X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מרחץ דמים אכזרי [צילום: אריאל שליט/AP]
האידיאולוגיה הפלשתינאצית: להשלים מה שלא
הנשיא יצחק הרצוג: "מה שראינו ב-7 באוקטובר, זה לא מייצג את האיסלאם. האיסלאם היא דת עם הרבה כבוד ורגישות ואהבה ואחווה ספר את זה, אדוני הנשיא, לכל אותם פלשתינאצים מן החמאס, שהשמידו במיתות אכזריות משונות, שאין הדעת סובלת את מידת רשעותן, כ-1,400 ישראלים במרחץ דמים אכזרי ובצייד אדם ביישוב עוטף עזה

רבים מאוד מאזרחי ישראל - ובוודאי מרבית מתיישבי עוטף עזה, שעד ל-7 באוקטובר יצאו מגדרם כדי להיטיב עם ערביי עזה - נדהמו עד עמקי נפשם, מעוצמת החייתיות המפלצתית שהציגו מחבלי החמאס העזתיים ונספחיהם, באותו יום מר ונמהר, שבו נשחטו בדם קר ובאכזריות שאין הדעת מסוגלת לקלוט, למעלה מ-1,400 אזרחים שלא הרעו לאיש, ולרוע גורלם נפלו למלתעות החמאס הנוטפות דם. עוצמת הקניבליזם הברוטלי הפלשתינאצי, הותירה מולה ישראלים אחוזי הלם ובעתה, שהגיעו למסקנה, ובצדק, שהאכזריות המפלצתית הפלשתינית, נוראה אפילו יותר מהזוועה הנאצית.
אבל מסתבר שההתנהלות הנאצית, ובעצם האכזרית ממנה, טבועה בדמם של הפלשתינים מאז ומקדם. אפילו עוד בימי הטרום נאציזם. קבלו למשל את עדותו של הנציב העליון הבריטי לורד צ'נסלור, שעל אף עויינותו ליישוב היהודי ופעילותו הפרו פלשתינית, נאלץ ב-1929 להודות בעובדות, בדוח לממשלתו, בתום פרעות תרפ"ט שגבו מהיישוב היהודי הנדהם 133 הרוגים, 339 פצועים, וחורבן ואובדן ישובים יהודיים: "התחלחלתי ממעשי הזוועה שעשו חבורות של זדים אכזריים וצמאי דם, שרצחו באכזריות חסרי מגן מתוך היישוב היהודי, בלי הבדלי גיל ומין - מעשים של פראות שאין להביעה במלים". פראות פלשתינאצית שקדמה לנאצים ואין אפשרות, כדברי צ'נסלור, להביעה במלים.
שנים מעטות לאחר מכן, עם כיבוש הנאצים את השלטון בגרמניה, ב-1933, אימצו ערביי ארץ ישראל, בהנהגתו של אבי הנאציזם הערבי חאג' אמין אל חוסייני, את האידיאולוגיה הנאצית שעניינה השמדת היהודים עד כדי היות העולם בגדר 'יודן ריין' ('נקי' מיהודים). הרעיון הנאצי מעורר החלחלה, בא לידי ביטוי ביוזמה מקומית של המופתי חאג' אמין אל חוסייני, לבניית קרימטוריומים (משרפות) ענק בעמק דותן, לחיסול כל 500 אלף יהודי הארץ אז.
למרבה המזל סוכלה מזימתו של המן הפלשתיני הזה: בעיצומה של מלחה"ע ה-2, (אוקטובר 1942, לפני 81 שנה בדיוק), הביס השיריון הבריטי בראשות הגנרל מונטגומרי, את השיריון הנאצי בפיקודו של 'שועל המדבר' פילדמרשל ארווין רומל, בקרבות אל עלמיין, ממערב לקהיר, בואכה אל עריש וארץ ישראל.
חלק מחוקרי הנאציזם אף טוענים כי החלטת הנאצים להשמיד, להרוג, לאבד ולמחות מעל פני האדמה כל אשר בשם ישראל ייקרא, התבססה על רעיון ההשמדה, שמכר המופתי הירושלמי בפגישתו בברלין עם היטלר, ב-28 בנובמבר 1941. מעט מחוקרי הנאציזם סברו שהיה זה המופתי ששיכנע את היטלר לפתור את 'הבעיה היהודית', באמצעות 'הפתרון הסופי'. טענה כזו הועלתה למשל בפי החוקרים בארי רובין וּולפגנג שוואניץ, בספרם Nazis, Islamists and the Making of the Modern Middle East, שהופיע בהוצאה לאור האקדמית היוקרתית באוניברסיטת ייל. הטענה הזו הושמעה גם בעבר בפי אחרים, והיא נסמכת על תצהירים של דיטר ויסליצני, פקיד נאצי מהמחלקה לענייני יהודים בראשותו של אדולף אייכמן במשרד הראשי לביטחון הרייך שבמסגרת הס"ס.
