X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עולם חדש [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
חדשות מהעולם הספרותי הבינלאומי
פרויקט חייו של אגרון שלה
זהו הרגע שמתפרסם ספר מכובד מאוד נוצר מבחר שירים של משוררים איכותיים שמצורף לכרך אחד באנתולוגיה המודפסת

אנתולוגיה של השירה העולמית (Atunis Galaxy Anthology 2024), הכוללת את שיריהם של 210 משוררים מ-65 מדינות שונות בעולם מתפרסמת בימים אלה בעריכת העורך הראשי אגרון שלה, משורר אלבני שמתגורר בבלגיה. משורר עכשווי חשוב ועטור פרסים.
במהלך השנה מתפרסמים שירים של משוררים מרחבי העולם על-ידי המשורר האלבני אגרון שלה באתר באינטרנט בעל אותו שם כמו שם הספר - Atunis Galaxy Anthology ופעם בשנה העבודה הופכת לממשית ומצליחה ליצור קירוב לבבות בעזרת השירה העולמית. זהו הרגע שמתפרסם ספר מכובד מאוד. נוצר מבחר שירים של משוררים איכותיים שהוא מצרף לכרך אחד באנתולוגיה המודפסת.
שלה תמיד מעניק במה למשוררים מישראל, מעניק להם חשיפה בספר והיו גם פעמים שעבודות של משוררים מישראל קישטו את הכריכה, למשל מרדכי גלדמן זיכרונו לברכה.
אַגרוֹן שֶלֶה העורך הראשי עם צוות עורכים ומשוררים מרחבי העולם בוחר את הטובים ביותר וגם בחריצותו מקדים לפרסם את הספר כמה חודשים לפני שמסתיימת השנה הקודמת. מיד כשהוא מפרסם את הספר של השנה הבאה הוא מתחיל באיסוף המשוררים החשובים לכרך הבא, הוא עושה זאת כבר כחמש עשרה שנה ממקום מושבו בבלגיה.
במהדורה הנוכחית שמתפרסמת בימים אלה לשנת 2024 משתתפים המשוררים הבאים מישראל, משוררים מן השורה הראשונה בספרות העברית: ציפי שחרור, רוני סומק, ד"ר זמירה פורן ציון, פרופ׳ ארנסטו קאהן (ישראל - ארגנטינה), בלה קלרה ונטורה (קולומביה-ישראל) ואנוכי. בספר, לצד השירים, גם עבודות של ציירים ואחת של הציירת מישראל רחל טוקר שיינס.
האנתולוגיה בשפה באנגלית יוצאת לאור בהוצאת Demer Press ואפשר להזמין אותה כספר לכל רחבי העולם. בספר הנוכחי, שכאמור לרכישה כספר ממש יש 444 עמודים ושפע של שירת עולם עכשווית.
בדברי המבוא לספר כותב העורך הראשי
ראינו את הפרחים מתחילים לפרוח. זה לא הזמן לשגשג, הם ממשיכים לגדול, נראים כמו אדם חזק שיכול להתמודד עם הכול, אפילו עם צמרמורת החורף. זה קשור לצבעים. למרות שהם עשויים לבטל את עצמם, הם אומרים לנו שהאביב קרוב.
דבר דומה קורה עם המשוררים. המשוררים יכולים ליצור עולם חדש, לחדש את העולם על-ידי פיתולי המיסטיקה. אין משנה הזמן או השנים. זה חלום או משאלה לגבי המחר.
שפת האמנות משתנה כל הזמן, מוערכת ובזמן שירה היא הופכת להיות רהוטה באמת. ניגע בה ונרגיש אותה עמוק בלבבות ובנשמות.

[צילום: שושנה ויג]
הכותבת תרגמה את שיריו של המשורר אַגרוֹן שֶלֶה לעברית והם התפרסמו בימים אלה בספר "רקוויאם לסתיו".
תאריך:  23/07/2023   |   עודכן:  24/07/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רוני סומק / Roni Somek
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמנואל בן-סבו
מתוך מסך העשן של מילות הפחד ורוחות האימה הנזרקות לחלל העולם, כמשנה סדורה, בכל יום ממלחמת אחים דרך מרי אזרחי ועד לסרבנות גלויה ומסוכנת, מנטישת מדינת ישראל דרך פגיעה בכלכלת ישראל ועד הוצאת דיבת הארץ רעה בעולם, לא שמנו לב שהמחאה אינה קשורה לרפורמה, לדמוקרטיה, לחרות שיווין וצדק כי אם אך ורק להכרעת הבוחר
אפרים הלפרין
עילת הסבירות עוסקת ביחסי הפרט עם הממשל    עילת הסבירות מציינת מרכיבי צדק שאינם מעוגנים בחוק    ביטול חלקי של העילה אפשר רק היכן שניתן לצמצם את גבולות הצדק כפי שבית המשפט תופס היום צדק, ואין ספק שניתן
אפרים הלפרין
מהו עונשם של קצינים מעודדים בציבור את תסיסת אנשי המילואים?    לו אני הרמטכ"ל הייתי מזמן את ידלין במדים ללשכתי, מדביק לו עם דבק דו-צדדי דרגת טר"ש לשרוול, ומגלגל אותו בבוז מהלשכה
בעז שפירא
הטענה היא כנגד הצביעות הבלתי נגמרת של מי שמתיימרים להיות שמאל ציוני, ומי שמתיימרת להיות התקשורת הישראלית
יאיר נבות
ראש שירות הביון החיצוני הרוסי (SVR) סרגיי נרישקין, טוען בדיון עם פוטין: פולין מגבירה מוכנותה כדי לשמור על השליטה בשטחים המערביים של אוקראינה    פוטין מזהיר מפני אפשרות שיחידות צבא פולניות ייכנסו לשטחי מערב אוקראינה, למשל לביב, ויישארו שם לנצח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il