X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר שס מסרב לתמוך בבקשת ראש הממשלה להעביר את ראשות ועדת הכספים למפלגת העבודה, עד שיעלו את קצבאות הילדים, זאת למרות שהוצע לשס לקבל סגן שר בתמורה
▪  ▪  ▪
אולמרט וישי בימים טובים יותר

הקואליציה של ראש הממשלה נראית בדיוק כמו מצב החקירות האישיות שלו. קולות המורדים מתוך סיעתו הולכים וגוברים, ולא רק בגלל ריח החשדות הכבדים העולה מלשכתו, אלא בגלל הוויתורים הכואבים שהוא מתכוון לעשות בשטחי ארץ ישראל השלמה.
במפלגת העבודה לעולם לא הייתה תמימות דעים ואחדות סביב יושב-ראש המפלגה, ועל אף שאהוד ברק ועמיר פרץ מסכימים כי יש להעניק את מלוא הגיבוי לראש הממשלה (לפחות בדבר אחד יש ביניהם הסכמה), יש מורדים מתוך הסיעה, כדוגמת חברי הכנסת אופיר פינס ושלי יחימוביץ', שאינם מוכנים בשום אופן לקבל את דין התנועה, ולהצביע עם הממשלה, כשחלילה לטענתם לא יראה הדבר כמי שהביעו אמון בראש הממשלה.
ובשס ממשיך יו"ר התנועה הר' אלי ישי, להתעקש ולקבל לידיו את מלוא ההבטחות שניתנו על-ידי ראש הממשלה, הבנייה בביתר, קצבאות הילדים וחוק בתי הדין הרבניים.
סגן שר בתמורה לוועדת הכספים
ביום שני, כאשר בלשכת ראש הממשלה מנסים לשדר עסקים כרגיל, צלצל הטלפון בלשכתו של יו"ר תנועת שס, השר אליהו ישי, על הקו היה אחד מבכירי לשכת ראש הממשלה, שביקש את תמיכתה של תנועת שס בהעברת ראשות ועדת כספים למפלגת העבודה, ובתמורה תקבל שס סגן שר נוסף עם סמכויות רחבות באחד המשרדים הגדולים. לכאורה, הצעה שיש להזדרז ולהיענות לה, אך לא ישי, שהוכיח שהתפקידים אין להם משמעות רבה במיוחד אלא קיום ההבטחות וכיסוי מלא של כל השקים שניתנו עם הקמת הממשלה. הוא מיד דחה את ההצעה על הסף, והודיע כי שס לא תתמוך בבקשת הממשלה להעניק את ועדת הכספים למפלגת העבודה כל עוד לא יועלו קצבאות הילדים, הבנייה בעיר ביתר לא תופשר ויועבר חוק שיפוט בתי הדין הרבניים.
ישי אמר כי נכון שבקדימה כיבדו כמעט את כל ההסכם הקואליציוני סעיף אחר סעיף, עם זאת הוא מבקש לעמוד על קוצו של יוד, ולהעניק בעיקר תוספת לקצבאות הילדים.
כאמור, עם סיומו של חג הפסח, החל ישי לממש את הבטחתו לכנס את ועדת שרים לענייני קצבאות הילדים ולהאיץ את ישיבותיה כדי שהיא תגיע להחלטה לעלות את הקצבאות לאלתר. בפתח הישיבה אמר כי אם עד עכשיו היה מי שטען כי הקצבאות יועלו רק לאחר אישור התקציב לשנה הבאה, הרי שאי אפשר יותר לחכות לנוכח עליית מחירי המזון הדרסטית, ומצוקתן של משפחות ברוכות הילדים, ולכן הוא דורש לעלות את הקצבאות לאלתר, כלומר לאחר שתושלם עבודת הוועדה.
לגבי הקפאת הבנייה בביתר, שהייתה אמורה להתחיל להיות מופשרת השבוע, אמר ישי, כי יש לו הבטחה אישית מפורשת מראש הממשלה להפשיר את הבנייה בעיר ביתר מיד לאחר ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש בישראל, בשבוע הבא, וזאת כדי לא לגרום לעימותים ולחיכוכים מיותרים עם המשלחת האמריקנית.
אז תחל ההפשרה בכמויות נכבדות ובצורה מאסיבית יותר. הניסיון מלמד שלאחר יציאתו של בוש מהאזור וחזרתו לוושינגטון, יקל על ראש הממשלה להפשיר את הבנייה בביתר. עיר זו רואים האמריקנים כהתנחלות לכל דבר, מאחר שביתר היא מעבר לקו הירוק. כך היה בהפשרת הבנייה בגבעת זאב, וכך יהיה גם בביתר.
השר אטיאס: "עד עכשיו היה סור מרע"
"לנוכח גל ההתייקרויות האחרון במשק, קיבלה דרישתנו להעלות את קצבאות הילדים משנה תוקף", כך אמר ל"יום ליום" שר התקשורת אריאל אטיאס, שנקט בשנתיים האחרונות שורה של צעדים חברתיים במשרדו כדי להיטיב עם הצרכן הישראלי.
השר אטיאס מסביר כי שס מנעה קיצוץ עמוק ורוחבי יותר שנעשה בימי נתניהו, 120 שקל בלבד עבור כל ילד. כיום מקבלת כל משפחה הרבה יותר ממה שקיבלו בימי "גזירות נתניהו". "צריך להבין שביטול הקיצוץ בקצבאות הילדים שנעשה בזכות עמידתה האיתנה של תנועת שס, זה לא איזה תוכנית מגירה שהייתה מונחת במשרד האוצר, מדובר בביטול ושינוי החוק שנחקק בעבר במסגרת חוק ההסדרים, שכל משפחה תקבל סך של 120 שקל עבור כל ילד. העובדה שאנו מגלים תוספת כסף בקצבאות, היא הודות למאבקנו, סך כל התוספת עומדת על מיליארד ושמונה מאות מיליון שקל, האוצר מבחינתו מחשיב את ביטול הקיצוץ, כתוספת לקצבאות הילדים", אמר שר התקשורת, וגם השיב על השאלה היכן הייתה שס במשך שנתיים בישיבתה בממשלה, והוסיף: "עד עכשיו היינו בבחינת סור מרע, מנענו קיצוץ נוסף בקצבאות שהיה אמור להיות עד שנת 2009, כעת אנו בבחינת עשה טוב. בפרט שהיוקר יאמיר, זהו הזמן לעמוד כחומה בצורה ולדרוש תוספת תקציב לקצבאות שתיטיב בעיקר עם אברכים ומשפחות ברוכות הילדים".
שר התקשורת גם ביקר את עמדתה של "יהדות התורה" שוויתרה על תוספת של 500 שקלים עבור כל משפחה, ועל-פי החשבון הפשוט הפסידה כל משפחה בישראל עד כה 12 אלף ש"ח!. "כיום הוכח ששס היא המפלגה היחידה בכנסת שנאבקת על קצבאות הילדים, זו לא סיסמה, זו מציאות".
ובתוך כך, בדיון שהתקיים השבוע בכנסת בעיצומם של ימי הפגרה כדי לאשר את תקנות הממשלה לשעת חירום, ניצל יו"ר סיעת שס בכנסת, ח"כ יעקב מרגי, את הבמה כדי לקרוא לממשלה לא להתעלם ממשבר התייקרות המזון, הפוגע בשכבות החלשות, למרות הנתונים המעודדים על צמיחת המשק לרגל שישים שנה להקמת המדינה. אחריו דיבר דברים דומים גם ח"כ אברהם מיכאלי, שקרא לממשלה לפצות לאלתר את השכבות החלשות בגלל התייקרות המזון.

