X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הפיכה צבאית אלימה ביותר [צילום: אוהד סוויגנברג/AP]
שוברים את הכלים
ההפיכה הצבאית (פוטש), שאנו בעיצומה, מאוששת את מה שחוקרי המשטר הישראלי אמרו מזמן - במדינת ישראל יש צבא, שיש לו מדינה העילית נתקפה מראש בחרדה כיוון שהמגמה ברורה, וממשלת בנט-לפיד הוכיחה זאת: לשמאל ולעלית אין סיכוי לעלות לשלטון בבחירות - גם בעזרת הח"כים הערביים
העילית
העילית, כחלק מהשמאל, מתנערת מקשריה לעם היהודי, וכנראה, שואפת למדינת כל-אזרחיה - מדינה ככל העמים. ההפיכה הצבאית (פוטש), שאנו בעיצומה, נועדה להחזיר את הגלגל אחורה, כדי להחזיר את השלטון לידי הראויים (רק בעיניהם, כמובן) לשלוט במדינת ישראל - העילית. גם אם הסרבנות טרם פגעה בכשירות הצבא, נזקה אדיר, כיוון שנרמלה את הסרבנות: העלית הדגימה לעם, שהיא משרתת בצבא רק על תנאי פוליטי.

התמרדות העילית הישראלית לנוכח תוצאת הבחירות בנובמבר הייתה מתוכננת מראש כפי שמעידות קלטות משיחות אהוד ברק עם חבורת הטייסים 555 וממנשרים, שכתב אבינועם ברוג, אחיו. גם האלימות המסלימה בהן מתוכננת בזדון, תוך ידיעה ברורה, שחונטת המשפטנים - היועצת המשפטית לממשלה, פרקליט המדינה והשופטים - חברים בקשר הזה יחד עם בכירים מהצבא, מערכת הביטחון והמשטרה.
ואומנם, כשהמתמרדים התפרעו, חסמו כבישים והציתו מדורות בנתיבי איילון, לא נעשה דבר נגדם. כשאלימות המתפרעים הגיעה לפגיעה פיזית (למשל, בשוטרים, בכתבי ערוץ 14, בכתב דתי של ערוץ 13 ובשר אבי דיכטר) כמעט לא נעשה דבר למצוא את העבריינים ולמנוע את הישנות התקיפות. "אלדאולה מענא" (הממשלה עִמנו), זעקו הערבים במאורעות תרפ"ו-תרפ"ט (1939-1936) - כמו ממשיכיהם בהתמרדות העילית כעת.
ההפיכה הצבאית (פוטש) שאנו בעיצומה, מאוששת את מה שחוקרי המשטר הישראלי אמרו הרבה לפניי - במדינת ישראל יש צבא שיש לו מדינה. בכירי הצבא - בסדיר, במילואים ובדימוס - נחרדו לנוכח המהפך שחל בימין הישראלי. הוא לא רק ניצח בתום מערכות בחירות צפופות ומתישות והרכיב ממשלה, אלא בכוונתו לשלוט. כלומר, למצות את זכותו לנהל את המדינה, למשול, וכך לזעזע את אושיות המשטר הישראלי, שבו חמסה העילית זכויות-יתר עתירות - בצבא ובמערכת הביטחון, במערכת המשפט, באקדמיה, בתעשיה, בבנקים ובעוד ענפים - על חשבון העם והדמוקרטיה. העילית נתקפה מראש בחרדה כיוון שהמגמה ברורה, וממשלת בנט-לפיד הוכיחה זאת: לשמאל ולעילית אין סיכוי לעלות לשלטון בבחירות - גם בעזרת הח"כים הערביים - וסיכויהם לעשות זאת קט̤נים בהתמדה מביכה עקב יתרון דמוגרפי ניכר וגד̤ל, שיש לגוש הימין באוכלוסייה היהודית במדינת ישראל.
התנערות
הבחינה האידיאולוגית חשובה ביותר להבנת התהליכים. העילית, כחלק מהשמאל, מתנערת מקשריה לעם היהודי, וכנראה, שואפת למדינת כל-אזרחיה - מדינה ככל העמים. לכן, טיפחה הסתננות ארצה של לא-יהודים (אתיופים, אריתראים, סומאלים, סודנים, פיליפינים, הודים, אוקראינים ועוד), ובית המשפט העליון מונע את גירושם מהארץ. העילית איבדה את קשריה ליהדות, ומשתדלת להתנער משייריהם.
לכן, יכול אהרן ברק לומר (בראיון המפורסם עם רוני קובן), שאומנם במגילת העצמאות נועדה המדינה להיות יהודית (דרך אגב, דוד בן-גוריון, שניסח יחד עם הרב מיימון את המגילה, שחברי מועצת העם חתמו על עותק ריק שלה, ניכש ממנה שבעה-עשר אזכורים לדמוקרטיה), אך אין לו שמץ של מושג על יהדות, וגם לא טרח ללמוד. עבורו קיים רק היסוד דמוקרטיה (כמובן, רק בדרך שהוא מפרשהּ, שאין בִּלתה, ועליה זכה בכינוי החביב, "שודד-ים משפטי"), שכאמור, אינו במגילת העצמאות אלא נוסף כעבור כחמש שנים על-ידי השופט העליון שמעון אגרנט בפסק-דינו בעניין סגירת העיתון "קול העם".
כפי שמגדיר ד"ר גדי טאוב, מורכבת העילית הישראלית - כמו הנוהים אחריה - מ"ניידים". כלומר, חסרי שורשים יהודיים בארץ-ישראל. לכן, הם אינם מדברים על "ירידה" (מונח, שכבר מצוי בתורה, אך נמחק בזדון מאוצר המלים הישראלי), אלא על "רילוקיישן": היום אני כאן. מחר אהיה שם - כמו היהודי הנודד. מה ההבדל?! ההבדל מהותי. יהודים שאפו להגיע ארצה משך כל שנות הגלות (עוד מונח שמחקה העילית והחליפה אותו ב"תפוצות"), כיוון שזה עיקר ביהדות, ולא רק בציונות.
