X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניהו. בדיחה [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
סוף-סוף גם הומור במלחמה
נתניהו מעוניין להקים ועדת חקירה מטעם הממשלה לא ועדת חקירה ממלכתית שהיא עצמאית ובלתי תלויה אלא מן הזן שאהוד על יריב לוין
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

דפנה ליאל מדווחת בערוץ-12 על נושאים רציניים. הערב נוכחתי שיש לה גם הומור. היא סיפרה בדיחה. מה היא? ביבי המתמחה בייצור שסעים וקרעים ופילוגים, ובניהול הממשלה הכי-הכי משותקת בתולדות ישראל, עסוק עתה בוועדת החקירה אשר תבדוק את כישלונו הנורא.
הוא מעוניין, סיפרה ליאל, ואיני מבין כיצד לא פרצה בצחוק רועם, להקים ועדת חקירה מטעם הממשלה. לא ועדת חקירה ממלכתית שהיא עצמאית ובלתי תלויה אלא מן הזן שאהוד על יריב לוין. בדיחה. בדיחה מרגיזה כפי שהגיב היטב דני קושמרו.
מציע גם הרכב: אמיר אוחנה, יושב-ראש. טלי גוטליב, משפטנית מזהירה; איציק זרקא כנציג הציבור; בועז ביסמוט, כנציג התקשורת; מירי רגב בשם הממשלה וצה"ל הישן.
עכשיו ברצינות: ביבי שכח מזה. לעולם לא נכיר בוועדה מטעם ממשלת הזדון החוקרת את כישלונותיה היא. מי ייתן ותודח לפני כן.
(אגב, לא צריך גם ועדה ממלכתית. הכל ברור. ביבי הוא האשם הראשון במעלה ועליו לפנות את כסאו עתה. האחרים ממילא יתפטרו. הם אנשים הגונים וכבר נטלו על עצמם אחריות.)

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  24/10/2023   |   עודכן:  24/10/2023
+שגרירות סעודיה בביירות החלה בפינוי משפחות מלבנון
22:36 24/10/23  |  עידן יוסף

בלבנון מדווחים: שגרירות סעודיה בביירות החלה בפינוי משפחות של העובדים והדיפלומטים - דרך נמל התעופה של בביירות, באמצעות טיסות של חיל האוויר הסעודי.

+ארדן מסרב למתן אשרת כניסה לארץ לנציגי האו"ם
22:32 24/10/23  |  עידן יוסף

בעקבות דברי מזכ"ל האו"ם גוטרש, השגריר ארדן מחריף את הצעדים כנגד אנשי מנגנון האו"ם: הוא החליט לסרב לבקשת מתן האשרה לישראל של המשנה למזכ"ל והאחראי על הנושאים ההומניטריים, מרטין גריפית, שביקש להגיע לאזור. ארדן דורש את התפטרותו של המזכ"ל.

+התרעה נוספת לחדירת מחבלים לזיקים
22:17 24/10/23  |  עידן יוסף

גם תושבי נתיב העשרה התבקשו להסתגר בבתיהם.
‏לוחמה פסיכולוגית: במקביל לניסיון החדירה מהים, תושבים בזיקים קיבלו שיחת טלפון מקטאר (כך לפחות רשום) ומהצד השני של הקו: איומים בערבית ואנגלית שמחבלים בדרך לזיקים. החומרים הועברו לחקירה.

+כן יאבדו כל אויבך ה'
22:15 24/10/23  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה

אחרי שמונה מאמרים על מלחמת "חרבות ברזל", הצטברו אצלי תובנות, השלמות ובעיקר - תגובות שקיבלתי  ▪  לכן, חזרתי לרגע למתכונת של הערות קצרות, החביבה עליי

עזתי מחמד [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]
+מטה מתאם השבויים והנעדרים: "ביקשנו ממשפחת ליפשיץ לא להתראיין"
21:59 24/10/23  |  עידן יוסף

במטה של מתאם השבויים והחטופים מותחים ביקורת על משפחת ליפשיץ: "הם היו חלוקים ביניהם אם להתראיין או לא. ביקשנו מהם לא להתראיין, והם עשו את זה בכל זאת. עובדה שהחטופה השנייה לא התראיינה. אנחנו לא הצנזורה ואין לנו יכולת למנוע מאנשים לדבר" (כאן חדשות)

+איסמאעיל הנייה נפגש עם משלחת אירנית בכירה לצורך שיתוף פעולה
21:49 24/10/23  |  עידן יוסף

ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה נפגש עם משלחת אירנית בכירה, בראשות יו"ר הוועדה לביטחון לאומי ומדיניות החוץ במועצת השורא האירנית - ודן איתה "בהתפתחויות ברצועת עזה, מ-7 באוקטובר ועד היום, ובשיתוף הפעולה המתמשך בין חמאס לרפובליקה האיסלאמית".

