X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
כרמל. טענות קשות נגד פיקוד המשטרה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
ראש מח"ש התלונן ב-2017: פיקוד המשטרה בראשות אלשיך הפיץ האשמות שווא והטמיע תרבות ארגונית קלוקלת
News1 חושף מסמך שמעיד כיצד ניסה ראש מח"ש בשנת 2017, אורי כרמל, לרתום את היועץ המשפטי לממשלה לפעול אל מול עוינות המשטרה לחוקרי המחלקה "מדובר בהצטברות מדאיגה המחייבת בעיני התייחסות אופרטיבית" עו"ד פיני פישלר אליו הגיע המסמך הגיש תלונה לצוות לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים בראשו עומד השופט (בדימ.) עודד מודריק

ראש המחלקה לחקירות שוטרים לשעבר, עו"ד אורי כרמל, האשים כבר ב-2017 את מפכ"ל המשטרה בזמנו, רוני אלשיך, בהטמעת תרבות ארגונית שכללה גיבוי לשוטרים שנחקרו במח"ש וקידומם, ופרסום האשמות שווא נגד חוקרי מח"ש. כך עולה מהמסמך המלא שהגיע לידי News1 ונחשף כאן לראשונה.
מדובר במסמך ששלח כרמל באוקטובר 2017 למשנה ליועמ"ש לעניינים פליליים, עו"ד מומי למברגר, בעקבות דיון שהתקיים בנושא בספטמבר 2017 אצל פרקליט המדינה. ככל הידוע ל-News1, דבר לא נעשה עם המידע שהעביר כרמל אל בכירי משרד המשפטים בעניינו של אלשיך. קטע מהמסמך פורסם בידיעות אחרונות ע"י העיתונאי לירן לוי. עו"ד פיני פישלר אליו הגיע המסמך, הגיש תלונה בנושא לצוות לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים בראשו עומד השופט (בדימ.) עודד מודריק.
יחסי מין של מפקד תחנה עם עובדת הניקיון
אורי כרמל ציין במכתב, בין היתר, כמה מקרים שבהם העניק הפיקוד המשטרתי הבכיר של אותם ימים גיבוי מלא לשוטרים שנחקרו באזהרה - בין היתר על עבירות מין. "לבקשת פרקליט המדינה הוצגה בדיון טבלה של דוגמאות של תיקים בהם שוטרים שהוגש נגדם כתב אישום הוחזרו לתפקידם. מאז נתווספו דוגמאות נוספות כמו מפקד תחנת בית שמש שהודה בהתנהגות בלתי הולמת שעניינה קיום יחסי מין על ידו ועל-ידי נוספים בתחנה עם עובדת קבלן מוחלשת שעסקה בניקיון התחנה", כתב ראש מח"ש לעו"ד למברגר.
מידע מודיעיני הוסתר ממח"ש
במכתב נטען עוד כי המשטרה נמנעה תחת הנהגת אלשיך מהעברת מידע מודיעיני אל מודיעין מח"ש. כרמל ציין נתונים אמפיריים של כמות הידיעות שהועברו ממשטרת ישראל למח"ש וכמות ידיעות בתחום עבירות המין שהועברו ממשטרת ישראל למח"ש. בעוד בשנים 2014 ו-2015 (שבחודש האחרון שלה מונה אלשיך למפכ"ל) הועברו מן המשטרה למח"ש 513 ו-536 ידיעות בהתאמה, ו-17 ו-82 ידיעות בתחום עבירות המין, הרי שבשנת 2016 צנחה כמות הידיעות שהועברה למח"ש ל-365 ידיעות - ירידה של 31.9%. ירידה תלולה אף יותר הסתמנה אז בנתוני שנת 2017, שבחמשת החודשים הראשונים שלה הועברו 3 ידיעות בלבד בתחום עבירות המין מהמשטרה למח"ש, לעומת 20 בכל שנת 2016.

אינטרסים חקירתיים נפגעו
אלשיך. תרבות ארגונית קלוקלת [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

