X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פיצו ואורבן [צילום: אליק קפליץ'/AP]
סלובקיה: חשש שפיצו הולך בנתיב של אורבן
בסלובקיה ובמקומות אחרים ביבשת, עולה דאגה וחשש שפיצו יוביל את סלובקיה בנתיב דומה לזה של ויקטור אורבן בהונגריה, מה גם שהשניים בקשרים קרובים. אלה ממש לא חדשות טובות לאיחוד האירופי, בריסל וקייב, וחדשות מצויינות למוסקבה ובודפשט.

אמור לי מי חבריך, ואומר לך מי אתה. ר"מ הונגריה ויקטור אורבן צייץ ברכות חמות לרוברט פיצו ומפלגתו על נצחונם בבחירות הפרלמנטריות שלשום. אורבן צייץ: "נחשו מי חזר! ברכות לרוברט פיצו על נצחונו הבלתי מעורער בבחירות הפרלמנטריות בסלובקיה. תמיד טוב לעבוד ביחד עם פטריוט. אני מצפה לכך!".
התוצאות הסופיות אכן מלמדות על נצחונה של מפלגתו של פיצו, מפלגת "כיוון", שזכתה ב 42 מושבים מתוך 150 מושבי "המועצה הלאומית" בברטיסלאבה. במקום השני עם 32 מושבים זכתה מפלגת "סלובקיה הפרוגרסיבית" (PS) בהנהגת מיכל שימצ'קה, שקיוותה לנצח, ולמקום השלישי עם 27 מושבים מפלגת "קול" הסוציאל דמוקרטית בהנהגת פטר פלגריני, אחד מכמה נוטשים של מפלגת "סמר" של פיצו. בגלל שמפלגתו של פיצו לא זכתה ברוב מוחלט, הוא צריך כמובן להקים קואליציה, והרבה תלוי באופן שבו המו"מ הזה יתקדם ואילו בריתות יווצרו. פיצו עצמו הבהיר שהוא מוכן לפתוח בשיחות עם מפלגות אחרות על הקמת ממשלת קואליציה.
הוא אמר בין השאר: "אנחנו כאן, אנחנו מוכנים, למדנו משהו, אנחנו יותר מנוסים. יש לנו רעיונות ברורים; יש לנו תוכניות ברורות". פיצו הבהיר שעמדתו בסוגיית אוקראינה לא השתנתה: "אנחנו מוכנים לעזור לאוקראינה בדרך הומניטרית. אנחנו מוכנים לעזור בשיקום המדינה. אבל אתם יודעים מה דעתנו על חימושה של אוקראינה". מיכל שימצ׳קה, מנהיג "סלובקיה הפרוגרסיבית", הגיב לתוצאות ואמר: "אנו מאמינים שאלו חדשות רעות מאוד עבור סלובקיה, ויהיו חדשות גרועות עוד יותר אם רוברט פיצו יצליח להרכיב ממשלה". מכיוון שברור שמפלגתו שלו לא תצטרף לקואליציה עם פיצו, חשוב להבין מה התרחיש הסביר ביותר לקואליציה כזו.
בהקשר הזה צריך להבהיר את דברי מנהיג מפלגת "קול" פלגריני, שבשבועות האחרונים הביע תמיכה בחבירה לפיצו והקמת קואלציה. אתמול הוא אמר: "העדיפות במשא-ומתן תהיה קואליציה יציבה ואג'נדת חקיקה. השיחות יכולות להימשך ימים או שבועות". אבל גם יחדיו אין לשתי המפלגות הללו את הרוב הנדרש, ונדרשת שותפה נוספת - זו ככל הנראה צפויה להיות "המפלגה הלאומית הסלובקית" (SNS), מפלגה ימנית, אירו סקפטית, שזכתה בעשרה מושבים, ומגדירה עצמה כמבוססת על "מערכת הערכים הנוצרית-אירופית". אם אכן כך יהיה, זה יחזק בהכרח את הכוחות התומכים בהתבדלות מהאיחוד האירופי.
בהקשר הזה עולה בסלובקיה, ובמקומות אחרים ביבשת, דאגה וחשש שפיצו יוביל את סלובקיה בנתיב דומה לזה של ויקטור אורבן בהונגריה, מה גם שהשניים בקשרים קרובים. אלה ממש לא חדשות טובות לאיחוד האירופי, בריסל וקייב, וחדשות מצויינות למוסקבה ובודפשט. אחוז ההצבעה בבחירות בסלובקיה עמד על 68.5%, הגבוה ביותר מאז בחירות 2002, אז הוא עמד על 70%.

תאריך:  02/10/2023   |   עודכן:  02/10/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סלובקיה: חשש שפיצו הולך בנתיב של אורבן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
לוין מינה את משה דרורי - בחירה בעלת גוון של "משחק מכור מראש" - לעמוד בראש הוועדה אשר תבדוק את השימוש באמצעי חקירה שנויים במחלוקת
אלון קוחלני
רגולציה חדשה של האיחוד האירופי, המסדירה את המסחר בקריפטו, עתידה להרחיב את תחום אחריותם של קציני ציות
עמנואל בן-סבו
מאז האסון הלאומי הנורא שניחת על ראשנו, על ראשה של האומה היהודית-ישראלית, התברר כי הנרטיב השולט בכיפה הוא שלא רק יגאל עמיר רצח את ראש הממשלה, אלא חצי מהעם
יאיר נבות
מפלגת האופוזציה הראשית, "הקואליציה האזרחית", ערכה מצעד ענק בשם "מצעד מיליון הלבבות", כדי למחות נגד ממשלת הימין שבשלטון, ולקרוא לשינוי במדינה הנשלטת בידי מפלגת השלטון מאז 2015
איתן קלינסקי
במדרש תסשא פרק כ"א מובא כי "עשרים ושלוש נשים ישרות, גדולות בצדקת ישראל"    אני מבקש לומר תודה לתנאי המשנה, על מה שמצאו לנכון לכתוב על האושפיזות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il