כיום רווחת הדעה בקרב מרבית החוקרים כי לא ייתכן שלמופתי הייתה השפעה כה עמוקה על היטלר. לא רק מפני שהמופתי נחשב 'משקל נוצה' מול היטלר, אלא גם מפני שההחלטה ללכת על הפתרון הסופי, הושגה בברלין הרבה לפני הגעתו של המופתי לפיסגה עם היטלר. גם חוקרי מוסד יד ושם, סבורים שאין ליחס למופתי השפעה כה גורפת על הנאצים. אך כולם מודים שהמופתי ידע על הפתרון הסופי, קידם שיתוף פעולה עם גרמניה הנאצית וניהל תעמולה פרו-גרמנית ואנטי-יהודית שכוונה לעולם הערבי. ביד ושם טוענים כי "האסטרטגיות הפוליטיות של המופתי וחזונותיו, ובהם האנטישמיות שלו, הביאו אותו לשיתוף פעולה אינטנסיבי עם הנאצים".
גם אם מסקנת החוקרים היא שהמופתי לא היה ולא יכול היה להיות אביה של תוכנית ההשמדה השטנית שכונתה הפתרון הסופי, ברור לחלוטין שהוא ובני עמו ערביי הארץ, ספגו ממנה השראה שטנית. הן הנאצים והן הפלשתינים רואים ביהודי תת-אדם, שאינו בן אנוש ואחת דינו, למיתה נטולת חמלה. הן התיאוריה הנאצית הארורה, והן זו הנשמעת כיום מפי רוצחי החמאס בחקירותיהם בשב"כ, נוטלות מן האדם היהודי/הישראלי צלם אנוש, ודנות אותו להשמדה בייסורים אכזריים. כך עולה בבירור בחקירותיהם של רוצחי החמאס שהשתתפו בטבח ה-7 באוקטובר.
נשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג, ניסה אמנם, מתוף תפקידו ומעמדו כאזרח מס' 1, למזער את ממדי המשטמה האנטי יהודית הזורמת בדמם של הפלשתינים - כל הפלשתינים, למעט קבוצה קטנה של 'צדיקים בסדום', דוגמת אחינו המוסלמים יוסף חדאד ונואיל זועבי - באמצעות הגדרת האיסלאם כדת של אהבה. אהבה? בדיחה מרירה. אולי אהבת המוות.
הרצוג, בהופיעו בפני ראשי רשויות ערביות בנגב, שהתכנסו לזכרם של 16 הנרצחים ו-40 הנעדרים הערביים במתקפת ה-7 באוקטובר, אמר: "זו אינה מלחמה של יהודים נגד מוסלמים. זו מלחמה בין בני אור לבני חושך, בין טוב לרע, בין עשיית טוב לעשיית רע... הרי אין שום היגיון בלהיכנס לקיבוץ כמו חולית ולשחוט את משפחת דיאלה שעובדת שם שנים, בעוד שתושבי חולית מושיטים יד לאחיהם בעזה, לחבריהם בעזה, מסייעים להם בכל מיני צורות, אבל ב-7 באוקטובר בתיהם נשרפו ונבזזו, משפחותיהם נשחטו, ראשיהם נערפו, וחבריהם נחטפו לעזה".
בסיום דבריו הקצרים הוסיף הנשיא: "מה שראינו ב-7 באוקטובר, זה לא מייצג את האיסלאם. האיסלאם היא דת עם הרבה כבוד ורגישות ואהבה ואחווה. זה מייצג רוע בלתי נתפס שצריך לחסל אותו". ספר את זה, אדוני הנשיא, לכל יורשיו של המופתי ימ"ש, צורר היהודים. לכל אותם פלשתינאצים מן החמאס, שהשמידו במיתות אכזריות משונות, שאין הדעת סובלת את מידת רשעותן, כ-1,400 ישראלים במרחץ דמים אכזרי ובצייד אדם ביישוב עוטף עזה.
וספר זאת בבקשה גם לאותם המוני הפלשתינים שקיימו באחת מערי הגדה המערבי צעדת הזדהות עם וצעקו בה ש"כל מי שיש לו נשק ומחביא אותו לחתונות - או שיירה ביהודי או שימסור אותו לחמאס". וספר זאת גם לאותו פורע חמאסניק, שנתפס ב-7 באוקטובר בידי כוחות הביטחון, וסיפר להגנתו בחקירה, כי לו ולחבריו פריצי החיות יש 'פתווה' (פסק הלכה), ולפיה חובה דתית לא רק לרצוח כל יהודי באשר הוא, אלא גם לערוף את ראשו ולרטש פרצופו כדי למחוק מגווייתו כל צלם אנוש.
הפלשינאצים מן החמאס ושאר החולירות, מִתְנמְכים בצוררותם לתהומות עמוקות אפילו מן השפל שאליו הגיעו המנטורים הנאצים שלהם. ככלות הכל, יש להם פתווה דתית שמתירה להם להיות יותר נאצים מהנאצים.

