X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: יניב נדב/פלאש 90]
חרבות ברזל 2023: וכפר אדמתו עמו
המציאות הוכיחה שאובדן חיי אדם ונכסים, אינו משפיע על ממלכת הרשע העזתית, ושהתגובה הראויה לפשעים שכמותם לא ברא השטן, היא טיהור מוחלט של הרצועה מנוכחות כלשהי והפיכתה לשממת עולם, למזכרת עוון לטבח הנפשע בשבת השחורה

במשך שלושה ימים ולילות, מה-13 עד ה-15 בפברואר 1945, הטילו 1,300 מפציצים כבדים של חילות האוויר של בריטניה וארה"ב, 3,900 טונות של פצצות נפץ ופצצות תבערה על העיר הגרמנית דרזדן. רבע מיליון מתושבי דרזדן ניספו בהפצצות הללו. כ-85% מן המבנים בעיר, על פני 34 קמ"ר במרכז העיר, הוחרבו כליל. הפצצת השטיח ההיא נכנסה להיסטוריה כמהלך של נקמה כנגד פשעים נגד האנושות שביצעו הגרמנים לכל אורך המלחמה; לצד מאמץ הרתעתי של בנות הברית, יחד עם הרצון לעודד את התנערות האוכלוסייה מן השלטון הנאצי המפלצתי, שהובילם אל האסון הזה.
דרזדן לא הייתה עיר מרכזית בתעשיית המלחמה הנאצית, וייתכן שלא הייתה מעורבת כלל בפשעי הנאצים, בוודאי לא יחסית לערים מרכזיות אחרות. אבל ראש ממשלת בריטניה דאז וינסטון צ'רצ'יל התמקד במחיקתה באמצעות הפצצות שטיח, שנועדו להזכיר לדורות הבאים של גרמניה את המחיר לעוולות הנאציזם המתועב.
האגדה מספרת, שלאחר ההפצצות שחיסלו בני אדם ורכוש, נשאל צ'רצ'יל איך הוא מתמודד עם הטענה שבין רבע מיליון ההרוגים בדרזן, היו מן הסתם גם אנשים חפים מפשע, שידם לא הייתה במעלה. צ'רצ'יל, שהיה ידוע בשנינות לשונו, השיב מיד: "אין גרמנים חפים מפשע". על משקל אמירה זו, אם אכן נאמרה, ניתן לומר בביטחה וללא שום היסוס: אין עזתים חפים מפשע. ההורים כולם שם מחנכים את ילדיהם מגיל 0 לרצח יהודים רבים ככל האפשר. בתי הספר והקייטנות מחדירים בתלמידים תמהיל מטורף של אכזריות שטנית, גזענות נאצית וקניבליות עמלקית. אין בעזה חפים מפשע.
מול הרשע העזתי חייבים לדבר בשפה אחרת, היחידה המובנת להם - עזתית. את הרוע העזתי אי-אפשר לעצור בפרחים ובחיוכים נוסח המערב הנוצרי השוקע. התנהלותן הרכרוכית, ההומניסטית לכאורה, של ממשלות ישראל כלפי הרוע החמאסי, על בסיס חשיבה רציונלית, הגורסת שהאור מעצם טבעו מביס את החושך, הוכחה כשגויה בעליל, שלא לומר טיפשית. ככה זה כשמגדלים נמר בחצר האחורית ומקווים ש'יבין' שעדיף לו להתנהל בהיגיון.
מה לא עשתה ישראל כשהושיטה את ידה לשלום לעבר העזתים? תחילה התנתקה מחבל ארץ זה. ואחר כך שפכה עליהם מזוודות של כסף קטרי, העסיקה אלפי פועלים שכל אחד הביא בוכטות של כסף, חילקה תעודות V.I.P. לראשי הכנופיה, סיפקה טיפולים רפואיים חינמיים לחולי סרטן כולל הסעות חינם בידי מתנדבים ממעבר ארז לבתיה"ח בארץ (עודד ליפשיץ ואשתו, חברי ניר עוז, עשו זאת במשך שנים, אבל כל זה לא מנע חטיפתם אל הלא נודע בידי פראי האדם העזתים).
ברוב נאורותה המערבית, שבדיעבד מתבררת כבלתי מתאימה לתרבות הרצח האיסלאמיסטית, סיפקה ישראל ניתוח גולגולת יקר ומורכב לראש הנחש יחיא סינוואר, שסבל מגידול מסוכן, והצילה ללא ספק את חייו. ומה קיבלה ממנו בתמורה? את היותו המתכנן הראשי של טבח חרבות הברזל, האיום והנורא ביותר שפקד את העם היהודי מאז השואה. ‏אם לא על ברבריות בוגדנית מעין צוּוינו "תִּמְחֶה אֶת זֵכֶר עֲמָלֵק מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם" - אז על מה כן?
חם, לח ומהביל
