X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
אנו מחזירים את השידור לאילה חסון
בשובה לשידור הציבורי, היא הבטיחה סל מלא מעדנים, ימין ושמאל, דתיים חילוניים, בעד ונגד אך עם תבלין אורווליאני של שווים ושווים יותר

ב-7 במרס 2023 כתבתי פוסט שכותרתו: תהפוכות במדיה יעילות יותר כשהן נעשות מבפנים. ציינתי כי כמה ימים לאחר פרסום הידיעה שלפיה אילה חסון תעבור משָם, הוא ערוץ 13 ל-כאן "11", פרסם הקריקטוריסט של הארץ עמוס בידרמן רישום אקטואלי מאוד בו נראית אילה חסון מחזיקה קופסת קרטון ובה עציץ פרחים ותמונה של ביבי, כשהיא צועדת בגאווה אל ביתה הראשון - ערוץ 11.
קריקטורה זאת שיקפה את המציאות. שכן אילה חסון לא נכנסה בדלת האחורית של "כאן 11", אך ה"פוליטיקה", למצער של המנכ"ל הטרי גולן יוכפז, הבוס הקודם של החדשות בערוץ 13 -נכנסה גם נכנסה ובתרועות גדולות. כבר באותו פוסט לא ראיתי בכך "צייד טאלנטים". יש די והותר טאלנטים ב"כאן 11". היא לא הובאה לאף מדור של תוכניות דרמה, תעודה או בידור שעל הסדרות שלהם גאוות הערוץ, אלא של החדשות. בעיניי פוליטיקאים אין דבר חשוב יותר מאשר החדשות בטלוויזיה כי שם הם נראים. לשבחה של אילה חסון ייאמר שהיא אינה מסתירה את עמדתה. יש שיאמרו - בצורה בוטה, אבל זה האופי של המשדר שלה. הוא בוטה בתכניו ובהנחיה שלו.
בשובה לשידור הציבורי, היא הבטיחה סל מלא מעדנים, ימין ושמאל, דתיים חילוניים, בעד ונגד אך עם תבלין אורווליאני של שווים ושווים יותר. בעצם זאת המדיניות של "כאן 11" עד כה, כפי שאני מציין בפוסטים שנוגעים בשידור הציבורי. כל ציוץ של אדם הזוי, כל גיהוק של גזען, גם כשזה חוזר על עצמו, נכנס לקטגוריה זאת. ואגב מדיניות "איזון" זאת, במהדורה המיוחדת ביום ג' 11.7.2023 לרגל הפגנוות המחאה, בהנחיית שרון ווקסלר ואורי לוי, אגב דברי הליווי, העירה שרון ווקסלר לגבי חצי העם שהוא בעד הרפרומה. מהיכן היא שאבה את הנתונים האלה, בשעה שהסקרים מראים כי יותר משני השלישים וקרוב לשלושת רבעי בציבור הרחב, לרבות חברי ליכוד, הם נגד הרפורמה במתכונתה הקיימת? זאת דוגמה אחת, אך היא אינה מקרית. זאת לא שרון ווקסלר כמו לא אילה חסון. זאת האווירה בשידור הציבורי שמונחית מלמעלה.
אשר לאילה חסון. היא הגיעה למעמדה בזכות כישוריה. היא עיתונאית חוקרת מעולה ויש לה הרבה קבלות על חשיפת שחיתויות במישור הציבורי. היא לא לובשת מסכות של יושרה פוליטית. זאת הייתה השקפתה הפולטית בערוץ 13 וזאת נשארה בכאן 11. כפי שאני רואה לנכון לציין בהזדמנויות שונות בהקשר זה, שכול שדר שטוען שהוא אובייקטיבי, חוטא לציבור קוראיו, מאזיניו, צופיו וגם לעצמו. אין חיה כזאת. אלא שדווקא הכרה זאת מחייבת את איש המדיה לעשות את המירב כדי לשקף את מה שקורה, כמיטב יכולתו. היותו עיתונאי מחייבת יושרה מקצועית ולהתרחק ת"ק על ת"ק פרסה מן הדימוי של "קול אדוניו".
