X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מדוע דווקא בעת הזו? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
אל תגידו בגת
לצערי, נראה כי רשות מקרקעי ישראל ממשיכה לשרוף תקציבי ענק על חשבון הציבור לטובת פרסומים ממומנים, כפי שעשתה לאחרונה גם בחוף נתניה ומן הסתם תעשה זאת גם במקומות נוספים

לאחר תבוסת שאול המלך ובנו יהונתן מול פלישתים, נשא המל לעתיד דוד את מה שמכונה "קינת דוד": אל תגידו בגת, אל תבשרו בחוצות אשקלון, פן תשמחנה בנות פלישתים, פן תעלוצנה בנות הערלים".
נזכרתי בפסוק מיתולוגי זה מן המקרא (שמושאל ב', פרק א, פסוק 20) כששמתי על גלי האתר את הפרסום הממומן של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) למה שמכונה "כרמי גת", מתחם ענק בן עשרת אלפים יחידות דיור, מתוכן כמחצית לציבור החרדי.
לצערי, נראה כי רשות מקרקעי ישראל ממשיכה לשרוף תקציבי ענק על חשבון הציבור לטובת פרסומים ממומנים, כפי שעשתה לאחרונה גם בחוף נתניה ומן הסתם תעשה זאת גם במקומות נוספים.
על כן נשאלת השאלה מדוע דווקא בעת הזאת, כשעם ישראל נאנק תחת כובד יוקר המחיה וההתייקרות הבלתי נסבלת של המשכנתאות, והמימון של היזמים והקבלנים מזנק לשמיים, מדוע דווקא בעת הזאת מוצאת רמ"י את הצורך לפרסם את המכרזים שלה בבת רבים?
יתרה מכך: הלא מדובר, לכאורה, במיקום מבוקש ביותר, קריית גת, עיר צומחת הממוקמת על התפר שבין השפלה לבין הנגב הצפוני, מקושרת לתל אביב ברכבת מהירה המגיעה אל העיר העברית הראשונה תוך 28 דקות בלבד, זאת בנוסף לכביש "חוצה ישראל" וכביש 40, ויש בתחומה אזור תעסוקה מתפתח הכולל בתוכו את אינטל וחברות עתירות טכנולוגיה נוספות.
ובכן, הבעיה שידועה היטב לרמ"י ולקובעי המדיניות במשרד השיכון ויתר משרדי הממשלה הרלוונטיים, הינו החשש (המוצדק מאוד!) שגם מכרז ענק זה עלול מאוד להיכשל כפי שנכשלו מכרזים קודמים שאליהם לא ניגשו כלל הקבלנים.
כללות הכול, הבעיה הבסיסית של ריבית מרקיעה שחקים המייקרת מאוד את המימון, מרתיעה, ותמשיך מן הסתם להרתיע את הקבלנים, גם אם מדובר בהיקף קרקע מרשים במיוחד ובמיקום שהינו לכל הדעות בעל פוטנציאל לא רע ככלל ועיקר.
ובעיה נוספת, שהינה נגזרת של הבעיה העיקרית, הינה תעסוקה הולמת לרבבות ישראלים שאמורים להתגורר ב"כרמי גת" מחציתם חרדים שמורגלים ברובם הגדול להתגורר במרכז הארץ, בני ברק, אלעד, מודיעין עילית, ירושלים, אשדוד, שספק רב אם ימצאו עבודה מתאימה באזור.
קיים עיוות בשיטת מכרזי רמ"י המתדלק את מחירי הקרקע ובכך גם את מחירי הדיור, שנמשך ולא מטופל כלל. לתחושתי, ברמ"י הולכים אל ה"מצוי" ולא על ה"רצוי", כלומר משווקים קרקע זמינה בכמות נכבדה היכן שאפשר, זאת ללא תכנון מוקדם של אפשרויות התעסוקה, זאת במקום ללכת על ה"רצוי", כלומר לנסות וללכת על מתחמים הממוקמים בממשק סביר לתעסוקה וליתר הצרכים של לקוחות הקצה הפוטנציאליים.
לסיכום, כמי שממתגת ערים ברחבי ישראל אני סבורה כי שיווק קרקע, לפרוטוקול, אינו בבחינת "פאסט פוד" בשיטת "אכול כפי יכולתך". מדובר במשנה סדורה המחייבת את כל מקבלי ההחלטות לחשב מסלול מחדש ולערוך טיפול שורש מעמיק על-מנת לייצר אותה ויפה שעה אחת קודם!

הכותבת היא עורכת דין, ממתגת ערים ונדל"ן.
תאריך:  13/09/2023   |   עודכן:  13/09/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
היה איש תרבות צרפת ובוגר הפקולטה למדעי המדינה בפאריס    בין השאר סיקר ככתב מעריב בצרפת ב-1969 את פרשת מילוט ספינות שרבורג מצרפת לישראל, ואת ניסיון ההתנקשות בחייו של איש המוסד צדיק אופיר בבית קפה בבריסל ב-1972
יאיר נבות
הבחירה של פוטין לקבל את ג׳ונג און דווקא בקוסמודורום, לסייר שם עמו ולהראות לו את המקום איננה מקרית. ע"פ דיווחים צפ"ק מעוניינת לקבל ממוסקבה סיוע טכנולוגי בכל הקשור לשיגור לווינים צבאיים לחלל, בין השאר, בתמורה לנשק שתעביר לרוסיה.
יוסף קנדלקר
מקווה שהאוכל יספיק לכולם, שכולם יהיו שמחים ולא יתחילו להתווכח בשולחן, לא על פוליטיקה, ולא על מה קרה לפני שנים
הרצל חקק
שפרה חרלף נשאה בחייה את סיפור התקומה    בציוריה ביטאה את הסיפור שלה, ומי שנכבש בקסם הציורים הבין, זה הסיפור של כולנו
יוני בן-מנחם
הדרג המדיני אישר הכנסת ציוד צבאי ונשק אמריקני ואמצעים ללוחמת סייבר מירדן לתחומי הרש"פ לצורך "מלחמה בטרור". ישראל חוזרת על הטעויות שעשתה בעבר, יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מתחמק מהמלחמה בטרור והנשק הזה עלול לשמש בעתיד את הרש"פ במאבקה נגד ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il