X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
"מייצגים" את ה' [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
יודעי דעת עליון
האם הטבח האכזרי בשבת שמחת תורה, אירע בשל חילול השבת? האם אנו יודעים מחשבותיו של הקב"ה ומנהלים חשבונותיו? "אמונה כזו, גרועה מכפירה"

בדיחה ירושלמית חבוטה מספרת, שהדבר היחיד שמונע את קריסת קירות המבנים ברחובה הראשי של מאה שערים, הוא הדבק של הפשקווילים המודבקים חדשים לבקרים על הקירות. הפשקווילים הללו, זועקי 'שומו שמים!', הם שמהווים בירושלים, וגם בבני ברק, פלטפורמה יעילה להפצת מסרים לציבור הרחב. באחרונה הודבקו פשקווילים ש'מסבירים' לציבור החרדי, מדוע ספג עם ישראל מהלומה עזה בטבח ההמוני במסיבת הטבע ברעים ובישובי עוטף עזה: רמיסת השבת ברגל גאווה, מעשי זימה, אכילת טרפות ונבילות, ועוד קילקולים כיוצא באלה. כל אלה הובילו, רח"ל, לטבח 1,400 יהודים ולמחיקת ישובים מעל פני האדמה.
ולא רק הכותבים האנונימים שמאחורי הפשקווילים נכנסו לנעליו של בלעם הרשע, שהעיד על עצמו כי הוא 'שֹׁמֵעַ אִמְרֵי אֵל וְיֹדֵעַ דַּעַת עֶלְיוֹן'. ליורשיו בני זמננו של בלעם מן הפשקווילים, שהם חרדים כנראה, קמו אחים נאמנים שהגיעו ככל הנראה מן הציבור הדתי לאומי. אלה משתמשים בפלטפורמה הרבה יותר מודרנית. בסרטון מרגש שאורכו פחות מחמש דקות, שהופץ ברחבי ממלכת האינטרנט, תחת הכותרת 'יהדות בבדיקה מדעית - חרבות ברזל', נטען ששמירת השבת היא שהגנה על היישובים הדתיים שלא נפגעו בפוגרום הנורא.
למשל, קיבוץ סעד, ששערו הנעול מנע כיבושו בידי החמאס. או המושב הדתי כפר מימון: "בבוקר הגיעו מחבלים על רכבים לשער הישוב, שהיה סגור לרגל השבת. בישוב לא הייתה חדירת מחבלים, לא היו נפגעים ולא הרוגים", טוען הקליפ. הלאה: "הישוב יכיני שאוכלוסייתו מסורתית. זמן מה לפני האירועים קיבלה הקהילה על עצמה התחזקות בשמירת השבת. שערי היישוב היו סגורים. המחבלים לא נכנסו ברכב, אך חלקם נכנסו רגלית ליישוב שאין בו כיתת כוננות. הם יכלו לבצע טבח מלא. בפועל פגעו המחבלים ב-7-5 אנשים והמשיכו הלאה. אין לכך עד עתה כל סיבה מוסברת".
הסרטון מצביע גם על נסי הצלה דומים שאירעו בישובים שומרי שבת נוספים בעוטף, ובהם קיבוץ עלומים ומושב תקומה, ומסכם כי "מקורות ישראל מלפני מאות ואלפי שנים כבר הבטיחו ששמירת השבת מצילה מהצרות הקשות שיגיעו לפני אחרית הימים". אבל אין בו שום ציטוט מקורות של ממש. ה'מקורות' הם אמירת חז"ל בקשר למצוות ג' סעודות בשבת, וחצי שורה מן הפיוט השבתי 'מה ידידות': "מחבלי משיח יוצלו לרווחה".
ועוד מקור, שאמנם מבטא אמת יצוקה בבטון, אך למרבה המבוכה אינו שייך ל'מקורות ישראל', כי אם לפילוסוף החילוני הגמור אשר גינצברג, הלוא הוא ההוגה הציוני שאימץ את שם העט אחד העם. הוא קבע, ובצדק רב, ש'יותר מששמרו ישראל על השבת שמרה השבת על ישראל'.
אלה הם, מסתבר, 'המקורות העתיקים' שעליהם מסתמך הקליפ: עניין ג' סעודות השבת, חצי משפט מפיוט שחובר בימה"ב באשכנז, ואמירה מבריקה של פילוסוף חילוני. זה הכל? לא מביך?