+ביידן: הסיוע לרצועת עזה לא נכנס מספיק מהר
21:45 24/10/23  |  עידן יוסף

אחרי שאתמול ציין נשיא ארה"ב את הצורך בסיוע הומניטרי שוטף לרצועת עזה, נשאל ביידן על קצב הסיוע ואמר כי הוא לא נכנס מספיק מהר.
ביידן שוחח הערב על המלחמה בישראל עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן. שר החוץ של סעודיה קרא ל"הפסקת אש מיידית והסרת המצור על רצועת עזה". ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן: "הפסקת אש תועיל כעת לחמאס בלבד".

+הפנטגון: טילי השיוט מתימן יכלו להגיע לישראל
21:35 24/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

טילי השיוט ששיגרו החות'ים לעבר ישראל היו לטווח 2,000 ק"מ  ▪  הם נשאו ראשי נפץ במשקל מצטבר של 1.6 טונות וכוונו לעבר אילת  ▪  המתקפה הייתה משמעותית והמשחתת האמריקנית שיירטה אותם מנעה אסון

יירוט הטילים [צילום: הצי של ארה"ב]
+בסיס לכוחות ארה"ב הותקף בידי מיליציות פרו-אירניות
21:31 24/10/23  |  עידן יוסף

גם הערב: מתקפת טילים של המיליציות הפרו-אירניות נגד בסיס עין אל-אסד בעירק המאכלס כוחות אמריקניים. הפנטגון: מאז 17 באוקטובר - יותר מ-13 מתקפות נגד בסיסים אמריקנים בסוריה ועירק.

+גרמניה: נעצר פעיל דאעש שזמם פיגוע בהפגנה נגד ישראל
21:20 24/10/23  |  עידן יוסף

המשטרה בגרמניה עצרה פעיל דאעש בן 29 שתכנן פיגוע דריסה באמצעות משאית נגד הפגנה פרו-ישראלית במדינת המחוז נורדריין וסטפאליה.
עוד מגרמניה: בעקבות איומים שהתקבלו בחמש מדינות פדרליות שונות על פצצות במבנים ציבוריים, בחלק מהמדינות מנעו שוטרים כניסה של תלמידים לבתי הספר ואלה נשלחו הביתה, תחנת רדיו בוויימאר פונתה מיד. בברלין שוטרים סמויים בדקו את תחנת הרכבת אך לא נמצא חשד להימצאותה של פצצה. המשטרה חוקרת את האיומים והאם יש קשר בין התקריות שכן חלק מהאיומים התקבלו במיילים המקושרים לחמאס.

+כ-83% מהחללים האזרחים זוהו במחנה שורה
21:16 24/10/23  |  עידן יוסף

עד עתה זוהו בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה 784 חללים שהם כ-83% מהאזרחים אשר נרצחו במערכה וגופותיהם הובאו לזיהוי במחנה. הועברו לקבורה 688 חללים.

+דובר צה"ל מתקן את דברי הרמטכ"ל: "דלק לא ייכנס לרצועת עזה"
21:02 24/10/23  |  עידן יוסף

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מתקן את דברי הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, שאמר היום: "נדאג שיהיה דלק למקום שבו צריך כדי לטפל באזרחים, ולא נאפשר דלק לחמאס על-מנת שיוכל להילחם באזרחי ישראל".
לדברי הדובר, לא ייכנס דלק לרצועת עזה. הוא הוסיף שגם אם נדרש דלק לבתי החולים בעזה, הן לא יקבלו אותו, וציין כי על מדינות העולם לדרוש מחמאס לספק את הדלק שגנב לבתי החולים.
במקביל, בבית הלבן סבורים שעל ישראל לאפשר העברת דלק לרצועה. ג'ון קירבי אמר כי הוא מבין את חששותיה של ישראל, אך המתאם ההומניטרי דייויד סאתרפילד מופקד על כך שהדלק לא יעבור לידי חמאס. בסופו של דבר, מי שיכריע בעניין יהיה הדרג המדיני בירושלים.

