X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שפר. התייחס [צילום: משה שי/פלאש 90]
עורך דין יהודה שפר כדוגמה
עו"ד יהודה שפר היה משנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית עו"ד יהודה שפר הרג בשוגג אדם עם רכבו ולאחר חקירה הוא לא הועמד לדין מחוסר אשמה משפחת ההרוג לא קיבלה את ההחלטה אך כלום לא עזר לה עו"ד יהודה שפר מגן על הפרקליטות בציוציו עם כאלה ידידים הפרקליטות לא צריכה אויבים

בימים אלה של דיון על עילת הסבירות, צייץ עו"ד יהודה שפר, המשנה בדימוס לאכיפה כלכלית של פרקליט המדינה: "שאלה לוועדת החוקה - לו היה החוק המוצע לביטול עילת הסבירות בתוקף בשנת 1953 האם היה ניתן פסק הדין קול-העם? שם נפסק כי שר הפנים אינו מוסמך לסגור עיתון על-פי סמכותו בסעיף 18 לפקודת העיתונות אם אין ודאות קרובה לפגיעה בביטחון. בלשוננו היום - זו החלטה לא סבירה".
עבר
אם המשפט לעיל לא היה עצוב, הוא היה מצחיק. אם כך מתקבלות החלטות בפרקליטות המדינה, אין פלא שזה הקרקס שמתנהל במשפטו של נתניהו. ומדוע? עו"ד שפר הנכבד כותב בעצמו שפסק דין קול-העם נכתב ב-1953. הניצנים הראשונים של עילת הסבירות במובנם כיום הנצו בעניין דקה נגד שר התחבורה באיזה שנה? ב-1970, 17 שנה אחרי עניין קול-העם. אז מה עניין שמיטה להר סיני? מה הקשר בין ההחלטה בעניין קול-העם ועילת הסבירות? ומה הקשר בין ביטול מלא או חלקי של עילת הסבירות ובין חופש הביטוי?
עו"ד שפר, בוא אלמד אותך שיעור במשפטים. אתה, המשנה לשעבר של פרקליט המדינה, ואני, אפרים האהבל שבקושי למד קורס ביסודות המשפט אלמד אותך שפר, פרק במשפטים.
ב-1953, חמש שנים לאחר קום המדינה, ממשל צבאי על חלקים ניכרים מהארץ (בוטל סופית ב-1966), טרם ניטעו זרעי הרעל של עסק הביש (אברי אלעד קיבל את המינוי על הפעלת הרשת במצרים במאי 1954) דוד בן-גוריון שלט ביד רמה, ובמקביל נבנה פה בית משפט חזק, בית משפט דעתן, אשר בניגוד להיום זכה לכבוד מקצה הארץ ועד קציה.
ואז עולה בפניו נושא של חופש הביטוי, הוראת שר הפנים רוקח לסגור שני עיתונים לכמה ימים בשל "FAKE NEWS" מדיני שנכתב בהם ועיצבן מאוד את בן-גוריון. והנימוק החוקי היה שהפרסום מסכן את שלום הציבור. בית המשפט קבע אז את עקרון הקרבה לוודאות לפגיעה בערך המוגן (המפורט בחוק), כעילה למניעת חופש הביטוי, וספציפית לעניין קול-העם קבע שלא קיימת קירבה לוודאות לפגיעה בביטחון המדינה ולכן ביטל אז בית המשפט את החלטת שר הפנים לסגור את העיתונים למספר ימים, לא עילת סבירות ולא נעליים.
הווה ועתיד
לו היו עולים היום נושאים הקשורים לזכויות יסוד, האם היינו זקוקים לעילת הסבירות על-מנת להחליט בהם? לא ולא, ומדוע? כי בענייני חופש הביטוי יש לנו את פסק הדין המכונן של קול-העם. ואילו בנושאים האחרים הקשורים לזכויות יסוד והכלולים בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, וחוק יסוד: חופש העיסוק, יש לנו את פסקת ההגבלה הנותנת לבית המשפט גמישות הרבה יותר גדולה ומאד סדורה מאשר הקריטריון הפרוע והבלתי מרוסן של העדר סבירות.
עם כאלה ידידים לא צריך אויבים
עו"ד יהודה שפר היה בכיר מאוד בפרקליטות. שפר עבר חוויה קשה, הוא פגע למוות בשוגג אדם על הכביש. התנהלה חקירה על-ידי הפרקליטות הצבאית (פרקליטות המדינה לא הייתה מעורבת בה ובצדק). שפר לא הועמד לדין בשל העדר אשמה. משפחת ההרוג מחתה על ההחלטה שלא להעמידו לדין אך לא עזר לה כלום.
במצב כזה יש בסיס לחשש כי מעמדו של שפר סייע לו להתחמק מהעמדה לדין. אין כל חשיבות באמת המסתתרת מאחורי חשש כזה, הרגשת הבטן היא שגם אם הכל כשר, הרי שייתכן שהכל גם מסריח, ולכן, פעולה רצופה של שפר להגנה על הפרקליטות, די יוצרת מראית עיין של שמור לי ואשמור לך.
לו אני הייתי פרקליט המדינה הייתי מבקש משפר בכל לשון של בקשה: "מוחל טובות" שב לך בבית, תהנה מהפנסיה, טפל בנכדים, רק עזוב אותנו באימא ש'ך, אתה גורם לנו הרבה יותר נזק מתועלת.
הערות:
1. כהרגלי כאשר אני כותב לגופם של אנשים, אני מעביר להם את החומר מראש לקבלת הערות. בד"כ לא מתייחסים, מה שמאפשר לי לפרסם את החומר. ייאמר לזכותו של עו"ד יהודה שפר שהתייחס. התייחסותו שינתה אך במעט את הכתוב, ויש לי גם השגות להתייחסות אך לא אפרטן בשל חוסר יכולת של שפר להתייחס אליהן.
"בוקר טוב
לא יודע מהיכן השנאה שלך אבל אשיב לך בקצרה
1) בביקורת שלך על הציוץ שלי התעלמת מהמילים החשובות ביותר: "בלשוננו היום".
2) לגבי התאונה המצערת בה הייתי מעורב אתה מרשה לעצמך לחרוץ דין מבלי שאתה מכיר את הראיות. מה זה אומר עליך?
כשאדם מתפרץ לכביש מהיר שלא במעבר חציה ונפגע מרכב שלא מספיק לבלום זה ממש לא בהכרח אשמת הנהג".
3) אני מתחנן בפני מגיבים, ככל שיהיו, שלא להתנצח על התאונה, זה אינו הנושא. התאונה חירבה לדעתי שני עולמות, עולמו של הנפגע ועולמו של הפוגע, זוהי איננה הבמה להכריע ביניהם. האזכור של התאונה לעיל הוא רק מהסיבה שפורטה לעיל.

