X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
רוטמן. מעדיף את הלא כלום [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
שמחה רוטמן - בין סבירות ודמוקרטיה
רוטמן עצמו מודה בחיוניותה של ביקורת שיפוטית כשמדובר בחוסר סבירות בגילוי הקיצוני שלה. אבל כיוון שלדבריו "זה לא כך" - הוא שופך את התינוק עם המים ומעדיף לחשוף את אינטרס הציבור גם להחלטות בלתי סבירות באופן קיצוני

שמחה רוטמן מבקש לבטל את עילת הסבירות באמצעות סעיף החוק הבא (ציטוט): "מי שבידו סמכות שפיטה על-פי דין, לרבות בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, לא ידון ולא ייתן צו נגד הממשלה, ראש הממשלה, שר משריה או נבחר ציבור אחר כפי שייקבע בחוק, בעניין סבירות החלטתם".
סעיף החוק בנוסחו זה אומר בעצם, שהממשלה, ראש הממשלה, שר משריה וכו' יכולים לקבל החלטות בלתי סבירות, ואף בלתי סבירות באופן קיצוני, והן תהיינה בתוקף משפטי ומעשי כלפי הציבור מרגע נתינתן, ואף לגרום לציבור נזק.
אומר רוטמן בוועדה החוקה: "הלוואי שהיה לנו בית משפט עליון שלא צריך להגבילו כי הוא משתמש בחוסר סבירות רק כשהיא קיצונית - אבל זה לא כך"
במילים אחרות, רוטמן עצמו מודה בחיוניותה של ביקורת שיפוטית כשמדובר בחוסר סבירות בגילוי הקיצוני שלה. אבל כיוון שלדבריו "זה לא כך" - הוא שופך את התינוק עם המים ומעדיף לחשוף את אינטרס הציבור גם להחלטות בלתי סבירות באופן קיצוני. כלומר, הפשרה של רוטמן בין הכל או לא כלום היא - לא כלום.
והציבור, לפי תורת רוטמן, חייב כמובן להשלים עם הפשרה האבסורדית הזו, ולהישאר חשוף לגחמות שרים, שסבירות ההחלטות שלהם תהיה אקסיומה שלא ניתן להפריכה. ועוד לא אמרנו דבר על כך שביטול עילת הסבירות מזמין, כשלעצמו, החלטות קלות דעת ובלתי סבירות.
מסביר שמחה רוטמן כמיטב שליטתו ברזי הדמוקרטיה, שאם הציבור לא יהיה מרוצה מהחלטות הממשלה הוא יוכל להחליף אותה בבחירות. נכון בהחלט, אבל פה בדיוק קבור הכלב: עד שתוחלף הממשלה - ההחלטות המופרכות והבלתי סבירות יהיו בתוקף שמחייב כיבודן.
אם שמחה רוטמן רוצה לחיות בגן עדן שכזה - שיאמר זאת מפורשות.

תאריך:  09/07/2023   |   עודכן:  09/07/2023
+מנכ"ל בריל נגד ביג: "לפתוח חנויות ולא לערב פוליטיקה"
21:13 09/07/23  |  עידן יוסף

מנכ"ל קבוצת ההנעלה והאופנה "בריל", יהודה אלבז, הודיע כי כל מותגי הקבוצה יהיו פתוחים גם ביום ג' הקרוב, זאת על-אף הודעתה של רשת מרכזי הקניות "ביג" כי תשבית את כל מתחמיה אם יאושר החוק לביטול עילת הסבירות.
בהודעה שהוציאה קבוצת "בריל" נכתב: "כחברה ציבורית אנו מתחייבים לשמור על רווחת לקוחותינו. אנו עומדים לשירותכם כל השנה, מבלי לערב דעות פוליטיות עם עסקים".
אלבז תקף את רשת ביג: "לא ייתכן שרשת מרכזי קניות, בה אלפי עסקים ממותגים שונים, תכפה על בעלי העסקים שבמתחמיה לסגור את העסק שלהם ולהפסיק את פעילותם בגלל דעות פוליטיות. כשלקוח מגיע לחנות שלנו הוא לא נשאל מהי עמדתו הפוליטית ולמי הוא מצביע, זה לא שייך. אני מקווה שחנויות נוספות יצטרפו אלינו ויתנו שירותים לאזרחים שמבקשים להמשיך בשגרת חייהם".