כדי להפוך את הישראלים ל"ניידים" סירסה העילית את לימודי התנ"ך, את לימודי מסורת ישראל, את לימודי תולדות עם ישראל ואת לימודי הגאוגרפיה של ארץ-ישראל. רק כרבע מתלמידי התיכון (כולל תלמידי התיכונים הדתיים) ביקרו בירושלים. הם מכירים היטב את נמלי התעופה באירופה ובארצות-הברית, אך לא את ארצם. וכל זה מעשה זדוני, שמתוכנן מראש לנתק בין הנוער לבין יהדותו. כפי שאמר יעקב חזן, ממייסדי "השומר הצעיר": "רצינו לגדל אפיקורוסים, וצמחו לנו עמי-ארצות". והם מנוגבים מכל ידע ביהדות - הודות למערכת הקלוקלת של החינוך הממלכתי.
ההפיכה הצבאית (פוטש) שאנו בעיצומה, נועדה להחזיר את הגלגל אחורה, כדי להחזיר את השלטון לידי הראויים (רק בעיניהם, כמובן) לשלוט במדינת ישראל - העילית. הפוטש נועד גם לשמור על הגבינה של העילית לבל יזיזו אותה וחס וחלילה לבל ינגסו בה בלתי-ראויים בעליל.
אלימות
כרגע ההפיכה הצבאית אלימה ביותר - כמובן, בשם הדמוקרטיה. האלימות החל בפרעות בלפור, ומסלימה כיוון שרשויות האכיפה ורשויות החוק הן חלק מהמפכנים. ודוגמה טובה לכך הוא ניצב עמי אשד, המפקד הקודם של מחוז תל אביב במשטרה. בכל מדינה דמוקרטית, קצין משטרה, שנושא במדים בהיותו בשירות (גם ביומו האחרון במדים, למזלנו) נאום פוליטי היה מוצא את עצמו מיד מודח וכלוא. ביטויי המרדה והסתה של רבים ממובילי ההתמרדות וביטויים של המרדת חיילים וקצינים לסרב לשרת במילואים הנם עבירות פליליות ועבירות לפי חוק השיפוט הצבאי (חש"צ) ולפי פקודות מטכ"ל - אך במדינתנו שוררת מדיניות ותיקה ואיתנה של אכיפה בררנית - גם בצבא - כמובן, בשם הדמוקרטיה.
גם אם הסרבנות טרם פגעה בכשירות הצבא, נִזקהּ אדיר, כיוון שנרמלה את הסרבנות. העילית הדגימה לעם שהיא משרתת בצבא רק על תנאי. והתנאי הזה פוליטי. כלומר, החמרה של הפוליטיזציה של צבאנו, שגם כך הורסת אותו מבפנים. הקליפ הנהדר - שלעג לטייסים המתמרדים, ותיאר טייס שואל חייל "ירוק" מה דעתו על הרפורמה המשפטית; וָלא, לא יסייע לו - הכאיב קשות כיוון שפגע בול בין עיני המתמרדים.
בניגוד להפיכות רבות, אצלנו מתמרדים כעת העילית, בעלי הפנסיות התקציביות האדירות והעשירים נגד העם. שמענו את דברי השחצנות של המיליונר קובי ריכטר, ולא הזדעזענו, כי התרגלנו לסגנון הגס. התמרדות המיעוט השב̤ע מאוד, שתובע להנציח את הפלוטוקרטיה (שלטון העשירים) ואת האוליגרכיה (שלטון המעטים) נישאת על גלי תעמולה, התומכת למרבה הדמגוגיה בדמוקרטיה. כך, התעורר שוב העימות הוותיק בין עיירות הפיתוח לבין הקיבוצים שדיכאו אותן. את ראשית המופע הנוכחי ראינו בעימות בין צעירי (!) בית-שאן לבין חברי קיבוץ ניר-דוד (תל עמל), שחסמו את גישת הבית-שאנים לנחל אסי, הזורם בשטח הקיבוץ.
המחאה, כביכול על הרפורמה המשפטית, מיצתה את עצמה. המסכות הוסרו. המתמרדים פתחו במלחמה על רוח המדינה. הם אינם רוצים מדינה יהודית. הם אינם רוצים דמוקרטיה. הם רוצים מדינה שבה ישלטו ללא-מצרים ותהיה רק שלהם - גם אם הם מיעוט קט̤ן בעם. מדי שבוע נחשפים בהתמדה חלקים נוספים מפניה של המחאה, ומצביעים על כוונות מממניה - ישראלים, זרים וממשלות זרות.
שורפים את המועדון
הבעיה העיקרית הנה, שגם אם תיכשל ההפיכה הצבאית היא עוסקת במרץ ובכוונה תחילה בשריפת המועדון ובערעור היסודות שעליהם הוקמה מדינת ישראל. הפוטש הספיק לקרוע הרבה מאוד חבקים, שהחזיקו את החברה היהודית בישראל שלמה - למרות השסעים הפוליטיים, האתניים, הדתיים והכלכליים, שמלווים אותה מראשית המאה העשרים. הרבה שנים יעברו עד שהקרעים האלה יתאחו שוב, ויגלידו - אם בכלל. עד היום מדממים הפצעים שאפרים קישון (שמלאו מאה שנה להולדתו) הציגם בסרטו "סלאח שבתי". והרושם הקשה שיוצרים האירועים מזכיר את הנאמר במשפט שלמה בידי האם הלא-נכונה. "אָז תָּבֹאנָה שְׁתַּיִם נָשִׁים זֹנוֹת אֶל הַמֶּלֶךְ [שלמה] וַתַּעֲמֹדְנָה לְפָנָיו ... וְזֹאת אֹמֶרֶת גַּם לִי גַם לָךְ לֹא יִהְיֶה גְּזֹרוּ" (מלכים א', פרק ג', פסוקים ט"ז-כ"ו).