תאריך:  01/07/2023   |   עודכן:  01/07/2023
+לפיד מאיים: "כל הגבולות ייפרצו וכל הגדרות ייחצו"
23:56 01/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש האופוזיציה בהפגנה ברעננה: "אנחנו צריכים את עילת הסבירות מפני שיש לנו ממשלה לא סבירה"  ▪  השר לוין בתגובה: "המצב שבו שופט קובע מה סביר ומה לא, הוא ההפך מדמוקרטיה"

הפגנה בתל אביב [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+נעצר חשוד באיומים על ראש הממשלה
23:12 01/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

החשוד באיומים שנשלחו במכתב על קברו של יוני נתניהו - גבר בן 26 מכפר סבא  ▪  הוא נעצר בדרום הארץ ונלקח לחקירה במשרדי יחידת הסייבר

קברו של יוני נתניהו [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עורך דין יהודה שפר כדוגמה
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
הוא גם יצא חלק מבגץ
אורח  |  2/07/23 14:11
2
"ללא עילת סבירות" ,נוסח הלפרין
שלמה המגיב  |  3/07/23 20:30
 
- כל שיח הסבירות הוא רדוד
ה.א  |  3/07/23 23:43
 
- חוסר הבנה מוחלט שלמה
ה.א  |  4/07/23 09:01
 
- "חוסר ההבנה" , הוא שלך , ה.א.
שלמה המגיב  |  4/07/23 14:00
 
- תראה לי מדינה אחת בה תפסה
ה.א  |  4/07/23 20:35
 
- אז נשווה "למדינות אחרות" ,ה.א.
שלמה המגיב  |  5/07/23 07:17
 
- סיימתי, אתה לא קשוב, טיפרקורדר ל"ת
ה.א  |  5/07/23 09:17
3
ואף אם קיים הסעיף הזה בחוק
ה.א  |  5/07/23 06:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
עידן יוסף
בראיון שהעניק ל"וול סטריט ג'ורנל" אמר ראש הממשלה כי לא יאפשר לכנסת לעקוף פסיקה של בית המשפט העליון    על אספקת כיפת ברזל לאוקראינה: חוששים שמערכות כאלה ייפלו בידי האירנים
אפרים הלפרין
מרבית שטחי הגדה המערבית שנכבשה במלחמת ששת הימים לא סופחו לישראל    היא נותרה שטח צבאי מוחזק או שטח צבאי נשלט המנוהל על-ידי שלטון ערבי מקומי    המעמד הנוכחי הוא מעמד זמני כפיקדון עד אשר יימצא הסדר כלשהו בעוד 10, 100 או 1000 שנה
עידן יוסף
ועדת האתיקה דחתה את טענות חברי האופוזיציה לניהול לא הוגן של דיוני הרפורמה המשפטית    הוועדה כתבה בהחלטתה כי מצאה טעם לפגם בהתנהלות רוטמן בחלק מהמקרים, אך לא ציינה באיזה מקרים מדובר
מירב ארד
מתח ביקורת חריפה בפוסט שפרסם בחשבון הטוויטר שלו על אהוד ברק ויאיר גולן וציין: "תופסים טרמפ על ההפגנות בשביל לחזור לקדמת הבמה ולקבל מספר רגעים בתקשורת"    על התבטאות אלשיך כתב: דברי הבל מקוממים
דן מרגלית
מה מוריד את ביבי מדרגת טועה ומתעה ברמה הלאומית לשפל של נבלה? שהוא יודע כי אילו אפילו המהפיכה המשפטית הנוראה הייתה צעד נכון - התמורה שהיא מביאה לחברה הישראלית אינה עומדת בשום יחס לנזק הנורא שהיא גורמת בכל מערכות הקיום הריבוני, ובכל זאת הוא דבק בשלטון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il