קשה עד בלתי ניתן לעכל את עוצמת הברבריות שהציג ארגון הטרור הדאעשי בעזה. המונח פשעים נגד האנושות קטנים עליו. השיער סומר לשמע עדויות קטועות, חלקיות, מצונזרות מטעמי אנושיות, מפי אנשי ההצלה והביטחון, שחוזרים מדי יום מן התופת, עם תיאורים בלתי נתפסים בדבר גודל האכזריות והאימה: הוצאה להורג של יהודים כבולי ידיים בירי או בשריפתם חיים לעיני בני משפחותיהם, עריפת ראשיהם של תינוקות לעיני אימהותיהם, ריטוש בטנן של נשים בהריון לעיני ילדיהן. אונס ורצח נשים ונערות. גהינום עלי אדמות. שריפתם לעיני בני משפחותיהם, עריפת ראשי תינוקות לעיני אימותיהם, ריטוש בטנן של נשים בהריון, אונס ורצח של נשים ונערות, חטיפה אכזרית של בני אדם והעלמתם. נורא ואיום.
מתנדבי מיתקן זיהוי הגופות במחנה שורה ברמלה דיווחו שאין גופה אחת שלא עברה התעללות סדיסטית. הרב הצבאי הראשי לשעבר הרב ישראל וייס, אמר כי מעולם לא נראתה זוועה כזו. ח"כ איווט ליברמן אמר בשובו מיישובי עוטף עזה: "אין לתאר את מה שעשו המפלצות. כמו הגרועים שבנאצים. כמו אנשי גסטפו. אס אס. אי-אפשר לא להזדעזע. ילדה קטנה חיבקה בתמימות את הדובי שלה והפכה לכברה מחוררת".
על הרבה פחות מזה כתב ביאליק בשובו מתיעוד פוגרום קישיניב (פסח 1903): "נִקְמַת דַּם יֶלֶד קָטָן עוֹד לֹא בָרָא הַשָּׂטָן". כמה חללים זיעזעו אז את עם ישראל? - פחות מ-4% משיעור הקורבנות במלחמת שמחת תורה 2023: בקישינב נרצחו 49 יהודים; בעוטף עזה נרצחו, נכון לעכשיו, בטרם הושלם מבצע פינוי כל הגופות, כ-1,350 איש.
בקישינב, ובפוגרומי 'סופות בנגב' שקדמו ב-23 שנה (שניהם חוללו התעוררות ציונית חסרת תקדים), הפגינו הנוצרים את שטניותם. אבל לא פחות אכזריים ובלתי אנושיים הם בני העוולה המוסלמים. כאן בארץ הם חוללו את מאורעות תר"פ ופרעות תרפ"ט, ומרידות 1936-9 ופוגרום תשפ"א. שפך הדמים היה לחם חוקם. והבין זאת היטב המנהיג הסוציאליסטי ברל כצנלסון, שאמר כבר ב-1 במאי 1936: "הנאצים הפלשתינים הצליחו לרכז כאן בארץ את האנטישמיות הזואולוגית של אירופה, עם תאוות הפגיון שבמזרח". פירוש רש"י: הנאצים הפלשתינים הם יותר נאצים מנאצים, משום שהם מיזגו את האנטישמיות האירופית עם "תאוות הפיגיון שבמזרח".
שנים רבות אחריו איפיינה המשוררת הלאומית נעמי שמר את הרצחנות הערבית, והישוותה בינה לבין השטניות הנאצית: "הערבים אוהבים את הרצח שלהם חם, לח ומהביל. ואם אי-פעם יהיה להם חופש להגשים את עצמם, אנחנו נתגעגע לגזים הסטריליים של הגרמנים" (דרך אגב, השמאל כל כך 'הזדעזע' מאמירה זו, שאחד מבכירי דובריו, נחום ברנע, המליץ לחבריו, שכאשר יבחינו בה מהלכת על המדרכה, כדאי שיעברו למדרכה שממול).
מרחץ הדמים האכזרי שחולל החמאס בנגב המערבי, מוכיח שתמו ימי ההבנות. שהתשובה הישראלית חייבת להתנהל על-פי סדרי גודל אחרים לגמרי. היעד האשון כבר נכתב בפקודות המבצע: הכרעת החמאס, פירוקו ואִיוּנוֹ. אבל זו צריכה להיות רק ההתחלה. הצעד הבא צריך להיות לא פחות מנאכבה 2 - טיהור מלא של השטח מנכסים ובני אדם. מי שאובדן חיי אדם והרס נכסים ממילא אינו מדאיג אותו, ישלם באובדן קרקע. עד שילמד שעם ה'יאהוד' לא מתעסקים.
המענה הציוני ההולם (תרתי משמע) לפשעי החמאס, מחייב לְשַׁטֵּחַ נוסח דרזדן את תא הקרקע שאורכו 40 קילומטרים ורוחבו תשעה, ולעשותו נחלת שדים ורוחות, נטולת נפש חיה ונכסים. תשמש טריטוריה נטושה זו, יד ושם לכמעט אלפיים היהודים נרצחי החמאס, ומזכרת עוון לפשע הנורא שעודדה האוכלוסייה העזתית תומכת החמאס. אין פתרון אחר, זולת ייבוש מוחלט של הביצה העזתית המבאישה. "כִּי דַם עֲבָדָיו יִקּוֹם וְנָקָם יָשִׁיב לְצָרָיו וְכִפֶּר אַדְמָתוֹ עַמּוֹ".