תאריך:  27/08/2023   |   עודכן:  29/08/2023
+בית המשפט הגביל הפגנות מול רוטמן במהלך חופשתו
22:19 27/08/23  |  עידן יוסף

בית משפט השלום החליט להגביל הפגנות במקום בו נופש יו"ר ועדת החוקה עם משפחתו. ח"כ שמחה רוטמן דרש להרחיק את המפגינים גם מביתו וגם ממקום החופשה שלו, אך בית המשפט קיבל את בקשתו רק באופן חלקי.
בהחלטת בית המשפט נכתב: "על פני הדברים נראה כי מדובר במחאה לגיטימית אשר אינה מפרה את האיזונים שנקבעו בפסקה. עם זאת, מצאתי להגביל את האפשרות כי המחאה תתקיים במקום בו נצפים בני משפחתו הקטינים של המבקש באותו נופש, על-מנת למנוע אפשרות לצלם אותם או לפרסם את תמונותיהם ברבים".
רוטמן בירך על ההחלטה ואמר כי זו החלטה חשובה.

+המפכ"ל על ההפגנות: כוח האדם של המשטרה מתוח עד הקצה
21:17 27/08/23  |  עידן יוסף

המפכ"ל שבתאי לשרים: מתקשים לטפל בפשיעה. על-פי המפכ"ל, כוח האדם של המשטרה מתוח עד הקצה בשל ההפגנות ברחובות וצמצום הכלים הטכנולוגיים (כאן חדשות).

+סיכום החופשה בצפון
14:44 27/08/23  |  שמחה רוטמן   |   לרשימה המלאה

תקציר: יש לנו עם נפלא  ▪  בזמבורות לא פגשתי, אפילו לא באחת! אבל אגיד לכם מה כן פגשתי - פגשתי בחופשה הרבה מאוד ישראלים יפים

שמחה רוטמן [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+מבחן חיות
14:09 27/08/23  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה

זהירות, סכנה: משבר חוקתי  ▪  האם השופטת חיות מתכננת משבר חוקתי? האם תחצה את הקו האדום ותפסול חוקי יסוד בואכה הוצאה לנבצרות של ראש ממשלה מכהן?