תאריך:  08/11/2023   |   עודכן:  08/11/2023
+סוריה: ישראל תקפה עמדות צבאיות בשטחנו
23:10 08/11/23  |  עידן יוסף

צבא סוריה מודיע רשמית כי ישראל תקפה מהאוויר עמדות צבאיות בדרום המדינה וכי כתוצאה מכך נגרמו נזקים.

+אמצעים טכנולוגים ומתחמים צבאיים: צה"ל תקף והשמיד תשתיות חיזבאללה
22:35 08/11/23  |  עידן יוסף

מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור של ארגון חיזבאללה בלבנון, בתגובה לשיגורים לעבר שטח ישראל ביממה האחרונה. בין המטרות שהותקפו, מבנים ועמדות צבאיות בהם פעלו מחבלי הארגון, ומספר אמצעים טכנולוגים ששימשו להכוונת טרור נגד מדינת ישראל.
כמו-כן, כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר חוליית מחבלים בשטח לבנון, שפעלה סמוך למרחב בירנית.

+בכיר בבית הלבן: "ייתכן שתידרש יותר מהפסקה הומניטרית אחת כדי להוציא את כולם"
22:33 08/11/23  |  עידן יוסף

בכיר בבית הלבן ג'ון קירבי על משבר החטופים: "ייתכן שתידרש יותר מהפסקה הומניטרית אחת כדי להוציא את כולם". בירושלים חוששים שהסכמה להפסקת אש תמורת מספר קטן של חטופים תגרום לכך שהדבר יקרה פעמים נוספות וישבש לגמרי המבצע.

+דובר צה"ל: אין הפסקת אש, בעזה מבינים שחמאס איבד שליטה
22:25 08/11/23  |  עידן יוסף

דובר צה״ל: "אין הפסקת אש. מה כן יש? יש הפוגות הומניטריות לזמנים מוקצבים שמאפשרים לאוכלוסייה להתארגן, לרדת דרומה בבטחה ואנחנו רוצים שזה יקרה״. עוד אמר: ״"ראינו היום 50,000 עזתים נוספים נעים שוב דרומה. נמשיך לאפשר מחר לתושבי עזה להשתחרר מכבלי חמאס שאיבד שליטה בצפון. גם הנהגת חמאס בחו"ל מאבדת שליטה, נמשיך לרדוף אותם בכל מקום".
"כוחות יבשה פועלים בעומק העיר כזה בליווי כוחות מהים ומהאוויר. אנחנו צוברים הישגים, הרגנו מחבלים רבים ותפסנו למעלה מ-700 מטולי RPG. פגענו קשה במערך האווירי והימי של חמאס", דבריו.