תאריך:  20/10/2023   |   עודכן:  20/10/2023
+שר הביטחון הגיע בערב שבת לשטחי כינוס סמוך לגבול רצועת עזה
23:48 20/10/23  |  יואב יצחק

שר הביטחון יואב גלנט הגיע בערב שבת (20.10.23) לשטחי הכינוס בסמוך לגבול רצועת עזה, ועמד מקרוב על מוכנות הכוחות להרחבת המערכה. גלנט שוחח עם המפקדים וחיזק את הלוחמים מהיחידות השונות.

השר גלנט, בפגישה עם מפקדים [צילום: אלעד מלכה]
+שתי חטופות בעלות אזרחות אמריקנית שוחררו על-ידי חמאס והועברו ישראל
19:57 20/10/23  |  יואב יצחק

דובר חמאס הודיע הערב (יום ו') על החלטות ארגונו לשחרר שתי חטופות - אם ובתה, שתיהן בעלות אזרחות כפולה: ישראלית ואמריקנית. המשוחררות הן יהודית טאי רענן (59) ובתה נטלי שושנה רענן (18), משיקגו. עיתוי שחרורן נקבע על-ידי החמאס, במטרה לטרפד כניסה קרקעית מצד צה"ל, לרצועה, בסוף שבוע זה. דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מסר כי צה"ל ויתר כוחות הביטחון פועלים כל העת להשיב הביתה את החטופים.
האם ובתה נחטפו מקיבוץ נחל עוז שבו התארחו אצל בני משפחה, ביום שבת לפני שבועיים. שתי החטופות הועברו לידי הצלב האדום. משם הועברו למצרים דרך מעבר רפיח, והערב סמוך ל-21:00 הן הועברו לישראל, והוטסו במסוק לבסיס חיל אוויר. לאחר תחקיר קצר הן הופגשו עם בני משפחתן.
משרד ראש הממשלה אישר, בשמו של הממונה על החטופים והנעדרים, גל הירש, כי החטופות הגיעו לישראל. נמסר כי הירש יחד עם כוח צה"ל וכוחות הביטחון, "קיבל אותן לידיו בגבול הרצועה וברגעים אלה הן בדרכן לנקודת מפגש בבסיס צבאי במרכז הארץ, שם מחכים להן בני משפחתן".
חמאס מחזיק עתה יותר מ-200 חטופים - נשים, ילדים, מבוגרים וחיילים, רובם ישראלים; עשרות מהם בעלי אזרחות כפולה: של ישראל ואיטליה, בריטניה, איטליה, רוסיה ועוד.
שחרור השתיים נעשה ללא הסכם עם ישראל ו/או ארה"ב, וללא תמורה. ההחלטה לשחררן התקבלה לאחר מו"מ בתיווך קטאר, הנותנת חסות למנהיגי חמאס: איסמעיל הנייה וחאלד משעל. קטאר היא שסיפקה מימון שותף, במשך שנים, לארגון החמאס, מימון ששימש בעיקר להתעצמות.
הנהגת החמאס טוענת בהודעתה כי ההחלטה לשחררן מוכיחה כי ארגון זה לא מתעלל בנשים ובילדים וכי דבריו של הנשיא ג'ו ביידן בגנות החמאס, בשקר יסודם.
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בירך על שחרורן של יהודית ונטלי רענן מידי הטרוריסטים, ושיבח את קטאר ואת ממשלת ישראל על שסייעו בשחרורן. ביידן התחייב לפעול לשחרור כל החטופים. במקביל הבטיח לסייע לשתי החטופות שסבלו במשך 14 ימים, לשוב לחיים סדירים. הנשיא אמר בהצהרה שנשא בבית הלבן: "הבטחנו היום את שחרורן של שתי האמריקניות שנלקחו כבנות ערובה על-ידי החמאס במהלך מתקפת הטרור הנוראית נגד ישראל ב-7 באוקטובר. האזרחיות שלנו עברו מסע ייסורים ב-14 הימים האחרונים, ואני שמח מאוד שהן יתאחדו בקרוב עם משפחתן".
דובר משרד החוץ של קטאר מסר, כי שחרור החטופות מרצועת עזה נעשה "אחרי ימים רבים של תקשורת רציפה" עם הצדדים. נמסר עוד, כי השיחות שמקיימת קטאר על שחרור בני ערובה, יימשכו, גם עם ישראל וגם עם חמאס. הדובר הביע תקוותו שהשיחות יובילו ל"שחרור כל בני הערובה האזרחים לא משנה מה הלאום שלהם".

החטופות ששוחררו, יהודית ונטלי רענן יחד עם גל הירש [צילום: דובר צה"ל]
+ממשלו של ביידן הגיש לקונגרס בקשת סיוע בסך 14.3 מיליארד דולר לישראל
19:20 20/10/23  |  יואב יצחק

יומיים לאחר שסיים נשיא ארה"ב ג'ו ביידן את ביקורו ההיסטורי בישראל, בעיצומה של מלחמה, ועמד על צורכי המלחמה נגד החמאס, הגיש ממשלו של הנשיא, לקונגרס האמריקני, בקשה רשמית לאשר סיוע לישראל בסכום כולל של 14.3 מיליארד דולר - מזה 10.6 מיליארד דולר כסיוע צבאי. חלקו הגדול של הסיוע הכספי הצבאי שיאושר על-ידי הקונגרס יוצא בארה"ב על רכש של נשק, תחמושת וציוד צבאי נוסף מחברות אמריקניות.