+ניידת טיפול נמרץ של מד"א נפגעה מירי במהלך נסיעה - הנהג ניצל
20:53 24/10/23  |  עידן יוסף

במהלך נסיעה (ב') בין אדורה לקריית גת, כ-300 מטר לפני מחסום תרקומייה, נדלקה לפתע נורת חום מנוע בניידת טיפול נמרץ בו נהג פראמדיק מד"א. הפראמדיק החליט לא לעצור את הניידת בצד הדרך והמשיך בנסיעה זהירה עד קריית גת - החלטה שהצילה את חייו.
"כשהגעתי לקרית גת עצרתי במקום בטוח, הרמתי את מכסה המנוע, מיד זיהיתי פגיעת ירי וראיתי את הקליע". מספר הפראמדיק "רק אז הבנתי שירו עלי במהלך הנסיעה. הכדור היה קרוב מאוד לשמשה ובנס לא נפגעתי בעצמי".
צה"ל ושב"כ חוקרים את פרטי הפיגוע.

+יינתן מענה תקציבי רחב לתלמידי ישראל
20:52 24/10/23  |  יפעת גדות

בשעה זו הסתיימה ישיבת עבודה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ ושר החינוך יואב קיש בנוגע לאתגרים העומדים בפני משרד החינוך בגזרות השונות בארץ כמו גם בסוגיית השירות הפסיכולוגי, המפונים, ומתווה חזרה ללימודים בהתאם למצב.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ ושר החינוך יואב קיש: הסכמנו על מענה תקציבי רחב למען תלמידי ישראל. יחד אנחנו נותנים מעטפת שלמה ויסודית לתלמידי העוטף ולתלמידי ישראל כולם. אנו רואים חשיבות עליונה שתלמידי ישראל יחזרו לספסל הלימודים תוך נתינת מענה לניצולים, למפונים ולתלמידים בכל הארץ. ביחד ננצח.

+הפגנת זעם ברמאללה נגד מקרון
20:42 24/10/23  |  עידן יוסף

לקראת ביקור נשיא צרפת מקרון ברמאללה: מתקיימת תהלוכת זעם, בהשתתפות של כ-200 פלשתינים שמשמיעים קריאות גנאי נגד ישראל וצרפת, בהן: "מוחמד יביס את הציונים". במהלכה שרפו את התמונה של מקרון.
מקרון: "צרפת ממשיכה לתמוך בעם הפלשתיני וברשות הפלשתינית, אני שומע את הסבל של האנשים בעזה. המתקפה של חמאס פגעה גם בעם הפלשתיני".
גורם בארמון האליזה: "רוצים להקים קואליציה בינלאומית נגד חמאס, בוחנים עם ישראל את כל האופציות".

+ההקלטה נחשפת: מחבל התגאה בפני משפחתו בטבח יהודים
20:39 24/10/23  |  עידן יוסף

כחלק ממאמץ טיהור הזירות בעוטף עזה, שב"כ וצה״ל איתרו מכשיר טלפון של אחת הנרצחות אשר שימש את אחד המחבלים ועליו מוקלטת שיחה בין המחבל ובין משפחתו ברצועת עזה בה הוא מתגאה בטבח שביצע ביהודים, כאשר הוריו ואחיו משבחים אותו. ההקלטה נחשפה לראשונה הערב במועצת הביטחון של האו״ם ע"י שר החוץ אלי כהן.

+ירי לעבר דרום רמת הגולן; כוחותינו משיבים באש
20:26 24/10/23  |  עידן יוסף

שני שיגורים לעבר דרום רמת הגולן. לא נמסר על נזק או נפגעים כתוצאה משתי נפילות בשטחים לא מיושבים. כוחותינו משיבים באש ותוקפים בשטח סוריה.

+נזק כתוצאה מפיגוע ירי לעבר מיניבוס בבנימין
20:13 24/10/23  |  עידן יוסף

מחבלים פתחו באש לעבר מיניבוס סמוך לראס-קרקר בבנימין, זוהו פגיעות במיניבוס. הנהג הגיב בירי פגע במחבלים שהמשיכו בנסיעה לכפר ורכבם התהפך. מחבל אחד נהרג וחברו נפצע קשה.

