X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
גלי בהרב-מיארה. מה עם הסבל של הציבור [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
סבירות התנהלותה של בהרב מיארה
האם שומרת הסף הנכבדה סבורה שעל הציבור הרחב נגזר לשלם את המחיר המתמשך והכבד מנשוא - משל היה בן ערובה? התוצאות בשטח לאורך חודשים ארוכים מעידות ומוכיחות שאמנם כך הדבר

אקדים ואציין שאני מתנגד לחוק לביטול עילת הסבירות, ואף הבעתי עמדתי זו בכתובים יותר מפעם אחת. אבל שאלה היא אם היועצת המשפטית לממשלה פטורה בעצמה מהתנהלות סבירה לנוכח הכאוס הפוקד את המדינה זה כמה חודשים ברציפות.
טוענת היועמ"שית שקיים קושי בקיום דיון בממשלה בנוגע למחאות נגד הממשלה. בדבריה אלה רוצה היועמ"שית לטעון שהממשלה נתונה בניגוד עניינים.
אבל המחאות נגד הממשלה נעשות באמצעות פגיעה שיטתית קשה ומתמשכת בצדדים שלישיים - הלא הם יחידי הציבור הרחב שרוצים לחזור מהעבודה הביתה, או חלילה להגיע לבית החולים, או לטוס לחו"ל וכיוצא באלה מעשי יום יום בשגרת חייהם, ואין מושיע.
האם לשיטת היועמ"שית הנכבדה - גם הציבור הרחב נתון בניגוד עניינים? האם שומרת הסף הנכבדה סבורה שעל הציבור הרחב נגזר לשלם את המחיר המתמשך והכבד מנשוא - משל היה בן ערובה? התוצאות בשטח לאורך חודשים ארוכים מעידות ומוכיחות שאמנם כך הדבר.
ככה זה כששמירת הסף המקודשת מופקדת בידי מי שמוציא שם רע לחידלון ומעליב את האינטליגנציה.

תאריך:  10/07/2023   |   עודכן:  10/07/2023
+ועדת האתיקה תדון בתלונות על הח"כים שהזמינו את המפגינים שהתפרעו בכנסת
21:24 10/07/23  |  איציק וולף

חברי הכנסת שהזמינו את המפגינים שהתפרעו במשכן הכנסת הם מירב כהן ונאור שירי. כך עולה מבדיקה שקיים קצין הכנסת.
"נוכח חומרת האירוע חסר התקדים שארע הערב בכניסה למליאה וניסיונו המובהק לפגוע בסדר הציבורי ובהליך הדמוקרטי, שבגינו אף הוגשה תלונה למשטרה מטעם משמר הכנסת - קיים קצין הכנסת, בדיקה שממנה עולה כי חברי הכנסת מירב כהן ונאור שירי הם חברי הכנסת שהזמינו את המתפרעים למשכן. בכנסת מדגישים כי הנושא יטופל גם בוועדת האתיקה מכח סמכותה על פי החוק", לשון הודעת דוברות הכנסת.

+רוטמן: ישראל הסתדרה שנים ללא עילת סבירות
20:48 10/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש האופוזיציה טען כי הקואליציה מחסלת את הברית הישראלית מסיבות קטנוניות של מושחתים ומשחיתים  ▪  הדיון בכנסת נמשך לקראת ההצבעה בקריאה ראשונה על צמצום עילת הסבירות

ראש הממשלה ושר המשפטים במליאה, הערב [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+יו"ר הכנסת: הכנסת לא תהיה נתיבי איילון
20:23 10/07/23  |  איציק וולף

יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, הביע הערכה למשמר הכנסת על כך "שלא נתנו לכנופיית פורעי החוק לחסום את מליאת הכנסת ופינו אותם במהירות, בנחישות ובמקצועיות", כלשונו.
לדבריו, חברי הכנסת שהזמינו את המתפרעים שניסו לחסום את הכניסה למליאת הכנסת צריכים לעשות חשבון נפש עמוק על הניסיון לשבש את ההליך הדמוקרטי - ולגנות בחומרה את המתקפה על הדמוקרטיה הישראלית. "הכנסת לא תהיה איילון", אמר בסרטון שפרסם.