ביידן, נתניהו. ביקור הסטורי [צילום: אוון ווצ'י, AP]
+ארדואן תוקף: ישראל מבצעת 'רצח עם' ברצועת עזה
19:13 20/10/23  |  יואב יצחק

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן תוקף את ישראל. ארדואן מאשים את ישראל בתקיפות עזות ברצועת עזה שגורמות להרס ולהרג. לדבריו, ישראל מבצעת 'רצח עם'. ארדואן קורא לאומות העולם לעצור את ה"טירוף", כדבריו, שנתמך על-ידי מדינות המערב, ולפעול מידית להפסקת אש ואספקת מים ומזון לתושבי הרצועה. ארדואן מאשים את ישראל בהתגרות במדינות באזור וזאת בימים שממשלו מנסה לדבריו להביא לסיום הלחימה בטרם יגיעו הצדדים לנקודת "אל חזור". נזכיר: בשל החשש מתוקפנות כלפי ישראלים, נקראו תיירים ישראלים ואחרים לעזוב במהירות את טורקיה.

ארדואן. תוקף את ישראל [צילום: עלי נואל, AP]
+ועדת העבודה והרווחה תתכנס להסדיר הכרה במשפחות החטופים והנעדרים
18:11 20/10/23  |  יואב יצחק

ועדת העבודה והרווחה בראשות ח"כ ישראל אייכלר תתכנס ביום ראשון בשעה 14:00 לדון בהסכם בין הממשלה לביטוח הלאומי, אשר יסדיר מיד את ההכרה במשפחות החטופים והנעדרים שאינם חלק מכוחות הביטחון וכן את זכויותיהן. כך החליט ח"כ אייכלר. זימון בהתאם הוצא לחברי הוועדה.
בהודעתו של אייכלר נאמר כי "במסגרת ההסכם, שיתן מענה מיידי לסוגיה עד הסדרתה בחקיקה ראשית, יוענקו למשפחות החטופים והנעדרים הזכאויות והתגמולים הניתנים למשפחות של חלל פעולת איבה על-אף מעמדם השונה של בני משפחותיהם, הואיל והמעטפת הניתנת במסגרת זו לבני המשפחה היא המעטפת הכוללת והמתאימה ביותר".

אייכלר. זכויות למשפחות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+עוללות
17:19 20/10/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

איתמר סלע הודיע לדיכטר לא לבוא להלוויה, לא לבוא לשבעה  ▪  ככה ייעשה לאיש אשר הפנה עורף לערכים  ▪  אני מקווה לטובת דיכטר כי נותרו בו מעט רגשות וזה כואב לו עד מאוד

דיכטר. כואב לו? [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+צה"ל תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים שפעלה סמוך לגבול בשטח לבנון
17:17 20/10/23  |  עידן יוסף

צה"ל תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים שפעלה סמוך לגבול בשטח לבנון. כמו כן, התקבל דיווח על מספר טילי נ"ט שנורו לעבר מוצבי צה"ל בגבול לבנון ולוחמי צה״ל שפועלים במרחב. כוחות צה"ל ממשיכים להגיב בירי

+עת מלחמה
17:03 20/10/23  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה

בשעת המבחן הזאת דרושה בהירות מחשבתית ובירור מחדש של מושגי הערך שליוו אותנו עשרות שנים  ▪  מדובר בחברה שעדיין אוחזת במוסדות קמאיים כמו "גאולת דם", "סקילה", "רצח על כבוד המשפחה", אונס שבויות מלחמה, חברה שאין בה חופש דעה ולא חופש מדעי

כולם חמאס [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+אזעקה הופעלה בדוב"ב בגלל זיהוי שווא
16:05 20/10/23  |  עידן יוסף

דובר צה"ל בהמשך להתרעה שהופעלה לפני זמן קצר בצפון הארץ, מדובר בזיהוי שווא. כמו-כן, בהמשך לדיווח על שיגורים למרחב הר דב מוקדם יותר היום, זוהו כ-20 שיגורים משטח לבנון לישראל. בנוסף, בשעה האחרונה נורו מספר טילי נ"ט לעבר מוצבי צה"ל בגבול לבנון, וכן בוצע ירי מנשק קל לעבר תצפית צה"ל. אין נפגעים לכוחותינו. כוחות צה"ל מגיבים בירי ארטילרי לעבר מקורות הירי.

