסמוך לקוח התקשורת, לאחר שהשופטים המליצו לתביעה למחוק מכתב האישום את הסעיף החשוב ביותר: השוחד. שוחד - הרי במרכז הקריאות נגד כהונת נתניהו מילה זו, "שוחד", שובצה במרכז זעקות המחאה נגד המשך כהונתו. שופטי נתניהו כבר העירו הערות ביקורתיות על איכות ההכנה של התביעה. יואילו מי שניהלו הליכים דמויי-משפטיים לנקוט באיפוק כלפי הליכים שאחריתם אינה ידועה.

תאריך:  25/06/2023   |   עודכן:  25/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוחד? לא הגזמנו?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
והפרת אמונים? מרמה?
הירונימוס  |  29/06/23 11:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת נתניהו-בזק
עידן יוסף
השופטים הצביעו על חולשות בתיק    היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה מאמינים שתיק 4000 יציב    ציטוטים שנחשפים מהשיחה הסגורה על תיק 4000 מעידים על הלחץ שהפעילו השופטים על הפרקליטות בלבד: "תשקלו לחזור בכם מהאישום"
עידן יוסף
גדעון סער: ראוי שהפרקליטות תשקול כעת אפשרות להסדר טיעון    השר עמיחי שיקלי הביע תסכול על שנים של סחרור פוליטי והאשמות נגד נתניהו    ח"כים מהימין: משאבים ומאמצים הושקעו בחקירת נתניהו מבלי שהניבה תוצאות
עידן יוסף
יועץ התקשורת של ראש הממשלה לשעבר החליט להגיש תלונה במח"ש נגד המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך וחוקריו בתיק 4000    "במשטרה ובפרקליטות נערכה ישיבה שכל מטרתה הייתה לערער את ניר חפץ"
עידן יוסף
נתניהו פרסם תוצאות בדיקה שנערכה לבקשתו, ומתוצאותיה עולה לכאורה כי הקולות המשוחחים בנושא הם של החוקרים יואב תלם וציפי גז    בשבוע שעבר פורסמו ההקלטות בהן נשמעה לכאורה שיחה על שימוש באמצעי הלא חוקי בחקירות שלמה פילבר, ששימש לבסוף כעד מדינה    במשטרה וברשות ניירות הערך מכחישים
עידן יוסף
עמית סגל: הפרקליטות ידעה לכאורה על המהלכים הפסולים בחקירת ניר חפץ אך בחרה להתעלם    מהרגע בו נודע כי קיים מידע שכזה לא עדכנו את פרקליטי נתניהו בדבר    מקורבי נתניהו: "שוב נחשפו מעשים פליליים כדי לתפור תיקים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il