השאלה האמיתית היא הרבה יותר רחבה: מה יהודים שומרי שבת, וחילוניים שאינם שומרי שבת, אמורים להבין ולאמץ מהגיגיהם של בעלי הפשקוויל והסרטון? ובמבט הרבה יותר רחב: האם שומרי שבת אמורים 'להרוויח' ביטחון קיומי מן השבת? האם בשל כך הם מעדיפים לשמור על קדושת השבת? למעשה, מדובר בסוגיה עוד יותר עמוקה, העוסקת בענייני שכר ועונש, סיבה ומסובב. כפי שניסח זאת ההוגה שומר המצוות ישעיהו לייבוביץ: "אנו מקימים מצוות משום שצוּוֵינו עליהן מסיני, ולא מפני שהן סוג של כספומט, שמצד אחד קולט כרטיס ומצד שני מוציא כסף מזומן".
הסוגיה אכן כבדת משקל ורחבה מני ים - ובוודאי מכדי לדון עליה במסגרת טור קצר זה. גדולי הדורות ניסו לשווא לפצחה. האם בקיום תורה ומצוות אנו משיגים תעודת ביטוח שמיימית? והרי במהלך ההיסטוריה היהודית המדממת, נטבחו ועלו על המוקד מיליוני יהודים שומרי שבת ושאר המצוות קלה כחמורה. מה בדיוק השתבש אצלם? למה לא ניצלו 'בזכות השבת'? ולענייננו, האם לדידם של מחברי הפשקוויל ועושי הסרטון, נתגלתה בעוטף עזה תרופת הפלאים לסיכול הפוגרומים והפורענויות ומחשבות הזדון של אויבינו? משהו כמו: שמור שבת והינצל מכל רע. בדוק ומנוסה. ע"ע סעד, יכיני, עלומים ותקומה. הגיוני? היתכנותי?
אין ספק שמאחורי הפשקווילים עומדים בעלי רצון טוב, שמבקשים לחזק את עם ישראל בשמירת השבת והמצוות. אך כיצד פיענחו דעת עליון? וכי נזרקה בהם רוח נבואה? או שמא זכו לרוח הקודש? האם נתעלמה מהם ההבנה שכבר גילה הנביא ישעיהו לגבי ההגיון האלוקי השונה לחלוטין מן האנושי: "כִּי לֹא מַחְשְׁבוֹתַי מַחְשְׁבוֹתֵיכֶם וְלֹא דַרְכֵיכֶם דְּרָכָי נְאֻם ה'"? ומעבר לכך, האם מאמינים אותם יוצרים אנונימיים, שאמירותיהם יהפכו את קיבוצי העוטף לשומרי שבת, או אולי רק יעמיקו את האיבה בין שבטי ישראל? וכשם שמצווה לומר דבר הנשמע, כך מצווה שלא לומר דבר שאינו נשמע.
הרב של קיבוץ עלומים, הרב עמית קולא, אכן יצא בשצף קצף כנגד אותם 'יודעי דעת עליון' ומחשבי חשבונותיו של הקב"ה: "הנסיונות לייצר תודעת 'קידוש השם' ('מי שעושה מצוות מרוויח'), לא רק שלא יצלחו, אלא הם הינם חילול השם בפני עצמו. במלחמה הזו נפגעו שומרי מצוות וכאלה שעולם הדת אינו עולמם. היומרה לדעת דעת עליון, להסביר מדוע זה ניצל וזה לא, לא רק שלא תצלח אלא היא כנגד דברי חז"ל: 'כיוון שניתנה רשות למשחית שוב אינו מבחין בין צדיק לרשע'. ואיזו רשות למשחית גדולה מזו שהייתה ביום שמחת תורתנו?... איך אנחנו אנשי עלומים נוכל לנוח על זרי הדפנה של הניצחון והישועה, כשמימיננו בארי ומשמאלנו כפר עזה"?
לא נכריע כאן בסוגיה הסבוכה של סיבה ומסובב, ושכר מצווה בהאי עלמא. רק נזכיר למי שעדיין זקוק לתזכורת, שהטבח הנורא התרחש קודם כל בשל האנטישמיות הנאצית התהומית של האיסלאמיסטים העזתים. הא - ותו לא. פשר הרצח ותוצאותיו הנוראות אינם נעוצים במישור המיסטי, שאין לנו שום השגה בו, אלא מחמת כשל צבאי מנהיגותי, ותפיסת התנשאות חלולה וההיבריס הישראלי שכמותו היה מונח גם ביסוד התבוסה בפרוץ מלחמת יו"כ.
יפה ניסח זאת ההיסטוריון והחוקר משה נחמני, כלפי "אנשים עם כיפה שמתיימרים לייצג את ה' ולדברר אותו": "מי שחושב שהקב"ה נתן לאויבינו לטבוח בנשים וילדים וזקנים בצורה זוועתית רק בגלל הסיבות שהזכיר, אמונתו בקב"ה אינה אמונה אלא דמיון מעוות, ועדיף לה ל'אמונה' כזו שלא היתה, משהיתה. אמונה כזו, שתופסת את הקב"ה בצורה כה קטנה ושפלה, גרועה מכפירה".

