X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לוין. מחוץ למשרד המשפטים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מי יקדים שלום, זה שעולה או זה שיורד
העם מחולק לשניים לחלק אחד עלה השתן לראש במוצאי הבחירות לחלק השני ירד הלב לתחתונים בדיוק באותו מועד אנו שוב בשאלה הגששית הישנה מי ימצמץ קודם, מי יקדים שלום זה שעלה לו השתן או זה שירד לו הלב על-מנת לשמור על שלום הבית המשותף שלנו, על-מנת שגברי לא יפוצץ את היד של גברת זליבנסקי, על-מנת שהפח שבידה לא יתפזר בחדר המדרגות, עלינו לטפל בשני הצדדים ולהיפגש באמצע

מה קרה לנו?
על-מנת להבין מה קרה לנו עלינו לחזור למוצאי הבחירות, שעה שעתיים אחרי התבהרות התמונה. במוצאי הבחירות ראינו כבר את ממדי האסון. קבוצת הימין, שיכורת כוח, עם שתן מעל ומעבר לראש, אשר מתכוונת סוף-סוף לבצע את מה שלא הצליחה לעשות כל השנים, קבוצה הבטוחה ששלטונה מובטח לנצח, וקבוצה שנייה, אשר הבינה בדיוק אותו דבר, והבינה שאם לא תסכל את תוצאות הבחירות, הלך עליה, כל העולם הליבראלי אותו בנתה בעמל רב. היא הבינה שאחרי שנים רבות של שלטון הימין, המהפך האמיתי והבלתי הפיך דמוקרטית לטעמה אירע במוצאי הבחירות האחרונות.
מניה דפרסיה,
הימין במניה, וימין במניה הוא מאוד מסוכן
שמאל בדיפרסיה ושמאל בדפרסיה הוא מאוד מסוכן
אם תפתחו את הוראות השימוש של תרופת ציפרלקס, תראו שללוקים במניה דיפרסיה אסור ליטול אותה, ומדוע? כי את הדיכאון התרופה עשויה לשפר, ואת המניה התרופה לוקחת לשיאים חדשים אשר עלולים להיות גם מסוכנים.
הימין הוא אופטימי ביום יום, יש שיגידו אופורי, והבחירות האלה היו הציפרלקס שלו. הוא לקח ציפרלקס בטונות במוצאי הבחירות, ונכנס להתקף מניה מטורף שעדיין לא השתחרר ממנו. השמאל מסתייג מתרופות ואפילו תרופה קלה אנטי דיכאונית אינו לוקח, ולכן הוא במצב רוח שלילי באורח תמידי וכאשר הוא נכנס לדיכאון וייאוש הוא הופך להיות מסוכן לעצמו ולסביבתו.
לדעתי, ככל שתדירות התנודה של מניה דיפרסיה יותר גבוהה כך הקושי להתגבר על הלקות יותר מורכב, כי הלקות יותר מסוכנת, על אחת כמה וכמה כאשר המניה והדיפרסיה שוכנות באותו גוף, בעת ובעונה אחת.
איך מטפלים במניה/דיפרסיה
יש שיטות טיפול מגוונות. על אחת מהם אני רוצה להצביע - מאחר שבדיכאון של מניה דיפרסיה אסור לטפל בתרופות ממשפחת SSRI כמו ציפרלקס, ומאחר שהדיכאון של הלוקה נובע בעיקר מהדודא למניה/לאופוריה, והוא פורץ תוך ניפוח אתגרים יום יומיים לאתגרים מורכבים לפתרון בעיני הלוקה (CBT), הדרך הנכונה לפתור היא לפעול במקביל.
1) על הלוקה לעטוף עצמו בסביבה תומכת ומכילה, זו המציגה לו את המציאות באורח מאוזן, בניגוד לתמונה המצטיירת במוחו המני וגורמת לו לחשוב שהוא ציפור דרור, ואף בניגוד לתמונה המצטיירת במוחו הדיכאוני, הרואה בעיני רוחה את החבל והלולאה משתלשלים מהקורה של עליית הגג. וכאשר המניה דיפרסיה היא חברתית, יש גורמים היצרים את תמונות השווא האלה בכוונת מכוון מה שמעלה את האתגר של החברה התומכת.
2) יש להקטין את עוצמת המניה בתרופות (במקרים רבים תרופות אנטי אפילפטיות עושות את העבודה מצוין).
3) לטפל בדיפרסיה באמצעות טיפול פסיכולוגי, בדרך כלל CBT, כי הדיפרסיה נובעת מדודא למניה והטריגרים הם מחששות מוגזמים, מבהלה מוגזמת.
סביבה תומכת, שיחות עם מטפל מקצועי מחזירים את הבן אדם לפרופורציות, ואם במקביל נחתכים בתרופות שיאי המניה, הטריגר לדיכאון נחלש והלקות לא נרפאת, היא לא נרפאת לעולם היא נכנסת למצב יציב ונשלט.
