X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מסע רדיפה וציד [צילום: פלאש 90]
תולדות השנאה
לבנימין נתניהו יש חולשות אנוש, יש יצרים, יש חשקים ורצונות, נתניהו אינו מלאך בחלק מהתנהגותו, אך אם היה מלאך מקומו בשמיים, בין העבים לכיסא הכבוד

רוב מכריע של העם בישראל זוכר שהיו כאן, לפני חודשים אחדים, בחירות דמוקרטיות שהסתיימו בניצחון מובהק של מחנה ראש הממשלה, בנימין נתניהו. רוב מכריע של העם מכבד את הדמוקרטיה, מכבד את בחירת רוב העם, מכבד את בחירת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לתפקידו הרם, החשוב, המורכב והמאתגר.
רוב מכריע של העם יודע שאין לנו ארץ אחרת, אין לנו מדינה אחרת, אין לנו בית לאומי נוסף, מדינת ישראל היא מדינה יהודית דמוקרטית. רוב מכריע של העם יודע כי בדמוקרטיות בריאות, איתנות, בעלות חוסן יש קואליציה ויש אופוזיציה, יש מתנגדים ויש תומכים, יש מאבקים על אמונות, דעות, ערכים, תפיסות עולם, על האמת כפי שהיא נחזת אצל כל צד.
רוב מכריע של העם חי את המציאות הדמוקרטית הנפלאה במשך שבעים וחמש שנים, עם עליות ומורדות, מאבקים וסערות, טלטלות וכישלונות, ניצחונות ואכזבות, ברם, תמיד ידע להתעלות מעל האישי ולהתחבר ללאומי.
סוד קסמו של העם היהודי השב מגלות ומנדודים עד כי בלתה שמלתו ומעיו המו עליו ביגון מציאותו, היה ביכולת החיונית לקיומו כאומה, בבניית גשרים קטנים על מים סוערים, בבניית רפסודות של הכלה וספיגה, בבניית מכנה משותף איתן המתחבר מהפסיפס האנושי מהתמהיל הייחודי, מהחיבורים העדינים, מהתפרים הדקים, מה-יחד שהפך את עם העבדים מזה הרעב, מוכה הגלות, לאומה פורחת, משגשגת ומופת לכל העמים.
עד ש... עד שזרח אורו של האזרח בנימין נתניהו, עד שזרחה שמשו בפוליטיקה הישראלית, עד שהפך תוך פרק זמן קצר מיום עמדו על בימת ההיסטוריה היהודית-ישראלית והיה למשל ושנינה בקרב קומץ שיש לו מדינה, קומץ המחזיק בעמדות ההשפעה במדינה. מכונת השנאה הטהרנית והמזוקקת, התגייסה לבצע בבנימין נתניהו סיכול ממוקד ווידוא הריגה בדרכים נפתלות, מוסוות באידאלים, בטהרנות, במילים גבוהות על צדק יושר, שיווין, חרות ושלום.
מכונת האיבה המשומנת והמשוכללת, פעלה במלא כוחה, בדיוק כפי שפעלה בעשורים הקודמים כנגד מנחם בגין כאופוזיציונר וביתר שאת כראש ממשלה, כנגד יצחק שמיר, כנגד אריאל שרון, טרם איתרוגו, מכירת ערכיו וחצייתו את המחנה, למחנה הנכון והצודק תמיד.
מסע הרדיפה והציד נגד נתניהו החל, ניתנה האות לחיסולו המטאפורי בכל האמצעים העומדים לרשות המערכת האמונה על כל תחומי חיינו ונשלטת כמעט באופן מוחלט על-ידי המובסים, פעם אחר פעם בבחירות הדמוקרטיות.
לבנימין נתניהו יש חולשות אנוש, יש יצרים, יש חשקים ורצונות, נתניהו אינו מלאך בחלק מהתנהגותו, אך אם היה מלאך מקומו בשמיים, בין העבים לכיסא הכבוד. נתניהו בשר ודם על יתרונותיו וחסרונותיו, על חלק מהתנהלותו אשר אינה עולה בקנה אחד עם רצוננו לראות במנהיגנו מלאכים בעלי כנף והילה זוהרת מעל ראשם.
תחושת שליחות היסטורית
נתניהו, בשר ודם, התנהל לעיתים באופן אשר מוטב היה שלא יתנהל במישור האישי, בעוד במישור הלאומי היה והינו מהדמויות האחראיות ביותר, השקולות ובעלי הראייה ההיסטורית הרחבה. מהדמויות הבודדות שקיבלו החלטות הרות גורל ולא רק בתחומי הביטחון, מדינאי בעל שם.