תאריך:  26/10/2023   |   עודכן:  26/10/2023
+דיווח בלבנון: הותקף בסיס צבאי באריתריאה עם נוכחות ישראלית
02:19 27/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

חמושים תקפו בסיס צבאי באיי דכלאק שממנו יש תצפית רחבה לים סוף  ▪  על-פי הדיווח, קצין בכיר נהרג בתקיפה  ▪  אירן לא נטלה אחריות לתקיפה, אך היא הודיעה בעבר שיעדים ישראלים במפרץ הפרסי הם יעד לגיטימי  ▪  ישראל: הדיווח אינו נכון

אזור התקיפה [מפות גוגל]
+האם למפקדי צה"ל היו כישורים לפתח קונספציות שקרסו ב-73' ו-2023
00:00 27/10/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

דיון עומק שלי עם אביתר בן צדף ואדם פדר. ביררנו את השאלה האם לראשי מערכת הביטחון, ראש ממשלה, שר ביטחון, רמטכ"ל ואלופים היו כישורים קוגניטיביים לפתח קונספציות שקרסו ב-1973 וב-2023

[צילום: שלמה ארד/לע"מ]
+קירבי לכתבת: "קשה? אני אגיד לך מה קשה"
23:59 26/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, נותן תשובה מוחצת לכתבת הבית הלבן הטוענת שאמירת הנשיא ביידן על הרג אזרחים בעזה בעזה בידי ישראל היא אמירה קשה

קירבי. מה באמת קשה [צילום: מן הטלוויזיה]
+ישראל קוראת לממשלת רוסיה לגרש את משלחת החמאס
23:39 26/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הרוסים מחקו מאתרי החדשות תמונות שבהן נראה מרזוק עם בכירי ממשל פוטין, כנראה מלחץ הגינויים  ▪  במוסקבה טוענים שהפגישה נועדה לקדם שחרור החטופים הזרים  ▪  משלחת חמאס שיבחה במהלך המפגש את עמדתו של הנשיא פוטין ואת המאמצים הדיפלומטיים שמשקיעה מוסקבה בעניין המלחמה בעזה

משלחת חמאס במוסקבה, אבו מרזוק ליד בוגדנוב
+פשיטות קרקעיות של צה"ל ברצועה נמשכות גם הלילה
22:29 26/10/23  |  עידן יוסף

דובר צה״ל: כוחות צה״ל ימשיכו בפשיטות ברצועה גם הלילה - וזה יימשך ביתר שאת בימים הקרובים. תא״ל הגרי אומר שיש פשיטה קרקעית שמתקיימת עכשיו ברצועה.

+הפנטגון מאשר: שתי כיפות ברזל בדרכן לישראל
22:23 26/10/23  |  עידן יוסף

דובר הפנטגון מאשר את אמירתם של הבכירים האמריקניים אתמול, לפיה ארה"ב שולחת לישראל שתי סוללות כיפת ברזל ומיירטים.

+בישראל בוחנים: דלק בתמורה במסגרת עסקת חטופים
22:06 26/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

חמאס דורש שחרור של אלפי אסירים ביטחוניים בתמורה לשחרור החטופים  ▪  המגעים מתקדמים, אך עדיין לא ברור אם יבשילו לעסקה  ▪  משפחות החטופים דרשו לפגוש את המטבחון המצומצם כדי לקבל מידע על המגעים

צייר מצייר תמונה של אחד החטוים ברחבת מוזאון ת"א [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+אזעקות במרכז, בשפלה ובגוש-דן; נזק נגרם לאספקת החשמל
22:02 26/10/23  |  עידן יוסף

זו הפעם השלישית היום שבה נורו היום 6 רקטות לעבר ערי המרכז. דווח על נפילה כביש במשמר השבעה. אין נפגעים, אך נגרם נזק. כמו-כן דווח על נפילה באזור בית העלמין ברחובות.
מחברת החשמל נמסר: בעקבות מטח הירי האחרון על אזור השפלה, נגרם נזק לרשת החשמל באזור שגרם גם לשריפת  עמוד חשמל על יד מושב מצליח. כתוצאה מכך קיימת פגיעה באספקת החשמל לחלק מתושבי רחובות וסתריה, צוותי החברה בדרכם למקום לאיתור ותיקון ההפרעה, במטרה להשיב את אספקת החשמל בהקדם לתושבי האיזור.

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+קטר תבחן את קשריה עם חמאס
21:32 26/10/23  |  עידן יוסף

ארה"ב וקטר הסכימו - קטר תבחן את קשריה עם חמאס לאחר שיסתיים משבר החטופים (וושינגטון פוסט).