בכול הנוגע לאילה חסון, וזה חשוב לציון, לא היא שבחרה את המעבר אלא, על-פי פרסומים, המנכ"ל החדש של התאגיד גולן יוכפז, אדם עטור השגים עיתונאייים, הוא שהביא אותה ל"כאן 11". מקרי לגמרי, כמצויין, שהוא נכנס לנהל את "כאן 11" חמישה ימים לאחר הבחירות שכן הוא נבחר חודשים רבים לפני כן. עכשיו כבר רואים את התוצאה של ההשקעה.
צופים פורשים
במכתב למערכת הארץ כותב חובב גבעתי מגבעתיים ב-9.7.2023: "יָפֶה הגדירה יסמין לוי (בטור הביקורת על משדרי טלוויזיה את אילה חסון כמגישה את מצעד הטרלול והוא מביא כדוגמה את האופן של איפה ואיפה שחסון נוהגת בענייני כספים של אהוד ברק ונפתלי בנט והתעלמות בסוגית משפחת נתניהו. והוא מסכם: "תוכניתה של חסון מזכירה את "פראבדה" העיתון שהיה שופרו של השלטון במשטר העריצות הקומוניסטי בברה"מ. החנופה לשליט העליון מצד אחד והשתלחות ביריבי השלטון ומתנגדיו מצד שני. מנוגדים לכל עיקרון של עיתונות חופשית".
זאת לא "פראבדה" ואילה חסון ודאי לא קומוניסטית. זה "כאן 11" בניהול מנכ"ל חדש. לגופה של הביקורת אכן היו מכתבים קודמים דומים בביקורת במהותם וגם מאז אפשר שחסון היא נכס לביבי ולממסד, אבל בנסיבות הקיימות היא לא מועילה לתאגיד שמתיימר להיות ממלכתי וחסר פניות.
בשעתו כאשר האינקוויזיטור של התקשורת שלמה דרעי איים על קיומו של השידור הציבורי, קהילת העיתונאים ובראשם ותיקי השידור הציבורי מחו נמרצות. אבי אנג'ל, מבכירי הוותיקים בטלוויזיה, אף הציע קיום אסיפת מחאה מטעם ותיקי השידור הציבורי בסינמטק בתל אביב. אך כשהנושא ירד מן הפרק, יש לציין - בינתיים - נפסקה המחאה. לדעתי יש מקום לקיים את הכינוס הזה ולהזמין אליו את המנכ"ל החדש של "כאן 11", בתקווה שייענה להזמנה, שנשמע ממנו על הנעשה בשידור הציבורי - לא בסדרות, אלא בחדשות ובאקטואליה.

תאריך:  13/07/2023   |   עודכן:  13/07/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנו מחזירים את השידור לאילה חסון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף אליעז
אני מקווה שבנימין נתניהו יטה אזנו ליועצת המשפטית, יעכב את דהירת "המהפכה המשפטית" תוך הרס המדינה וכי גם היא, בהרב, בבוא המועד תמצא עצמה שופטת באותו בית משפט רם
איתן קלינסקי
מוספי הספרות של העיתונות היומית ערב שבת התעלמו לחלוטין    לא מצאו לנכון להקדיש אפילו שורה אחת לציון יום מותו של המשורר
דן מרגלית
הנבערים מדעת במחנה הקואליציוני, תשושי לשון אם לא רפי שכל, לא נתנו כלל דעתם למאמר למרות שפרידמן מקורב מאוד לנשיא ג'ו ביידן
יוני בן-מנחם
ביקורו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס בג'נין היה הצגה גדולה לצרכי פנים ולחיזוק התמיכה הבינלאומית בו אך ספק רב אם הוא יילחם בטרור של הקבוצות החמושות. אירן איננה מתכוונת לוותר על המאחזים שהיא הקימה באזור ג'נין והיא תאתגר את הרש"פ, ישראל תהיה חייבת להמשיך בפעילות הצבאית שלה באזור נגד הטרור
דן מרגלית
המשטרה נוהגת בהפקרות ומקבלת גיבוי מהשרים המצויים בשדה הביוב המילולי, ויש קשר גורדי ביניהם    מתכון מובהק להקצנה שבסיומה מבצבצת שפיכות דמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il