והנה, משנבחר הוכנו עצי המערכה, הוכן המזבח עליו ייעקד, הוכנו תופי הזעם וחצוצרות השנאה, הובערה האש, ההמון המובס התקבץ בכיכר העיר לחזות בהעלאתו על המוקד. הכל תוכנן בקפידה. כל אחד ידע את תפקידו. הפוליטיקאים, התועמלנים המתחזים לעיתונאים, אנשי מערכת המשפט המוטה, אנשי הרוח בעיני עצמם, הוגי הדעה האחת, כמאמר אחד מראשי הטרומבוניסטים, "עוד רגע ובנימין נתניהו יהיה לפסיק לא חשוב בתקומת העם היהודי השב למולדתו".
ובנימין נתניהו לא התייצב לפני צוות תלייניו, סירב להיעקד, סירב להתרגש מהמאכלת המונפת מעל לראשו, לא הראה סימני נסיגה מעוצמת להבות האש, גם מהקולות הרמים הזועקים סיסמאות אשר בינן לבין המציאות אין דבר וחצי דבר. סירב להיכנע, להרים ידיים, להשפיל ראש ולצעוד לעבר המוקד, נתניהו, כמנהיג בעל תחושת שליחות היסטורית הרואה בשירותו את המדינה ואזרחיה זכות עצומה, הרים ראשו, זקף קומתו, ויצא לקרב מול דורשי התאיידותו מהעולם הפוליטי.
או אז מחול השדים הסלים, ריקודי החרבות היו לדבר שבשגרה. אחרי שהיה מושחתיהו, גנביהו, כזביהו, רמיהו, נבליהו, מופרעיהו, נבזיהו, וכל היהו והמיאו, אחרי שהיה בוגדיהו, ל"מואשם בפרשה הביטחונית החמורה בתולדות המדינה", בסחר בצוללות, הגיע השלב של הפיכת הדמון לאנטי ציוני, אנטי ישראלי, עוכר ישראל, בוגד במדינה.
אפשר לנשום לרווחה, עדיין לא קם האוויל שיאשים את ראש ממשלת ישראל, שרוב מובהק בעם בחר בו שוב ושוב להנהיגו, לאנטישמי או לנאצי בתחפושת, יש לשונאים בהחלט לאן לשאוף, על-אף שבמיצגים הנבזיים וצילומי הפוטו מונטאז' העלובים, הושווה לצוררי ישראל מסטאלין ועד להיטלר.
מה קרה להם, להולכים בחושך, לסומים מבחירה, לשונאים בחדווה, מה אירע לה, לאותה חבורה קטנה אך רעשנית, חבורה שקבעה כי יש לה מדינה והמדינה היא היא ורק היא. מה אירע להם לפונדמנטליסטים, לקנאים הקיצוניים, שורפי האסמים, עד כי לקו בשיטיון מוחלט, עד כי נטרפה עליהם דעתם באיבתם לאדם, לראש ממשלתם, עד כי נסתתמה דעתם והיו כמתעתעים בעיני עצמם.
מרבית העם במדינת ישראל, גם בקרב מתנגדיו הפוליטיים של ראש הממשלה, מביטים בחרדה גוברת והולכת אודות קבוצה קטנה שיש לה מדינה, קבוצה המבקשת להחליף ממשלה נבחרת כאחרוני הדיקטטורים, שלא בדרך הקלפי. הטרגדיה האמיתית המתרחשת לנגד עינינו בימים אלה היא הטירוף שאחז בחלק מהקנאים הקיצונים המפר את האיזונים והבלמים בין אחריות לאומית וטובת המדינה, לבין הפקרות והמטת חורבן על כלל האזרחים. כפיית עריצות המיעוט על הרוב המובהק, היא הדיקטטורה בתפארתה.
זו העת של רוב העם האחראי, אשר אינו מגיב למופעי האימה, הבריונות ואהבת ישראל ומדינת ישראל על תנאי, להחזיר את השוליים הקיצוניים למקומם הראוי ולקיים שיח אמיתי, שיח אחראי עם הרוב השפוי, הרוב הבריא, הרוב שאוהב את הבית, את מדינת העם היהודי ללא תנאי.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  16/07/2023   |   עודכן:  16/07/2023
+יו"ר ההסתדרות: "עלי איש לא מאיים, ואיני נתון לסחיטה"
01:26 17/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ארנון בר-דוד הכחיש את הדברים שיוחסו להראל ויזל לפיהם השר סמוטריץ' איים עליו כדי שלא יצטרף למחאה נגד הרפורמה  ▪  פורום בעלי העסקים הודיע כי יפעיל לחץ על ראש הממשלה כדי לעצור את החקיקה  ▪  אורי לוין, מנכ"ל תדהר: "יכולה להיות קריאה להידברות. גם עם ערפאת דיברנו"

