X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אולמרט. הצביעות חוגגת [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
על השנאה ומפיציה
כידוע, אין בישראל איש מוסרי יותר מאולמרט ואין ראוי ממנו להתראיין שוב ושוב, כדי לספק את סחורת ההשמצות נגד הממשלה והעומד בראשה. האיש שישב בכלא על שחיתות, הפך להיות המטיף הגדול למוסר ולמפרק הממשלה

יש מילים שאין צורך להסבירן. הן מדברות בעד עצמן. כך גם מושגים, ביטויים, רגשות מסוימים. למשל המילה - שנאה. באנציקלופדיה העברית הנושנה לא מצאו לנכון להקדיש לה ערך. לעומת זאת, בוויקיפדיה דוקא נמצא ערך מורחב - וייאמר זאת לזכות האנציקלופדיה המקוונת: "שנאה היא רגש עז של דחייה, התנגדות, שלילה, אויבות או אנטיפתיות אינטנסיבית כנגד יחיד, קבוצה, חפץ או רעיון. השנאה קשורה לעיתים קרובות לתחושות של כעס, סלידה ועוינות כלפי מושא השנאה, אשר מעוררת רצון להתרחק ממנו או להרע לו. אנשים שחשים שנאה כלפי אדם אחר, לא מאמינים שאפשר לשנות את היחסים איתו, או את האדם בעצמו, ולכן היא מכילה בתוכה רצון לפגוע ואף להעלים את האדם השנוא".
באתר של יד ושם נאמר על השנאה, כי היא "רגש שמהותו רצון לפגוע או להשמיד את מושא השנאה או רצון שמושא השנאה ייעלם". הדברים נכתבו כמובן בהקשר של האנטישמיות הנאצית.
ב-1983, עם דמדומי שלטונו של מנחם בגין, פירסם הסופר המנוח אהרן מגד מאמר ב"דבר" שכותרתו "על השנאה", ובו כתב בין השאר, כי "מה שמבעיר בערות בעם היא השנאה, זו שהיא נחלת רבבות... אינה יודעת גבולות פוליטיים. אם במאזניים תישקל - כף ימין לא תכריע את כף שמאל. מפחיד לעיתים לראות אותה עין בעין... פניה המכוערים של השנאה - ההגזמה שתכליתה ללבות את השנאה... השנאה אינה סובלנית כלפי מה שהוא פחות ממנה. להתנגד - זה פחות מדי, צריך לשנוא".
נצרכנו לדיון קצרצר בנושא שנוא זה, לנוכח אדי הרעל שממלאים בימים אלה את החלל הציבורי בישראל. ביטויי רעל מוטחים משני הצדדים, אלה כלפי אלה, אנשי מחאה מול תומכי הממשלה, והאווירה הולכת ונעשית מחניקה מיום ליום, שלא לומר על סף פיצוץ. מה שהיה נכון לפני ארבעים שנה, נכון גם לזמננו, וביתר שאת.
הפעם הזרז להעלאה לדיון של נושא השנאה היה עוד ראיון שנתן מי שמעורר יותר ויותר זעם כלפיו, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. האיש שגדל בנחלת ז'בוטינסקי והתחנך כבית"רי על רעיון ההדר, הפך את עורו והדרו, והיה ליריב המר ביותר לממשלה המכהנת, שלא לומר שונאה הגדול.
בטרם נזכיר מה השמיע באותו ראיון בליל שבת, נפנה אל הקובץ החדש - "75 פנים למדינה יהודית", שבו ראש הממשלה לשעבר זורק למעשה לפח את מורשת ז'בוטינסקי, קורא לחזור ל"גבולות הטבעיים, אלה שחיינו בתוכם עד 1967", ואומר כי "הגיע הזמן לחדול מן הדמגוגיה השטחית, החלולה והלא-אמיתית על ירושלים השלמה", וכן "להקטין את הצבא ולצמצם אותו לממדים הנחוצים".
כשהאיש הפך לתבוסתן שכזה, מה פלא שהוא יוצא חוצץ נגד ממשלת הימין? ולכך נוספו שני רגשות - קינאה ושנאה. ראו את דברי הצביעות שלו באותו מאמר: "אני מאמין בכל לבי בישראל אחרת, שבה אפשר להתווכח בלי להעליב, להיות במחלוקת בלי להסית" וכו'... זה אומר מי שהשמיע בליל שבת פניני לשון אלה: "אנחנו עכשיו במלחמה וצריך לנצח בה... אין פשרה עם פושעים אלה... יש כאן ממשלה של פורעים... ממשלת חורבן... יש פה חבורת פורעים ועמי ארצות, זוהמה ותיעוב"...