אורי כרמל טען עוד, כי בעידן הפיקוד של אלשיך על המשטרה נעשה ניסיון חסר תקדים להרחבת סמכות התחקיר הפנימי במשטרה, על חשבון האינטרסים החקירתיים של מח"ש. "המסמך הגיע לידיעת מח"ש לראשונה לאחר שהועבר מלשכת ראש מח"ש למשנה הפלילי. כפועל יוצא, עלה צורך לקבל הערות מח"ש ולהחזיר למשטרה לשיעורי בית. מדובר התנהלות בין ארגונית לקויה שלא נהגה בעבר, במקום לפעול לכתחילה בתיאום", כתב והוסיף כי באותה עת היה חוסר ממשק עבודה מוחלט בין היועץ המשפטי של המשטרה להנהלת מח"ש.
עו"ד כרמל טען עוד כי המשטרה מטיחה ללא הרף האשמות שווא כלפי מח"ש בדבר הדלפת חומרי חקירה וטען שכל פרסום שבו מעורבים גורמים רבים - כולל נאשמים וסניגוריהם וכולל מידע שזורם מהמשטרה עצמה - מיוחס כהדלפה מהמחלקה לחקירות שוטרים. יתרה מזאת, הוסיף כי יש במשטרה "התייחסות לכל דברור מקצועי לגיטימי של כתב אישום או חקירה של מח"ש כאל פעילות עוינת", כלשונו.
תלונות סרק נגד אנשי מח"ש, בגיבוי הפיקוד הבכיר במשטרה
לדבריו, במשטרה נעשו ניסיונות להטלת מורא על אנשי מח"ש ובהם פרסום הנחייה במייל לכלל השוטרים על דרך הגשת תלונות על אנשי מח"ש באופן בלתי מתואם בין המערכות ויצירת אווירה לעומתית במשטרה המעודדת תלונות נגד אנשי מח"ש. "מדובר על דרך הכלל בתלונות סרק, חסרות בסיס של ממש, הזוכות לרוח גבית של הפיקוד הבכיר ביותר", כתב. עוד הוסיף כי קצינים מושאלים במח"ש מוטרדים ביחס לעתידם המקצועי וביחס לקידומם מחשש להתנהלות נקמנית של המשטרה.
"מדובר בהצטברות מדאיגה המחייבת בעיני התייחסות אופרטיבית שלך ושל פרקליט המדינה. כמדומני שיש להביא את הדברים גם לידיעת היועץ המשפטי לממשלה", כתב אז עו"ד כרמל.
חלק מן הטענות שעולות ממכתבו של אורי כרמל פורסמו בעבר מפיו של סגנו, חבר הכנסת דהיום משה סעדה. אלשיך עצמו אף התראיין והגיב עליהן באומרו כי לא ניתן למצוא ציטוט אחד שלו בהקשר של הטלת מורא על מח"ש. "איפה הטלתי מורא על מח"ש? אין אפילו ציטוט אחד שלי שאמרתי בציבור. אני הכנסתי למשטרה מבחנים תעסוקתיים כמו שנעשים בשב"כ, זה ייצר נורמות במשטרה ולמח"ש פחות תיקים. פתאום אין הטרדות מיניות של בכירים, זה הוציא אותם מדעתם", אמר בראיון לישראל היום.
אלשיך הכחיש, כאמור לעיל. כרמל, לעומתו, תיעד בזמן אמת את טענותיו נגד המשטרה בכלל ואלשיך בפרט.

תאריך:  09/08/2023   |   עודכן:  09/08/2023
+הסניגוריה: מאות עצורים כלואים בתנאים מחפירים
10:35 09/08/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ענת מיסד-כנען בפנייה לבן-גביר: עצורים שוב מוחזקים בתחנות משטרה, בניגוד להודעת המדינה לבג"ץ, תוך פגיעה בזכויותיהם הבסיסיות

בית המעצר ניצן. ישנים על הרצפה [צילום: שב"ס]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראש מח"ש התלונן ב-2017: פיקוד המשטרה בראשות אלשיך הפיץ האשמות שווא והטמיע תרבות ארגונית קלוקלת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סוף גנב לתליה... ל"ת
מחכה להתעוררות  |  9/08/23 11:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איתמר לוין
אלרון דחה את בקשתו של גולן אבלייב לערער על הרשעתו, לאחר שניסה יחד עם אחר להביא לזנות רקדנית שהכיר    נדון לחמישה חודשי עבודות שירות
מירב ארד
10 מתנדבים נוספים הוצאו משורות המשטרה לאחר "שהתבטאו פוליטית ואף עשו שימוש בהתנדבותם לטובת פעילות זו"    על-פי דיווח בחדשות 12, המתנדבים שמפגינים שיגרו מכתב ליועמ"ש המשטרה בבקשה שלא ידיחו אותם
עידן יוסף
בהמשך לכלל הסכמי השכר שנחתמו בימים האחרונים פירט ראש אמ"ש כיצד יחולקו המענקים, מי יקבל יותר ומי פחות    "לעיתים איננו מקבלים את כל מה שאנו דורשים, זו מהותו של משא-ומתן"
עידן יוסף
המידע יימסר לצוות שהוקם בעקבות המלצות דוח מבקר המדינה בנושא הטיפול של מח"ש והמשטרה בעבירות שוטרים    הצוות ישקול הופעת בעלי עניין לפי בקשה
איתמר לוין
בית המשפט: השוטר ועמיתיו סברו שאיאד חלאק הוא מחבל; כאשר השוטר ירה בו למוות, הוא חש בצורה אמיתית שמדובר בהגנה עצמית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il