חיות. האם יהיו לה היושר והפרספקטיבה? [צילום: יונתן זינדל/פאש 90]
+לוין רוטמן והשדים
10:47 27/08/23  |  יוסי אוחיון   |   לרשימה המלאה

לרוע המזל ניתן לקבוע ברמת וודאות כי הפעם כל השדים שהשתחררו ופרצו לחיינו לא ניתנים לשליטה, אין מי שיכול להחזיר ולו שד אחד חזרה לבקבוקו

רוטמן ןלוין. שדים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+להבדיל בין היין לחומץ
09:49 27/08/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

אין לי ספק כי עשרות האלפים היוצאים לרחובות הערים למחות נגד הרפורמה החשובה והכה נדרשת, עושים זאת מתוך אהבה אמיתית למדינה, מתוך חרדה שמא כל התיאורים האפוקליפטיים יתרחשו, מתוך דאגת אמת

לנהוג באופן תקיף וברור נגד חלק ממובילי המחאה [צילום: שיר טורם/פלאש 90]
+חכמים, הזהרו בדבריכם
09:03 27/08/23  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

האנרכיה המשתוללת כיום בישראל איננה דמוקרטית ולא באה להגן על המדינה או על איכות המשטר הדמוקרטי בה. היא מבקשת לנצל מציאות זמנית של הכנה ראויה מצד האוליגרכיה המקומית - קבוצות אינטרסים שונים - לשמר שליטה במשק ובחוק  ▪  "התקדים" של ממשלת- ימין בישראל מפחיד גורמים אלה מטעמים דמוגרפיים והגמוניים. חיונית רוויזיה מקיפה, שיטתית בעיוותי השיטה הקיימת - שלטון בג"ץ בתמיכת אוליגרכיות אליטיסטיות

[צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוברים את הכלים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
תאור בהיר ואמיתי... ל"ת
עם ישראל חי  |  27/08/23 16:42
2
חונטה
ניידים = פלשתינים  |  31/08/23 00:10
3
הפסיקו לחזור על השקר
ליכודניק לשעבר  |  31/08/23 19:13
4
היי אביתר - נאום מעולה. הידד ל"ת
בני מ  |  31/08/23 20:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
יוסי אוחיון
לרוע המזל ניתן לקבוע ברמת וודאות כי הפעם כל השדים שהשתחררו ופרצו לחיינו לא ניתנים לשליטה, אין מי שיכול להחזיר ולו שד אחד חזרה לבקבוקו
עמנואל בן-סבו
אין לי ספק כי עשרות האלפים היוצאים לרחובות הערים למחות נגד הרפורמה החשובה והכה נדרשת, עושים זאת מתוך אהבה אמיתית למדינה, מתוך חרדה שמא כל התיאורים האפוקליפטיים יתרחשו, מתוך דאגת אמת
רפי לאופרט
האנרכיה המשתוללת כיום בישראל איננה דמוקרטית ולא באה להגן על המדינה או על איכות המשטר הדמוקרטי בה. היא מבקשת לנצל מציאות זמנית של הכנה ראויה מצד האוליגרכיה המקומית - קבוצות אינטרסים שונים - לשמר שליטה במשק ובחוק    "התקדים" של ממשלת- ימין בישראל מפחיד גורמים אלה מטעמים דמוגרפיים והגמוניים. חיונית רוויזיה מקיפה, שיטתית בעיוותי השיטה הקיימת - שלטון בג"ץ בתמיכת אוליגרכיות אליטיסטיות
דפנה נתניהו
ז'בוטינסקי הזהיר שאימוץ אידיאלים לא-ציוניים לצד הציונות יביא לוויתור על הציונות. השמאל הישראלי אימץ אידיאלים לא-ציוניים, כמו שלום, צדק חברתי ודמוקרטיה מהותית, והדבר מוביל אותו להתנגד לציונות. מנהיגי השמאל רוצים להפוך את ישראל למדינת כל-אזרחיה, ולא למדינה יהודית
יואב יצחק
ראש הממשלה היה בנימין נתניהו, שר האוצר היה משה כחלון    החוק שהעבירו בכנסת ב-2016 במסגרת חוק ההסדרים נועד למנוע עליות חדות בשוק הדירות: מס בשיעור 1% מדירה שלישית והלאה    השופטים שפסלו בגלל הליכי חקיקה פגומים: הנשיאה נאור, חיות, הנדל, סולברג    השופט מזוז התנגד    מאז התייקרו הדירות ביותר מ-40%; ומה עם קצת אחריות מצד השופטים? שום כלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il