X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חיות. שני כובעים [צילום: אורן בן-חקון/פלאש 90]
שעת נעילה ומנהיגת מערכת המשפט
האם דעתה של הנשיאה חיות ננעלה? האם לא ננעלה? האם חיות ממלאת את תפקידה כ"מנהיגת מערכת המשפט"?

ח"כ שמחה רוטמן משחית זמנו לשווא. הוא מבקש מהנשיאה אסתר חיות לפסול עצמה מהדיון בעניין עילת הסבירות. ומדוע הוא מבקש זאת? כי הוא סבור שדעתה של השופטת ננעלה, ולכן היא לא תוכל לקבל החלטה מאוזנת בפרשה.
בנימוקי הדחייה של הבקשה והערעור על הדחיה, קבעו הנשיאה חיות והשופט פוגלמן בין היתר כי לנשיאה יש שני כובעים, בכובע אחד היא שופטת בבית המשפט העליון ובכובע השני היא "מנהיגת מערכת המשפט", וככזו עליה להביע את דעתה בציבור בנושאים שעל הפרק והנוגעים למערכת המשפט, ואין בהבעת דעה שכזו משום מניעה לשבת בדין באותם נושאים.
לא אתווכח עם עמדת הנשיאה והשופט פוגלמן, אני רק מבקש לשאול מהם חובות "מנהיגת מערכת המשפט" מלבד נאומים חוצבי להבות בנושאים הקשורים למערכת המשפט.
ובכן "מנהיגת מערכת המשפט", הנשיאה, קובעת את נהלי העבודה למערכת, עוסקת בדוברות של המערכת באמצעות הצוות שמסביבה, מעורבת עמוק בבחירת שופטים, ועושה ודאי פעולות נוספות, אך התפקיד המרכזי של "מנהיגת מערכת" הוא להיות בקשר מתמיד עם "מנהיגי המערכת" המקבילים לה כדי לתכנן יחדיו את העתיד, כדי לתאם פעולות, כדי שהמערכת בכללותה תתנהל באופן מיטבי.
אז האם "מנהיגי המערכות השלטוניות" שלנו מתואמים? האם יש מפגשים קבועים בין ראשי הרשויות המחוקקת, השופטת והמבצעת? האם את ההערות שהעירה הנשיאה בקול גדול בנאומיה היא העירה קודם לכן בפורום מצומצם של ראשי מערכות השלטון בישראל? לדעתי לא. לדעתי פורום כזה לא קיים, והנתק בין הרשות המחוקקת והמבצעת לבין הרשות השופטת הוא מוחלט.
גבירותי ורבותי מנהיגי רשויות השלטון בישראל, המחוקקת, השופטת והמבצעת. אל תסמכו על נשיא המדינה, הנשיא הוא איש חביב, אך סמכויות אין לו, הוא לא יוציא לכם את הערמונים מן האש. על תסמכו על האופוזיציה, לאופוזיציה כמו לאופוזיציה יש מטרה אחת בחיים והיא לשלוט, והמטרה הזו לא משתלבת עם טובת המדינה, אלא במועד בו נגיע לבחירות. גם על היועצת המשפטית לממשלה אל תסמכו, היא תמיד רצתה, רוצה ותרצה להיות הרבה יותר צדיקה מהאפיפיור. היא הוכיחה כבר פעמים רבות שפשרות והיא הם תרתי דסתרי, עמה לפשרות הנדרשות לא תגיעו לעולם.
שבו יחדיו, ראשי 3 רשויות השלטון בישראל, והגיעו לנוסחת פשרה אשר כולכם יכולים לחיות אתה. בכל דרך אחרת תגיעו למבוי סתום, ותענישו עוד ועוד את הציבור בישראל על לא עוול בכפו.

תאריך:  12/09/2023   |   עודכן:  12/09/2023
+הכרעת עילת הסבירות: האם מדובר בפגיעה אנושה ביסודות הדמוקרטיה
05:56 13/09/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בג"ץ אינו צפוי לחזור בו מן הקביעה שיש לו סמכות להתערב בחוקי יסוד; השאלה היא האם רוב השופטים יסברו שזהו מקרה קיצוני המצדיק זאת  ▪  האפשרויות של דחיית ההכרעה - החזרת החוק לכנסת, פרשנות מקיימת או קביעה שהתיקון אינו בשל לבחינה - נראות קלושות

אמירות מטרידות של יוזמי התיקון [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+בשעה 22:30 הסתיים בבג"ץ הדיון בעילת הסבירות
22:37 12/09/23  |  עידן יוסף

בשעה 22:30 הסתיים הדיון בבג"ץ הסבירות אחרי 13 שעות וחצי מאז השעה 9 בבוקר, עם הפסקות באמצע. הממשלה והכנסת עוד צפויות להגיש השלמת טיעונים בכתב בתוך 21 ימים. הנשיאה אסתר חיות סיכמה את הדיון במילים "תודה רבה".

