X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לוין. לחסל את בית המשפט [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
המתווה החלופי לגיהינום המשפטי
מיארה-בהרב נתנה ללוין הזדמנות להגן על עמדתו בכספי האומה מפי הטוב בעורכי הדין שהיה מוכן להתייצב לצידו אלא שלוין אינו מתעניין בהגינותה של מיארה-בהרב, הוא רוצה לחסל את בית המשפט
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

במאמץ המחריד של הממשלה לשחוק את מערכת המשפט בדרך לדיקטטורה יש ליריב לוין טענות כלפי עמדת גלי מיארה-בהרב בסוגיית עילת הסבירות. הוא קיווה שהיועצת המשפטית תגן על הצעד הנורא של הממשלה גם בתחום זה. אך דעתה שהצעד הממשלתי אינו חוקי, ומה עליה לעשות? לגונן על מהלך שלדעת כל משפטני הפרקליטות הוא בלתי חוקי (ייתכן שהם טועים, אבל תפקידם להיות נאמנים להשקפתם המקצועית.)
בהקשר זה ראוי לבחון מתווה אחר. הריהו: אומנם הפרקליטות משוכנעת כי ביטול עילת הסבירות בלתי חוקי ומזיק מאוד לישראל, אבל היא ממלאה פיה מים, שותקת. כמו קרנפים רבים. לוין רוצה הגנה בעת הדיון בבג"ץ? מיאהרה-בהרב תעניק לו אותה. רק שברור כי בהופיעה (בעצמה או באמצעות שליח) בדיון המשפטי היא עושה שקר בנפשה. היא אינה מאמינה אף לא למילה אחת היוצאת מפיה להגנת לוין ומרעיו.
האם במקרה זה יוכל האדם הסביר לטעון כי לוין קיבל את ההגנה הראויה על עמדתו בדיון המתנהל לפני 15 שופטי העליון? בוודאי שלא. להפך, דווקא כאשר מיארה-בהרב מאפשרת לו לשכור עורך דין מהטובים בארץ על חשבון המדינה היא בעצם משחררת אותו מן הקושי שנציגו המשפטי חולק על עמדתו העיקרית והיסודית. אין דבר הגון מעמדה זו של היועצת המשפטית.ן
אביא דוגמאות ממי שאינם כבר בין החיים. תארו לכם שלוין היה שוכר כעורך דינו את יגאל ארנון, אמנון גולדנברג, יעקב וינרוט, אמנון זיכרוני, שלמה תוסיה כהן, שמואל תמיר, בתנאי שהנבחר מזדהה עם עמדתו. האם ייצוגו בפני בג"ץ היה משתבח או נחלש? בוודאי שמשתבח. עולה מדרגה. נקי מספקות וכאבי בטן.
מיארה-בהרב נתנה ללוין הזדמנות להגן על עמדתו בכספי האומה מפי הטוב בעורכי הדין שהיה מוכן להתייצב לצידו. מה הוגן מזה? אלא שלוין אינו מתעניין בהגינותה של מיארה-בהרב. הוא רוצה לחסל את בית המשפט. ליעד זה איש מגדולי עורכי הדין בעבר לא היה נותן את ידו.
ובהזדמנות זו: מי שפתח את הבקבוק לטובת הדיקטטורה והוציא משם את השד היה הפרופסור דניאל פרידמן. הוא ידע לפלפל נגד "זכות העמידה" ו"הג'ינג'י הזה אליעד שרגא" שמאט את הפעילות בחברה הישראלית על-ידי מבול של עתירות לבג"ץ.
מה שהחל כדיון כמעט עקרוני, ופרידמן החריף אותו נגד נשיאת העליון דורית ביניש שהדפה אותו כראוי, הפך למפלצת המשפטית של ימים אלה. אני תוהה אם יש לפרידמן הרהורי חרטה. קצת הרהורי חרטה. משהו. לא יודע.

פורסם בדף הפיסבוק של דן מרגלית
תאריך:  04/09/2023   |   עודכן:  04/09/2023
+השר בן-גביר: נתנגד לכניעה לאופוזיציה ככל שתעלה להצבעה
21:47 04/09/23  |  איציק וולף

השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, כינה הסכם פוטנציאלי שאולי יושג לאחר חידוש השיחות בין הקואליציה לאופוזיציה בחסות בית הנשיא ואשר יכלול השארת הרכב הוועדה לבחירת שופטים כפי שהוא - 'כניעה לאופוזיציה'. "שש האצבעות של עוצמה יהודית יצביעו נגד כניעה לאופוזיציה, ככל שתעלה להצבעה", כתב בחשבון שלו ברשת X.

+התנאי של לוין להקפאה של שנה וחצי: הסכמת האופוזיציה על שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים
21:34 04/09/23  |  איציק וולף

גורם בכיר בקואליציה טען כי שר המשפטים, יריב לוין, יסכים להקפאת חקיקת הרפורמה המשפטית למשך שנה וחצי בתנאי שהצדדים יגיעו להסכמה על שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. כך דיווחה העיתונאית טובה צימוקי.

