X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
רה"מ נתניהו בבית המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
שופטי נתניהו וטובת העניין והמדינה
רצונם של שופטי נתניהו לכבות את האור החיוני והמחטא בעודו באיבו - מנוגד לטובת העניין והמדינה, ובוודאי שאיננו עולה בקנה אחד עם דמוקרטיה מערבית שעליה נלחמים במצודות קפלן בואכה כביש איילון. כי לא ניתן לחפור בור מספיק עמוק כדי לקבור בו - ולהסתיר מעיני הציבור - את כל מה שנשפך אל הרחובות ממשפט נתניהו

במסמך שנאלצו שופטי נתניהו לפרסם בעניין הצעתם לפרקליטות לשקול לחזור בה מעבירת השוחד - כלומר להטביע את ספינת הדגל שלה - מוסיפים השופטים בשולי המסמך ובסוגריים, כי קיים צורך בסיום המשפט מהטעם של מה שהוגדר על ידם "טובת העניין והמדינה".
אמירה זו של השופטים אינה מצריכה ידע משפטי וכוונתם ברורה: "טובת העניין והמדינה מחייבת שאתם - הפרקליטות ונתניהו - תסתדרו ביניכם ותעופו לנו מהעיניים כמה שיותר מהר".
עם כל הכבוד לשופטי נתניהו - או לשופטים בכלל באשר הם - אין להם שום יתרון על פני בני תמותה רגילים באשר לזיהוי נכון של "טובת העניין והמדינה".
כי הטובה - האמיתית - של העניין והמדינה מחייבת, שהאור המחטא של השופט ברנדייס - לא יכבה אלא ימשיך לזהור, ואף לסנוור את העיניים, כדי לנקות את האורוות יום ולילה.
רצונם של שופטי נתניהו לכבות את האור החיוני והמחטא הזה בעודו באיבו - מנוגד לטובת העניין והמדינה, ובוודאי שאיננו עולה בקנה אחד עם דמוקרטיה מערבית שעליה נלחמים במצודות קפלן בואכה כביש איילון. כי לא ניתן לחפור בור מספיק עמוק כדי לקבור בו - ולהסתיר מעיני הציבור - את כל מה שנשפך אל הרחובות ממשפט נתניהו. כי בדמוקרטיה מערבית, זכותו ואף חובתו של הציבור להכיר את גלגלי השיניים שמניעים את המערכות השלטוניות שקובעות את גורלו, את אורח חייו ואת חרותו ממש.

תאריך:  01/07/2023   |   עודכן:  01/07/2023
+רוטמן על חיות: "אי גינוי המתקפה על השופטים - חלק מפוזיציה פוליטית"
00:27 02/07/23  |  עידן יוסף

ח"כ שמחה רוטמן מותח ביקורת על נשיאת בית המשפט העליון. בציוץ בטוויטר תהה "האם אסתר חיות כבר גינתה את המתקפה הפרועה על שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים, או שגם הזעזוע מביקורת משתלחת על שופטים זה חלק מפוזיציה פוליטית של מפלגת בג"ץ?".
רוטמן התייחס לדבריו של פרקליט המדינה לשעבר, משה לדור, שכינה את התנהלות השופטים "פיגוע". בביקורת חריפה על השיחה שניהל הרכב השופטים במשפט נתניהו עם הצדדים, אמר לדור: "זו תקלה חמורה ביותר. זו אולי התקלה החמורה ביותר שפגשתי בבית המשפט". "השופטים דנים בתיק הכי חשוב שנוהל אי-פעם במדינה", הסביר. "טובי המומחים, ותיקי המערכת ובכירי הפרקליטות ישבו שנים כדי לגבש את התיק".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שופטי נתניהו וטובת העניין והמדינה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
יישר כוח
צדק צדק תרדוף  |  1/07/23 13:15
2
אתה נגד עסקת טיעון?
משה דב  |  1/07/23 19:46
 
- אדוני יביא עובדות. עובדות!
עובד 1  |  2/07/23 10:58
3
השוםטים כבר יודעים
יש  |  9/07/23 18:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
השופטים פרסמו תמצית של הדברים שאמרו לצדדים בפגישה בלשכתה של פרידמן-פלדמן    הציעו שהמדינה תשקול לחזור בה מאישום השוחד בתיק 4000; התביעה אמרה שהיא סבורה אחרת
איתמר לוין
אומר שנתניהו לא יכול היה לסייע כאשר הממשל סירב להאריך את הוויזה בעשר שנים    מעיד גם שלא ציפה לעזרתו של נתניהו בנושא הארכת הפטור ממס
אפרים הלפרין
כתב האישום נגד נתניהו עוסק במתנות שקיבל נתניהו ממילצ'ן ופאקר, ביחסים עם נוני מוזס, וביחסים עם אלוביץ' בפרשת בזק    ביטול של האשמת השוחד על-ידי השופטים על-פי סעיף 82 לחסדה"פ תפיל בסופו של דבר, בעוד כמה שנים את כל ההאשמות    אינטרס הציבור הוא שהמדינה תקבל את מה שלנתניהו יש להציע לה ותקפל את הזנב
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - כיסו את החרפה, הקרקס יימשך, שלט נורא, פקידות משתוללת, מופע מחליא, רוע-לב גדוש, מגלגלים עיניים ומה הם יודעים?
איתמר לוין
אומר שהמתנות החלו כאשר נתניהו לא היה ראש הממשלה והחברות ביניהם הייתה עמוקה מאוד    מעיד שנתניהו לא סייע לו בנושא הוויזה לארה"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il