+החוק לעשיית דין בנאצים החדשים ועוזריהם
20:06 24/10/23  |  אביעד ויסולי   |   לרשימה המלאה

החוק לעשיית דין בנאצים החדשים ועוזריהם ישלח מסר מהדהד לכל העולם כי ישראל תמגר את הנאציזם החדש עד כלותו  ▪  זה גם יצדיק את הדרישה של מדינת ישראל משאר מדינות העולם להילחם בנאצים החדשים עד חורמה

ועוזריהם... [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]
+הממשלה אישרה תשלום לכל התושבים שהתפנו באופן עצמאי
20:04 24/10/23  |  יפעת גדות

הממשלה אישרה היום (ב׳) תשלום לכל התושבים שהתפנו באופן עצמאי מהישובים שהוחלט לפנות אותם במסגרת החלטות הממשלה השונות שהתקבלו בנושא.
התשלום, בסך של 200 שקל למבוגר ו-100 שקל לילד (עד גיל 18) ליום, יינתן לתושבים שהתפנו מאזורים אלו באופן עצמאי ולא באמצעות הרשויות המקומיות או משרדי הממשלה השונים ומעדיפים פתרונות פינוי שאינם בתי מלון, זאת באופן רטרואקטיבי מיום ההחלטה על פינוי האזור בפועל.
מנגנון התשלום נקבע על-ידי משרד האוצר ויהיה בהתאם לבקשה של התושב כי הוא אינו נמצא בעיר או בישוב וכי הוא נקלט באופן עצמאי במסגרת אחרת.
ההגשה לקבלת התשלום תפתח בימים הקרובים באתר gov.il. ולאחריה בתוך מספר ימים ישולם על-ידי ביטוח לאומי.

+ממחר תפעל מערכת החינוך בירושלים כסדרה וכל מוסדות החינוך ייפתחו כרגיל
19:43 24/10/23  |  יפעת גדות

לאור הנחיות ההתגוננות החדשות של פיקוד העורף והעברתה של ירושלים לרשות מקומית ירוקה, מחר, ד' (25.10), תחזור מערכת החינוך לפעול כרגיל. כל מוסדות החינוך ייפתחו כסדרם ובמשכנם הקבוע
בעקבות השינוי בהנחיות פיקוד העורף, ניתן יהיה לקיים בירושלים התקהלויות עד 1,000 איש, מקומות העבודה יפעלו ללא הגבלה, ומוסדות החינוך ייפתחו ללא הגבלות.
לצד זה, עיריית ירושלים תיגברה באופן משמעותי את הביטחון האישי - תוגברו סיורי ניידות השיטור והאכיפה בסביבת מוסדות החינוך בשעות היום, ובשכונות התפר בערבים ובלילות. זאת, בנוסף למעטפת האבטחה ולכוחות הביטחון שנמצאים בבירה בכוחות מתוגברים עקב המצב הביטחוני. במוסדות החינוך אף הוצבו מאבטחים נוספים המוכשרים לכך ועומדים בהגדרות המחייבות של משטרת ישראל, וכן הוצבו כ-70 חיילים מפיקוד העורף לתגבור מערך האבטחה של מוסדות החינוך בעיר.
במקביל, עיריית ירושלים גם החלה בהקמת כיתות הכוננות השכונתיות. הראשונה שבהן כבר הוקמה וצפויות לקום בקרוב מאוד עוד 25 כיתות כוננות, מתוכן 10 כיתות שיוקמו עוד השבוע. אלה יעניקו מענה ביטחוני ואבטחתי נוסף מעבר לכוחות הביטחון הקיימים.

