בתדירות של פעמיים בשנה מתעורר הליברל התורן משנת היופי שלו, לוחם צדק ושיווין העשוי ללא חת היוצא להיאבק על חרות האדם החופשי ורומח בידו. האביר בעל דמות היגון, המיוסר הקדוש, הצודק תמיד, יוצא למלחמת דת בפונדמנטליסטים הקנאים המבקשים לחלל את המרחב הציבורי ולהמיט אסון על הפרהסיה המשוחררת.
בשנת בחירות בלוטות הצדק מתגברות, עטיני השוויון עולים על גדותיהם, ורידי המוסר מתנפחים, נחירי הבוז לאמונות של שוכני המערות נשמעים למרחוק, אבירי החרות והצדק יוצאים לציד עונתי, הכה באמונות ובערכים היהודים ותגביר את סיכוייך.
כך התוודענו לשונאי יהדות ולמחללי הקודש השונים והמשונים, כך נמנע מזמרות ויוצרות דתיות להופיע על-פי אמונתן בהפרדה, כך נאבקו גיבורי הליברליות בהרחבת ישיבה שכולה אור.
הפונדמנטליסטים, הקנאים, נושאי לפיד הקדמה והפלורליזם, יצאו למלחמה נוספת כנגד יהודי העיר העברית הראשונה בסרבם לאפשר ליהודים להתפלל ברחובה של עיר בימי חגי תשרי עם מחיצה המפרידה בין המינים. לאותם נאורים, שוחרי הקדמה והשוויון לא הפריע לאפשר מתוך כבוד לדתם ולאמונתם לאפשר לציבור מאמינים מוסלמים לקיים תפילה בהפרדה מוחלטת ברחובות תל אביב, כן אותה תל אביב, העיר העברית הראשונה.
מגיני הדמוקרטיה לא עתרו, מגיני המבצר לא הזדעזעו, לובשי הגלימות לא נחרדו, עובדי ההייטק לא התפלצו, האחים ל"אין לי חשק" לא צעדו, השפחות לא עטו את גלימתן, מיצגים לא הוצגו, רחובות לא נחסמו, דרכים ראשיות לא בערו.
נשיא המדינה לא הוציא הודעה מיוחדת נגד התופעה האוטו אנטישמית המתפשטת, טייסים לא איימו בסרבנות, עיתונאים לא הגיעו לדווח מהשטח, מגישות בטלוויזיה לא הרימו גבות והפליטו אנחה מיוסרת, פרשנים בפאנלים מיוחדים לא הצביעו על המחלה היהודית חשוכת המרפא של אלה עליהם אמר יעקב חזן מנהיג השמאל החילוני: "רצינו לגדל דור של אפיקורסים וגידלנו דור של ועמי ארצות".
עולם כמנהגו נהג, כבוד יקר והערכה לנוצרים עובדי האלילים, למוסלמים, לבודהיסטים, כן, ליהודים? בשום פנים ואופן, כאלה אנחנו, או כמו שהיטיב לתאר זאת מנהיג נוסף, ברל כצנלסון: "היש בעמים אשר מבניו הגעו לידי סילוף כזה, שכלי ונפשי שכל מה שעושה עמם כל יצירתו וכל ייסוריו הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אויב עמם כל שוד, כל רצח, כל אונס, ממלא את ליבם רגש הערצה והתמכרות".
האם לא הגיעה שיקומו ישראלים חילוניים אשר טרם נדבקו במחלה חשוכת המרפא של שנאה עצמית ויעמדו חוצץ מול רדיפת היהדות במדינת ישראל בעיר העברית הראשונה?
האם טרם נמצאו מי שייצאו חוצץ, בכל הכלים החוקיים העומדים לרשותם, כנגד האפליה המקוממת, כנגד הדיכוי? האם לא הגיעה העת לעצור את האוטו אנטישמיים הנלחמים ביהדות, נגד התפילין, נגד הטלית, נגד "שמע ישראל", נגד כיפה, נגד שבת, נגד ארבעת המינים, נגד סוכה, נגד, נגד, נגד? העיר העברית הראשונה, עיר ואם במדינת ישראל ראויה להישאר עיר בעלת צביון יהודי, צביונה של מדינת היהודים הדמוקרטית.