X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הפגנה פרו-פלשתינית בוושינגטון [צילום: חוסה לואיס מגאנה/AP]
האם על ביידן לחשוש מאיומי ההצבעה והכסף המוסלמי באמריקה
האם יש לביידן מה לחשוש מהמהלך בעתיד הקרוב של בחירות 2024. ככל הנראה שלא לא בסיכוי של העברת מדינות מתנדנדות (תרחיש נמוך) ובטח לא בכסף (ממש נמוך) בעתיד הרחוק? - המוסלמים יגדילו את ההשפעה על פוליטיקה האמריקנית, השאלה רק באיזה מהצדדים?
קובי ברדה מומחה להיסטוריה פוליטית אמריקאית וגאואסטרטגיה, חממה לחקר דתות, אוניברסיטת חיפה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

נדידת הקהל המוסלמי
[צילום: Aai]

אמריקנים מוסלמים וכמה פעילי המפלגה הדמוקרטית, בראשם חברת הקונגרס ממוצא פלשתיני, ראשידה טאליב, אומרים שהם יפעלו לגייס מיליוני מצביעים מוסלמים למנוע תרומות והצבעה לביידן, אלא אם כן ינקוט צעדים מיידיים כדי להבטיח הפסקת אש בעזה
האם לביידן יש מה לחשוש?
לא, אבל...
ראשית לנתונים.
אין חולק כי ישנה נדידה של קהל מוסלמי מברית "האוהל הגדול" הדמוקרטי (כינוי שטבע רוזוולט לשיתופי פעולה של מיעוטים בשנות ה-30 של המאה הקודמת) לרפובליקנים. זה כבר החל בבחירות 2020 ביחס ל-2016, כפי שכתבתי במאמר לקתדרת חייקין שניתח את דפוסי ההצבעה בבחירות, ויתעצם (אם ובלי קשר לישראל, כי הרפובליקנים לא מספקים כעת תשובות ובכל זאת זזים) בהמשך בבחירות 2024, כמתואר בגרף ששוחרר ע"י ארגון AAI - Arab American Institute
אולם הסיבה בגללה המוסלמים עוברים לרפובליקנים, בדיוק כמו הלטינוס, קשורה ב-"מלחמות התרבות", הנתפסים כמלחמה של ערכים פרוגרסיביים על ערכי המשפחה, ולא בישראל, כפי שכתבתי בחודש יוני לקתדרת חייקין.
אני אכן מעריך, שזה יהיה קו שבר משמעותי, ושיכלול תוצאות בקונגרס, במושבים שהם מתנדנדים (כאלה שאינם דמוקרטים או רפובליקנים מובהקים) בעיקר.

השפעת הקהל המוסלמי על הבחירות לנשיאות
[צילום: World population review]