+"עשינו חוק רע ואנחנו מציעים טריקים ושטיקים לעקוף אותו"
22:24 12/09/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

עמית: זה מה שאני שומע מהצד של הכנסת והממשלה  ▪  הפרקליטות: אין דרך לפרשנות מקיימת של ביטול עילת הסבירות  ▪  וילנר: מודאגת במיוחד מנושא שומרי הסף  ▪  ברון: אם אין אכיפה - לא תהיה חובת סבירות  ▪  כבוב: התיקון הוא חלק ממערכה

13.5 שעות דיון [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+שב"כ היה מעורב באופן נדיר באבטחת שופטי העליון
20:52 12/09/23  |  עידן יוסף

באופן חריג ונדיר השב"כ היה מעורב באבטחת שופטי בית המשפט העליון ובית המשפט עצמו. כבר אתמול בלילה חברו מאבטחי השב"כ למאבטחי משמר בתי המשפט והמשטרה ותגברו אבטחה סביב השופטים וסביב בית המשפט עצמו (חדשות 13)

+הליכוד: בית המשפט מנסה להפוך לריבון; זה קו אדום
19:42 12/09/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המפלגה אומרת כי אם בית המשפט יכול לבטל חוקי יסוד, הוא הופך את עצמו לריבון במקום העם  ▪  נתניהו: "אין דבר כזה בדמוקרטיה 'שומרי סף עליונים' - רק אצלנו"  ▪  יו"ר הכנסת אוחנה: "הכנסת לא תקבל בהכנעה את רמיסתה זה לא איום"

אוחנה. ריבונות הכנסת לא תופקע [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+קוריוז היסטורי
18:01 12/09/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

הטייס ריבקוב: 'אתם יכולים לנשק לי בתחת, לא בשביל להפציץ יהודים טסתי 10,000 מייל ואיבדתי ארבעה חברים'

[צילום: יוסי זליגר/פלאש 90]
+השופטים: האם ביטול עילת הסבירות היא פגיעה אנושה בדמוקרטיה
16:40 12/09/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

תוהים מהיכן סמכות בג"ץ לפסול חוקי יסוד, וגם אם יש סמכות - האם זהו המקרה הקיצוני המצדיק שימוש בה  ▪  שטיין: אם חוזרים לעילה המצומצמת - זה לא ממוטט את אמות הסיפים  ▪  בא-כוח מיארה בביקורת חריפה על עמדת הממשלה והכנסת

וילנר ומינץ. שאלת הסמכות [צילום: לע"מ, הרשות השופטת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
איתמר לוין
עמית: זה מה שאני שומע מהצד של הכנסת והממשלה    הפרקליטות: אין דרך לפרשנות מקיימת של ביטול עילת הסבירות    וילנר: מודאגת במיוחד מנושא שומרי הסף    ברון: אם אין אכיפה - לא תהיה חובת סבירות    כבוב: התיקון הוא חלק ממערכה
עידן יוסף
המפלגה אומרת כי אם בית המשפט יכול לבטל חוקי יסוד, הוא הופך את עצמו לריבון במקום העם    נתניהו: "אין דבר כזה בדמוקרטיה 'שומרי סף עליונים' - רק אצלנו"    יו"ר הכנסת אוחנה: "הכנסת לא תקבל בהכנעה את רמיסתה זה לא איום"
דן מרגלית
הטייס ריבקוב: 'אתם יכולים לנשק לי בתחת, לא בשביל להפציץ יהודים טסתי 10,000 מייל ואיבדתי ארבעה חברים'
איתמר לוין
תוהים מהיכן סמכות בג"ץ לפסול חוקי יסוד, וגם אם יש סמכות - האם זהו המקרה הקיצוני המצדיק שימוש בה    שטיין: אם חוזרים לעילה המצומצמת - זה לא ממוטט את אמות הסיפים    בא-כוח מיארה בביקורת חריפה על עמדת הממשלה והכנסת
איתמר לוין
בומבך בשם הממשלה: הכנסת רשאית לחוקק כל דבר בחוק יסוד ורק הציבור יגיב בבחירות    פוגלמן: הם לא רוצים שתהיה ביקורת    עמית: דמוקרטיה לא מתה בכמה מכות חזקות אלא בשורה של צעדים קטנים    חיות: החוק חוסם מתן סעד באלפי מקרים    גרוסקופף: מדובר בפגיעה באכיפת החוק על השרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il