+עד עתה זוהו 758 חללים אזרחים שנרצחו
16:02 20/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

655 מן החללים במחנה שורה הועברו לקבורה  ▪  אלפי שוטרים משתתפים במאמץ הזיהוי תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים

חלק מן ההרוגים לא יזוהו לעולם [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+לדעת את האמת
15:58 20/10/23  |  נפתלי בנט   |   לרשימה המלאה

רוב הציבור העזתי תומך בחמאס ובדרכו של השמדת ישראל  ▪  ארגון הטרור הרצחני חמאס אינו מתקיים על "קרקע יבשה"

תומכים בחמאס [צילום: עטיה מומחד/פלאש 90]
+ועדת הבריאות בחמ"ל משרד הבריאות: היערכות לקליטת נפגעים רבים
15:44 20/10/23  |  עידן יוסף

ועדת הבריאות של הכנסת קיימה (ה') סיור בחמ"ל משרד הבריאות, במהלכו התעדכנה בפעילות המשרד במהלך המלחמה. מנכ"ל המשרד, משה בר סימן-טוב, סיפר על הערכות המערכת לקליטת נפגעים רבים ביותר בזמן קצר, הערכות בתי החולים למלחמה במיגון, ציוד ומנות דם, טיפול רפואי במפונים ותגבור בתי החולים וקופות החולים באתרים אליהם פונו. בנוסף מתקיים טיפול ייעודי ומיידי בבריאות הנפש, שיקום פיזי ועוד.
הד"ר ספי מנדלוביץ', המשנה למנכ"ל, הדגיש את הקשר עם פיקוד העורף, היערכות להמשך הספקת שירותי רפואה שגרתיים, והיערכות לעלייה חדה בצורך בליווי ושיקום נפשי.
יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי, הדגיש את החובה של המשרד לרכז את הטיפול והשיקום הנפשי והטראומתי בנפגעים, וישיבה מיוחדת בנושא של הוועדה - תתקיים כבר בשבוע הקרוב.

+"רצתי לטנדר של המחבלים. אני מסתכל פנימה, ומזהה קשר"
15:40 20/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

סיפורם של לוחם ורכז שב״כ, שהגיעו ראשונים לזירת הקרב נגד המחבלים אשר פשטו על תחנת המשטרה בשדרות

איש ביטחון ליד תחנת משטרת שדרות החרבה [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+עקדת ישראל
15:34 20/10/23  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה

בעקדת יצחק המקורית הופיע מלאך שקרא: "אל תשלח ידך אל הנער" (בראשית כ"ב, י"ב)  ▪  בעקדת ישראל של ימינו אין מלאך כזה  ▪  על ישראל עצמה מוטל תפקיד המלאך, להודיע בתקיפות שלא נהיה מגש הכסף להקמתה של מדינה פלשתינית

קריאה לקויה של המציאות [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+לראשונה: שר הביטחון פירט את שלושת שלבי המלחמה
15:11 20/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השר יואב גלנט בישיבת ועדת החוץ והביטחון: "ה-7 באוקטובר ייזכר כיום שבו החל התהליך שגורם לכך שארגון החמאס נמחק מעל פני האדמה"  ▪  יו"ר הוועדה ח"כ יורי אדלשטיין: "הוועדה תפקח שאנו פועלים בכיוון הנכון ושמטרות המלחמה נשמרות, ותשים דגש על העורף האזרחי ועל התנהלות פיקוד העורף"

תמרון קרקעי למיטוט החמאס [צילום: אלעד מלכה]
+לכתוש, לכתוש, לכתוש
15:04 20/10/23  |  נפתלי בנט   |   לרשימה המלאה

לכתוש את הנאצים האלה בעוצמת אש שמעולם לא נראתה כאן  ▪  האויב הפתיע אותנו ובחר את הזמן שלו  ▪  כעת, אנחנו לא חייבים לעבוד לפי התזמון שלו

האויב הנאצי [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+פצצות מרגמה נורו באזור הר דב
14:59 20/10/23  |  עידן יוסף

פצצת מרגמה נפלה בשטח פתוח ליד קיבוץ דן, אין נפגעים. צה"ל משיב באש ארטילרית לעבר מקורות הירי.

+אזעקות בשפלה ובמודיעין
14:27 20/10/23  |  עידן יוסף

+כוחות צה"ל חיסלו חוליית מחבלים של חיזבאללה
14:08 20/10/23  |  עידן יוסף

שלושה מחבלים של ארגון חיזבאללה שזוהו במרחב הגדר בגבול לבנון חוסלו. כלי טיס של צה״ל שפעל במרחב תקף את המחבלים. בנוסף, צלפים של צה"ל ירו לפני זמן קצר לעבר חמושים שזוהו פועלים במרחב גבול לבנון.

[צילום: דובר צה''ל]
+הצד השני של המטבע
14:07 20/10/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

ראיתי אותם בטור ארוך להתנדב' רכונים על המחשבים כאילו היו טנקי מרכבה-4' נשים וגברים שעזבו הכל, ולעתים הגיעו עם פעוט/ה צמוד לחזה, והם מסתערים לשפר את השכפ"צ ולמנות את הנעדרים

עם ישראל במיטבו [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+התרעה דחופה: נתקו מצלמות נגישות מרשת האינטרנט
14:02 20/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מערך הסייבר הלאומי מזהיר מפני ניסיונות תקיפה על מצלמות נגישות מרשת האינטרנט, בפרט מצלמות הצופות לאזורים רגישים  ▪  המצלמות מהוות סיכון הן בשל תוכן המידע המשודר מהן, והן כנקודה אחיזה לביצוע תקיפה כלפי רכיבים נוספים ברשת הארגונית

נגישות לארגוני הטרור [בינג AI]
+חוק האזרחות הוא גם חוק הנאמנות
13:44 20/10/23  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

מדינת-ישראל קמה בסערת מלחמה וארגנה את מערכת חוקיה "טלאי על גבי טלאי"  ▪  התפתחות היחסים בין המדינה לאזרחיה, במיוחד אלה שאינם יהודים נעה במסלול כפול: חוק האזרחות המבסס את מעמדה כמדינה יהודית וכל השאר

שבועה למדינה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+כ-1,000 טונות חימוש ואמצעי לחימה מחו"ל הובאו עד עתה
13:33 20/10/23  |  עידן יוסף

הרכבת האווירית לישראל: 45 מטוסי מטען נחתו עד כה בארץ עם משלוחים צבאיים. כ-1,000 טונות חימוש ואמצעי לחימה הובאו עד עתה לתמיכה בפעילות צה״ל.