+ביד שרה קולטים מאות מפונים בעלי מוגבלויות
19:41 24/10/23  |  יפעת גדות

מלון השיקום וההחלמה של יד שרה בירושלים "ירמיהו 33", הכולל 214 חדרים נגישים, קולט בימים אלו מאות מפונים בעלי מוגבלויות וקשישים מאזורי הלחימה בדרום ובצפון הארץ, בתיאום עם רשות החירום הלאומית.
ביד שרה מספקים לשוהים במלון ההחלמה מעטפת הוליסטית הכוללת ציוד רפואי - ממיטות בית חולים ומנופים ועד לתרופות וציוד אישי מתכלה, זאת בנוסף להתנדבותם הפעילה של מתנדבי יד שרה העומדים לימינם של השוהים במלון ודואגים לאירוח ביתי חם ומזמין. ד"ר יסכה כהן,האחראית מטעם משרד הבריאות בחמ"ל המפונים מיישובי קו העימות, התארחה במלון והתרשמה מרמת האירוח: "המעטפת ההוליסטית של יד שרה במלון ההחלמה מצילה את חייהם של הקשישים ומוגבלי התנועה המפונים מבתיהם".
מלון ההחלמה של יד שרה בירושלים הוא המלון היחיד בישראל שמונגש כולו, ומהווה כעת פתרון אולטימטיבי למאות קשישים ובעלי מוגבלויות המפונים מבתיהם.

[צילום: יד שרה]
+הרמטכ"ל: נדאג שיהיה דלק כדי לטפל בתושבי עזה
19:39 24/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

דבריו של רא"ל הלוי עומדים בסתירה לכאורה להחלטת הקבינט שמאפשר רק העברת מזון, שתייה ותרופות לאזרחים  ▪  "הלחימה הזאת תהיה ארוכה. יהיו בה גם דברים שייעשו מחוץ לגבולות המדינה"  ▪  "בשלב הזה ישנם שיקולים טקטיים עד אסטרטגיים המאפשרים לנו עוד זמן לשפר ולנצל כל דקה כדי להיות מוכנים אפילו יותר"

רא"ל הרצי הלוי [צילום: דובר צה"ל]
+חוסלה חוליית צוללים של חמאס שניסתה לחדור מזיקים
19:34 24/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

החוליה מנתה לפחות 10 מחבלים שיצאו מפיר מנהרה, הגיעו באופנועי-ים וחוסלו  ▪  זהו האירוע החבלני הגדול ביותר מאז שמחת תורה, שהסתיים ללא נפגעים לכוחותינו  ▪  החשש לחדירה נוספת הוסר

חדירה מהים [אילוסטרציה: freeimagegenerator]
+אזרחים נענו לקריאות לסייע בקטיף בעוטף עזה
19:16 24/10/23  |  

אזרחים רבים נענו לקריאות המצוקה מצד חקלאים לסייע בקטיף בישובי עוטף עזה. החקלאים נקלעו למצוקה בעקבות המתקפה הרצחנית מצד החמאס שהרגה ופגעה ברבים מהם ועקב בריחתם של פועלים תאילנדים. משרד החקלאות פועל גם הוא לגיוס פועלים זרים כדי להגן על היבולים בעוטף עזה.

אזרחים נחלצו לסייע בקטיף חסה
+ביקורת על ההחלטה לפנות את החטופות לאיכילוב במקום לסורוקה
18:50 24/10/23  |  עידן יוסף

ביקורת על התנהלות לשכת מתאם השבויים והנעדרים גל הירש: ההמלצה המקצועית במשרד הבריאות הייתה להעביר את החטופות לבית החולים סורוקה בבאר שבע, בשל המרחק הקצר מעזה ואי-הוודאות הרפואית שהיתה לגבי מצבה הרפואי.
לפי מקורות במערכת הבריאות, עלה גם חשש שפינוי החטופות לבית חולים במרכז תל אביב יהפוך לפסטיבל תקשורתי במרכז הארץ. אבל בלשכת מתאם השבויים ״קבעו עובדות בשטח״ (כאן חדשות).

+נתניהו: אנחנו עומדים בפני השלב הבא, הוא בדרך
18:42 24/10/23  |  עידן יוסף

ראש הממשלה נתניהו ללוחמי יחידת יהל"ם: "אנחנו עומדים בפני השלב הבא, הוא בדרך. יש לנו רק משימה אחת - לרסק את החמאס. אנחנו לא נפסיק עד שנשלים את זה".

+לפיד: לבנון עלולה להימחק אם חיזבאללה יצטרף למלחמה
18:40 24/10/23  |  עידן יוסף

ראש האופוזיציה יאיר לפיד לנשיא צרפת עמנואל מקרון: "אם חיזבאללה יעשה את הטעות להצטרף למלחמה - זה עלול להגמר בזה שלא תהיה יותר מדינה בשם לבנון".