כמעט אין מילה בלקסיקון המכוער שלא השתמש בה, כששני מארחיו אף מחזקים אותו: "הלכה המדינה".
לא מכבר סגרה משום-מה פרקליטות המדינה את הבדיקה נגד אותו אולמרט שנפתחה בחשד שבשני ראיונות קודמים קרא ל"מלחמה כמו במלחמה" - בממשלה כמובן. הנתבע נאלץ להסביר בדוחק כי כוונתו למלחמה במסגרת החוק בלבד.
הפטור שקיבל מהפרקליטות, הוא שמעודד אותו להמשיך בהסתה. כידוע, אין בישראל איש מוסרי יותר מאולמרט ואין ראוי ממנו להתראיין שוב ושוב, כדי לספק את סחורת ההשמצות נגד הממשלה והעומד בראשה. האיש שישב בכלא על שחיתות, הפך להיות המטיף הגדול למוסר ולמפרק הממשלה.
התופעה שאנשים ומנהיגים משנים את עורם אינה מיוחדת, בוודאי לא בפוליטיקה הישראלית. רבים וטובים שינו דעתם מי מימין לשמאל ומי להפך. מי לחסיד שלמות המולדת ומי לתומך במדינה פלשתינית. אבל כאשר לכך מיתוסף רגש שנאה בלתי נשלט - במיוחד שנאה עצמית, אי-שביעות רצון של אדם (אולמרט במקרה זה) מעצמו - נחצים הגבולות. לא רק שהאיש הבלתי מוסרי ביותר מטיף ברוב צביעות למוסריות בחיינו הציבוריים, אלא שבהיותו מלבה השנאה והקרעים מספר אחת בתוכנו, הוא מטיל את האשמה על יריבו הפוליטי, נשוא קנאתו.
אולמרט ימשיך להתארח באולפנים, יוסיף להשמיע ברמה את משנת השנאה שלו, אבל הוא כבר קוריוז. אהרון מגד אינו עימנו, אבל כמה דבריו נכונים לימי שנאה אלה, שסופם מי ישורנו.

תאריך:  14/08/2023   |   עודכן:  14/08/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על השנאה ומפיציה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הוא לא ראוי להתיחסות
יש  |  21/08/23 11:43
2
יועמ"-שיט
אילן  |  21/08/23 15:32
3
אולמרט
אילן  |  21/08/23 15:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איילת פדה-גולדשטיין
כאשר יד ימין של המנכ"ל במיתון היא - CFO יד שמאל הינה - VPHR - לטובת הבראה כלכלית לאורך זמן: היערכות מושכלת ותקשור נכון של התייעלות, לשימור המשאב האנושי ומחויבותו ומניעת עלויות נלוות שלא תוכננו באקסל    הנה דוגמאות ליוזמות HR במיתון, תוך רתימת האנשים, ותכנון משותף להתייעלות, כדי שהחיסכון לא יעלה ביוקר
רפי לאופרט
המערכה על ישראל כמדינה יהודית עם ממשל דמוקרטי, עברה שלב אחד חשוב בבחירות 1 בנובמבר 2022, עם ניצחון הימין והקמת ממשלת "ימין-ימין על מלא". הסיכון שסימנה ממשלה זו לדיפ-סטייט הישראלי וליהדות הרפורמית (בעיקר) בארה"ב הוא ביסוס שלטון הימין לאורך זמן, וביסוס אופיה היהודי של המדינה בין היתר ע"י ביטול השלכות אוסלו, סיפוח איו"ש וחיסול רעיון "מדינת כל אזרחיה"
עדו נתניהו
הזמבורה כמובן משמשת גם להשתקת הקול בפועל. בבקשה, יעמוד בגאון איש הציבור (כזה שזוכר לשים אטמים באזניו) מול שאון הצפצופים - האם מישהו בכלל ישמע אותו? ולמקרים שאין בנמצא זמבורות ממשיות, לא נורא. אפשר עדיין לפעול על-פי העקרון המנחה של גירוש בכוח של הדובר מן הבמה
יוני בן-מנחם
סעודיה מאותתת לכל הצדדים כי לא תזניח את הבעיה הפלשתינית במסגרת העסקה המשולשת הצפויה בינה לבין ארה"ב וישראל. הסיכויים לממש את העסקה כרגע הם נמוכים, בתנאים הנוכחיים היא מסוכנת לישראל ועדיף שהדרג המדיני ידחה את העסקה עד לאחר הבחירות לנשיאות בארה"ב
יוסי אוחיון
אם כאנשי אמת גם נהיה אמיצי לב לבחון ולתאר את המציאות הקשה שבה אנו שרויים, נהיה חייבים להודות כי המדינה ואנו כחברה אכן מצויים בתהליך של התפוררות וקריסה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il