X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מודי עם טרודו. הודו לא הודתה במעורבות ברצח [צילום: אוון ווצ'י/AP]
המשבר בין קנדה להודו ממשיך להסלים
ע"פ דיווח ב"פיננשל טיימס", ניו דלהי הורתה לקנדים לפנות כ-40 דיפלומטים שלהם מהודו עד העשרה באוקטובר גורמים מעורים בעניין ציינו שההודים איימו לבטל את חסינותם הדיפלומטית של מי מהדיפלומטים הללו שלא יעזבו את הודו עד התאריך הנקוב

המשבר החריף בין קנדה להודו ממשיך להסלים - ע"פ דיווח ב"פיננשל טיימס", ניו דלהי הורתה לקנדים לפנות כ-40 דיפלומטים שלהם מהודו עד העשרה באוקטובר, ע"פ גורמים המעורים בעניין ששוחחו עם העיתון. אותם גורמים ציינו שההודים איימו לבטל את חסינותם הדיפלומטית של מי מהדיפלומטים הללו שלא יעזבו את הודו עד התאריך הנקוב. המהלך ההודי הזה הוא ללא ספק סוג של תגובה/נקמה על ההאשמות של רה"מ הקנדי טרודו שבהן האשים את ממשלת הודו באחריות לרציחתו בחודש יוני של האזרח הקנדי הארדיפ סינג ניג'אר, מנהיג חשוב בקהילה הסיקית בקולומביה הבריטית במערב קנדה.
ההודים ככל הנראה החליטו לנצל את העובדה שלקנדה יש בהודו מספר דיפלומטים גבוה משמעותית מזה שיש להודים בקנדה, פער הנובע מהעובדה שהמחלקה הקונסולארית הקנדית בהודו גדולה מאוד, בשל הצורך לטפל בפניות של קרוביהם 1.3 מיליוני קנדים הטוענים למורשת הודית. ע"פ גורם ששוחח עם העיתון, לקנדה יש 62 דיפלומטים בהודו, וכעת דורשת ניו דלהי להם להפחית את מספרם ב-41. כזכור, בחודש שעבר כבר הודיעה הודו על הקפאת הליכי הענקת וויזות לאזרחים קנדים בעקבות ההאשמות החריפות הפומביות של ר"מ קנדה טרודו כלפי ניו דלהי.
המשבר הזה מהווה אתגר גדול עבור ר"מ קנדה טרודו, שמצד אחד זועם על ניו דלהי והעובדה שזו לדבריו אחראית לרצח אזרח קנדי על אדמת קנדה, אך במקביל מתקשה לגייס את תמיכתן הפומבית של ידידותיה הקרובות של קנדה כגון ארה"ב ובריטניה, שיחסיהן שלהן עם הודו מורכבים מאוד, והן זקוקות לה גם בהתמודדות מול האיום הסיני באסיה. במקביל יש תסכול באוטווה בשל העובדה שגם מגעים חשאיים מול הודו במטרה להבהיר את סוגיית התקרית לא הצליחו לקדם חקירה משטרתית הודית ראויה לגבי התקרית. עוד לפני כינוס ה-G20 בהודו בתחילת ספטמבר התרחשו שתי נסיעות של היועץ לביטחון לאומי הקנדי ג'ודי תומס להודו, במטרה לדון בנושא לקראת הכינוס. הודו מצידה לא הודתה במעורבות ברצח, אך גם לא הכחישה את הטענה, ע"פ אנשים שמכירים את הפגישות.
ממשלת הודו אמרה כי היא דחתה את הטענות הקנדיות. לאחר מכן נועדו במסגרת כינוס ה-G20 ראשי הממשלה מודי וטרודו, ושוב הודו סירבה בתוקף לבקשת טרודו לשתף פעולה. לא ברור האם בפגישה הוצגו לצד ההודי החומרים המודיעיניים המפלילים שקנדה טוענת שיש בידיה. סביר להניח שלא, בין השאר כדי לא לחשוף מקורות או שיטות פעולה. במצב הזה החליט כנראה טרודו, לאור הסירוב ההודי העקשני, שאין לו ברירה אלא לצאת באופן פומבי עם ההאשמות נגד הודו. בתקשורת הקנדית דיווחו שבידי הקנדים יש יירוטים של שיחות עם דיפלומטים הודים המצביעים על מעורבות רשמית בירי של ניג'אר ביוני האחרון. הודו מצידה הכחישה שראתה ראיות כאלה - מה שנכון עקרונית, משום שהקנדים תיארו לה את הראיות בעל פה אך לא הציגו אותן כאמור, מחשש לחשיפת מקורות ושיטות פעולה. בינתיים נראה שהודו, שמעשה הגדירה את ניג׳אר טרוריסט סיקי, לא מתכוונת לשתף פעולה.

תאריך:  03/10/2023   |   עודכן:  03/10/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשבר בין קנדה להודו ממשיך להסלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
הנשק הגרעיני המיוחס לישראל לא בא לכלל שימוש אפילו במצוקת מלחמת יום הכיפורים, כאשר הייתה פי שלושה קטנה ופי חמישה חלשה בהשוואה למצבה הנוכחי, ובתנאי פתיחה גרועים ביותר. הסכנה האירנית לישראל ולאזור אינה נובעת מהנשק האירני אלא מאופי המשטר. ישראל צריכה לחפש בשילוב שבינה לבין בעלי הברית האזורית הפוטנציאלית לרבות ארה"ב, מהלך גיאו-אסטרטגי שתכליתו החלפת המשטר האירני. זהו איום קיומי למשטר ובסיוע כלל השותפים וגיוס העם האירני - ראלי
דוד ארגז
"מה זה הריח הנורא הזה" שאלה עליזה? "זה הדג", לחש באוזנה השפן    "הוא מסריח מהראש ולא יודע את זה"
דן מרגלית
הזו אניטה שהנציחה את דוד בן-גוריון וברל כצנלסון ויגאל אלון ותולדות האומה בעת החדשה? הזו אניטה נסיכת הציונות ההומאנית שפרסמה לא מכבר את האוטוביוגרפיה הנפלאה שלה?
יוני בן-מנחם
סעודיה מעריכה כי הסכם הנורמליזציה הצפוי עם ישראל לא יביא בקרוב להקמת מדינה פלשתינית עצמאית אך עשוי לסלול את הדרך לכך. נראה שסעודיה תציב בפני ישראל תנאים שלהערכתה ממשלת ישראל יכולה לעמוד בהם כדי לקדם את הנורמליזציה בין שתי המדינות
עדנה ויג
הסימן שעל המצח יזכיר למשורר הרצל חקק, לאחִיו ולכל הקוראים להיכן הם שייכים באמת, מאין הם באו ולאן הם הולכים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il