פורסם במקור: שבועון "יום ליום"
תאריך:  07/05/2008   |   עודכן:  07/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוד סדקים בקואליציית אולמרט
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
סדקים בכיס של החלשים
שימשי  |  8/05/08 00:31
2
לא מכובד לאתר רציני לפרסם זאת
מאיר יוסקוביץ  |  8/05/08 01:35
 
- אולי תספר לעמך ישראל.....
י.ש  |  8/05/08 07:05
 
- תשובה עדינה
חרדי מ-ש'ס  |  8/05/08 10:28
3
אתנן קטן וש"ס תפסוק רגלים ל"ת
חץ  |  8/05/08 08:18
4
סגן שר שוב שוחד תן וקח ל"ת
פושע חוזר לזירת ה  |  8/05/08 08:34
5
מתי ש"ס -יהיו חרוצים?
עיבדו קשה כמונו !  |  8/05/08 09:55
 
- יותר נוח לחיות ע"ח אחרים
אזרח נחלב  |  8/05/08 11:44
6
כל נושא עם אלי ישי אפשר לסדר  ל"ת
עם קצת כסף. זה קל  |  8/05/08 10:34
7
קורופציונרים
זמיר מב"ב  |  8/05/08 10:40
8
רק לא המערך
בר דרור דוד  |  8/05/08 10:52
9
מדוע דואגים לילדים ולא לקשישים
גימלאית  |  18/05/08 12:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
נדחתה בקשת עו"ד אליטוביץ' לעכב ריצוי עונשה עד להכרעה בבקשה למשפט חוזר    אליטוביץ': לא ניתן לי יומי    השופטת: מיצתה את ההליכים
עידן יוסף
השמעה ראשונה לשיר אותו תשיר מקהלת הרבנות הצבאית בחידון התנ"ך    המחברת: משוררת מגוש קטיף שנשארה נאמנה לדגל
איציק וולף, עידן יוסף
מדינת ישראל מציינת 60 שנות קוממיות    בהר הרצל עלו המשואות ברוח "ילדי מדינת ישראל"    במות הבידור מזמנות חוגגים רבים    מחר יטיילו רבים בבבסיסי צה"ל    וגם - חידון תנ"ך, פרסי ישראל ועוד ועוד
עידן יוסף
השנה - הדלקת משואות כפולה    מבוגרים השיאו את 12 המשואות כשלצידם ילדים, וזאת לרגל חגיגות השישים למדינת ישראל, בסימן "ילדי מדינת ישראל"
איריס פרחי
רופא לא גילה שקטינה סובלת מדלקת תוספתן והיא נותחה בעיכוב של 24 שעות. בית המשפט חייב את שירותי בריאות כללית לשלם פיצוי עקב רשלנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il