X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בת-ים. סיפור החמצה [צילום: משה שי/פלאש 90]
הרכבת הקלה כבשורה נדל"נית
הקו האדום יהפוך בבת אחת ערי קצה בגוש-דן, דוגמת פתח תקוה בצפון-מזרח ובת ים בדרום-מערב, לנגישות הרבה יותר למרכזי העסקים, התרבות והבילוי של העיר הגדולה תל אביב

מדובר, לכאורה, בבשורה די שגרתית, זאת לאחר דחיות רבות בשל סיבות שונות ומשונות, הארכות העבודות מעל המצופה וגם בעיות בטיחות. החודש, לאחר איחור של שש שנים תמימות, השקעה של תקציבי ענק ואינספור בעיות, נפתח בשעה טובה הקו האדום והראשון של הרכבת הקלה בגוש-דן.
הקו האדום, שמחבר את פתח תקוה, בדרך בני ברק, רמת גן, תל אביב ויפו, בואכה בת ים, הינו הראשון מבין שלושה קווים מתוכננים, שכבר מצויים בעיצומן של עבודות מואצות. הקו הירוק, שיקשר את צפון תל אביב עם חולון והקו הסגול, המתפתל, שיקשר את מרכז תל אביב עם השכונות הדרומיות, דרך רמת גן בואכה קריית אונו ואור יהודה.
לעומת תוכנית המטרו הגרנדיוזית, שעתידה מן הסתם להמשך על פני 20 שנה ויותר, מדובר לכאורה בפרויקט מצומצם יחסית, מה גם שאין מדובר כאן ברכבת תחתית של ממש, אלא אמצעי תחבורה משלים למערך האוטובוסים הקיים, שינוע בעיקר מעל לפני האדמה ואף יעצור ברמזורים וצמתים, אולם בכל זאת יש כאן בשורה משמעותית הקשורה דווקא למפת הנדל"ן הקיימת גוש-דן.
הקו האדום יהפוך בבת אחת ערי קצה בגוש-דן, דוגמת פתח תקוה בצפון-מזרח ובת ים בדרום-מערב, לנגישות הרבה יותר למרכזי העסקים, התרבות והבילוי של העיר הגדולה תל אביב.
לדוגמה, אם היום לוקח להגיע בפקקים שעה ארוכה מבת ים לתל אביב, הנסיעה בעוד חודש תתקצר לכ-15 דקות בלבד מתחנת המוצא בבת ים למרכז תל אביב. לעובדה זו, ללא ספק, תהיה משמעות מרחיקת לכת לגבי הביקושים לדיור ומשרדים בבת ים, ובהמשך תהיה לה ללא ספק גם השפעה מרחיקת לכת בכל מה שקשור לתיירות ומלונאות.
כבר היום מתכוננים בבת ים, בסמוך לתחנת המוצא של הקו האדום, עשרות מגדלים בעלי שימושים מעורבים, שישנו ללא ספק את פניה של העיר שלמרות רצועת החוף היפהפייה שלה נחשבה במהלך שנים רבות לסיפור של החמצה. כבר היום מתוכננים בה שורה ארוכה של בתי מלון המיועדים הן לתיירות עסקית והן לתיירות עממית, כמקובל בערים רבות בעולם הרחב.
כנ"ל גם יקרה להערכתי בציר ז'בוטינסקי העמוס כיום לעייפה בפקקים, מפתח תקוה, בואכה בני ברק, רמת גן ותל אביב, שיהיה לפתע פתוח לרווחה, זאת מהטעם הפשוט שרבים מהנוסעים בו, הן בתחבורה פרטית והן באוטובוסים, יעדיפו את הקו האדום שיוביל אותם גם כן תוך כ-15 דקות ללב העיר העברית הראשונה.
ועל-פי הניסיון של ערי מטרופולין רבות בעולם, ביקושים גבוהים במיוחד יהיו ברדיוס הליכה של עד 500 מטרים (פחות מ-10 דקות הליכה) מתחנות הרכבת הקלה, הן לנדל"ן למגורים והן עסקים. למשל, אין ספק שציר ז'בוטינסקי ברמת גן שמראהו נכון להיום מזכיר עיירה מקסיקנית נידחת, יזכה לתנופה משמעותית, וכך גם צירים מרכזיים בערים נוספות שבהן תעבור הרכבת.
אין זה סוד שהרכבת קלה לבדה לא תחולל ניסים וכולנו נאלץ להמתין שנים ארוכות עד לבוא המטרו. אולם, וזה אולם גדול, היא בהחלט תזיז ותשנה את מפת הנדל"ן בגוש-דן ובמיוחד תצמצם משמעותית את פערי המחירים והביקושים בין תל אביב לערי הלווין ובכך תפצה על שנות הסבל שנגרמו כתוצאה מהעבודות המתמשכות.