+אשדוד: בת 10 איבדה את הכרתה באזעקה ופונתה תוך כדי פעולות החייאה
13:32 20/10/23  |  עידן יוסף

צוותי הרפואה של איחוד הצלה ביצעו החייאה על ילדה כבת 10 שאיבדה את הכרתה בביתה באשדוד. אברהם פורגס ויהודה מילר חובשים באיחוד הצלה מסרו: "היינו ברחוב סמוך בעת שנשמעה אזעקה בעיר ותפסנו מחסה, מיד עם קבלת הקריאה יצאנו והגענו למקום ראשונים, הבחנו בילדה ללא הכרה ללא דופק ונשימה, לדברי בני משפחתה היא איבדתה את ההכרה במהלך האזעקה שנשמעה בעיר, התחלנו בפעולות החייאה בילדה בסיוע צוות ניידת טיפול נמרץ שהצטרף אלינו לאחר מכן, הילדה פונתה תוך כדי המשך פעולות החייאה לביה"ח 'אסותא' בעיר כשמצבה מוגדר קשה, שם למרבה הנס ליבה חזר לפעום והיא החלה לנשום".

+אילון מאסק מסיר את סימן הורפיקציה מהניו-יורק טיימס
13:25 20/10/23  |  עידן יוסף

אחרי הסערה שעורר הניו-יורק טיימס בעקבות פרסום תמונות מפגיעות עם הרס ובתי חולים במצב קשה - תחת הכותרת של הפיצוץ בבית החולים השבוע (שוב, תמונות שאינן קשורות) - אילון מאסק מסיר את סימן הורפיקציה (הוי הכחול) מהניו-יורק טיימס.

+הסתה ברש"פ: לא להרים דגל לבן עד לסילוק הכיבוש
13:19 20/10/23  |  עידן יוסף

מסמך שפרסם הבוקר משרד ההקדשים ברשות הפלשתינית ונחשף על-ידי מחלקות המחקר של ה"קול היהודי" ותנועת רגבים, מפרט שורת הנחיות ומסרים לקראת דרשות יום השישי, ביניהם מסרי הסתה קשים. "אנו קוראים לבני עמנו הפלשתיני... השמירה על הרכוש הציבורי והאישי היא חובה לאומית דתית ומוסרית. עמנו הפלשתיני, למרות הכאב והאסונות אינו יכול להרים דגל לבן עד לסילוק הכיבוש והקמת המדינה הפלשתינית העצמאית ובירתה ירושלים", נכתב במסמך.

+אזעקות הופעלו בשפלת יהודה; נפילה בשטח פתוח ליד מושב אדרת
13:12 20/10/23  |  עידן יוסף

יירוט בוצע מעל בית שמש. ממד"א נמסר כי לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים באזור בית שמש.

+מרדף אחר מחבל באזור מושב מרגליות באצבע הגליל
12:26 20/10/23  |  עידן יוסף

במושב מרגליות ירה לעבר הישוב. כוחותינו מנהלים מרדף אחריו וצירים באזור רכס רמים נחסמו לתנועה. במנרה, משגב עם וכפר גלעדי התבקשו להיכנס למרחבים מוגנים על-מנת לוודא שאף מחבל לא הצליח לחדור לארץ.

+יד ושם - לחבל קטיף
12:24 20/10/23  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה

עוד מעט תחל עונת הגשמים. קיימת סכנה כי שרידי התכולה של בתי המגורים, המתגוללים כעת תחת כיפת השמיים, יושמדו ויירקבו עקב הגשמים  ▪  מוצע להקים מפעל הנצחה, כדי שנזכור ונזכיר ונבטיח שישראל תממש את הקריאה, את ההתרעה: "לעולם לא עוד!"

להקים מפעל הנצחה [צילום: עומר פישמן, פלאש 90]
+48 מתוך 301 מהפצועים - במצב קשה
12:21 20/10/23  |  עידן יוסף

מתחילת המלחמה: יותר מ-4,800 פצועים פונו לבתי החולים ברחבי הארץ; כיום מאושפזים 301 פצועים - מתוכם 48 במצב קשה.

+צה"ל תקף תשתיות צבאיות של חיזבאללה; חוסל מחבל בשטח לבנון
12:13 20/10/23  |  עידן יוסף

כלי טיס מאויש מרחוק חיסל הלילה מחבל בשטח לבנון. כמו-כן, צה"ל תקף הלילה מספר תשתיות צבאיות של חיזבאללה בתגובה לשיגורים שבוצעו אמש (ה') לשטח ישראל.

