X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
נסתם הגולל מעל שימוש באדמות תעש בשרון
בשטח המוניציפלי של הרצליה (נוף ים/אפולוניה) ורמת השרון יש קרקעות רבות מזוהמות משיירים של חומרים כימיים נפיצים ממפעלי תעש שהיו באזור הפיצוץ האדיר שנשמע אתמול בכל רחבי העיר הרצליה סתם הגולל על השימוש בהם ללא טיהור יקר וממושך על-ידי המדינה

אינני יודע מה סטטוס ההפשרה לבניה של אדמות תעש בהרצליה/אפולוניה. לעומת זאת, אדמות תעש רמת השרון אושרו לבנייה בהחלטה תמוהה לטעמי של השופטת מיכל האגמון גונן כאשר לפני כשנה אישרה את החלטת מוסדות התכנון בנוגע לבנייה על אדמות אלה.
הפיצוץ האדיר בהרצליה/אפולוניה נשמע בשבוע שעבר בכל רחבי העיר הענקית הזו (בגלל בניה נמוכה בממוצע ו-107 אלף תושבי העיר, שטח העיר גדול יחסית לערים עם כמות דומה של תושבים. הצפיפות בהרצליה היא פחות מחמישית הצפיפות של בני ברק, פחות מחצי הצפיפות של רמת גן).
המרחק האווירי בין ביתנו במרכז העיר למקום האירוע הוא למעלה מ-5 ק"מ מדוד על מפה. הפיצוץ נשמע כאן היטב היטב. במקומות גבוהים ראו גם את פטריית האבק, העשן והפסולת הרעילה.
תודה לאל שאין נפגעים, אך העובדה שאין נפגעים אמורה ללמדנו שלא יד אדם הייתה בפיצוץ, שלא רק שהקרקע שם ספוגה בחומרים רעילים אלא שהקרקע מאוד מסוכנת, היא יכולה להיות לגמרי רגועה, לאורך השנים ואז כרעם ביום בהיר, כאשר מתערבבים באקראי חומרים שונים הספוגים בקרקע, בצירוף אולי עם תנאי רטיבות וחום, נוצרת ריאקציה כימית אשר מעלה את פני הקרקע בטונות של הדף אל עבר השמיים, ולוקחת אתה מכל הבא ליד, ממש כמו פצצה אטומית קטנה. מסתבר שיש לנו פצצה אטומית מבית, לא צריך את אירן בשביל האטומית הזו. קיבלנו קריאת השכמה, לשמחתנו בלי פצועים והרוגים.
בשם אינטרסים כלכליים אנו מסכנים חיי אדם. אין ספק - כאשר בונים יש נפגעים מתהליך הבנייה, כאשר נוסעים עלולים להיפגע בכביש, באשר נכנסים לניתוח עלולים לתפוס איזה חיידק. אך חברה אחראית לא מכניסה את ראשה ללוע הארי. האדמות האלה הן קן צרעות. אין כדוגמתן בכל העולם, ואיננו יודעים וגם לא נדע לעולם מה יש שם עד שלא נחפור כל ממ"ק של אדמה חפירה מאוד יקרה בשל סיכון חייהם של החופרים, מה עוד שייתכן שמסקנות החפירה לא תהיינה חד-משמעיות וגם אחרי חפירה השטחים האלה לא יהיו ראויים למגורי אדם/חיה או מסחר וייוותרו שטחים הסגורים מאחורי סורג ובריח עד כלות הדורות.
חפירות כאלה ניתן לעשות רק כאשר גורם מדינתי עם כיסים מאוד רחבים עומד מאחוריהם. יש להניח שגם מסיבות ביטחוניות ובטיחותיות לא ניתן להוציא את החפירות האלה מידי המדינה, על-אף שיעילות המדינה בעבודות תשתית היא מהגרועות שיש.
ראו וזהרנו, האדמות האלה מוקצות מחמת סיכון להרג המוני של מאות ואולי אלפי אנשים, ופציעת/הרעלת כמות הרבה יותר גדולה, ורק פסיכים גמורים, פושעים חסרי אחריות לא יעצרו למחשבה נוספת לאחר אירוע הפיצוץ העצמוני והעצמתי בהרצליה/אפולוניה.

תאריך:  27/06/2023   |   עודכן:  27/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נסתם הגולל מעל שימוש באדמות תעש בשרון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
ראש הממשלה נתניהו הודיע על נכונות ישראל לחזק את שלטון הרש"פ מבחינה כלכלית ולמנוע את קריסתה אך הביע התנגדות נחרצת להקמת מדינה פלשתינית עצמאית. קריסת הסכמי אוסלו, הקמת ישות טרוריסטית ברצועת עזה ויצירת קבוצות טרור בשומרון מדגישים את הצורך הדחוף שצה"ל ישמור בידיו את השליטה הביטחונית המלאה ביהודה ושמרון
איתן קלינסקי
מצערת ומכאיבה העדות העולה ממקרא שבעת הפרקים בספר מיכה, לפיה מובהר לנו, שהעם אינו קשוב למשאלה של מיכה, לראות את המישוריות החברתית מישוריות ראשונית ולא לראות בקדמת הבמה את המישוריות הפולחנית
הרצל ובלפור חקק
הפולמוס סביב נחיצותו נשאר רלוונטי מאז ומתמיד. האם לחנך לערכים, האם להשאיר את החינוך פתוח לחלוטין? האם לאפשר לנער לעצב דרכו ללא כל הכוונה? ללא כל מערכת ערכים מחייבת?
ארי בוסל
איני מצליח למצוא את המקום בו נאמר לנו לירוק כל אימת שאנחנו רואים איש נוצרי, אותו גר בתוכנו    הנה, אני נתקל באברהם אבינו, שמכניס אורחים לביתו, ואני נדהם מצורת ההתנהגות שלנו כלפי הנוצרים שחיים בקרבנו
יאיר נבות
כך הגיב גו׳זף בורל, שר החוץ של האיחוד האירופי לאירועי סוף השבוע ברוסיה    סימן נוסף לתחושת חוסר הוודאות - היחלשות הרובל הרוסי שהגיע לרמתו הנמכה ביותר מזה 15 חודשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il