+יהודי דרום אפריקה מפסיקים את אמירת התפילה לשלום המלכות
21:24 26/10/23  |  עידן יוסף

הרב הראשי לדרום אפריקה הורה להפסיק לומר את התפילה לשלום המלכות. ההוראה מגיעה בעקבות התנהלותם של נשיא דרא"פ, סיריל רמפוסה, ואנשיו, שהאשימו את ישראל בביצועם של פשעי מלחמה בעזה, תוך התעלמות בוטה מפשעי חמאס (ישראל היום).

+בסוריה מדווחים על תקיפה ישראלית באזור חומס
21:23 26/10/23  |  עידן יוסף

בסוריה מדווחים על תקיפה ישראלית באזור חומס. לפי הדיווחים, היעד הוא שדה תעופה ואתר של צבא אסד. מוקדם יותר, דווח על מתקפת כטב"מים באזורי חאלב וחמה. בצבא סוריה הודיעו שהפילו 8 כטב"מים.

+בעקבות המחסור בעובדים: בני נוער יוכלו לעבוד עד 11 בלילה
21:20 26/10/23  |  עידן יוסף

בעקבות מחסור בעובדים במשק: שר העבודה יואב בן צור חתם על היתר להעסקת צעירים, בני 16 ומעלה, עד השעה 23:00 ולא עד 20:00 כפי שהיה עד כה.

+ערוץ היוטיוב של כאן חדשות נפרץ
21:18 26/10/23  |  עידן יוסף

ערוץ היוטיוב של כאן חדשות נפרץ ושודר בו סרטון מרשת אלג'זירה.

+סביבת נתניהו מכחישה ניסיון למנוע ממנו להיפגש עם יצחק בריק
21:14 26/10/23  |  עידן יוסף

בכירים בלשכת נתניהו ניסו למנוע את פגישותיו עם יצחק בריק, שהביאו בין השאר לדחיית הכניסה הקרקעית; בסביבת ראש הממשלה מכחישים (גלי צה"ל).

+דיווח: מנהרות החמאס יותקפו בפצצות ספוג
21:09 26/10/23  |  עידן יוסף

בישראל מתכוונים להשתמש כנגד מנהרות החמאס ב"פצצות ספוג", המשחררות קצף שמתפשט ומתקשה במהירות. תרגילים נערכו בפצצות אלו באתר צאלים (עיתון הטלגרף הבריטי).

+כשירות מערך האיסוף והתצפיות הוחזרה כמעט במלואה
21:03 26/10/23  |  עידן יוסף

אחרי הפגיעה במערך האיסוף והתצפיות בגבול עזה בפתיחת המלחמה - צה״ל מודיע כי כשירות המערך הוחזרה כמעט במלואה. כוחות צה״ל זיכו את אתרי התצפיות והתקשוב ממטענים שהיו בהם, ולאחר מכן התקינו בהם מערכות ואמצעים חדשים (גלי צה"ל)

+מקסדת הלוחם: לוחמי הנח"ל נלחמים במחבלים
20:34 26/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

צה"ל מפרסם את תיעוד התקרית בה נפל מפקד הפלוגה הרובאית, רס״ן טל גרושקה  ▪  ״אנחנו יוצאים למלחמה מתוך אהבת המדינה והגנה על המולדת. זו המלחמה שלנו"

צילום מהקרב [צילום: דובר צה''ל]
+גלנט: היעד - ניצחון במלחמה והחזרתם של החטופים; התמרון יגיע
20:00 26/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר הביטחון אישר כי המלחמה מתנהלת מהאוויר, מהיבשה והים והדגיש את החשיבות של ניצחון מוחלט במלחמה  ▪  הוא הבטיח לעשות כל מאמץ להשיב את החטופים ואמר שאין כוונה להרחיב את המלחמה לצפון

גלנט. אני ונתניהו פועלים יחד [צילום: מן הטלוויזיה]
+צה"ל ושב"כ: חיסלנו את צמרת פיקוד גדוד דרג' תפאח של חמאס
19:44 26/10/23  |  עידן יוסף

צה״ל בהכוונה מודיעינית מדויקת של שב״כ ואמ"ן, חיסלו את מפקד גדוד דרג' תפאח של חמאס, ראפת עבאס, סגנו, אברהים ג׳ד׳בה ומפקד הסיוע הקרבי והמנהלתי, טארק מערוף באמצעות מטוסי קרב. שלושתם מחבלים ותיקים בארגון שהשתתפו במערכות קודמות כנגד ישראל.
גדוד דרג' תפאח הינו גדוד בחטיבת העיר עזה, שנחשבת לחטיבה המשמעותית ביותר של ארגון הטרור חמאס. מחבלי הגדוד לקחו חלק משמעותי בטבח הרצחני ב-7 באוקטובר.