[צילום: דוברות הכנסת]
+בן גביר: לשלול הזמנת אורחים מח"כים שהזמינו את המפגינים שהתפרעו בכנסת
20:04 10/07/23  |  איציק וולף

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, דרש מקצין הכנסת, ניצב יובל חן, לאתר את הח"כים אשר הזמינו את המפגינים שניסו לפרוץ למליאת הכנסת ולשלול להם את האפשרות להזמין אורחים למשכן עד להשלמת חקיקת הרפורמה.
"אני דורש לשלול לאותם ח"כים את הגישה למערכת אושפיזין ואת האפשרות להזמין אורחים למשכן הכנסת עד לסיום הליכי חקיקת הרפורמה על מנת להימנע ממראות אלו שוב. חברי כנסת ששיתפו פעולה עם אותם אנרכיסטים על ידי הזמנתם למשכן מכובד זה, תוך ניסיון לשבש הליך דמוקרטי הינם שותפים מלאים להתרחשות הנ"ל. לא יתכן כי נעבור לסדר היום על כך", כתב.

+"שינויי חקיקה חד-צדדיים עלולים לעלות מחיר כלכלי"
19:01 10/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

לראשונה מזה 10 חודשים לא העלה בנק ישראל את הריבית והיא נותרה 4.75%  ▪  הזהיר כי המשך היחלשות השקל עלול להוביל להעלאות ריבית נוספות בעתיד  ▪  קרא להחזרת היציבות והוודאות לכלכלה הישראלית  ▪  "לוודא ששינויי החקיקה יבוצעו בהסכמה רחבה וישמרו על חוזקם ועצמאותם של המוסדות"

פרופ' ירון. התוצר יהיה נמוך מהפוטנציאל בתרחיש האופטימי [צילום: יוסי גמזו לטובה]
+מפגינים ניסו למנוע בכוח כניסת ח"כים למליאה
18:34 10/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המוחים נבלמו וסולקו בידי מאבטחי משמר הכנסת לאחר שניסו להדביק את עצמם לכניסת מסדרון כניסת חברי הקואליציה  ▪  חלק מן המוחים נעצרו  ▪  יציע האורחים נסגר מחשש להתפרעויות על סמך לקחי העבר  ▪  ו"ר הכנסת אוחנה: הכנסת לא תהיה איילון

מליאת הכנסת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ראש הממשלה פרסם סרטון בזכות צמצום עילת הסבירות
18:24 10/07/23  |  עידן יוסף

ראש הממשלה נתניהו: "סבירות סולברג היא לא קץ הדמוקרטיה, אלא תחזק את הדמוקרטיה, והיא בטח לא סיבה לסרבנות או לשיבוש חייהם של מיליוני אזרחים".

+סמוטריץ' דוחה את רעיון האסיפה המכוננת: "הצעות מוזרות"
16:47 10/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+גימיק: מוחים נגד הרפורמה קרעו דש חולצותיהם
16:07 10/07/23  |  עידן יוסף

כמה ממתנגדי הרפורמה שהגיעו לבושים בשחור קרעו קריעה את החולצות שלהם במחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט. אילן סמיש, שהוביל את הגימיק בוועדת הכנסת לענייני צעירים, אמר: "במעשה הצהרתי זה אולי נזעזע איש ציבור אחד ואחת שייבחרו להצביע כנגד חקיקה חד-צדדית, שייבחרו להצביע בעד ההייטק ובעד עם ישראל ואחדות ישראל".
ההייטקיסט אמיר כרמלי חולל סערה כאשר אמר כי "50 אחוז מההייטקיסטים באים מהקהילה של העלייה הרוסית, הם לא הבכיינים ממרוקו או מעירק". יו"ר הוועדה ח"כ נעמה לזימי שללה ממנו את זכות הדיבור ונעלה את הדיון.