+מפלגת הציונות הדתית: מחויבים לתיקון מערכת המשפט, כניעה למיעוט קיצוני אינה עומדת על הפרק
21:31 04/09/23  |  איציק וולף

בעקבות הודעת הנשיא הרצוג על חידוש המגעים בין הקואליציה לאופוזיציה הביעו במפלגת הציונות הדתית התנגדות למגעים לקראת פשרה על הרפורמה המשפטית.
"אנחנו מחויבים לתיקונים במערכת המשפט כדי לשמור על ישראל יהודית ודמוקרטית. מאז ומתמיד חתרנו להסכמות והסכמנו לפשרות, אבל כניעה של הרוב למיעוט קיצוני שמוכן לשרוף את המועדון כי הוא הפסיד את הבחירות אינה עומדת על הפרק", טענו במפלגה.

+התחדשו המגעים בבית הנשיא בעניין הרפורמה
20:12 04/09/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הנשיא הרצוג הודיע כי הוא מקיים שיחות עם ראשי הקואליציה והאופוזיציה במטרה להביא לדיאלוג שיביא להסכמות רחבות  ▪  בשלב זה - טרם הושגו הסכמות

נשיא המדינה הרצוג. "ימשיך במאמציו" [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
+בג"ץ דחה את הדיון על בחירת השופטים
19:18 04/09/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הדיון יתקיים ב-19 בספטמבר במקום ב-7 בו, כדי לאפשר לממשלה וללוין להסדיר את הייצוג הנפרד ולהגיש את תגובותיהם לעתירות הדורשות לכנס את הוועדה לבחירת שופטים

ברון. בראש ההרכב [צילום: לע"מ]
+מרב מיכאלי: אין שום מגעים בין האופוזיציה לקואליציה
18:59 04/09/23  |  עידן יוסף

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי: "אין שום מגעים בין האופוזיציה לקואליציה. מהיום הראשון אמרנו שאסור לתת לקואליציה הזו שום לגיטימציה. ככל שמפלגה מסוימת באופוזיציה מקיימת מגעים עם נתניהו ושליחיו - היא עושה זאת על דעת עצמה בלבד.
"המגעים היחידים שצריכים להתקיים בימים אלו הם על הפלת הממשלה הרעה הזו. היא רעה לביטחון, רעה לכלכלה ורעה לדמוקרטיה".

+הנגבי: המחאה הייתה הגורם הכי אפקטיבי בעצירת התוכניות המקוריות של הרפורמה
18:42 04/09/23  |  עידן יוסף

ראש המל"ל צחי הנגבי אמר כי המחאה נגד ההפיכה המשטרית הייתה "הגורם הכי אפקטיבי בעצירת התוכניות המקוריות". בראיון שישודר הערב (ב') בערוץ 12 אמר הנגבי כי הוא הופתע מעוצמת התגובה לחקיקת ההפיכה, וציין: "שמחתי מאוד כשהבנתי שהתחזיות השחורות של המוחים, שהולכים לדיקטטורה, פשוט לא הולכות להתגשם".

+רוטמן: מתקרב היום שהיועמ"שית תדיח את הכנסת
18:27 04/09/23  |  עידן יוסף

יו"ר ועדת חוקה, ח"כ שמחה רוטמן בכינוס בתל אביב: "אני מקווה שהיום הזה גם קרוב שהיועמ"שית תודח מתפקידה. מתקרב היום שהיועמ"שית תדיח את הכנסת".
עוד אמר: "סתימת הפיות שמתנהלת בבריונות במדינת ישראל בחצי השנה האחרונה מתנהלת באוניברסיטאות, כנסים, בציבור, ותאמינו - גם בוועדות הכנסת".

+אין אמונה, יש ירידה
15:50 04/09/23  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

חלפה הבושה. נחלשה התודעה הלאומית. בשיחות רעים מתפארים, איש איש בדרכונו הזר, המונח במגרה לצד הדרכון הישראלי, שכבר אינו מעורר גאוות-יתר בקרב ציבור מסוים. ציבור שברובו נימנה עם המפגינים חסרי המנוח, ציבור שאחד האיומים שלו על החברה הישראלית הוא - בעזיבת הארץ

דרכון זר. סיבה לגאווה? [צילום: עאהד טאיה/פלאש 90]
+דיווח שר האוצר: מצב הכלכלה טוב - אבל פחות משהערכנו בהנחת התקציב
15:47 04/09/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

סמוטריץ' בדיווח כלכלי לוועדת הכספים: הכלכלה הישראלית חזקה ועמידה גם ברקע המשבר הכלכלי העולמי ולמרות גורמי המחאה המנסים לפגוע בכלכלה באופן מכוון  ▪  הגורמים שעלולם להשפיע: התארכות משך התמתנות האינפלציה, סביבה ריאלית גבוהה והיחלשות השקל  ▪  "השוק החופשי חכם יותר ממה שסברו מובילי הקמפיין שורפי האסמים"