[צילום: דובר צה"ל]
+אזעקות נשמעות באשקלון ובאשדוד
12:03 20/10/23  |  עידן יוסף

מעיריות אשדוד ואשקלון נמסר כי לא היו נפגעים. צה"ל תקף במהלך הלילה מעל מאה מטרות מבצעיות של ארגוני הטרור ברצועת עזה; חוסל מחבל שהשתתף בפשיטות הרצחניות בעוטף עזה. מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה יותר ממאה מטרות מבצעיות של ארגוני הטרור ברצועה, והשמידו פירי מנהרות, מחסני אמצעי לחימה ועשרות מפקדות מבצעיות.
במהלך התקיפות חוסל על-ידי צה"ל ושב"כ מחבל שהיה בכוח הימי של חמאס, המחבל השתתף בטבח בעוטף עזה. כמו-כן, בתקיפה ממוקדת חוסלה חוליית מחבלים המשויכת לכוח האווירי של ארגון הטרור שתכננה לשגר טילים לעבר כלי טיס.
במסגרת התקיפות, הושמדו תשתיות טרור ואמצעי לחימה שמוקמו במסגד בשכונת ג'בליא, ששימש בין היתר כעמדת תצפית וכשטח כינוס של מחבלים המשויכים לחמאס.

[צילום: דובר צה''ל]
+ראש השב״כ ביקר בתאי התקיפה המשותפים של צה״ל ושב״כ בפיקוד הדרום
11:57 20/10/23  |  עידן יוסף

ראש השב״כ ביקר (ה׳) בתאי התקיפה וקיבל סקירה מרכזי השטח על הפעילות של אנשי השב״כ לצד צה״ל בפיקוד הדרום, שיעודה לפגוע במטרות משמעותיות עבור חמאס בהן מפקדים, מחבלים ותשתיות של חמאס ברצועת עזה.
ראש השב״כ הדגיש כי שיתוף הפעולה עם צה״ל הוא מכפיל כוח במאמץ המלחמתי וכי העברת המידע המהירה בין הארגונים, כולל מתוך חקירות של העצורים ותרגומן למטרות לתקיפה בתוך זמן קצר, הן מרכיב חשוב במאמץ להכרעת החמאס.
״פגשתי כאן אנשים נחושים להשלים את המשימה - הכרעת החמאס", אמר בר. "אתם, הטובים שבאנשינו, חדורי משימה, ערוכים לכמה זמן שידרש, פועלים כתף אל כתף עם צה"ל ומביאים הישגים בכל יום של לחימה".

[צילום: תקשורת שב"כ]
+סוכל פיגוע דריסה במעבר חיזמא
11:50 20/10/23  |  עידן יוסף

תושב רמאללה (18) השוהה בישראל שלא כחוק גנב רכב מצפון ירושלים ותכנן לפגוע באמצעותו בכוחות הביטחון הפועלים במעבר חיזמא, נעצר בידי שוטרים במחסום, שהבחינו ברכב המתקרב לעברם ונוהג בצורה מחשידה ללא אורות ושמשה שבורה.
נהג הרכב לא נענה לקריאתם לעצור, ניסה להמלט מהמקום והתנגש קלות ניידת משטרה, עד שנעצר על-ידי השוטרים. הוא הועבר לחקירה בתחנת שפט של מחוז ירושלים. מחקירתו עלה כי הוא תומך חמאס ותכנן לפגוע באמצעות הרכב הגנוב בכוחות הביטחון שפעלו במעבר.

[צילום: דוברות המשטרה]
+מעבר רפיח לא צפוי להיפתח היום להכנסת סיוע הומניטרי
11:46 20/10/23  |  עידן יוסף

מעבר רפיח לא צפוי להיפתח היום להכנסת סיוע הומניטרי, בין היתר בשל שיבושים בצירי הנסיעה במצרים (CNN).

+שלוש גופות יהודים נמצאו מאחורי גדר קיבוץ מפלסים
11:38 20/10/23  |  עידן יוסף

שלוש גופות יהודים שנרצחו נמצאו הבוקר (ו') מאחורי הגדר של קיבוץ מפלסים ומובאים כעת לבסיס שורה להמשך זיהוי. כך נמסר מיחידה 360. בתוך כך, הבוקר עדכן דובר צה"ל כי הודעה נמסרה ל-306 משפחות חללי צה"ל. מספר החטופים עומד על 203.

+חמישה כתבי אישום על הבעת תמיכה בחמאס ברשתות חברתיות
11:26 20/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ארבעה מן הנאשמים הם ערבים תושבי ירושלים, ובהם איש דת אשר נשא דרשה במסגד אל-אקצה; הנאשמת החמישית היא יהודייה תושבת אילת

מסגד אל-אקצא [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
+ביידן נטל סיכון כדי להוכיח שארה"ב עדיין כאן
11:25 20/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

עורך בכיר בניו-יורק טיימס: בעוד הרפובליקנים נוקטים בבדלנות ומשתקים את בית הנבחרים, ביידן בא לישראל כדי להראות שארה"ב מוכנה להתערב

באותה עת הרפובליקנים תקועים בקונגרס [צילום: אוון ווצ'י, AP]
+התחנות התת-קרקעיות של הרכבת הקלה יישארו פתוחות בחלק מהשבת
11:13 20/10/23  |  עידן יוסף

בהנחיית פיקוד העורף, כל התחנות התת-קרקעיות של הרכבת הקלה בגוש-דן המשמשות כמרחב מוגן יישארו פתוחות במהלך סוף השבוע - היום (ו') עד חצות, ובשבת מ-7 בבוקר עד מוצ"ש בחצות.