+נתניהו בשיחות סגורות: לא שולל פיטורי מיארה
20:25 09/07/23  |  עידן יוסף

לאחר שבישיבת הממשלה ביקש ראש הממשלה מארבעה שרים שקראו לפיטורי גלי בהרב מיארה, נתניהו נשמע בשיחות סגורות עם שרים אחרת, ואמר להם כי הוא אינו שולל אפשרות של פיטורי היועמ״ש. בכאן חדשות פורסם כי בכירים בממשלה אמרו שהדיון נועד להוכיח את אי-האמון החריף בין הממשלה ליועמ"ש. במהלך הישיבה היום.
בליכוד הוציאו תגובה, שאינה מכחישה לחלוטין את הדיווח, שבה נכתב: "בניגוד לדיווחים, ראש הממשלה נתניהו שלל את פיטורי היועמ״שית במהלך ישיבת הממשלה וביקש מהשרים להימנע מלדון בנושא".

+בכיר בקואליציה בתגובה לקריאת הרצוג: "נרכך מה שצריך ללא תיווך הנשיא"
20:14 09/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הנשיא קרא לצדדים לחזור לשולחן המו"מ ולהגיע להסכמות בבית הנשיא  ▪  בקואליציה מזכירים כי הנשיא לא אמר בקולו שלפיד וגנץ אשמים במצב שנוצר כפי שהתחייב  ▪  גנץ מעוניין לחזור להידברות, אך לפיד לא הגיב

חיים הרצוג באזכרה להרצל [צילום: חיים צח/לע"מ]
+הממשלה דרשה ממיארה הבהרה למדיניות האכיפה
16:36 09/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

היועצת המשפטית לממשלה נדרשה להגיש בתוך יומיים חוות דעת הנוגעת לטיפול בהפרת הסדר בנתב"ג, ובתוך שבוע חוות דעת נרחבת הכוללת התייחסות לחסימות כבישים ולקריאות לסרבנות

מיארה. הבהרה למדיניות האכיפה בהפגנות סמוך לבתי פוליטיקאים [צילום: שיר תורם, פלאש 90]
+לפיד: מתחילת המחאה לא נפצע שוטר אחד, לא נשרט שוטר אחד
15:23 09/07/23  |  מירב ארד

"מתחילת המחאה לא נפצע שוטר אחד, לא נשרט שוטר אחד. רק בהפגנות בעמונה בזמנו נפצעו 23 שוטרים, אני כבר לא מדבר על ההפגנות של גוש קטיף"- דברי יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד בראיון לערוץ הכנסת על חסימות הכבישים של המפגינים נגד הרפורמה: "הם לא עברו את הגבול".

+אוניברסיטת רייכמן מתירה לסטודנטים להיעדר מלימודים ביום שלישי
15:14 09/07/23  |  מירב ארד

אוניברסיטת רייכמן הודיעה (יום א') כי במידה והליך החקיקה יימשך תכבד האוניברסיטה את חופש המחאה וההפגנה של חברי הסגל האקדמי והמנהלי, והיעדרות ביום שלישי הקרוב לא תחשב כיום חופשה. ברוח זו תותר היעדרות סטודנטים ביום שלישי הקרוב מלימודים ובחינות. כל מי שייעדר מבחינה הקבועה ליום שלישי יהיה זכאי למועד ג' ללא צורך בהסבר.

+לשם מה לבטל את עילת הסבירות
13:58 09/07/23  |  עדי ירדן   |   לרשימה המלאה

לשם מה מבקשת הכנסת לבטל את עילת הסבירות? לשם מה יאיר לפיד ביקש לבטל את עילת הסבירות? מדוע זה חלק מהרפורמה הדמוקרטית במערכת המשפט?

