X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
טראמפ בהקראה בתיק הבחירות הפדרלי [ציור: דנה ורקוטרן, AP]
משפטי טראמפ לפני הבחירות? לא סביר
התובעים בארבעת התיקים מבקשים להתחיל את הדיונים במחצית הראשונה של 2024; ניו-יורק טיימס מסביר מדוע זה יהיה קשה ואולי בלתי אפשרי

שלושה תובעים שונים מבקשים לנהל תיקים נגד דונלד טראמפ בארבע ערים, ולהתחיל את הדיונים לפני יום הזיכרון לחללים (27.5.24) ובעיצומו של מסע הבחירות לנשיאות. זה כמעט בלתי אפשרי, קובע ניו-יורק טיימס.
בדרך יהיו דחיות רבות, עומס בבתי המשפט ומאבקים משפטיים. כמה מומחים סבורים שרק תיק אחד או שניים יתנהלו בשנה הבאה; יש הצופים שאף לא אחד מהם ייפתח לפני הבחירות לנשיאות בנובמבר 2024. ריבוי תיקים שכזה היה גורם לעיכובים אצל כל נאשם, קל וחומר – אצל המועמד המוביל בקרב הרפובליקנים. הוסיפו לכך את כיפופי הידיים המשפטיים המוקדמים ההכרחיים, ואת העובדה ששלב ההוכחות בכל תיק עשוי להימשך שבועות רבים, והמסקנה תהיה שפשוט אין מספיק ימים כדי לדחוס את כל התיקים.
כל עיכוב יהיה ניצחון מבחינתו של טראמפ, המכחיש את כל העבירות המיוחסות לו ורוצה לנצל את הזמן כדי לחתור תחת כתבי האישום. פחות זמן בבית המשפט פירושו יותר זמן בקמפיין, ועוזריו אינם מסתירים את העובדה שהוא מקווה להיפטר מהתיקים באמצעות שיבה לבית הלבן. במקרה כזה הוא יוכל לנסות לחון את עצמו או להורות למשרד המשפטים לסגור את התיקים הפדרליים (6 בינואר והמסמכים); ועמדת המשרד היא שלא ניתן להעמיד לדין נשיא מכהן (מה שיחול על התיקים המדינתיים – סטורמי דניאלס והבחירות בג'ורג'יה).
השופטים המנהלים את ארבעת התיקים יצטרכו למצוא דרך בה הסניגורים יוכלו להתכונן למשפטים מבלי לעכב אותם; הם מורשים להתייעץ זה עם זה. נכון לעכשיו, יומנו המשפטי של טראמפ נראה דחוס כמו יומנו הפוליטי, עם אפשרות של התנגשות בין תאריכי מפתח. טראמפ, הטוען שהוא קורבן לפוליטיזציה של מערכת המשפט, אף עשוי להביא את הקמפיין שלו למדרגות בתי המשפט.
הפרקליט המלווה ג'ק סמית מבקש להתחיל את משפט הבחירות בוושינגטון ב-2.1.24, יומיים לפני הבחירות המקדימות באייווה; ההגנה מציעה: אפריל 2026. פרקליטת מחוז פולטון, פאני ויליס, רוצה שהמשפט בג'ורג'יה יתחיל ב-4.3.24, יום אחד לפני "סופר טיוזדיי". שני תאריכים כבר נקבעו: 25.3.24 בפרשת דניאלס ו-20.5.24 בפרשת המסמכים. כמה מומחים טוענים, כי יש לעכב דיונים אלו ולקדם את תיקי הבחירות החשובים והחמורים בהרבה.
פרקליט מחוז מנהטן, אלווין בראג, אמר בחודש שעבר, כי לא יתעקש להיות הראשון בניהול ההליכים למרות שהיה הראשון בהגשת כתב האישום (בפרשת דניאלס), אם כי ציין שההחלטה היא של בית המשפט. הטיימס מציין, כי נכון לעכשיו טרם נוצר קשר בין השופטים בארבעת התיקים, אם כי דבריו של בראג עשויים ללמד על הכיוון הצפוי.

