X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניהו ומילצ'ן. ידידים [צילום: פלאש 90]
תיק 1000 - פגישה נוספת
לא יבשה הדיו מהסטנוגרמה שנכתבה או לא נכתבה מפגישת השופטים וב"כ הצדדים בעניין תיק 4000 (בזק - אלוביץ') כבר יש צורך בפגישה נוספת בעניין תיק 1000 (מתנות מילצ'ן)

לפני שבוע הביעו השופטים בפני התביעה בתיק 4000 את דעתם הסופית (אחרי מספר קריאות השכמה קודמות) כי הגיע העת לנסיגת המאשימה מהאשמת השוחד בתיק 4000. הנה הגיעה עדותו של מילצ'ן. האם היא קוברת גם את תיק 1000?
תיק 1000 נשמתו עדן
האם מילצ'ן העיד אמת? זאת לא נדע לעולם. מילצ'ן מכר סרטים לאמריקנים, הוא ודאי יודע גם למכור קרח לאסקימוסים, הוא יודע להתבטא באופן שישרת את האינטרסים שלו באותו רגע, הוא יודע להפוך לבן לאפור בהיר ואפור בהיר ללבן, הוא עושה זאת בחן, בשיק, בהומור שובה לב, ולכן עדותו כל כך משכנעת שאין איש שלא יאמין לה לכן הדרך היחידה לתקוף את עדותו היא בראיות סותרות.
לא ידוע לי על עדויות/ראיות משמעותיות כאלה ולכן יש להניח שעדותו ועדות ראש הממשלה (ככל שהתיק לא יסתיים לפני שנתניהו יעיד) הן שתקבענה את תוצאת התיק. אז מה תרומתו של מילצ'ן לתיק:
  • הוא סיפק בעדותו את ליטרת הבשר לשומעיו בכל הקשור לגועל נפש שליווה את המתנות החל משלב מסוים.
  • הוא הלהיב את שומעיו בתרומתו חסרת התקדים לביטחון ישראל, תוך ניצול קשריו בעולם.
  • הוא ניקה את בנימין נתניהו מהאשמת מרמה והפרת אמונים בעדותו כי לא פנה מעולם לקבל סיוע מנתניהו וידע גם בוודאות שאם יפנה לא יקבל כזה סיוע. דמותו של נתניהו כפי שהצטיירה בעיניו היא של "חברים יש בהסתדרות" כלומר אצל נתניהו אין סיכוי לקבל העדפה בגלל היכרות מוקדמת.
  • הוא ניקה את נתניהו מקנס פלילי בגובה מילונים על-פי חוק המתנות בעדותו שהמתנות ניתנו לנתניהו כאדם פרטי, וחלקן או אפילו עיקרן ניתנו לרעייתו שלא קשורה כלל לכתב האישום (חוק המתנות לא נכלל בתיק אך היה עולה בהסדרים לולא עדותו של מילצ'ן).
מדוע פגישת השופטים עם הצדדים בתיק 4000 הקדימה את עדות מילצ'ן?
האם נראה לנו מוזר שהשופטים פגשו את הצדדים בנוגע לתיק 4000 ממש לפני עדות מילצ'ן?לגמרי לא מוזר. את הפגישה המכריעה בתיק 4000 השופטים היו חייבים לקיים אחרי אזהרות חוזרות ונשנות לתביעה, ולפני אירוע מכונן בתיק אחר בכתב האישום. ומדוע לפני אירוע מכונן? כי השופטים יודעים שמיליוני עיניים צופות בהם. אם היו מחכים עד לאחר עדותו של מילצ'ן בתיק 1000, חלקים בציבור היו טוענים שהעדות בתיק 1000 (בלי קשר לתוכן הצפוי שלה) השפיעה על החלטות השופטים בתיק 4000.
ומשתזמנו כפי שתזמנו, מה יש לנו לומר על כך?
  • שאפו לשופטים, יש שופטים בירושלים.
  • אף לפני עדותו של מילצ'ן, העדות נחשבה על-ידי בית המשפט כאירוע מכונן במשפט כולו, על אחת כמה וכמה לאחר שהיא ניתנה, ותוכנה מזכה את נתניהו גם מההאשמה בתיק 1000 וגם מסרח עודף כלכלי במיליונים.
  • ה"מחיר" של קיום הפגישה לפני עדות מילצ'ן היה לכל היותר צורך בפגישה נוספת לאחר מתן עדותו, ואת הקנס הזה החליטו השופטים לשלם בחפץ לב, ועתה הם גם ייאלצו לשלם בפועל את ה"קנס" הזה.