דיונים בנושא הרפורמה המשפטית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הגם אתה, בן-דרור ימיני
13:51 09/07/23  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה

ההפיכה המשטרית האמתית היא זו שאותה מובילים שני זקנים נרגנים, האדונים אהרן ברק שהניח את היסודות להפיכה זו, ואהוד ברק המתוסכל מכישלונו הזכור לרע כראש ממשלה  ▪  שני אלה, ומאות אלפי "אידיוטים שימושיים" הנוהים אחריהם, גורמים נזקים אדירים למדינת ישראל, לכלכלתה, ליחסיה הבינלאומיים וללכידות החברתית בתוכה

בן-דרור ימיני [צילום: משה שי/פלאש 90]
+מיארה: "מקווה שלא מצפים ל'מכסות' עצורים"
12:51 09/07/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

נתוני המשטרה שהוצגו בישיבה: 570 עצורים, הוגשו 6 כתבי אישום, 0 בקשות מעצר  ▪  השרה רגב בדיון מול היועמ"שית: "בדיוק בגלל מה שנאמר כאן צריך לפטר אותה"  ▪  אמסלם: "אני 27 שבועות מתחרפן מהכאוס"  ▪  המפכ"ל: במחאה הזו, הפגיעה בשוטרים אפסית באופן יחסי

בהרב-מיארה. תחת מתקפה של השרים [צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90]
+תלונה לרשות התחרות: השבתת מרכזי ביג - הסדר כובל
12:12 09/07/23  |  

תלונה נגד חברת ביג מרכזי קניות הוגשה לממונה על התחרות, מיכל כהן, בעקבות הודעת החברה על כך שתשבית ביום שלישי את כל הקניונים הפתוחים שבבעלותה אם הכנסת תאשר בקריאה ראשונה את ביטול עילת הסבירות.
עו"ד אביעד ויסולי הגיש לממונה על התחרות, מיכל כהן, תלונה ודרישה לפתיחה בחקירה פלילית נגד קבוצת ביג מאחר שההשבתה שהוכרזה על ידה ליום ג' הקרוב מהווה הסדר כובל בלתי מאושר.
לטענתו, ההסדר הכובל של קבוצת ביג פוגע בכמות הנכסים או השירותים המוצעים לציבור במרכזי ביג, ועלול לפגוע קשות הן בבעלי העסקים במרכזי ביג (וכל הקשורים אליהם, כולל בעלי מניות, עובדים, ספקים, לקוחות) והן בציבור בכללותו.
"הינך מתבקשת, ואף נדרשת בזאת, להורות לקבוצת "ביג" להימנע מההסדר הכובל הכרוך בהשבתת מרכזי הקניות כמתואר לעיל, וכן להורות לחוקרי רשות התחרות לפתוח בחקירה פלילית כנגד ראשי הקבוצה בגין עבירה על חוק התחרות אשר עלולה לגרום נזק חמור לציבור", כתב.

+השר בן-גביר: אחרים את קניוני ביג עד לפרסום התנצלות
10:40 09/07/23  |  איציק וולף

השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, הודיע כי יחרים את קניוני ביג עד שקבוצת ביג תפרסם התנצלות על כוונתה להשבית את הקניונים במחאה על קידום הרפורמה המשפטית.
"גם אני מחרים את קבוצת ביג עד שיחזרו בהם ויתנצלו. בעלי עסקים שמתערבים פוליטית ומחרימים חצי עם ראויים לגינוי מכל גווני הקשת הפוליטית. חוק לביטול עילת הסבירות יעלה מחר להצבעה למרות כל אותם אלו הפועלים בבריונות", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

+"אכיפה בררנית" ו"אכיפת אין ברירה"
10:30 09/07/23  |  יוסי אוחיון   |   לרשימה המלאה

הממשלה יודעת ומבינה כי ההאשמת פיקוד המשטרה על-ידי בן-גביר נובעת מחדלונו, היא מגבירה את אוזלת ידה וחוסר המוטיבציה של שוטריה לטפל במחאות ההולכות ומתפשטות, צוברות תאוצה ומשנות צורה

משטמה וחוסר הבנה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+סגנית שר האוצר: ביג השקיעה מיליונים בפולין ולא עניינה אותה דיקטטורה
10:20 09/07/23  |  איציק וולף