+מניין הנרצחים הרשמי בשבת השחורה הוא 1,210
21:44 08/11/23  |  עידו יוסף   |   לרשימה המלאה

הפער בין המניין הרשמי למספר שעלה בימים האחרונים הוא כ-200 איש  ▪  המספר אינו כולל את הנעדרים או את השבויים והחטופים שמתו

ממראות הטבח בכפר עזה [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+נתניהו: קומץ קטן מהמתיישבים לוקח את החוק לידיים
21:23 08/11/23  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפגישה עם ראשי הרשויות של יהודה ושומרון: "יש קומץ קטנטן של אנשים שלא מייצג את הציבור הזה, שלוקח את החוק לידיים. זה גורם נזק בינלאומי כבד למדינת ישראל וזה לא מייצג את הציבור כאן".

+חמאס מחזיק אמבולנסים משלו לצורך העברת נשק
21:03 08/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מאמץ משותף של שב"כ וצה"ל חושף; כך מנצל חמאס בתי חולים, אמבולנסים, מרפאות, מסגדים ובתי ספר למטרות טרור  ▪  מתוך דברי מחבל חמאס: "אני יכול לצאת עם איזה אמבולנס שארצה"

אמבולנס בעזה [צילום ארכיון: עבד רחים חטיב/פלאש 90]
+השבת השחורה: המשטרה חוקרת מעשי אונס קבוצתיים
20:48 08/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

להב 433, שב"כ וחיל-המודיעין גבו יותר מ-700 עדויות  ▪  אחת מניצולות הטבח בעוטף הייתה עדה ישירה לאונס והתעללות בצעירה שנרצחה  ▪  בידי המשטרה יותר מ-50 אלף סרטונים מהשבת השחורה

זירת טבח בכפר עזה [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+תושבי כרם שלום מסכימים להשתקע לתקופת ביניים ביישוב אשלים
20:15 08/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+המורדים החות'ים טוענים כי הפילו כטב"ם אמריקני
19:49 08/11/23  |  עידן יוסף

המורדים החות'ים טוענים כי הפילו כטב"ם אמריקני מסוג MQ-9/REAPER מול חופי תימן. ככל שהדיווח נכון, זו הפעם הראשונה שאירוע כזה קורה מאז 2019.

+צה"ל: ההתרעה על כלי טיס בצפון - התרעת שווא
19:46 08/11/23  |  עידן יוסף

ההודעה נמסרה לאחר שקודם סברו ואף הודיעו שהיה יירוט מוצלח של כטב"ם.

+ברזיל: עצורים בחשד לתכנון פיגועים נגד ישראלים ויהודים
19:44 08/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

גופי ביטחון ישראלים, ברזילאיים ובינלאומיים סיכלו פיגוע של חיזבאללה בברזיל  ▪  הפיגועים המתוכננים היו נגד יעדים ישראלים ויהודיים בברזיל  ▪  חיזבאללה והמשטר האירני ממשיכים לפעול ברחבי העולם למימוש פיגועים נגד ישראלים ויהודים ואף גורמים מערביים

עסק בבעלות יהודית בריו דה ז'ניירו, ברזיל [צילום אילוסטרציה: נתי שוחט/פלאש 90]
+הסניגוריה הציבורית מסרבת לייצג את מחבלי החמאס
19:42 08/11/23  |  עידן יוסף

הסניגוריה הציבורית לא מוכנה לייצג את מחבלי החמאס, וקוראת לשנות את החוק בעניין. במערכת סבורים שצריך לדאוג לעו״ד זר שייצג אותם (כאן חדשות).
שר המשפטים יריב לוין: "אני מגבה את הסניגוריה הציבורית בסירובה לייצג את מרצחי החמאס שביצעו את פשעי המלחמה בטבח ב-7 באוקטובר. משרד המשפטים בראשותי ימשיך לפעול על-מנת שהדין ימוצה עם המחבלים השפלים שנתפסו".

+מטה משפחות החטופים דוחה את ההצעה שעל הפרק הכוללת הפסקת אש
19:40 08/11/23  |  עידן יוסף

מטה המשפחות להחזרת החטופים בתגובה לדיווחים בעולם הערבי על ההצעה המתגבשת להפסקת אש למשך ימים בתמורה לשחרור 15-10 חטופים מחציתם אמריקנים: "מברכים על חזרת כל חטוף הנמצא בעזה. עם זאת, המטה דובק בעמדה שכל מהלך להפסקת אש, יכלול שחרור של כל החטופים מעזה".
ראש ה-CIA צפוי להגיע מחר לדוחה שבקטר כדי לדון בסוגיית שחרור החטופים. על-פי אחד הדיווחים, מחצית המשוחררים יהיו אזרחי ארה"ב.