לנתניהו נותרה נקודה באפור בהיר להסביר, והיא חוק מילצ'ן. לדעתי הנקודה הזו היא לבנה לגמרי. מילצ'ן הוא מגדולי התורמים למדינה ולביטחון ישראל, מילצ'ן סיפר על כך בעדותו.
כאשר אדם כזה פונה בעניין יוזמת חקיקה, אשר יש לה גם היבטים רחבים וגם אינטרס אישי, לא שולחים אותו לפשמ"ג הקרוב (פקיד שומה ג'), וכאשר יש ניגוד עניינים אישי, לא מטפלים בבקשה אלא מעבירים אותה לבעל הסמכות, במקרה זה שר האוצר. שר האוצר שאף הוא חבר של מילצ'ן פעל כראוי, והעביר את הנושא להכרעת בכירי האוצר.
חוק מילצ'ן - נתניהו/לפיד יכלו להפעיל את חוק הקומבינות מתחת לרדאר
טיפול בניגוד עניינים ע"י נתניהו או ע"י לפיד היה גורם להם למצוא איזה ח"כ שאפתן שיוביל מתחת לרדאר את החקיקה בכנסת (בשל היבטיה ה"ציוניים" אין בעיה להציגה לכאורה כצחה וטהורה) אך דווקא בגלל ניקיון כפיו בנושא זה, נתניהו, העביר את הנושא ממנו, לפיד בגלל ניקיון ככפיו בנושא זה העביר את הנושא ממנו מה שביטל את הסיכוי ההצלחה של חוק מילצ'ן, כי עמדת פקידי האוצר הייתה ידועה מראש, בעוד שאם הנושא היה בא כיוזמת חקיקה מהכנסת היו לה סיכויים לעבור בחבילות של חוק ההסדרים או בדרך ערמומית נכלולית אחרת, כפי שעוברים פה הרבה נושאים, בכל ממשלות ישראל.
כל חוק ההסדרים הוא כלי להעביר דברים מתחת לרדאר, מבלי לקרוא להם בשמם. חוק ההסדרים במידה רבה הוא חוק הקומבינות. רוב הקומבינות כשרות, חלקן לא, ובגלל המסגרת המקובלת על כולם, ימין/שמאל הגבולות מיטשטשים, ובמקרה מילצ'ן הפוליטיקאים היו מאוד זהירים ונמנעו מקומבינות, ואם ידיהם לא היו נקיות, הם היו מקמבנים אם אממא של הקומבינות, ואולי אף מצליחים. הם מכירים את תורת הקומבינות על בורייה. אינני יודע אם יש להם היסטוריה בקומבינות, אך לפניהם קימבנו, ואחריהם יקמבנו. בעניין מילצ'ן לא קימבנו בגלל הסיכון הרב מידיי להיחשף או בגלל שהם מספיק חזקים במפלגתם ובציבור ואינם נוהגים כלל לקמבן. הם פשוט לא צריכים את זה. אני מאמין באופציה השנייה, לפחות לגבי נתניהו, כי הוא היחידי שהופשט במדינה מכף רגל ועד ראש, ולא נמצא עליו שמץ של רבב.

תאריך:  07/07/2023   |   עודכן:  07/07/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
סיכום עדותו של ארנון מילצ'ן    המכנה המשותף לתיקי האלפים: נתניהו לא טורח לשאול ולהתייעץ    האירוע החמור בו מכונת הרעל נכנסה לפרוטוקול
איתמר לוין
עדותו של מילצ'ן הסתיימה בחקירה חוזרת, בה אישר מעורבות של נתניהו בנושא הוויזה לארה"ב    אומר על המתנות לבני הזוג: לא הייתי בטוח שזה לא עובר גבול
מרדכי ליפמן
במהלך חמש השנים האחרונות, במסתורין ובגלוי (תקשורת) חותרם נגד ראש ממשלה מכהן, ומנסים לכתר אותו במעין רשת סמיכה של קורי עכביש דביקים, של עלילות שווא, של עבירות חסרות שחר מומצאות, על-מנת לגרום להסתלקותו, סופית, מהזירה הפוליטית
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - ציטוטים, דיבת הארץ, מי בתור? לא הגיוני וגיוון אנושי
איתמר לוין
נדחתה בקשת התביעה לקבל מקטע מן החקירות - העוסק בשאלה האם נתניהו ידע על תרומתו הביטחונית - ולהעדיפו על דבריו בבית המשפט    הודעותיו של מילצ'ן יוגשו ככלי עזר בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il