ארנון בר-דוד [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+"הממשלה לא רשאית להתערב בטיפול בהפגנות"
23:28 16/07/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המשנה ליועצת המשפטית מבהירה: יש כללים ברורים, הם שוויוניים וחלים על כל ההפגנות; לא יהיו "מכסות" של מעצרים וכתבי אישום

שיקול דעת מקצועי בשטח [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
+רוטמן האריך את המועד להגשת הסתייגויות בצמצום עילת הסבירות
22:18 16/07/23  |  עידן יוסף

לבקשת האופוזיציה, הסכים יו"ר ועדת החוקה לתת תוספת זמן להגשת הסתייגויות על החוק לצמצום עילת הסבירות. רוטמן הודיע לחברי הוועדה כי הוא נותן להם עוד שעה וחצי, והגשה תתאפשר עד השעה 8:30 בבוקר (גלי צה"ל).

+ההזמנה לנוסעי המטוס שנחת בארץ: "לאגור כוחות בשבת לקראת ההפגנות במוצ"ש"
22:11 16/07/23  |  עידן יוסף

נוסעים שנחתו בנתב"ג ביום שישי במטוס חכור של ישראייר שנחת מאלבניה, נדהמו כאשר איש הצוות קרא בכרוז: "לאגור כוחות בשבת לקראת ההפגנות במוצ"ש נגד הרפורמה המשפטית".
בישראייר הפנו אצבע מאשימה לחברת שירותי הקרקע 'לאופר' שמספקת שירותים מטעם חברות התעופה הזרות בנתב"ג. וטענו כי בעת הנחיתה כאשר הצוות פתח את הדלת הראשית של המטוס, נכנס לפתע עובד חברת 'לאופר' וביקש מהצוות הזר את המיקרופון כדי להודיע לנוסעים על מזג אוויר חם על-מנת שיזהרו ברדתם מהמטוס, אולם תוך כדי הדברים הוסיף איש הצוות וקרא על דעת עצמו לנוסעים לבוא ולהשתתף בהפגנות.
מחברת 'לאופר' נמסר כי הנושא נמצא בבדיקה ובכל מקרה הנהלים חודדו (עכשיו 14).

+פרש משטרה נחקר במחלקה לחקירות שוטרים
20:54 16/07/23  |  עידן יוסף

פרש משטרה בדרגת רס"מ נחקר היום במח"ש בחשד לתקיפת מפגין במהלך הפגנה בתל אביב ביום שלישי בשבוע שעבר.

+המרי בצבא: "מזהים פגיעה בלכידות, אך לא בכשירות"
20:38 16/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כך אומרים בכירי צה"ל בדיון על מחאת חיילי מילואים המזוהים עם המחאה נגד הממשלה  ▪  השר גלנט והרמטכ"ל הלוי דנו במחאה נגד הרפורמה במערך המילואים, והוחלט לנקוט צעדים נגד האיומים

הרמטכ"ל ושר הביטחון [צילום ארכיון: אלעד מלכה]
+ח"כ קריב: "רוטמן מיצה את הדיון בחיסול עילת הסבירות"
15:35 16/07/23  |  מירב ארד

ח"כ גלעד קריב על הדיון בוועדת חוקה: "רוטמן מיצה את הדיון בחיסול עילת הסבירות.
הדו"ח של מרכז המחקר בכנסת. הדרישה לשמוע את יועמ"ש משרד הביטחון. הבקשה לזמן את נציב שירות המדינה. הסקירה על הסמכויות השרים שהגיעה לפני חצי שעה. כל אלה לא מעניינים את נהג ה-D-9. בדרך שלו לדרוס את בית המשפט העליון הוא כבר דרס את ועדת החוקה."

+משמעות התיקון: שחרור הממשלה מהחובה לפעול בסבירות תושבי המדינה
12:33 16/07/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

משמעות התיקון: "שחרור הממשלה ושריה מהחובה לפעול בסבירות תושבי המדינה בהחלטותיהם. בכך, תבוטל דה-פקטו החובה לנהוג בסבירות ותיפגע יכולתו של בית המשפט להגן על הפרט מפני שרירות שלטונית"

לימון. מניעה מוחלטת של ביקורת שיפוטית על סבירות ההחלטה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+"היו הסכמות על החרגת ממשלת מעבר מצמצום הסבירות"
11:48 16/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

פרופ' יובל אלבשן חשף שבמהלך המגעים לפשרה שקידם יחד עם פרופ' דניאל פרידמן כי לא יעלה על הדעת שממשלת מעבר מרגע הכרזת הבחירות תקבל צמצום עילת הסבירות כמו ממשלות אחרות