+יהודי אירן נאלצים לקיים יום הזדהות עם תושבי עזה
19:09 26/10/23  |  עידן יוסף

בכפיית השלטונות באירן, הקהילה היהודית המקומית נאלצת להודיע במכתב רשמי כי תקיים בבית הכנסת, ביום שני, יום הזדהות עם מצוקת תושבי פלשתין וכי היא מגנה את המעשים של המשטר הציוני.
מחר צפוי להתקיים תרגיל צבאי שהוגדר "משמעותי" של צבא אירן. שר החוץ האירני עבדאללהיאן אמר היום: "אירן, קטאר וטורקיה מוכנות לתרום לשחרור אזרחים שחטופים בידי חמאס".

+צה"ל תקף חוליה שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר מוצב בגבול לבנון
18:54 26/10/23  |  עידן יוסף

כלי טיס מאויש מרחוק תקף הערב חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר מוצב צה"ל מול יפתח. חוליית חיזבאללה זו היא הרביעית ביממה האחרונה, וראשונה היום. בסה״כ חוסלו 35 חוליות שילוב של מודיעין ואש מדויקת מהאויר.
בלבנון פורסם כי ישראל השמידה עמדת תצפית של צבא לבנון באזור נאקורה בירי פגזים.

+יעקב ברדוגו נצפה בלשכת ראש הממשלה
18:52 26/10/23  |  

איש התקשורת המקורב לנתניהו, יעקב ברדוגו, נצפה היום שוב בלשכת ראש הממשלה בקריה בתל אביב. ברדוגו נועד עם ראש הסגל צחי ברוורמן והדובר הפוליטי יונתן אוריך. בלשכת ראש הממשלה מסרבים להשיב האם נתניהו נועד עם ברדוגו, ששהה בלשכתו (כאן חדשות).

+חוסל אחד ממתכנני הפשיטה הרצחנית לישראל
18:32 26/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

צה״ל ושב״כ חיסלו את סגן ראש מחלקת המודיעין של חמאס, שאדי בארוד, שתכנן יחד עם סינוואר את הפשיטה הרצחנית לישראל

+ראשי "הבטחוניסטים" מרוצים מהפגישה עם נתניהו: "מטרות המבצע ברורות ונחרצות"
18:27 26/10/23  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש לפני זמן קצר עם ראשי תנועת הביטחוניסטים ועם קבוצת בכירים לשעבר במערכת הביטחון החברים בתנועה. בפגישה נכחו בין היתר מנכ״ל התנועה תא"ל (מיל') אמיר אביבי, האלופים במילואים גרשון הכהן ויפתח רון-טל, ותתי-האלופים במילואים אפי איתם ויוסי קופרווסר. לפני הפגישה, נלקחו הטלפונים הסלולריים ממשתפיה. לפי גורמים שנכחו בפגישה, הם מעידים כי מטרות המבצע כפי שהוצגו על ידי רה"מ נתניהו הן 'ברורות ונחרצות' - מיטוט שלטון חמאס, הסרת איום הטרור מהרצועה ומאמץ מירבי לפתרון סוגיית בני הערובה.

+המאמצים להפסקת אש: מנהיג חמאס שוחח עם ראש המודיעין המצרי
18:18 26/10/23  |  עידן יוסף

מנהיג חמאס, אסמאעיל הנייה, שוחח בטלפון עם ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל. האחרון סקר בפניו את מאמצי מצרים להביא להפסקת אש ולהכניס סיוע לעזה. ייתכן שזו השיחה הראשונה בין השניים מאז תחילת המלחמה.

+מטח רקטות לגוש-דן והשרון
18:04 26/10/23  |  עידן יוסף

חמישה יירוטים בשמי המרכז, מהם שני יירוטים היו אזור לוד, ותנועת המטוסים בנתב"ג הופסקה לזמן קצר.

+אסירים בטחוניים לא יורשו להתפלל בחצר
18:00 26/10/23  |  עידן יוסף

בתפילות יום השישי מחר, צפויים המחבלים הכלואים בישראל להתפלל בתוך התאים, ולא בחצר כפי שהיה בעבר (חדשות 14).

+ביידן מבקש 200 מיליון דולר לאבטחת קהילות יהודיות ומוסלמיות
17:58 26/10/23  |  עידן יוסף

נשיא ארה"ב ביידן ביקש מהקונגרס לאשר תוספת של 200 מיליון דולר לאבטחה על קהילות יהודיות ומוסלמיות.

+אזרחות כבוד גם לנתינים זרים שהתגייסו להגן על המדינה
17:57 26/10/23  |  עידן יוסף

המדינה מתכננת להעניק אזרחות כבוד עבור אנשי כוחות הביטחון שהתגייסו להגן על המדינה, למרות שלא היו אזרחי המדינה. ישנו חייל אחד שנהרג בקרבות במלחמה, ולא היה אזרח המדינה (כאן חדשות).