סמוטריץ'. דיווח לגפני [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+מיארה לבג"ץ: להורות ללוין לבחור שופטים
15:34 04/09/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אומרת שלשון החוק מחייבת את שר המשפטים לכנס את הוועדה לבחירת שופטים, והימנעותו מכך מהווה פגיעה בעצמאות הרשות השופטת

מיארה ולוין. עמדות מנוגדות [צילום: אבשלום ששוני ויונתן זינדל, פלאש 90]
+מפגין לשר וסרלאוף: "תתחפף מפה, סע לגרמניה"
15:05 04/09/23  |  עידן יוסף

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף השתתף (ב') בוועידת המידע והחדשנות של אשכול רשויות בית הכרם במכללה הטכנולוגית אורט בכרמיאל. במהלך ביקורו פריעו מפגיני המחאה נגד הממשלה לנאומו ואחד המפגינים התקרב לעברו וקרא: אדיוט, תתחפף מפה, סע לגרמניה".
למרות המחאות הקולניות השר נאם בוועידה ודיבר בין היתר על יצירת שיתופי פעולה ואיכות חיים לטובת כלל תושבי מדינת ישראל, יהודים וערבים, צ'רקסים ודרוזים, כולל אלו שהפגינו נגדו שזה חלק מהדמוקרטיה, לדבריו.

+בן-גביר לאיסמן: "אתם שמים פס על הממשלה"
14:39 04/09/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

פרקליט המדינה מתח ביקורת על הגיבוי שנותן השר לשוטרים שנחקרים במח"ש  ▪  השר לביטחון לאומי: "ישנם פרקליטים מצויינים והגונים, אך הרוח השולטת בפרקליטות לאורך כל השנים היא רוח השמאל"

בן-גביר. ממררים את החיים לנבחרי ציבור [צילום: מנחם כהנא/פול AP]
+הממשלה ולוין ייוצגו בנפרד בנוגע לבחירת השופטים
11:48 04/09/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

צפויים לבקש דחייה של הדיון בעתירות נגד החלטתו של לוין שלא לכנס את הוועדה, האמור להתקיים ביום חמישי הקרוב  ▪  ביקשו רשמית לדחות את הדיון על עילת הסבירות

לוין. מכתבים חריפים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+איסמן נגד הגיבוי של בן-גביר לשוטרים
11:02 04/09/23  |     |   לרשימה המלאה

מבהיר: פרקליטות המדינה איננה פרקליטות הממשלה אלא הפרקליטות של כל אזרחי המדינה  ▪  יוצא במרומז נגד הטענות שבבסיס המחאה בעקבות דריסת רפאל אדנה

איסמן. שיקול דעת עצמאי [צילום: משרד המשפטים]
+שבתאי: 7-6 מיליון איש השתתפו במחאה
10:36 04/09/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

יוצא נגד הקמת ועדת הבדיקה לפרשת הרוגלות: המשטרה זקוקה לכלים טכנולוגיים כדי להתמודד עם הפשיעה ולסגור את הפערים שנוצרו במשך השנים - אך מבטיח לשתף פעולה עימה

שבתאי. "מבטיח להישאר חזק" [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המתווה החלופי לגיהינום המשפטי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אכן, צעד מחריד הצמצום הזה
עובד 1  |  6/09/23 00:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
יוסי אחימאיר
חלפה הבושה. נחלשה התודעה הלאומית. בשיחות רעים מתפארים, איש איש בדרכונו הזר, המונח במגרה לצד הדרכון הישראלי, שכבר אינו מעורר גאוות-יתר בקרב ציבור מסוים. ציבור שברובו נימנה עם המפגינים חסרי המנוח, ציבור שאחד האיומים שלו על החברה הישראלית הוא - בעזיבת הארץ
עידן יוסף
סמוטריץ' בדיווח כלכלי לוועדת הכספים: הכלכלה הישראלית חזקה ועמידה גם ברקע המשבר הכלכלי העולמי ולמרות גורמי המחאה המנסים לפגוע בכלכלה באופן מכוון    הגורמים שעלולם להשפיע: התארכות משך התמתנות האינפלציה, סביבה ריאלית גבוהה והיחלשות השקל    "השוק החופשי חכם יותר ממה שסברו מובילי הקמפיין שורפי האסמים"
איתמר לוין
אומרת שלשון החוק מחייבת את שר המשפטים לכנס את הוועדה לבחירת שופטים, והימנעותו מכך מהווה פגיעה בעצמאות הרשות השופטת
עידן יוסף
פרקליט המדינה מתח ביקורת על הגיבוי שנותן השר לשוטרים שנחקרים במח"ש    השר לביטחון לאומי: "ישנם פרקליטים מצויינים והגונים, אך הרוח השולטת בפרקליטות לאורך כל השנים היא רוח השמאל"
איתמר לוין
צפויים לבקש דחייה של הדיון בעתירות נגד החלטתו של לוין שלא לכנס את הוועדה, האמור להתקיים ביום חמישי הקרוב    ביקשו רשמית לדחות את הדיון על עילת הסבירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il