X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מרי אזרחי [צילום: פלאש 90]
נתב"ג קו פאריס-תל אביב
הציבור הדמוקרטי-ליברלי לא יוותר על זכותו הבסיסית להפגין בכל מחיר עד כה הוא מחבק את המשטרה, אבל דיבורים של קצינים כמו יורם סופר ושותפיו לדעה מוציאים את כחולי המדים ממעמד של אוכפי חוק שוויוניים לטובת בן-גביר ובנימין נתניהו
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

כמה קציני משטרה הנושאים עיניהם לדרגת ניצב, כנראה, מפטפטים לדראון את המצב המתוח בין לוחמי החופש לבין הממשלה. פניהם לעימות אלים. הם אומרים כי אם תהיה הבלגה כלפי ההפגנות תיגרם אנרכיה. איתמר בן-גביר דחף הערב בכתבה של אלעד שמחיוף בערוץ-12 לאיבה, והקצינים-צמיתים האלה הגיבו ב"אמן".
אם הם מאמינים בדבר ההבל הנמסר מפיהם אין להם הבנה בסיסית בהיסטוריה ובפסיכולוגיה של ההמונים ובסוציולוגיה, ואם יש להם תעודת B.A. ממוסד אקדמי כלשהו ראוי שיחזירו אותה. בינתיים ראוי שיצפו במראות משכיות החמדה של עיר האורות כשער הניצחון ומגדל אייפל.
ההפך הוא הנכון, שוטר מיומן צריך לשמור על עצביו ולהפעיל את הניצרה בנשקו ולהרחיק את האצבע מן ההדק אלא אם "כלו כל הקיצין". הסיכוי היחיד למנוע אלימות הוא בגילוי איפוק מרבי מטעם המשטרה, ולא לפטפט כך באוזני כל שוטר בראשית דרכו כאילו ההבלגה היא הדרך לאנרכיה. מניין אני יודע? לא ברוב חוכמה אבל בדעת. כך זה היה בכל המדינות ובקרב כל העמים. אני זוכר היטב את ההתנגשות בין המשטרה לבין מפגינים ערביים ב-2000, ועדיין היא מפיצה מורסה שטרם הגלידה. הגיעה העת שקציני משטרה יעשו הערכת מצב בעזרת מי שבקיא בנושא ולא לפי חומצת מד מיצי הקיבה של בן-גביר.
הציבור הדמוקרטי-ליברלי לא יוותר על זכותו הבסיסית להפגין. בכל מחיר. עד כה הוא מחבק את המשטרה, אבל דיבורים של קצינים כמו יורם סופר ושותפיו לדעה מוציאים את כחולי המדים ממעמד של אוכפי חוק שוויוניים לטובת בן-גביר ובנימין נתניהו.
אנו כבר מצויים במרי אזרחי ומתאמצים ככל כוחנו ויכולתנו למנוע שפיכות דמים. אך אלימות משטרתית תייצר בתל אביב תצלומים מן הסוג המגיע בימים אלה מפאריס. ביבי שממילא הולך ומאבד על חשבוננו את התמיכה העולמית בישראל מבין זאת. לכן ישראל עלולה להיקלע לעימות, שהציבור הדמוקרטי-ליברלי אינו רוצה בו, ועימו גם רוב השוטרים הנתונים לשליטה של מאפיה פוליטית עם גוון פלילי.
זכרו היטב, איננו רוצים עימות אלים אבל מזהירים מפניו בגלל רוח התוהו ובוהו שנושבת מלשכת ראש הממשלה ביבי ומהשר איתמר. אל תאמרו לאחר השבר שאין ממנו חזרה כי לא ידעתם ולא שיערתם, ואל תרעיפו עלינו את כל מילות בית המרקחת שהן סם הרגיעה של פוליטיקאים כושלים ו/או זדוניים. "סוף מעשה במחשבה תחילה".

תאריך:  03/07/2023   |   עודכן:  03/07/2023
+המשטרה לא הצליחה לפזר המפגינים בנתב"ג; מרכזת אותם במתחם מגודר
20:25 03/07/23  |  איציק וולף

מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב אבי ביטון, הנחה לשוטרים לתחום את המפגינים בנתב"ג במתחם מגודר. זאת, לאחר שהמשטרה לא הצליחה לפזר את ההפגנה שחסמה את טרמינל 3.

+ח"כ רוטמן הודיע: ייתכנו הצבעות על חוק הסבירות בדיון מחר
19:14 03/07/23  |  איציק וולף

יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, ח"כ שמחה רוטמן, הודיע (יום ב', 3.7.23) לקראת ישיבת הוועדה שתתקיים מחר החל מהשעה 11:00 להכנת חוק-יסוד: השפיטה (תיקון-עילת הסבירות) לקריאה ראשונה כי ייתכנו הצבעות על החוק במהלך הדיון.