פרופ' אלבשן. הבחנה בין החלטות הממשלה להחלטות השרים [צילום: אריק מרמור, פלאש 90]
+לא הכל שפיט
11:12 16/07/23  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה

הרוב הקואליציוני נועד לאפשר לממשלה ולקואליציה לקבוע ולבצע מדיניות  ▪  רוב זה לא נועד לאפשר עריצות של הרוב ועשיית כל העולה בדעתו  ▪  אבל, קל וחומר, רוב זה לא נועד לאפשר עריצות של המיעוט, באופן שזה יעשה כל העולה בדעתו  ▪  עוצמתה הגדולה של הרשות השופטת והסמכויות שנטלה לעצמה בכ-30 השנים האחרונות, בין השאר בגלל חולשתן של הרשויות האחרות, עוותו את מערכת הבלמים והאיזונים

ברסלר. נגררים אחריה [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+כותרת ותגובה
09:17 16/07/23  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה

רעיון: הזמן אתה בכבוד רב את ביידן לביקור בישראל  ▪  לא מתאים לכתוב לו שבמזרח התיכון אומרים "אם ההר לא בא למוחמד מוחמד בא אל ההר", אבל אולי זה יגרום לו לחשוב על ההצעה

ביידן. אם ההר לא בר אל מומחד...[צילום: סוזן וולש/AP]
+הדיפת לחץ אמריקני חיונית
08:26 16/07/23  |  יורם אטינגר   |   לרשימה המלאה

הדיפת לחץ אמריקני מקדמת את ביטחון וכח ההרתעה של ישראל, מצמצמת את זעזועי האזור, ומשדרגת את הערכתה הגיאו-אסטרטגית של ארה"ב כלפי ישראל

ביידן. תמיכה שיטתית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+150 אנשי רפואה במילואים הודיעו על הפסקת התנדבות מיידית
08:09 16/07/23  |  איציק וולף

יותר מ-150 אנשי פורום הרפואה הצבאית, רופאים ורופאות, פרמדיקים ואנשי בריאות הנפש במילואים הודיעו בסוף השבוע למפקדיהם כי הם מפסיקים את שירות המילואים באופן מיידי. זאת, כמחאה על חקיקת הרפורמה המשפטית בצמצום עילת הסבירות.
מדובר בקציני רפואה גדודיים, בראשי ועדות רפואיות בלשכות גיוס וברופאים של יחידות מיוחדות בצה"ל. כל המכתבים הועברו כהודעה רשמית ולא כאיום, והם כוללים את שמותיהם של הרופאים והרופאות במילואים.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
איציק וולף
פרופ' יובל אלבשן חשף שבמהלך המגעים לפשרה שקידם יחד עם פרופ' דניאל פרידמן כי לא יעלה על הדעת שממשלת מעבר מרגע הכרזת הבחירות תקבל צמצום עילת הסבירות כמו ממשלות אחרות
רון בריימן
הרוב הקואליציוני נועד לאפשר לממשלה ולקואליציה לקבוע ולבצע מדיניות    רוב זה לא נועד לאפשר עריצות של הרוב ועשיית כל העולה בדעתו    אבל, קל וחומר, רוב זה לא נועד לאפשר עריצות של המיעוט, באופן שזה יעשה כל העולה בדעתו    עוצמתה הגדולה של הרשות השופטת והסמכויות שנטלה לעצמה בכ-30 השנים האחרונות, בין השאר בגלל חולשתן של הרשויות האחרות, עוותו את מערכת הבלמים והאיזונים
יוסף אליעז
רעיון: הזמן אתה בכבוד רב את ביידן לביקור בישראל    לא מתאים לכתוב לו שבמזרח התיכון אומרים "אם ההר לא בא למוחמד מוחמד בא אל ההר", אבל אולי זה יגרום לו לחשוב על ההצעה
יורם אטינגר
הדיפת לחץ אמריקני מקדמת את ביטחון וכח ההרתעה של ישראל, מצמצמת את זעזועי האזור, ומשדרגת את הערכתה הגיאו-אסטרטגית של ארה"ב כלפי ישראל
עידן יוסף
הטייסים, אנשי מילואים המכהנים גם כמדריכי טיסה בחיל-האוויר הודיעו כבודדים, ולא כקבוצה, כי ייעדרו במחאה על השינויים במערכת המשפט    בצה"ל סירבו להתייחס לפרטים, אך ציינו כי בשלב זה אין פגיעה בכשירות החיל    עשרות אלפים הפגינו השבת אך לא חסמו את איילון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il