+שינוי במדיניות: הפגנות יורחקו 300 מ' מבתי נבחרי ציבור והרעש יוגבל
15:57 10/07/23  |  עידן יוסף

גורמים במערכת אכיפת החוק: ההנחיות מעתה, מינימום 300 מטר מבתי בכירים למעט חריגים שקשורים לנסיבות ספציפיות ותחת הרצון לאפשר מחאה. אכיפת הרעש באמצעות פקחי איכות הסביבה שיחלקו קנסות. מארגני מחאות בלתי חוקיות עשויים לשאת באחריות (חדשות 12).

+גנץ: ביקשתי מהרצוג פגישת הידברות עם נתניהו ולפיד
15:51 10/07/23  |  עידן יוסף

יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ בפתח ישיבת הסיעה: "שוחחתי היום עם הנשיא והצעתי לו לכנס היום את ראש הממשלה, אותי ואת ראש האופוזיציה, כדי לעצור ולחזור להידברות לפני שהחקיקה תעבור". לנתניהו כידוע קיימת מניעות משום שהיועצת המשפטית לממשלה אסרה עליו לעסוק בנושא הרפורמה.
גנץ גם הוסיף אמירות לתדלוק פעולות המחאה כנגד הממשלה: "מה שלא סביר זה שנערך זובור ממשלתי על היועמ"ש שנועד להפעיל לחץ לאכיפה בריונית ולא לאכיפה שוויונית. וגם זה נועד להכין את הקרקע לפיטורי היועמ"שית. אם תפוטר היועמ"שית כי לא דיכאה מחאות נגד הממשלה זו תהיה פשיטת רגל דמוקרטית".

+פעיל מחאה שהניח גדר תיל הורחק לשבוע מביתו של ח"כ דני דנון
15:47 10/07/23  |  עידן יוסף

דני דנון הגיש בקשה לצו הרחקה מביתו נגד פעיל מחאה חגי פרנקל ממחאת רעננה. דנון טען בבקשה כי פרנקל הפר את הנחיית המשטרה להפגנה במרחק של 270 מטר מביתו וגם פרס גדר תיל מול ביתו והפריע לשגרת חייו משפחתו. השופט אמר שיתן צו הרחקה לשבוע לפעיל מחאה עד שיהיה דיון.

+ביה"ד לזכויות אדם: מותר לשופט לדבר נגד רפורמה
14:34 10/07/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בית הדין של מועצת אירופה פסק לטובתה של יו"ר איגוד השופטים בטורקיה, אשר התבטאה נגד הרפורמה של ארדואן ששינתה את מבנה בית המשפט החוקתי ופגעה בעצמאותו

בית הדין לזכויות אדם. משמעות גם בישראל [צילום: ז'אן-פרנסואה באדיה, AP]
+ביג פרסמה הבהרה: "נאפשר לשוכרים חופש פעולה"
13:46 10/07/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

לאחר שהכריזה כי תסגור את מרכזי הקניות שלה במסגרת המחאה נגד המהפכה המשפטית, בביג הבהירו כי יכבדו עסקים שיחליטו לפתוח את העסק שלהם

רשת קניות ביג [צילום: איל מרגולין/פלאש 90]
+קפלן: קו פרשת המים
11:23 10/07/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

יצאתי עם בני משפחתי בקהל רב ועצום, שאין פטריוטי ממנו, ומימין שרו במקהלה מפגינים דתיים את לחן התפילה "שמור אלי על זה הבית/ על הגן על החומה", ובלבי תקווה גדולה שנציל את הדמוקרטיה הישראלית

מילים שטרם נאמרו [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+ח"כ מילביצקי: רה"מ הבהיר שאינו מתכוון לפטר את היועמ"שית
10:56 10/07/23  |  מירב ארד

ח"כ חנוך מילביצקי בראיון לרדיו צפון 104.5FM על הקריאה לפטר את היועמ"שית: "ראש הממשלה הבהיר פומבית אתמול וגם בשיחות שאני קיימתי איתו במהלך סוף השבוע, בצורה מאוד ברורה, שהוא לא מתכוון להעביר את היועמ"ש מתפקידה, אני בטוח במה שהוא עושה, והוא יודע יותר טוב מכולם לדעתי. לכן אני מציע לבוא ולהתיישר בקו שהוא קובע, זה יהיה יותר טוב לכולם אני חושב"