+משלחת ישראל חושפת את הנוכחים בעצרת האו"ם למראות הטבח
17:53 26/10/23  |  עידן יוסף

אנשי משלחת ישראל לאו״ם מחלקים בפתיחת העצרת הכללית, לכל הנוכחים באולם, דפים עם קוד QR לסריקה שבו יוכלו לצפות בזוועות שביצעו מחבלי החמאס בישראל.
שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן: ״זה לא אושוויץ, זה חמאס. לטבח שאירע ב-7 באוקטובר אין קשר לפלשתינים, לסכסוך הישראלי-פלשתיני או לסוגיה הפלשתינית. ישראל נמצאת במלחמה נגד ארגון הטרור חמאס שלא אכפת לו מהעם הפלשתיני, משלום או מדו-שיח. לחמאס מטרה אחת - למחוק את ישראל וכל יהודי מאדמת העולם".

[צילום: משלחת ישראל לאו"ם]
+רגב מבקשת מסמוטריץ' להטיס את משפחות המפונים באילת ללא תשלום
17:23 26/10/23  |  עידן יוסף

שרת התחבורה מירי רגב בפנייה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "ממן טיסות חינם עבור המפונים, המשפחות השכולות ומשפחות החטופים אשר נמצאות באילת". לדבריה, טיסות חינם בחברות ישראייר וארקיע מאילת לנתב״ג יתנו מענה לצרכים השונים ובהם עבודה, טיפולים רפואיים והתאווררות. "יש לנו מחויבות ערכית לסייע למשפחות ככל הניתן, וכך נעשה", אמרה. מלשכת שר האוצר נמסר שכאשר הפנייה תתקבל היא תיבחן כמקובל.
במענה לבקשת ראש מועצת שער הנגב, המשרד יספק שירותי הסעת תלמידים לילדי המועצה אשר התפנו מיישובם לאילת. ההסעות יחברו בין אזור המלונות לקמפוס בן-גוריון שבו מתבצעת הפעילות החינוכית. המשרד מפעיל כבר מהשבוע הראשון למלחמה הסעיות למפונים השוהים במלונות ים המלח ועין גדי, ומהשבוע גם לתושבי הצפון והדרום שפונו מבתיהם ושוהים במלונות ירושלים.
רגב: "לקחנו על עצמנו לספק שירותי הסעות תלמידים, אשר בשגרה מופעלים על-ידי הרשות המקומית, מתוך הבנה שבעת הזאת נדרש פתרון ברמה הלאומית". מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן: "ההסעים ללא עלות שנועדו להקל על המפונים את השהות הם חלק מסל הפתרונות שאנחנו מספקים לאזרחים ומסייעים לשיקום ולהתאוששות, יחד עם תרומה למאמץ המלחמתי".

+מערכת "מגן אור" ליירוט בלייזר נכנסת לניסוי מבצעי בדרום
17:10 26/10/23  |  עידן יוסף

משרד הביטחון אישר למפא"ת ולתעשיות להכניס לניסוי מבצעי את "מגן אור" במלחמה. המערכת לירוט רקטות ומל"טים, בלייזר רב עוצמה, בעלות אפסית ובהספקים בלתי מוגבלים, תיפרס בדרום הארץ. גורם ביטחוני מזכיר שהמערכת אמורה להיות מבצעית בעוד שנתיים ולכן לא יסתמכו עליה באף תוכנית (ynet).

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+פיגוע ירי כושל באזור אבני חפץ
17:02 26/10/23  |  עידן יוסף

ירי בוצע לעבר חווה באזור אבני חפץ, זוהתה פגיעה במבנה. אין נפגעים. המחבלים ברחו.

+עזה: יותר מ-25 אלף נפגעים בתקיפות צה"ל; 9 מדינות ערב מגנות
16:58 26/10/23  |  עידן יוסף

משרד הבריאות הפלשתיני בעזה, הנשלט בידי חמאס, מעדכן את מספרי הנפגעים: 7,028 הרוגים, 18,484 פצועים. לדיווח אין אימות ממקור אחר. איחוד האמירויות, ירדן, בחריין, סעודיה, עומאן, קטאר, כווית, מצרים ומרוקו מגנות את "הפגיעה באזרחים, הפרות של החוק ההומניטרי הבינלאומי בעזה"

+נתניהו מונע סגירת אלג'זירה בישראל
16:41 26/10/23  |  עידן יוסף

ראש הממשלה נתניהו מונע את סגירת אלג’זירה בישראל, גורם מדיני: ״זה לא מה שהכי חשוב בעולם כרגע״ (כאן חדשות).