זה שעולה או זה שיורד
גברת זליבנסקי יורדת במדרגות עם פח הזבל, הכוונות הטובות של גברי בנאי לומר שלום לגברת הופכות לאו או טו טו מלחמת עולם, מה יהיה בסופה של היד של גברת זליבנסקי ומה יהיה בסופו של פח הזבל שבידה.
טוב שכן טוב מאח קרוב, בואו נלחץ על כפתור ה-RESET, נחזור למוצאי הבחירות ונתחיל מהתחלה.
השלבים
  • על הימין לטפל באופוריה של עצמו, להרגיע, להרגיע, להרגיע. מאחר שהוא בעל הבית, מרבית האחריות היא על כתפיו. בכלל זאת על הימין לוותר על כל הרפורמה ולשלוח את יריב לוין אל מחוץ למשרד המשפטים. אני מאמין שהקואליציה תשרוד, יש לקואליציה הרבה מה להפסיד אם הממשלה תיפול כעת.
  • על השמאל לטפל בדיכאון השווא שלו. מדובר בדיכאון שווא, יש דאגה מוצדקת, הדאגה הזו גוררת פעולות מבורכות, מחאה מוצדקת וחשובה, אך ההיסטריה, הדיכאון והייאוש הם הרסניים והשמאל חייב להניח אותם בצד.
  • על השמאל להבין שנבחרה ממשלה, וכפוף לכך שהאופוריה מתה, מותר לה והיא חייבת לשלוט. אם השמאל ילחם בה מתחת לחגורה, הוא יקטין מאוד את הסיכוי לזכייתו בבחירות הבאות.
  • על הימין להבין שאם לא ישתחרר מהאופוריה יאבד את הבכורה לשמאל, וכל מה שישיג כעת, יחזור אחורה שבעתיים עוד שבוע, שבועיים, חודש, חודשיים, שנה, שנתיים. ראו את תוצאות הסקרים היום ותבינו שזה המצב.
  • אנו חייבים להסיק יחדיו שאנו תלויים איש ברעהו והחלופה היא שנהיה תלויים אחד אחד.
  • את השוליים לא נשכנע, תמיד היו ויהיו שוליים. בימים כאלה שוליים מתרבים ומזיקים כמו יבליט וככל שנצליח ב"שלום הבית" כן נמנע יותר מהיבליט לנצח אותנו.
  • על השמאל להבין שאסור לו להפיל את הממשלה באמצעות אלימות מהצבא ו/או מהרחוב. לבנימין נתניהו יש כעת 2 צרות מרכזיות, שהן אריה דרעי וחוק הגיוס, פרט לכך אין כל צורך ברפורמה, ועל השמאל לשתף פעולה עם נתניהו על-מנת לפתור לו את שתי הבעיות האלה בתמורה להורדה מוחלטת ללא לוחות זמנים של הרפורמה מהפרק.

תאריך:  01/07/2023   |   עודכן:  01/07/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי יקדים שלום, זה שעולה או זה שיורד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
ישראל נמצאת במלכוד מדיני וביטחוני בכל הקשור לעתידה של הרש"פ אשר איבדה את השליטה הביטחונית על חלקים ביהודה ושומרון ובעוד קבוצות הטרור מנסות להקים בהם תשתיות לייצור רקטות    הרש"פ הפכה לנטל כלכלי וביטחוני על ישראל, ההכרעה על עתידה תתקבל לאחר קרב הירושה ברש"פ
יורם אטינגר
ישראל היא נושאת המטוסים האמריקנית הגדולה בעולם, שאינה זקוקה לאמריקנים על סיפונה, וחוסכת מיליארדי דולרים של יצור נושאות מטוסים והצבתן - יחד עם חטיבות צבא נוספות - בים התיכון ובאוקיינוס ההודי
יוני בן-מנחם
הג'יהאד האיסלאמי מנסה להעתיק את מודל הטרור ברצועת עזה ולהקים באזור ג'נין סדנאות לייצור רקטות שיאיימו על ערי ישראל. למרות הלחץ האמריקני, הדרג המדיני חייב לאפשר לצה"ל ולשב"כ לסכל בהקדם את תשתיות הטרור בג'נין
רפי לאופרט
האנרכיה האנטי דמוקרטית של החודשים האחרונים אינה אלא ניסיון של האוליגרכיות (דיפ סטייט) במדינה לבצע הפיכה שלטונית נוכח כשלון מפלגותיהן הבלתי-דמוקרטיות בבחירות 1.11.2022. זהו תרגיל פוליטי נבזי שעיקר עוצמתו מעוגנת בשגיאות קשות של לוין, רוטמן ונתניהו בסדר זה בהובלת מהלך חשוב וחיוני לשיפור המשילות מיד לאחר כינון הממשלה. מאחורי ניסיון ה"פוטש" מסתתר הרצון לשלוט וקנוניה לחסל פוליטית - בסיוע ארה"ב "הדמוקרטית" ואירופה האנטישמית
עפר דרורי
בשנת החמישים למלחמה כאשר מכונות הדפוס מתקתקות כמעט כמו בשנת השלושים למלחמה ופולטות ממכבשיהן עוד ועוד ספרים, החליט ברקאי לחזור לשטח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il