X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
רוב ההונאות - בסיוע לעסקים קטנים [צילום: ריצ'רד פוגל, AP]
מבצע מקיף נגד רמאי הקורונה בארה"ב
מאות הועמדו לדין בחודשיים האחרונים, אבל זו טיפה בים - מציין ניו-יורק טיימס ההערכה היא שהוצאו במרמה 200 מיליארד דולר - 17% מתוכניות הסיוע

במשך למעלה משנתיים אמר ליאון היינס, יועץ מס מניו-ג'רזי, לכמה מלקוחותיו שהממשל הפדרלי מחלק "כסף חינם" בדמות סיוע קורונה לבעלי עסקים. לטענת התביעה, הוא הגיש למעלה מ-1,000 דרישות כוזבות להחזרי מס וקיבל 124 מיליון דולר לעסקים שבבעלותו ובבעלות אחרים. הוא נעצר בחודש שעבר.
כתב האישום נגד היינס הוא אחד מאלו שעליהם דיווח (23.8.23) משרד המשפטים האמריקני. נכון להיום, מצטט ניו-יורק טיימס, הממשל הגיש 3,195 כתבי אישום על הונאות קורונה וחילט למעלה מ-1.4 מיליארד דולר שהוצאו במרמה. כל אלו הם תוצאות הביניים של מבצע מרוכז בן שלושה חודשים, אשר החל בחודש שעבר. מעורבים בו למעלה מ-50 פרקליטויות פדרליות ועשרות גופי אכיפה פדרליים, מדינתיים ומקומיים. במבצע זה הועמדו לדין 371 בני אדם, ש-119 כבר הורשעו או הודו. לדברי הממשל, 63 מהנאשמים היו קשורים לפשיעה אלימה ול-25 היו קשרים לרשתות פשיעה בינלאומיות.
הסכום המדויק של הכספים שנגנבו איננו ידוע, אבל הרשות לעסקים קטנים מעריכה, כי למעלה מ-200 מיליארד דולר – 17% מכלל הסיוע בסך 1.2 טריליון דולר שהעניק הממשל – התקבלו לכאורה בתרמית. משרד המשפטים לא הציב יעד כספי לחקירות, אלא מטרתו היא לקבל בחזרה כמה שיותר מתוך הכסף. המשימה אינה פשוטה – מדגיש מייקל גאלדו, הממונה על הנושא: חלק מהכסף הגנוב שימש לרכישת חופשות וכבר הוצא, חלק שימש לרכישת נכסים שקשה לאתר. לדבריו, חלק מהנוכלים ממשיכים אפילו כעת לנסות לקבל הטבות מס הקשורות לקורונה.
המקרים אותם מבליט משרד המשפטים מלמדים על היקף ההונאות, מציין הטיימס. גל של עבריינים ניצלו את תוכניות הסיוע, והסיפורים נעים בין שימוש בכסף להזמנת רצח לבין הלבנת כספים באמצעות ייצוא מכוניות לניגריה. באחד מכתבי האישום נטען, כי 30 בני אדם הקשורים לכנופיית רחוב במילווקי היו מעורבים בקבלת מיליוני דולרים באמצעות תביעות כוזבות לדמי אבטלה. הכסף שימש למימון רצח ולרכישת נשק, בגדים, תכשיטים וחופשות.
אלפי חקירות עודן נמשכות, ולא רק במישור הפלילי. בסוף חודש יוני טיפל משרד העבודה ב-163,000 חקירות בנוגע לקבלת דמי אבטלה בזמן הקורונה. ואילו משרד המשפטים הודיע על הקמת כוחות משימה בנושא בשלוחותיו בקולורדו וניו-ג'רזי, בנוסף לשלוש שהוקמו בספטמבר שעבר. התובעים ממקדים את משאביהם המוגבלים במקרים הגדולים ביותר, המגיעים למיליוני דולרים כל אחד.
התביעה הפדרלית משתמשת בכמה שיטות כדי לתפוס כמה שיותר רמאים. המשרד במרילנד החל לסרוק שיטתית את כל החשודים בפשיעה אלימה ובהחזקת כלי נשק, כדי לבדוק האם היו מעורבים בהונאות קורונה. במחוז הדרומי של מיסיסיפי נעזר המשרד בפקידי המחוזות, כדי להשתמש בהיכרות שלהם עם השטח כדי לזהות חשודים אפשריים.
רוב מקרי ההונאה היו קשורים לתשלומים במזומן שניתנו לרוב משקי הבית, להלוואות לעסקים ולדמי האבטלה המוגדלים ששולמו בזמן הקורונה. למעלה מ-560 איש הורשעו בהונאות הקשורות לתוכניות אלו, שמטרתן המרכזית הייתה לסייע לעסקים הקטנים שנאלצו לסגור את שעריהם.

תאריך:  24/08/23   |   עודכן:  24/08/23
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מבצע מקיף נגד רמאי הקורונה בארה"ב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
החוק לפיצוי משפחות שכולות קובע רשימה סגורה ומצוצמת של מחלות אשר יוכרו כ"מחלות שירות" ויזכו בתמלוגים - והקורונה איננה אחת מהן
איתמר לוין
ביהמ"ש: הפרסומים של היחצ"נית יוספה ברק-טמיר על חיסוני בנה של מנהלת שירותי בריאות הציבור היו שקריים ונועדו לפגוע בה
עידן יוסף
ראש היחידה הממשלתית לחופש המידע: כל עובדי מערכת הבריאות היו מגויסים למיגור המגפה ולא היה מי שיספק מידע מקיף על התנהלות המערכת והדבר הביא לקונספירציות    "מקבלי ההחלטות אינם מספיק מודעים לחשיבות הזכות למידע בעת משבר"
איתמר לוין
החברה טוענת שביצעה בדיקות קורונה רגילות ובדיקות אנטיגן מהירות, למשרד לא היו שום טענות כלפיה - אך הוא איננו משלם תמורתן
איתמר לוין
מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, טדרוס גבריסוס, קורא באקונומיסט גם להגביר את שיתוף הפעולה הבינלאומי במאבק במגיפות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il