X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הפגזה בסטפנקרט בנגורנו קרבאך [צילום: סירנוש סרגסיאן/AP]
הפסקת אש בנגורנו-קרבאך
משרד ההגנה האזרי הודיע כי הוא מאשר את הסכם הפסקת האש בחבל - ע"פ ההודעה "הצעדים נגד הטרור יושעו החל מהשעה 13:00 ב-20 בספטמבר"

הפסקת אש בנגורנו קרבאך וכניעה של רשויות החבל לאולטימטום האזרי: משרד ההגנה האזרי הודיע (יום ד', 20.9.23) כי הוא מאשר את הסכם הפסקת האש בחבל - ע"פ ההודעה "הצעדים נגד הטרור יושעו החל מהשעה 13:00 ב 20 בספטמבר". דהיינו בשעון מקומי הפסקת האש בתוקף כבר כ 40 דקות.
בנוסף, ע"פ תנאי ההסכם, שהוא דה פקטו כניעה של רשויות החבל הארמניות, אזרבייג'ן תצטרך לספק מסדרון לפינוי תושבים. בסרטון שצירפתי רואים כבר תושבים ארמנים שהחליטו להימלט מהחבל. ע"פ ההסכם, מחר צפוייה להתקיים פגישה של נציגי אזרבייג'ן עם נציגי האוכלוסייה הארמנית של קרבאך כדי לדון ב"שילובם מחדש", וכך גם ציין משרדו של הנשיא האזרי אלאייב. מדובר באוכלוסייה ארמנית בת 120 אלף בני אדם. יום הקרב אמש גרם, ע"פ הרשויות של רפובליקת ארצאך, ל 27 הרוגים בהם שני אזרחים ול 200 פצועים. הכוחות הפרו ארמנים של החבל לא מסוגלים להוות יריב צבאי ראוי לצבא האזרי המאומן והמצוייד בין השאר גם במערכות ישראליות, ולכן נראה שהוא העדיף להיכנע.
יש לא מעט שאלות לגבי משמעותו המעכשית של הסכם הפסקת האש הזה - כיצד הוא ימומש בשטח? אוכלוסיית המיעוט הארמני שחבל מונה 120 אלף בני אדם - איך יינהגו? האם יימלטו לארמניה עצמה משום שלא ירצו לחיות תחת שלטון אזרי? האם יישארו ויינסו להשתלב תחת השלטון האזרי? מה יהיה מעמדם? האם יהיו אזרחים שווי זכויות? שאלה חשובה היא האם אנו צפויים לראות משבר הומניטרי מחריף, או שמא הממשלה המרכזית בבאקו אכן תדאג לחידוש האספקה לתושבים הארמנים, או שמא תדחף אותם מהאזור בסוג של טיהור אתני? ועוד שאלה חשובה - מה משמעות ההסכם והשלכותיו, אם אכן יחזיק מעמד, על מעמדה של הממשלה הארמנית ורה"מ ניקול פשיניאן? על פניו מדובר בתבוסה מהדהדת לשלטון המרכזי בירבאן, ובכניעה מוחלטת שתאפשר לאזרים שליטה מוחלטת בנגורנו קרבאך.
מצד שני, רה"מ פשיניאן נאלץ לקבל החלטה קשה שלא להתערב צבאית לטובת רפובליקת ארצאך, אולי מתוך הבנה שהתערבות כזו עלולה לקרב גם את קיצו הפוליטי שלו, ועליו להתמקד בנעשה בארמניה עצמה. בכל מקרה כדאי עדיין להמתין ולראות אם הפסקת האש תחזיק מעמד, ויש להמשיך ולעקוב אחרי מצבה של האוכלוסייה הארמנית בחבל.

תאריך:  20/09/2023   |   עודכן:  20/09/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
בית המלוכה ההאשמי עוקב בדאגה רבה אחרי המגעים להשגת הסכם נורמליזציה בין סעודיה לישראל. ירדן חוששת שהסכם כזה יפגע קשות באינטרסים החיוניים שלה ויביא להחייאת הרעיון כי "ירדן היא פלשתין"
דן מרגלית
הגיח בחנויות ספרו של ג׳קי חוגי "שני יומנים, 1973"    אי-אפשר להניחו מן היד אף שבמרוצת השנים התפרסמו מאמרים על היומן המצרי המוחזק בידי ישראלי
איתן קלינסקי
פרשת "בראשית" מבליטה, שהבריאה עדויה בכל המשמעויות ובכל הערכים היפים, החבוקים במילה היפה "טוֹב"    אי-מימוש הטוב, המודגש בפרשת השבוע ובהפטרה הצמודה לה, פוגע בתכלית למענה נברא עולמנו
אסף הרדוף
הפעם ההצעה התאפיינה בבהילות, כמעט כמצב חירום, מדוע? הרי הביקורת על מערכת המשפט היא בת שנים רבות, ואיש לא טען שהכל בה היה נפלא לפני שנתיים, ואילו כעת הכל נורא
יאיר נבות
זהו כמובן ניסיון אזרי להמשיך את ההצלחה וההישגים מהמלחמה שהתרחשה בין הצדדים בשנת בשנת 2020, ולהחיל את הריבונות האזרחית על כל השטחים של חבל נגורנו קרבאך. האזרים גם טוענים כי כוחות ארמנים מפגיזים את הצבא האסרי מכיוון העיר אגדאם, צפונית מזרחית לסטפנקרט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il