+צה"ל תקף שלוש חוליות מחבלים במרחב גבול לבנון
18:28 24/10/23  |  עידן יוסף

כלי טיס מאויש מרחוק תקף שתי חוליות מחבלים שביצעו ירי מרגמות וטילי נ"ט לעבר מוצבי צה"ל במרחב נטועה ואלקוש שבגבול לבנון. כמו-כן, בוצע ירי ארטילרי של תותחים וטנקים ירו גם כן לעבר מקורות הירי.
בנוסף, כוחות צה"ל תקפו חוליית מחבלים נוספת בשטח לבנון שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל סמוך לקיבוץ יפתח. אין נפגעים. מוקדם יותר היום מסוק קרב תקף תשתית צבאית של חיזבאללה בלבנון.

[צילום: דובר צה''ל]
+צה"ל ושב"כ חיסלו שלושה סמג״דים של חמאס ברצועת עזה
18:20 24/10/23  |  עידן יוסף

החיסול בוצע בהכוונה מודיעינית של שב"כ. אחד המחוסלים השתתף במתקפת הפתע על בארי.

+מזכ"ל האו"ם: מתקפת הפתע על ישראל לא התרחשה בחלל ריק
17:48 24/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אנטוניו גוטרש קושר בין המתקפה הרצחנית לכך ש"הפלשתינים סובלים מכיבוש חונק"  ▪  השגריר ארדן הוכיח מעל לכל ספק, שהמזכ"ל מנותק לחלוטין מהמציאות באזורנו ושהוא רואה באופן מעוות ובלתי מוסרי את הטבח שביצעו רוצחי החמאס בילדינו. זו הצדקה לטרור ולרצח"

גוטרש. נאום שערורייתי [צילום: סת וניג/AP]
+משרד התיירות: הסתיים פינוי ישובי הצפון בטווח 3-2 ק"מ מהגבול
17:40 24/10/23  |  עידן יוסף

משרד התיירות הודיע שסיים לפנות את היישובים בצפון שבטווח 3-2 ק"מ מהגבול. רוב התושבים ב-14 היישובים המונים כ-10,500 התפנו עצמאית. משרד התיירות הודיע שפינה 3,000 תושבים ל-1,600 חדרים. פינוי תושבי קריית שמונה עומד בפני סיום. במשרד מדגישים שאין מחסור בחדרי אירוח למפונים.

+אזעקה הופעלה באלקוש ובנטועה שצפון
17:25 24/10/23  |  עידן יוסף

+חשד לחדירה מהים באזור זיקים
17:16 24/10/23  |  עידן יוסף

חשד לאירוע ביטחוני בזיקים: כוחות גדולים של צבא הוזנקו למקום כולל מסוקי קרב, לאחר שזוהו צוללים של חמאס בים. כל מי שנמצא בזיקים מרוכז בנקודה אחת ביישוב, עד שיתקבלו הנחיות חדשות.

+אזעקות הופעלו בגוש-דן, השפלה ואשדוד
17:06 24/10/23  |  עידן יוסף

לפחות ארבעה יירוטים נשמעו. מד"א: מספר אנשים נפצעו קלות בדרך למרחב המוגן במהלך האזעקות של המטח האחרון. צוותי מד״א מטפלים ב-3 נפגעים: בחולון שני נפגעים בשתי זירות שונות: 1 במצב בינוני ושני במצב קל, בבאר יעקב פצוע 1 קל.

+הדולר והאירו נסחרים ביציבות, הבורסה סיימה בעליות קלות
16:43 24/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הדולר נותר על 4.06 שקלים, והאירו - על 4.31 שקלים  ▪  עליות של עג 1% במדדים העיקריים בבורסה  ▪  חמת מדווחת על צמצום משמעותי בפעילותה

למחרת החלטת הריבית [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+צה"ל תקף חוליה במרחב הר דב; ירי נ"ט למרחב שתולה ומנרה
16:40 24/10/23  |  עידן יוסף

ירי נ"ט בוצע משטח לבנון למרחב מנרה, אין נפגעים. כוחות צה"ל מגיבים בירי ארטילרי לעבר מקור הירי. קודם לכן נורה נ"ט לעבר מרחב שתולה. בלבנון דווח על כלי טיס שתקף בדרום לבנון במספר טילים בכפר שובא.
דובר צה"ל מסר כי כלי טיס תקף חוליית מחבלים שזוהתה בשטח לבנון במרחב הר דב והשמיד אמצעי לחימה ששימשו את החוליה.