+השר סמוטריץ': אישור צמצום עילת הסבירות - צורך חיוני שיש לגביו הסכמה רחבה
10:54 10/07/23  |  מירב ארד

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "היום הכנסת תאשר בע״ה בקריאה ראשונה את צמצום עילת הסבירות במתווה השופט סולברג. זהו צורך חיוני שיש לגביו הסכמה רחבה, גם השופט אהרון ברק ושופטים נוספים בבית המשפט העליון תמכו בכך, וכך גם חלק גדול מראשי האופוזיציה. זו הדרך לאפשר לממשלה נבחרת לממש את המדיניות שלה על פי החוק ולמנוע למשל מקרים כמו שקרו בעבר כאשר בג"ץ מנע גירוש משפחות מחבלים."

+ח"כ סער: "הממשלה רוצה למלא את בתי המעצר באזרחים נורמטיביים"
10:48 10/07/23  |  מירב ארד

ח"כ גדעון סער בראיון לגלי צה"ל: "ישיבת הממשלה אתמול דמתה לישיבה של מאפיה. מי ששמע אתמול את ישיבת הממשלה מבין - הם רוצים למלא את בתי המעצר באזרחים נורמטיביים וכנראה גם לשחרר משם פושעים מסוכנים".

+שקלי: "שיא השיאים היה שהיועמ"שית אמרה שאין אפליה ואין אכיפה בררנית"
10:43 10/07/23  |  מירב ארד

השר עמיחי שקלי מהליכוד בראיון לגלי צה"ל: "שיא השיאים היה שהיועמ"שית אתמול בבוקר אמרה שאין אפליה ואין אכיפה בררנית, ואז אנחנו שומעים על תוכנית לעשות הפגנה מול פתח ביתה ויש הנחיה לשמור על מרחק של 300 מטר. נראה לך שאנשים מטומטמים, הם לא רואים את האיפה ואיפה?".

+ביטול עילת הסבירות יעלה להצבעה בכנסת
07:22 10/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הקואליציה צפויה לאשר אחר-הצהריים את ביטול עילת הסבירות בקריאה ראשונה  ▪  מתנגדי הרפורמה המשפטית נערכים להחרפת צעדי המחאה

מייד לאחר הצעות אי-האמון [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סבירות התנהלותה של בהרב מיארה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לטעמי יש תמיהה גדולה יותר
ה.א  |  12/07/23 01:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
איציק וולף
הקואליציה צפויה לאשר אחר-הצהריים את ביטול עילת הסבירות בקריאה ראשונה    מתנגדי הרפורמה המשפטית נערכים להחרפת צעדי המחאה
עידן יוסף
הנשיא קרא לצדדים לחזור לשולחן המו"מ ולהגיע להסכמות בבית הנשיא    בקואליציה מזכירים כי הנשיא לא אמר בקולו שלפיד וגנץ אשמים במצב שנוצר כפי שהתחייב    גנץ מעוניין לחזור להידברות, אך לפיד לא הגיב
איציק וולף
היועצת המשפטית לממשלה נדרשה להגיש בתוך יומיים חוות דעת הנוגעת לטיפול בהפרת הסדר בנתב"ג, ובתוך שבוע חוות דעת נרחבת הכוללת התייחסות לחסימות כבישים ולקריאות לסרבנות
עדי ירדן
לשם מה מבקשת הכנסת לבטל את עילת הסבירות? לשם מה יאיר לפיד ביקש לבטל את עילת הסבירות? מדוע זה חלק מהרפורמה הדמוקרטית במערכת המשפט?
רון בריימן
ההפיכה המשטרית האמתית היא זו שאותה מובילים שני זקנים נרגנים, האדונים אהרן ברק שהניח את היסודות להפיכה זו, ואהוד ברק המתוסכל מכישלונו הזכור לרע כראש ממשלה    שני אלה, ומאות אלפי "אידיוטים שימושיים" הנוהים אחריהם, גורמים נזקים אדירים למדינת ישראל, לכלכלתה, ליחסיה הבינלאומיים וללכידות החברתית בתוכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il