+משרד התחבורה יפעיל הסעות בשבת לאנשי כוחות הביטחון
11:06 20/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

זאת לאחר שבשבת שעברה התברר שהפעלת התחבורה הציבורית הייתה מיותרת  ▪  השירות יינתן שלא באמצעות תחבורה ציבורית אלא בהסעות של אגד הסעים, וברכבות מיוחדות בתדירות נמוכה

חייל מתפלל בתחנת אוטובוס בקרבת הגבול ללבנון [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+כמה המשק יוכל למשוך
10:40 20/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ההיבט הכלכלי יכול להכריע את המלחמה  ▪  הבריחה מאחריות והחסידים השוטים  ▪  מדוע צה"ל וחמאס קיבלו אותה מידה של אמינות  ▪  ההצהרות על יעדי המלחמה עלולות להתנפץ  ▪  וגם על הצביעות בליגת הכדורגל הטובה בעולם

המשק למעשה נכנס לסגר [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+הממשלה מאשרת תקנות לסגירת אלג'זירה בישראל
10:36 20/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הממשלה מאשרת את התקנות לשעת חרום לסגירת גופי שידור הפוגעים בביטחון המדינה  ▪  בהנחיית ראש הממשלה, שר התקשורת, בתמיכת גורמי הביטחון ובתיאום עם היועצת המשפטית לממשלה, הביא שר התקשורת לאישור הממשלה תקנות לשעת חירום שיאפשרו את סגירת הרשת הקטארית

רשת אלג'זירה [צילום: מאלכ חרב/AP]
+במימון המדינה: פינוי חובה לתושבי קריית שמונה
10:07 20/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

עיריית קריית שמונה הודיעה כי הפינוי ייצא לפועל כבר היום, וזאת במטרה להשלימו עד כניסת השבת  ▪  התוכנית "מלון דרכים", שאושרה בידי שר הביטחון, מחייבת פינוי ולא מותירה לתושבים אפשרות להישאר בעיר

חיילים בקרית שמונה. פינוי חובה [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+מ-Reality למציאות
09:10 20/10/23  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

יש אשם באסון, החמאס  ▪  יש אחראים ישירים לתוצאות האסון, התמיכה הערבית בחמאס, מדינאים ישראלים, אנשי צבא בישראל, מעצבי דעת הקהל שלנו ויש גם אחראים עקיפים: כל אחד מאתנו אחראי בעקיפין לתוצאות האסון

חמאס. האחראים [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]
+מופתעים תמיד אנחנו
09:04 20/10/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

תרבות צבאית מיתולוגית; מחקרים אקדמיים חסרי ערך; מלחמת ההתשה; פרדיגמה מחקרית לקויה; הפתעת מלחמת יום הכיפורים ותפקודו הלקוי של צה"ל באותה מלחמה; ההתקפה המפתיעה של החמאס אחרי חמישים שנה ותפקודו הלקוי של צה"ל מול אותה הפתעה

מתקפת הפתע של חמאס ב-7.10 [צילום: חסן א-סייח, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חרבות ברזל 2023: וכפר אדמתו עמו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חוסר אחריות מסוכן
ווינסטון מועלם  |  20/10/23 16:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
דן מרגלית
ראיתי אותם בטור ארוך להתנדב' רכונים על המחשבים כאילו היו טנקי מרכבה-4' נשים וגברים שעזבו הכל, ולעתים הגיעו עם פעוט/ה צמוד לחזה, והם מסתערים לשפר את השכפ"צ ולמנות את הנעדרים
עידן יוסף
מערך הסייבר הלאומי מזהיר מפני ניסיונות תקיפה על מצלמות נגישות מרשת האינטרנט, בפרט מצלמות הצופות לאזורים רגישים    המצלמות מהוות סיכון הן בשל תוכן המידע המשודר מהן, והן כנקודה אחיזה לביצוע תקיפה כלפי רכיבים נוספים ברשת הארגונית
רפי לאופרט
מדינת-ישראל קמה בסערת מלחמה וארגנה את מערכת חוקיה "טלאי על גבי טלאי"    התפתחות היחסים בין המדינה לאזרחיה, במיוחד אלה שאינם יהודים נעה במסלול כפול: חוק האזרחות המבסס את מעמדה כמדינה יהודית וכל השאר
יעקב אחימאיר
עוד מעט תחל עונת הגשמים. קיימת סכנה כי שרידי התכולה של בתי המגורים, המתגוללים כעת תחת כיפת השמיים, יושמדו ויירקבו עקב הגשמים    מוצע להקים מפעל הנצחה, כדי שנזכור ונזכיר ונבטיח שישראל תממש את הקריאה, את ההתרעה: "לעולם לא עוד!"
איתמר לוין
ארבעה מן הנאשמים הם ערבים תושבי ירושלים, ובהם איש דת אשר נשא דרשה במסגד אל-אקצה; הנאשמת החמישית היא יהודייה תושבת אילת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il