X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: AP]
על הקשר בין "הימים הנוראים" לעבודת עורך הדין
כיום, עולם המשפט מכיר יותר ויותר בגישור. מי שלא מבין חושב כי גישור הוא ויתור הדדי. גישור הוא לא רק פתרון של בעיות. יש בו דגש על מערכות יחסים והעדפת קשרים על פני יתרונות כלכליים. בגישור, נשים לב גם על "התהליך" ולא רק על "התוצאה". כשאנו נגשים לעבודת "התשובה" בתקופת "הימים הנוראים" אנו "הופכים אותם" מימים נוראים "לחודש הרחמים והסליחות"

איך קשורים "הימים הנוראים" לעבודת עורך הדין ומלאכת השפיטה? ובכן, לא יאומן, אבל חודש אלול חלף, איתו שני ימי הדין של ראש השנה, היום אנו כבר בצום גדליה, ולפני שנעשה אפצ'י נהיה "אחרי החגים".
חגים ומועדים זה היינו הך למרות שאפשר וניתן לחוג במעגל מבלי למעוד. דברו וידברו על חשבון הנפש, על התשובה, הוידוי, החרטה, הקבלה לעתיד. אני רוצה ברשותכם להתמקד בנקודה אחת שלדעתי היא יכולה לרפא כמעט כל שבר.
שמתם לב כיצד נשרא שמו של ה' בימים אלה? לצד הרחום והחנון, המוחל והסולח, נושא העוון, מעביר על פשע, האל נקרא "שומע תפילה". הוא פשוט מאזין. מקשיב לנו ושומע את קולינו. גם בימות השנה, טוב בתפילת "שמע קולנו" לדבר עם ה' בשפה של כל אחד ואחת מאתנו, הוא אל שומע תפילה.
ומה זה בא ללמד אותנו? פשוט להקשיב. דורנו, המאופיין כל כך בהכרה של "הפרעת קשב וריכוז"... דור של "כאן ועכשיו"... אין בו סבלנות, בוודאי לא סובלנות, אין דחיית סיפוקים, הכל חייב להתבצע מיידית. בכובעי כראש התנועה להגינות משפטית, אני יושב מדי יום עם עורכי דין ולקוחות. שמתי לב, כי לא אחת עורכי דין טועים בדברים מהותיים בכתבי טענותיהם.
יודעים למה? כי הם לא ישבו בסבלנות והקשיבו ללקוח. "טוב טוב אני הבנתי אותך, אין צורך לחזור על זה כל פעם מחדש".. כל מי שהיה אצל עורך דין מכיר את המשפט הזה. אינני מדבר על אי-זמינות בטלפון, או על "פגישה טלפונית" עם עורך הדין, הרוצה לצאת ידי חובה בהקשבה מינימלית. כיום, עולם המשפט מכיר יותר ויותר בגישור. מי שלא מבין חושב כי גישור הוא ויתור הדדי.
כיום לרשותינו מודלים של גישור: גישור פרגמטי, או טרנספורמטיבי או נרטיבי ואף גישור סמכותי. בין השנים 1982 - 1990 הופיעה "תקופת הספקות" והייתה התנגדות להליך ה-ADR. גישור הוא לא רק פתרון של בעיות. יש בו דגש על מערכות יחסים והעדפת קשרים על פני יתרונות כלכליים. בגישור, נשים לב גם על "התהליך" ולא רק על "התוצאה". בעצם, כאשר אנו נגשים לעבודת "התשובה" בתקופת "הימים הנוראים" אנו "הופכים אותם" מימים נוראים "לחודש הרחמים והסליחות".
ידועים דברי רבותינו כי השב מאהבת ה' הרי "שזדונותיו הופכים לזכויות". הכיצד? זו תובנה שגם ניתן לקחת מעולם הגישור, בו קונפליקט, הוא הזדמנות לצמיחה, משכך, תפיסת הקונפליקט כמושג חיובי, מופיעה גם בעולמה של תשובה ובעולמו של מגשר טוב.
אני שב ורואה, כי דבריו של בן בג בג במסכת אבות, אמיתיים, נכונים ורלוונטיים עד ימינו אנו ואולי ביתר שאת. שימו לב: "הפוך בה והפוך בה (בתורה) דכולא בה (שהכל בה). אנו בימים של טרנספורמציה, חיזוק האני, העצמה בונה, רוגע, בהירות, ביטחון, ארגון מחדש של הראש, והחלטיות לקבלה לעתיד.
אלו ימי הכרה, פתיוחת, קשב, ואהדה לצד השני. הן במצוות שבין אדם למקום והן במצוות שבין אדם לחבירו. אני מזמין אתכם לעקוב מקרוב על ההתנהגות הבאה. כיצד אנו קוראים טקסט במחשב? ברפרוף, במרוצה על האותיות.. "אההההה, אהההה, אההה".
איך לומדים גמרא? בעיון. בניחותא. בהקשבה לשני. הרבה הקשבה. "דיבוק חברים". כך נקרא אחד מקנייני התורה. כי טיבה של הקשבה לחבר בין הלבבות. דעו לכם: "יש עובדות ברגשות"!. אל תשכחו: לשיחה על העבר יש ערך בהווה. זכרו: הישגים קטנים הם בעלי ערך רב.