[צילום: דובר צה"ל]
+שר האוצר הסכים לגמישות תקציבית ברשויות המקומיות
16:24 24/10/23  |  עידן יוסף

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, שר הפנים משה ארבל ויו״ר השלטון המקומי חיים ביבס קיימו ישיבה משותפת במשרד האוצר בנוגע להיערכות וצורכי הרשויות המקומיות בעת המלחמה. בפגישה הוחלט על שורת החלטות תקציביות וצעדים משמעותיים נוספים המאפשרים גמישות תקציבית לפעילות מיידית של ראשי הרשויות לניהול עצמאי של צורכי תושביהם.

[צילום: תקשורת שר האוצר]
+חמאס: ירינו מטח כבד לעבר ישראל; נפילה באלפי מנשה
15:23 24/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מטח כבד נורה לעבר ערים ויישובים רבים בשפלה ובשומרון  ▪  טיל פגע שירות בבית באלפי מנשה - לא היו נפגעים  ▪  אזעקות נשמעו גם בגוש-דן ובבאר שבע  ▪  תא"ל הגרי הזהיר בתדרוך: "אנחנו רואים התמעטות של השיגורים מעזה, אך אסור לגלות שאננות"

אזעקות גם בגוש דן ובב"ש [צילום: אבי רוקח/פלאש 90]
+הסיכוי למלחמה רחבה הוא נמוך, אך אסור להתעלם ממנו
15:03 24/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

כך מסיק אקונומיסט, בניתוח האפשרות ששלוחיה של אירן - במיוחד חיזבאללה, אך לא רק הוא - ייכנסו למלחמה; הסכנה תגבר עם פעולה קרקעית בעזה

הפגנת תמיכה בעזה, טהרן [צילום: וחיד סאלמי, AP]
+המפכ"ל: לא יעלה על הדעת שאחרי הטבח יהללו פה את חמאס-דאעש
15:03 24/10/23  |  מירב ארד

המפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי התייחס לעבודת הצוות המיוחד של המשטרה והפרקליטות לטיפול בהסתות לטרור וגילויי תמיכה בחמאס-דאעש, ואמר: "אנחנו באפס סובלנות בעניין, לא יעלה על הדעת שאחרי טבח כזה שמדינת ישראל עברה ואחרי שחיילים נהרגים יהללו פה את חמאס-דאעש. לא מעניין אותי אם זה אדם פשוט שמפרסם או ידוע בציבור".

+מלחמת עזה כטריגר להתחדשות עירונית
14:39 24/10/23  |  דני סויסה   |   לרשימה המלאה

על-פי הערכה, בכ-70-60 אחוזים מהבניינים באשקלון, שדרות, אופקים ונתיבות וכמו-כן לא מעט מוסדות ציבור כולל בתי ספר וגני ילדים אינם ממוגנים כהלכה

חשופים לירי ישיר [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+טיל נ"ט נורה למרחב שתולה; אין נפגעים
14:28 24/10/23  |  מירב ארד

דובר צה״ל מעדכן כ(יום ג') כי התקבל דיווח על ירי נ"ט לפני זמן קצר למרחב שתולה. אין נפגעים.

+קלאב הוטל מארחת למעלה מ-4,000 מפונים
14:26 24/10/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

האתגר מותח את יכולות הרשת עד הקצה ומעבר לו, בכוח אדם, המזון והתשתיות  ▪  בכל יום מוגשות מעל 7,500 ארוחות במסעדות המלונות ולצורך כך הגדילה את המערך התפעולי תוך התגייסות מלאה של מאות עובדים קבועים וכאלו שנקראו ל"מילואים" לצורך תגבור

קלאב הוטל אילת
+לחסל את הנהגת "אוקטובר השחור"
14:24 24/10/23  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

הדרג המדיני בישראל חייב להורות על חיסולם של כל מנהיגי חמאס ברחבי העולם במקביל למבצע "חרבות ברזל" לחיסולם ברצועת עזה. חיסול הנהגת חמאס בחו"ל הינו חלק בלתי נפרד מהמערכה לחיסול ארגון הטרור הזה