+רחפן של צה"ל נפל במעלות תרשיחא במהלך הלילה; 7 נפצעו באורח קל
15:40 26/10/23  |  מירב ארד

רחפן של צה"ל נפל בעיר מעלות תרשיחא במהלך הלילה. למרכז הרפואי לגליל בנהריה הגיעו (באופן עצמאי) שבעה דיירים המתגוררים במעלות-תרשיחא, לאחר שמרפסת ביתם נפגעה כתוצאה מנפילת הרחפן. מדובר בחמישה מבוגרים בטווח הגילים 66-34 ובשני ילדים בני 5 ו-11 (נפגעי חרדה ושאיפת עשן), כולם נפגעו באורח קל. כל השבעה קיבלו טיפול בחדר המיון ושוחררו לבתיהם, פרט לגבר בן 66, שהועבר לאישפוז במחלקה פנימית.

+שר הביטחון גלנט סיים הערכת המצב עם בכירי מערכת הביטחון
15:26 26/10/23  |  מירב ארד

שר הביטחון יואב גלנט, סיים לפני זמן קצר את הערכת המצב היומית עם בכירי מערכת הביטחון. בדיון השתתפו: הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש השב״כ רונן בר, מנכ״ל משרד הביטחון אלוף (מיל׳) אייל זמיר, סגן ראש המוסד, מפקד המערך המודיעיני לאיתור החטופים והנעדרים אלוף (מיל׳) ניצן אלון, סגן הרמטכ״ל האלוף אמיר ברעם, ראש אמ״ן האלוף אהרון חליוה, ראש אמ״ץ האלוף עודד בסיוק, ראש אגף אסטרטגיה האלוף אליעזר טולדנו, מפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא, המתפ״ש האלוף רסאן עליאן, דובר צה״ל תת-אלוף דניאל הגרי, ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון דרור שלום ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

+שלושת שלבי סולם ההסלמה של ארה"ב במזרח התיכון
15:06 26/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

האמריקנים כבר אוספים מודיעין וחולקים אותו עם ישראל, הם עשויים לסייע בהגנתה - אבל מאוד לא ירצו להגיע למתקפות תגמול, מנתח אקונומיסט

טילי THAAD. יוכלו להגן על ישראל [צילום: AP]
+יונית לוי, המוהיקנית האחרונה
14:47 26/10/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

גיא, לאן נעלמת? אמנון - השמיע קול; וניר - ראיתי את תגובתך הראויה ב-X אבל לא בערוץ הבית שלך; וגם קרן ובן ודפנה ודני ישבו על הספסל

לוי. השמיעה קול [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+חוסל מפקד מערך הירי הרקטי של גזרת צפון חאן יונס
14:41 26/10/23  |  מירב ארד

מטוסי קרב בהכוונת מידע מודיעיני של שב"כ ואמ"ן חיסלו את מפקד מערך הירי הרקטי של צפון חאן יונס של ארגון הטרור חמאס, חסן אלעבדאדלה. זאת, לצד מספר חיסולים של מחבלים בארגון הטרור חמאס וכן המשך תקיפות של מטוסי קרב המשמידים תשתיות של ארגון הטרור חמאס, ביניהן עמדות שיגור ומפקדות טרור.

+ארגונים אוונגליסטים: תימכו בזכותה של ישראל להגן על עצמה
14:34 26/10/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

קואליציית הארגונים הנוצרים-אמריקנים פנתה למזכל" האו"ם וגם לנשיא ביידן בקריאה לפעול לשחרור החטופים הישראלים מעזה

קריאות ברורות [צילום: ג'ון לוצ'ר/AP]
+סגנית השר מיכל וולדיגר מתפטרת מתפקידה
14:22 26/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בקשה להעביר את תקיב משרדה למערכה  ▪  התפטרה כדי להתמקד בתחום מומיוחתה - שיקום הנפש  ▪  השר סמוטריץ' בתגובה: "בתור סגנית שר האוצר מיכל פעלה רבות לקידום בריאות הנפש ותחומי הבריאות ורווחה"

מיכל וולדיגר. תתמקד בחיזוק החוסן החברתי [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+פגיעת רקטה בבניין בפ"ת: צוותי כיבוי פועלים לכיבוי שריפה בדירה
14:14 26/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מסריקה ראשונה של צוותי הכיבוי וההצלה לא ידוע על לכודים  ▪  מדובר בפגיעה של רקטה בגג הבניין שחדרה לדירה שמתחת וגרמה לשריפה

צוותי כיבוי והצלה בבניין בפ"ת [צילום: דוברות איחוד הצלה]
+מד"א: לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים
13:40 26/10/23  |  מירב ארד

בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות: מד"א מעדכן כי בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

+ביידן הודף לחצים להגיב על מתקפות שלוחי אירן
13:39 26/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

וושינגטון פוסט: לאחר 15 מתקפות בחודש האחרון על חיילים אמריקנים בסוריה ועירק, ביידן מעדיף להימנע מתגובה כדי שלא להתדרדר למלחמה איזורית

פטרול אמריקני בסוריה. 900 חיילים במדינה [צילום: באדרחאן אחמד, AP]
+מטח כבד למרכז, השפלה והשרון
13:34 26/10/23  |  מירב ארד

מטח רקטות כבד נורה לעבר יישובים במרכז, השפלה והשרון. אזעקות הופעלו בין השאר בתל אביב, בת ים, חולון, אור יהודה, בני ברק, גבעת שמואל, גבעתיים, גני תקווה, יהוד-מונוסון, סביון, קריית אונו, פתח תקוה, רמת גן, באר יעקב, רחובות, נס ציונה, הוד השרון פלמחים וראשון לציון.