האם הקהל המוסלמי אכן יכול להשפיע על הבחירות לנשיאות ארה"ב, כפי שמאיימים אותם הגורמים האיסלאמיסטים?
למרות שהדת הצומחת ביותר באמריקה היא הדת המוסלמית, כיום, יש בארצות-הברית רק 3.45 מיליון מוסלמים (לא ערבים, מוסלמים כלומר כולל אפרו-אמריקנים המגדירים עצמם מוסלמים ומדינות אסיאתיות דוגמת אינדונזים, מלזים וכו'..) שזה בערך 1% מהאוכלוסייה האמריקנית (פרופורציות...).
בואו נראה במפה מטה של ארגון World Population Review איפה הריכוז שלהם בהקשר של מדינות מתנדנדות, ביחס לתוצאות בחירות מול גודל אוכלוסייה מוסלמית ודפוסי הצבעה מבחירות 2020:
ראשית, מדינת מישגן, עליה מדברים תמיד כל המומחים, כמדינה מתנדנדת ובעל אוכלוסייה מוסלמית גדולה. אז כפי שניתן לראות במפה, יש כ-250,000 מוסלמים במדינת מישגן, אבל כאשר ביידן מנצח בפער 154,000 קולות את טראמפ, התזוזה של 5% ואפילו 20% לצורך העניין, מבעלי זכות הבחירה, שאכן ילכו ויהפכו את ההצבעה, מדובר על 30-40 אלף תוספת, אל מול הפחתה דומה בצד הדמוקרטי, ומגיעים לחצי מהפער, לכן התרחיש במדינה כמו מישגן בסבירות נמוכה עד לא קיימת.
המדינה השנייה שבה יש ריכוז גדול של מוסלמים היא פנסילבניה כ-150,000 מוסלמים, אך ההבדל לביידן מטראמפ היה מעל 61,000 קולות לכן התרחיש, כמו מישגן, נמוך עד לא קיים.
המדינה השלישית הרלוונטית היא מדינת ג'ורג'יה, שם חיים כ-124,000 מוסלמים, עם הבדל של כ-12,000 קולות לביידן ב-2020, בתרחיש מסוים יכול להיות רלוונטי.
המדינה הרביעית היא אריזונה, שם חיים עוד פחות מוסלמים, בהיקף של כ-109,000 מול פער לביידן שהסתכם ב-10,500 קולות, שוב תרחיש יחוס רלוונטי אך נמוך.
בשאר המדינות המתנדנדות, יש מתחת ל-70,000 מוסלמים. כפי שניתן לראות, ולכן ההשפעה השולית של מעבר 5% מצביעים מוסלמים, יכולה להיות רלוונטית רק בתרחיש ייחוס קיצוני יחסית, וגם זה מגודר כסיכון רק למדינות של ג'ורג'יה ואריזונה.
טוב אולי נדבר על כסף תרומות? שזה היה האיום השני של חברת הקונגרס ושל נציגים מוסלמיים?
היהודים אחראים על כ-50% מסך הכסף שאותו אספה המפלגה הדמוקרטית. למרות שחיפשתי נתונים על כסף מוסלמי המועבר כתרומות, לא מצאתי סכומים שניתן להתייחס כנקודת עיגון. אשר על כן, אבקש לראות כמה הצליחו להשיג חברות הקונגרס ראשידה טאליב ואילהאן עומר, מוסלמיות שמשרתות בקונגרס.
חברת הקונגרס אילהאן עומאר הצליחה לגייס בשנת בחירות כ-6 מיליון דולר. חברת הקונגרס ראשידה טאליב הצליחה לגייס רק 4 מיליון דולר. החברה שלהם ל–"סקווד" (שם שהחל כשם גנאי של הספיקר הקודמת פולוסי והפך לשם מייצג לחבורת ה-4 המקורית שכוללות את קארי בוש גם) שסוגרת את העשירייה הראשונה של המגייסים, חברת הקונגרס אלכסנדריה אוקסיו-קורטאז גייסה 12 מיליון דולר.
ואם בכסף ובגיוס עסקינן, אז פחות מ -24 שעות אחרי האיום של ראשידה טאליב על ביידן, מודיע ה-"סופר פאק" (עמותות לגיוס כסף) של ה-Mainstream Democrats PAC, בגיבוי מייסד שותף של הרשת החברתית לינקדאין, ריד הופמן, שהודיעו כי הם בדרך להשקת קמפיין, להדחת שתי חברות הקונגרס הפרוגרסיביות בבית הנבחרים, רשידה טלאיב וקורי בוש.
עם זאת, העתיד (הרחוק) הוא מוסלמי. על-פי מכון, Pew הדת המוסלמית תהיה הדת השנייה בגודלה באמריקה, עם צפי של מעל 8 מיליון אמריקנים בשנת 2040. ואכן, המוסלמים, שברובם הם דור שני ודור שני וחצי, מתחיל (ממש כפי שהחלו היהודים לצמוח לפוליטיקה בפוסט מלחמת עולם 2).
לדרוש את חלקו בפרוסת העוגה.
כבר במאי-2017, כתבתי מאמר שנקרא: "הגיע זמנם של המוסלמים באמריקה להפוך לכח פוליטי כשאר המיעוטים" שהתפרסם רגע לפני הפריימריז (יוני 2017) שהעלה את חברות הסקווד המוסלמיות עומאר וטאליב, כמי שמסתכל לעבר העתיד.
בשנת 2021, הוקמה לראשונה השדולה הפרו- פלשתינית בוושינגטון תחת השם של
, AJP (Americans for Justice in Palestine) כאורגן או כזרוע פוליטית של AJP Educational Foundation, Inc., ארגון שאני עוקב אחריו מקרוב מאז שהוקם. שרשור שלם שכתבתי על הארגון/שדולה הפלשתינית שהוקמה, ניתן לקריאה כאן.
לסיכום.
האם יש לביידן מה לחשוש מהמהלך בעתיד הקרוב של בחירות 2024. ככל הנראה שלא. לא בסיכוי של העברת מדינות מתנדנדות (תרחיש נמוך) ובטח לא בכסף (ממש נמוך). בעתיד הרחוק? - המוסלמים יגדילו את ההשפעה על פוליטיקה האמריקנית, השאלה רק באיזה מהצדדים? אני מעריך בזהירות, שדווקא על הפוליטיקה השמרנית דתית, שהיא המפלגה הרפובליקנית.

הכותב הוא דוקטורנט להיסטוריה אמריקנית ויחב"ל וחוקר פוליטיקה אמריקנית, המתמחה במחקר על שדולות והשפעתן על יחסי ישראל-ארה"ב. מלגאי של קתדרת חייקין לגאו-אסטרטגיה, וחוקר בכיר בחממה לחקר דתות באוניברסיטת חיפה. מגיש ובעלים של הפודקאסט "אמריקה בייבי".
תאריך:  06/11/2023   |   עודכן:  06/11/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם על ביידן לחשוש מאיומי ההצבעה והכסף המוסלמי באמריקה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל ביידן
קובי ברדה
האמריקנים נותנים לו כבוד וכבר ערכו מפגשים דומים עם גנץ כהכנה להסכמי אברהם. באמריקה גם בוחנים איתו את האפשרות של התפזרות הכנסת בחוק התפזרות הכנסת מרצון - חוק המאפשר לממשלת מעבר את הסמכות לכונן הסכמי שלום
איתמר לוין
הקונגרס אישר תקציב פשרה לתקופה שעד אמצע נובמבר - ולראשונה מנעו הניצים בסיעה הרפובליקנית בבית הנבחרים אישור של סיוע לאוקראינה
איתמר לוין
פול קרוגמן טוען בניו-יורק טיימס, כי הניהיליזם הרפובליקני הוא הגורם להשבתה המסתמנת של הממשל - ותוהה האם בכלל תיתכן עסקה לפתיחתו מחדש
איתמר לוין
אחרי 14 פעמים בארבעת העשורים האחרונים, הקונגרס עלול להוביל לשיתוק חלקי בשל העדר תקציב בסוף החודש - מסביר וושינגטון פוסט
איתמר לוין
התביעה: בנו של הנשיא רכש אקדח ב-2018 והסתיר שהיה מכור באותה עת לקוקאין    הרפובליקנים ינסו לנצל את כתב האישום כמשקל נגד לאלו שהוגשו נגד טראמפ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il