הנהגת חמאס. להשמיד [צילום: עבד ראחים חאטיב/פלאש 90]
+אשקלון ומבקיעים צורפו ליישובים שיקבלו פיצוי מלא
14:03 24/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

אשקלון ומבקיעים יכללו ברשימת יישובי הספר שתושביהם זכאים ל-100% פיצוי על הנזק העקיף שנגרם להם כתוצאה מהמלחמה  ▪  גפני: "מקווה שנרחיב ל-20 ק"מ מעזה"

אשקלון. זכאית לפיצויים [צילום: יוסי אלוני, פלאש 90]
+החשכ"ל: הקלות על מוסדות ציבור הנתמכים מתקציב המדינה.
13:41 24/10/23  |  מירב ארד

החשב הכללי, יהלי רוטנברג, הודיע על הקלות על מוסדות ציבור הנתמכים מתקציב המדינה. בין ההקלות:
  • תשלום מקדמות למוסדות ציבור שאושרה להם התמיכה בטרם הגשת דו״ח ביצוע בהיקף של 80% מהתמיכה שאושרה, בפעילויות התומכות בחוסן החברתי והאזרחי.
  • דחיית המועד האחרון להגשת דו״ח על שנת הפעילות הנתמכת לשנת 2022 ליום 30.11.2023.
  • הקפאת ודחיית ביקורות עומק הנעשות על מוסדות ציבור נתמכים.
  • דחיית מועד הגשת בקשות התמיכה לשנת 2024.

+צה"ל לתושבי עזה: "מסרו מידע אודות החטופים וזכו בגמול כספי"
13:37 24/10/23  |  מירב ארד

צה"ל פנה בשעות האחרונות באמצעות כרוזים לתושבי רצועת עזה בבקשה שיעזרו במציאת החטופים, ובתמורה יזכו בגבול כספי.

+"לא ניתן להרתיע את המוסלמים"
13:24 24/10/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

דיון עומק על מלחמת השבת השחורה עם הדוקטורנט לתולדות הישוב והמדינה יאיר קלינבאום ועם המהנדס יואב נצר, הטוענים שלא ניתן להרתיע את המוסלמים

מחלי חמאס בפשיטה על ישובי העוטף [צילום: מסך]
+סעודיה מוכנה לנורמליזציה, אך תדרוש מישראל יותר
12:35 24/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

זו מסקנתו של אקונומיסט מניתוח עמדותיהן של מדינות המפרץ  ▪  קטר מגלה סימני הכחשה ופניקה, היחסים בין האמירויות לישראל נותרו יציבים

הנייה (מימין), דוחה, 14 באוקטובר [צילום: AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
איתמר לוין
זהותו של יו"ר בית הנבחרים - אשר ייבחר סוף-סוף - תשפיע רבות על הסיכוי לאישור החבילה, מסביר אקונומיסט; והכל צריך להיעשות עד 17 בנובמבר
מירב ארד
תא"ל הגרי הזהיר: "למרות הירידה בנפח ירי הרקטות, אסור לגלות שאננות. ניסיון להרדים אותנו"    צה"ל חיסל הלילה שלושה מפקדים בכירים בחמאס    יותר מ-400 מטרות הותקפו ביממה    שיירה משאיות סיוע רביעית נכנסה לרצועת עזה    רשת טלגרם החלה לחסום אמש ערוצים של חמאס
עידן יוסף
לא ברור האם עצר לצורך תדרוך על המצב בעזה או בעקבות תקיפת מיליציות פרו-אירניות על בסיסים אמריקניים בסוריה
עמנואל בן-סבו
השקט יורד על הבית, צריך לאגור ולאסוף את עצמנו, לקראת פתיחת השבוע השלישי למלחמה, לעוד ימים שאיש אינו יודע מה יביאו עימם, איש אינו יודע לאן יובילו, במיטה מדברים
אביתר בן-צדף
אין מקום להמשך שירותו של מי שכשל, גם בעת מלחמה, ולבטח אין סיבה לקדמו בדרגות אחריה    למרות כישלונותיהם הקרביים, עלו קצינים בצה"ל בדרגה, קודמו לתפקידים בכירים, ואף נבחרו לרמטכ"לים    אי-אפשר להיפטר מהנכשלים אצלנו אלא באמצעות ועדות חקירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il