+הממשלה אישרה את הצעת המחליטים: 35 מלש״ח ליישובי הצפון ו-70 מלש״ח לכלל היישובים
13:33 26/10/23  |  מירב ארד

הממשלה אישרה (יום ה') את הצעת המחליטים שהגיש שר האוצר: 35 מלש״ח ליישובי הצפון ו-70 מלש״ח לכלל היישובים. שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "הממשלה ממשיכה לפעול למען כל אזרחיה, בדגש על תושבי הדרום והצפון. התקציבים שאישרה כעת הממשלה יסייעו לרשויות המקומיות לתת מענה מדויק ויעיל לתושבים."

+זו לא "אחריות" - זו אשמה!
13:31 26/10/23  |  זוהר בן-אשר   |   לרשימה המלאה

אין מה לצפות מנתניהו שייקח אחריות על משהו. יש מי שאומר שזה לא בדנ"א שלו ומה שיותר ברור - הוא עסוק, גם כעת, במאמציו להימלט גם מהכישלון הצורב שהוא אישית הביא עלינו ב-7 באוקטובר ובימים שעברו מאז

נתיהו. אשם אשם אשם [צילום: כריסטוף אנה/AP]
+לפיד הציג תוכנית לשיפור הטיפול באזרחים: "צאו מההלם ולכו לעבוד"
13:27 26/10/23  |  מירב ארד

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הציג (יום ה') תוכנית פעולהבת 8 צעדים לשיפור השירות והטיפול האזרחי. התוכנית הועברה למשרד ראש הממשלה, משרד האוצר ומרכז השלטון המקומי. "אפשר להבין את ההלם והשיתוק של המערכות הממשלתיות בימים הראשונים, אי-אפשר להבין למה המערכת עוד לא יצאה מההלם. המדינה היום לא נמצאת - לא מול המפונים, לא מול החטופים, לא מול הניצולים, לא מול המשפחות של אזרחים שיצאו למילואים, לא מול הילדים שאין להם מסגרות", כתב לפיד.

[צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+60 מבוקשים נעצרו הלילה ברחבי יו"ש, מתוכם 46 פעילי חמאס
13:19 26/10/23  |  מירב ארד

כוחות הביטחון עצרו הלילה (יום ה') 60 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון והעמקים, מתוכם 46 פעילי חמאס. מתחילת המלחמה נעצרו כ-1,000 מבוקשים, בהם 660 המזוהים עם חמאס.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יודעי דעת עליון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מפני חטאינו גלינו מארצנו -נפסל
שמואל מילר רעננה  |  29/10/23 11:07
2
נכון ולא מדויק
שלמה  |  30/10/23 15:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
מירב ארד
על הצטרפותו לממשלת החירום אמר: זה היה הצעד הנכון למדינת ישראל והצעד הזה כבר הוכיח עצמו    על שאלת האחריות השיב: אינני משחרר את עצמי מהאחריות, לא לדברים שקרו ולא לדברים שלא קרו
מור לינק
ההתייחסות לשואה במדינות ערב ובקהילות ערביות בעולם נעה בין הכחשתה לבין שימוש בה לתיאור פעולותיה של ישראל כלפי הפלשתינים
מירב ארד
תא"ל הגרי הדגיש: "המספר מתעדכן ומשתנה בהתאם למידע המודיעיני שבידנו. המספר הזה עוד ישתנה"    הפשיטה הלילה בצפון הרצועה - "חלק מההיערכות שלנו לשלבי הלחימה הבאים"
עידן יוסף
אמנם אין תקדים להקמת ועדת חקירה בזמן אמת, ותחילת פעילותה צפויה להתעכב. אבל בינתיים חשוב שעדויות מצד אישים שאולי כבר לא יהיו איתנו יתועדו כבר עכשיו ויוגשו לוועדה בבוא העת
אורי נטע
המדינה הפרה את החוזה כבר בשנות ה-70, בכך שלא הגנה על אזרחי הצפון מפני רוצחי אומ"פ (ארגון מרצחי פלשתין), שירו אלפי רקטות וניסיונות מוצלחים יותר ופחות של רצח יהודים בקריית שמונה, כפר יובל, אביבים, מעלות ועוד המוני קיבוצים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il