+אלפי מפגינים חסמו את טרמינל 3 בנתב"ג
19:06 03/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

המשטרה עצרה 37 מפגינים וטוענת כי תשלח לאחרים זימונים לחקירה לאחר שתועדו מפרים את הסדר  ▪  טענה כי כל הנתיבים נפתחו לתנועה למרות שעומסים כבדים מורגשים באזור

המפגינים חסמו את הכניסה לטרמינל 3 [צילום: אוהד צוויגנברג, AP]
+4 מפגינים נעצרו בהפגנה נגד הרפורמה בנתב"ג
17:23 03/07/23  |  איציק וולף

המשטרה עצרה ארבעה מפגינים בהפגנה נגד הרפורמה המשפטית המתקיימת בנתב"ג. מן המשטרה נמסר כי הארבעה חשודים בהפרת הסדר הציבורי בנתב"ג, לאחר שסירבו להישמע להנחיית השוטרים
"המשטרה שבה ומדגישה כי מאפשרת את מימוש הזכות הבסיסית למחאה, אולם נאכוף לשמירת נגישות צירי התנועה בנתב"ג לגופי החירום וההצלה ושמירה על הסדר הציבורי", לשון הודעת המשטרה.

+לפחות עצור אחד בהפגנה נגד הרפורמה בטרמינל 3 בנתב"ג
17:06 03/07/23  |  איציק וולף

מאות מפגינים הגיעו אל טרמינל 3 בנמל התעופה בן גוריון והחלו להפגין נגד הרפורמה המשפטית. שוטרים החלו לפנות את המפגינים בכוח ועימותים החלו במקום. לפחות אדם אחד נעצר.

+ליברמן: הקואליציה ממשיכה היום עם החוקים הפוגעניים, אין סיבה לעצירת המחאה
17:04 03/07/23  |  איציק וולף

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, טוען כי הביקורת שמשמיעה הקואליציה כלפי המוחים נגד הרפורמה המשפטית, בטענה שלא מתאימה מחאה בזמן שבו צה"ל פועל נגד הטרור, יסודה בצביעות.
"דווקא היום היה מצופה מהממשלה והקואליציה לעצור את כל החוקים השנויים במחלקות ולהתמקד בחקיקה הנמצאת בהסכמה רחבה. אך לצערי, הקואליציה הדורסנית הזו ממשיכה עם כל החוקים שפוגעים באחדות העם ובחוסן הלאומי, בהם עילת הסבירות, החוק הפרסונלי של מקורבו של דרעי בטבריה וחוק דחיית הבחירות לרבנות הראשית. לכן, כל הטענות לאנשי המחאה הם צביעות ומוסר כפול, כי בהתאם למה שאנו רואים היום בכנסת אין שום סיבה לעצור את המחאה וההפגנות", טען.

+רוטמן: ההצבעה על עילת הסבירות - השבוע
15:43 03/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בישיבת ועדת החוקה אמר היו"ר: "אצטרף לכל מי שמצטער על החקיקה. הלוואי שהיה לנו בית משפט שלא צריך להגבילו כי הוא משתמש בחוסר סבירות רק כשהיא קיצונית, אבל זה לא כך"  ▪  יועמ"ש הוועדה: כ-200 עתירות בעשור שנים התקבלו בבג"ץ עם צו מוחלט, בכרבע מהן נעשה שימוש בעילת הסבירות לרוב יחד עם עילות אחרות

יו"ר הוועדה שמחה רוטמן [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
איציק וולף
המשטרה עצרה 37 מפגינים וטוענת כי תשלח לאחרים זימונים לחקירה לאחר שתועדו מפרים את הסדר    טענה כי כל הנתיבים נפתחו לתנועה למרות שעומסים כבדים מורגשים באזור
עידן יוסף
בישיבת ועדת החוקה אמר היו"ר: "אצטרף לכל מי שמצטער על החקיקה. הלוואי שהיה לנו בית משפט שלא צריך להגבילו כי הוא משתמש בחוסר סבירות רק כשהיא קיצונית, אבל זה לא כך"    יועמ"ש הוועדה: כ-200 עתירות בעשור שנים התקבלו בבג"ץ עם צו מוחלט, בכרבע מהן נעשה שימוש בעילת הסבירות לרוב יחד עם עילות אחרות
עידן יוסף
הוועדה לביטחון לאומי קיימה דיון בהתנהלות גורמי האכיפה בהפגנות    המשטרה: נוהגים איפוק בהפעלת כוח, רובן המכריע של ההפגנות מתקיימות בשקט מוחלט    מפגינים טענו כי היו נתונים לאלימות מצד המשטרה    יו"ר הוועדה: "יש להחזיר את אמון הציבור במשטרה"
איתמר לוין
עמית ברמיזה ברורה ללוין: יש לאייש עשרות תקנים פנויים של שופטים    אלרון: בראש ובראשונה יש לייעל את ההליכים שבפני השופטים הקיימים
איציק וולף
השר לביטחון לאומי כינה את המפגינים המתכוונים לשתק את שדה התעופה מחר בכינוי 'פורעים' והנחה את המשטרה שלא לאפשר חסימות כבישים ושיתוק של שדה התעופה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il