משפטן (LLB ,LLM), ראש התנועה להגינות משפטית.
תאריך:  19/09/2023   |   עודכן:  20/09/2023
+מדריך מד"א לצום יום הכיפורים
14:24 19/09/23  |  זכי הלר   |   לרשימה המלאה

כיצד תתמודדו עם התייבשות? מה צריך לעשות כדי לוודא את שלומם של אדם קשיש? מה עושה אישה העוברת טיפולי פוריות? ומה נכון לאכול לקראת הצום ובסופו?  ▪  במד"א עומדים בהיערכות גבוהה לקראת יום הכיפורים ומגישים לציבור את המדריך המלא לצום בטוח

קשישים נמצאים בסיכון [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+כוננות גבוהה במגן דוד אדום לקראת יום כיפור
11:41 19/09/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

במד"א פונים לגבאי בתי הכנסת להכין מראש מכשיר טלפון סלולרי חכם לחירום שימצא בבית הכנסת  ▪  הציבור מתבקש לפנות את הדרך ולאפשר לאמבולנסים תנועה חופשית

יום כיפור. להקפיד על הנחיות הבטיחות [צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90]
+ל-72 שעות: 20% הנחה ל-212 מלונות לכל מועד בשנה הקרובה
10:53 19/09/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

התאחדות המלונות בישראל החליטו על מבצע מיוחד במסגרתו תינתן הנחה על הזמנות נופש ביותר מ-200 מלונות בארץ

[צילום: יח"צ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על הקשר בין "הימים הנוראים" לעבודת עורך הדין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
דרור אידר
ראש השנה דוחף אותנו להתייחס לסוגיית הזמן    מה המשמעות העמוקה של העמידה מולו ושל היכולת לקבוע לו גבולות של קודש וחול    ועוד: בריאת העולם או בריאת האדם?
עידן יוסף
הודיעה כי לא תאפשר ל"ראש יהודי" הפרדה מגדרית באמצעים פיזיים בתפילות יום הכיפורים בכיכר כי תפילה במרחב ציבורי לא חייבת להיות מופרדת מגדרית    אומרת כי המבקשים לקיים תפילה מופרדת יוכלו לעשות זאת בבית כנסת
עידן יוסף
במשטרה נערכים לעומסי תנועה כבדים בצירים מרכזיים לקראת ערב ראש השנה וסוכות ומפרסמים היכן צפוי גודש תנועה
איתמר לוין
לקט מעובד מתוך "סיפורי חסידים" שכתב הרב שלמה יוסף זווין, מגדולי-הגדולים בארץ בדור הקמת המדינה ועורך "האנציקלופדיה התלמודית"    כתיבה וחתימה טובה
אורנה מרקוס בן-צבי
שנקום כל בוקר ונרגיש שאנחנו תורמים לעצמנו ולאחרים. נוקיר את העושר התרבותי, האנושי שיש בחיינו, נודה כל יום על הכישרונות שבורכנו בהם ועל החרות שלנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il