11.5 מיליון עמודי מסמכים
טראמפ בהקראה בתיק המסמכים המסווגים [ציור: אליזבת ויליאמס, AP]

אם בראג יוותר על המועד שלו במארס, סביר להניח שסמית יתפוס את מקומו עם תיק הבחירות. לאחרונה פנו קרוב לתריסר מי שהיו שופטים ופקידים פדרליים בכירים – כולם מינויים רפובליקניים – לשופטת טניה צ'טקן המטפלת בתיק. הם טענו, כי התיק צריך להתנהל בינואר כפי שביקש סמית, בנימוק של "צורך לאומי". כאמור, ההגנה ביקשה דחייה של שנתיים, תוך שהיא מציינת שחומר החקירה כולל 11.5 מיליון עמודי מסמכים. משפט בינואר פירושו שיהיה עליהם לקרוא מדי יום מספר עמודים הזהה ל-78 פעמים "מלחמה ושלום" של טולסטוי, העירו.
כתב האישום שהגיש סמית על הבחירות הוא מצומצם: ארבעה אישומים וללא נאשמים נוספים. לעומת זאת, כתב האישום שהגישה ויליס כולל 18 נאשמים נוספים, ולטראמפ עצמו היא מייחסת 13 אישומים. ראש הסגל לשעבר, מארק מדואוז, כבר ביקש להעביר את התיק לבית המשפט הפדרלי באטלנטה, ונאשמים נוספים צפויים ללכת בעקבותיו. הליך זה לבדו יכול להימשך חודשים ואולי להגיע לבית המשפט העליון, מה שמקטין משמעותית את היתכנות התאריך שביקשה ויליס (4.5.24). גודל התיק לבדו והעובדה שהוא האחרון שבין הארבעה, מלמדים שהדיונים עשויים להתחיל רק ב-2025.
עיכובים משמעותיים צפויים גם כאשר הסניגורים יבחנו את חומרי החקירה ויגישו בקשות שונות בנוגע אליהם, כולל האפשרות לערעורים לאחר מכן. בתיק המסמכים ייתכן עימות על השימוש במידע מסווג. ואילו בתיק הבחירות בבית המשפט הפדרלי בוושינגטון – העמוס ממילא במשפטיהם של פורעי 6 בינואר – מתכננת ההגנה להעלות נושאים חוקתיים סבוכים, כולל הטענה שדבריו של טראמפ על "גניבת הבחירות" מוגנים בזכות לחופש ביטוי. גם בחירת המושבעים יכולה להימשך שבועות וחודשים, כאשר שני הצדדים יבקשו לפסול את מי שלדעתם מוטים בעד או נגד טראמפ.
לבסוף מזכיר טיימס, שהתיקים הפליליים אינם החזית המשפטית היחידה בה מתמודד טראמפ. באוקטובר אמור להיפתח הדיון בתביעה האזרחית שהגישה התובעת הכללית של מדינת ניו-יורק, לטישה ג'יימס, נגדו ונגד שלושה מילדיו בטענה להונאה בדמות ניפוח שווי נכסיהם במיליארדי דולרים. בחודש ינואר ייפתחו הדיונים בשתי תביעות אזרחיות: תביעת לשון הרע של העיתונאית ג'ין קרול אותה אנס לפני עשרות שנים, ותביעה בטענה להונאה עסקית.

תאריך:  20/08/23   |   עודכן:  20/08/23
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משפטי טראמפ לפני הבחירות? לא סביר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות טראמפ
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מציג את הבכירים בעורכי דינו של טראמפ בתיקים הפליליים    השכר במחצית הראשונה של השנה: 27 מיליון דולר, מכספי תרומות
איתמר לוין
סניגור אחד נחקר ועשוי להעיד בתיק המסמכים; אחרים מייצגים את טראמפ ועדים פוטנציאליים; והמטה של טראמפ משלם לכולם - מדווח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
נבחרי ציבור בממשלה ובמפלגות השלטון הורסים בצורה שיטתית את המדינה, ולא רק בהפיכה המשטרית    דונלד טראמפ מאיים לעשות את אותו הדבר לארה"ב
איתמר לוין
וושינגטון פוסט: Save America הוציאה השנה 40 מיליון דולר מכספי תרומות להוצאות המשפטיות של טראמפ עצמו ועובדיו שנחקרו בפרשת המסמכים
איתמר לוין
השופטת הפדרלית איילין קאנון - מינוי של טראמפ - מאותתת שהיא רוצה לנהל את המשפט במהירות האפשרית, למרות שקרוב לוודאי שלא תוכל לעמוד במועד שקבעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il