סגנית שר האוצר, ח"כ מיכל וולדיגר, הגיבה על הודעת חברת ביג כי תסגור את מרכזי הקניות שלה בשל הרפורמה המשפטית ואמרה כי גם כך היא מעדיפה קניונים סגורים עם מזגן.
"‏מה הביג דיל? גם ככה אני מעדיפה קניונים סגורים עם מזגן", צייצה בחשבון הטוויטר שלה. עוד הוסיפה כי את חברת ביג לא עניינו התנאים הפוליטיים בפולין, שבה השקיעה כספים.
"ד"ש לפולין שם השקעתם מיליונים ולא עניינה אתכם דיקטטורה. אולי כדאי שתתחבאו כי רואים לכם וזה big no no", כתבה בתגובתה.

+קניוני ביג יושבתו כפוף לאישור ביטול עילת הסבירות
10:17 09/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

החברה הציבורית המפעילה קניונים פתוחים הודיעה כי תשבית את 26 המרכזים המסחריים שבבעלותה ביום שלישי אם ביום שני תאשר הכנסת בקריאה ראשונה את ביטול עילת הסבירות  ▪  מניות החברה ירדו ב-2.72%

"כשהמדינה רועדת - לא נשב על הגדר" [צילום: יח"צ]
+הלוחמה הפסיכולוגית שבבסיס הונאות האנרכיה
08:51 09/07/23  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

הסדר הדמוקרטי שלנו, מקורות הכוח והסמכות ושלאת קבלת ההכרעות בחברה דמוקרטית הוא יסוד הויכוח הציבורי כיום. אין להתבלבל ואין לוותר על היותה של ישראל מדינת יהודית עם ממשל דמוקרטי מוסדר כחוק, אולם יש לתקן בהקדם אי-בהירויות וספקות כך שהתמונה תהיה פרוצה מעט לכל האפשר לפרשנויות הרפתקניות או הזויות

[צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שמחה רוטמן - בין סבירות ודמוקרטיה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
פעם שנייה שאני מסכים עם הכותב. ל"ת
סתם אחד  |  9/07/23 15:31
2
בִטול עילת הסבירות
ד"ר עדי ירדן  |  9/07/23 15:49
3
למה שלא נשתמש בהיגיון של ברק?
עובד 1  |  10/07/23 01:11
4
אש ותמרות עשן
משה  |  11/07/23 10:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
איציק וולף
מפגינים חסמו את צומת כרכור ולאחר שפונו ממנו חסמו אותו שוב ואף הבעירו במקום מדורה    "מדינת ישראל עומדת בפני אירוע שהוא בסדר גודל של חורבן הבית ומלחמת העצמאות השנייה"
אפרים הלפרין
קטונתי מלהמליץ לנתניהו מה לעשות עם עצמו, אך בכל זאת אני מדבר    היה לו כישלון מספיק גדול עם הרפורמה, כישלון גדול מספיק על-מנת לשים את המפתחות    לאחר קביעת השופטים, הסדר טיעון עם קלון יהיה הסדר טיגון עם קלון לנתניהו, וליותר ממחצית האוכלוסייה הבוגרת בישראל
דפנה נתניהו
אכיפה בררנית מצד רשויות אכיפת החוק פוגעת בשלטון החוק ואף מאיימת על הדמוקרטיה. יש להקים בית משפט מיוחד שיהיה מוסמך לחקור ולהעמיד לדין במקרים של אכיפה בררנית כדי להבטיח שהחוק ייאכף, ללא קשר למעמדם הפוליטי או החברתי של מפרי החוק
שמחה רוטמן
טוב שהאמת יצאה לאור. מנהיגי המחאה נגד כללי המשחק הדמוקרטי. הם רוצים לשלוט בלי לנצח בבחירות. ואם לא תתנו להם את זה, המחאה תשרוף את המדינה
איציק וולף
המפגינים נגד הרפורמה המשפטית יצאו להפגנות במוקדים רבים - בכבישים וסמוך לבתיהם של שרים וחברי כנסת מהקואליציה    עצורים סמוך לביתו של השר וסלראוף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il