הכותב הוא יו"ר צים בהרי נדל"ן מקבוצת עדי צים אחזקות.
תאריך:  30/08/2023   |   עודכן:  30/08/2023
+תקלת שרשרת גרמה להשבתת הדנקל הבוקר
22:48 30/08/23  |  עידן יוסף

מתחקיר מקיף שנערך עולה כי אתמול בלילה, כתוצאה מירידת מתח בקווי חברת החשמל באיזור מרכז התפעול של הרכבת הקלה, הופסק שרות הרכבות. זמן קצר לפני תחילת השרות התברר כי נפילת החשמל יצרה תקלה במערכות כיבוי האש שפגעו במערכות גיבוי החשמל, ואלו פגעו במערכת האיתות אשר אחראית על תנועת הרכבות.
בשל כך לא ניתן היה לחדש את שרות הרכבות עד השעה 11:30 הבוקר. במקביל ועל מנת לחדש את השרות במהרה הוצבו הרכבות על המסילות בתחנות לאורך הקו, כדי שייצאו לדרך מיד עם תיקון התקלה, כפי שאכן קרה.
במשך שעות צוותים של תבל, נת"ע וחברת אלסטום האחראית על מערכת האיתות, פעלו כדי לפתור את הבעיה, תוך שיתוף פעולה וסינכרון מלאים. מדובר במערכות מתוחכמות ומורכבות מבחינה טכנולוגית.
מחברת תבל נמסר: "אנחנו עושים הכל על מנת להימנע מתקלות בתקופת ההרצה אך אלו קורות וכנראה יקרו בעתיד. אנו מצרים על אי הנוחות הזמנית ופועלים לילות כימים כדי להעניק לציבור הנוסעים חווית שרות איכותית".

+הרכבות הקלות חזרו לתנועה
11:04 30/08/23  |  עידן יוסף

תקלת האיתות תוקנה, והדנקל שבה בהדרגה לשירות. מחברת תבל נמסר: "עקב תקלה ברשת החשמל, אתמול בערב, נגרמה תקלה במערכת האיתות האמונה על נסיעת הרכבות. מאז הלילה עבדו צוותים בארץ ובחול להתגבר על האירוע וכעת חוזר השירות לפעולה מלאה. עם זאת יש לזכור כי מדובר במערכוצ חדשות ומורכבות המציבות אתגרים חדשים איתם יש להתמודד. תבל תבצע תחקיר כולל, על-מנת שארוע כזה לא יחזור והלקחים ילמדו. תבל מצרה על חוסר הנוחות ומזמינה את הנוסעים לנסוע בדנקל״.

+שירות רכבות הדנקל הופסק בעקבות תקלה
07:28 30/08/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בשל תקלת איתות לא ניתן שירות עד לתיקון התקלה  ▪  לרשות הנוסעים עומדת חלופה בקו 1 של חברת דן  ▪  חברת תבל מסרה את ההודעה לציבור באיחור ניכר

רכבת תקלה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
בשל תקלת איתות לא ניתן שירות עד לתיקון התקלה    לרשות הנוסעים עומדת חלופה בקו 1 של חברת דן    חברת תבל מסרה את ההודעה לציבור באיחור ניכר
עידן יוסף
שבעה נערים השתוללו באוטובוס ולא שעו לבקשות הנהג להרגע    הנהג: "זו הפעם השנייה שאני מותקף, זה ייגמר ברצח"
איתמר לוין
פורום העצמאים ולה"ב מבקשים מבג"ץ להורות למשרד התחבורה ונת"ע לפצות את 1,000 בעלי העסקים ברחוב התל אביבי שנסגר לתנועה לשם הקמת הקו הסגול
איתמר לוין
ביהמ"ש: עשרות עסקים ברחוב יפו לא הוכיחו את נזקיהם בעת הקמת הקו, שהקמתו לא חרגה מן הסביר; אין מקום להחיל במקרה זה "חבות ללא אשם"
עידן יוסף
שרת התחבורה מירי רגב שינתה את רפורמת "צדק תחבורתי" כך שההנחה לא תיקבע לפי ישוב המגורים    הבעיה: מציאת פתרון טכנולוגי שיאפשר סיווג נוסעים לפי שכונת מגורים ומניעת מעברי דירה פיקטיביים    השינוי אינו מצריך תוספת תקציבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il