+התרעה על חדירת כלי טיס עויין בקו העימות
19:25 08/11/23  |  עידן יוסף

אזעקה הופעלה ביישובים אביבים, יראון וברעם. כלי תקשורת לבנוניים מדווחים כי כטב"ם ישראלי שיגר 3 טילים לעבר מטרות באזור כפר שובא בדרום לבנון. כמו-כן מדווחים הלבנונים על תקיפות ישראליות ליד הכפר ראמיה וליד הכפר יאטר.

+יו"ר הכנסת מבקש ישיבת מליאה מיוחדת מחר שתאשר תקבולי מילואים
19:21 08/11/23  |  עידן יוסף

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה פנה הערב (ד׳) ליו״ר ועדת הכנסת ח״כ אופיר כץ בבקשה לאשר את פתיחת המליאה מחר, יום חמישי, וזאת כדי להביא בפני חברי הכנסת את הצעת החוק להגדלת תקבולי המילואים עבור משרתי המילואים במלחמת ״חרבות ברזל״ להצבעה בקריאה השנייה והשלישית.

+כוחותינו השמידו מנהרת טרור שאותרה בקרבת בית ספר
19:16 08/11/23  |  עידן יוסף

לוחמי צה"ל מחטיבה 551 בשיתוף לוחמים מיחידת יהל"ם פועלים במרחב בית חאנון, מאתרים ומשמידים מנהרות טרור. הלוחמים איתרו פיר מנהרת טרור בקרבת בית ספר של אונרא והשמידו את המנהרה.

+הותר לפרסם: לוחם בחטיבת הנח"ל נפל בקרב ברצועת עזה
18:35 08/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ההרוג בקרב הוא סמ״ר נועם יוסף אבו (20) מדימונה  ▪  ארבעה לוחמים נפצעו באורח קשה בקרבות בצפון רצועת עזה  ▪  מספר חללי צה"ל שנהרגו מתחילת המתקפה הקרקעית עלה ל-34

נועם יוסף אבו ז"ל הי"ד
+הותר לפרסום שמו של האזרח שנהרג השבוע מפגיעת טיל נ"ט
17:54 08/11/23  |  עידן יוסף

הותר לפרסום שמו של האזרח שנהרג השבוע מפגיעת טיל נ"ט שנורה מלבנון לאזור יפתח. ההרוג הוא תושב קרית שמונה מאיר מויאל ז"ל הי"ד. בן 55 היה במותו.
מויאל, אזרח עובד צה"ל, שירת שנים רבות בגבול לבנון והר דב. בהנחיית פיקוד העורף, תתקיים לוויה מצומצמת בנוכחות המשפחה בלבד. קבלת ניחומים ממחר (ה') ברחוב כ"ח 9 בטבריה.

מאיר מויאל ז"ל הי"ד
+תיעוד: כך מנטרלים פירי מנהרות ברצועת עזה
17:21 08/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הם חצו את הגבול, פרצו את הצירים, השמידו עד עכשיו 130 פירי מנהרות, וממשיכים ליצור תוואי שטח מתאים לכוחות החי"ר והשריון שבאים אחריהם - מנטרול מטענים שמטרתם לסכן לוחמים ועד הקרסת מבנים  ▪  כך כוחות ההנדסה פורצים את הדרך בפעילות קרקעית ומשמידים תשתיות טרור של החמאס

כוחות ההנדסה הקרבית בפעילות מבצעית [צילום: דובר צה''ל]
+בג"ץ: לא יתקיימו הפגנות באום אל-פחם ובסכנין
16:45 08/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

דחה את העתירות נגד סירובה של המשטרה לאשר את קיום ההפגנות על-רקע המלחמה - בעיקר בשל חוסר יכולתה להקצות שוטרים לאבטח אותן  ▪  מדגיש: חופש ההפגנה עומד בתוקפו גם בעת מלחמה

שוטרים באום אל-פחם [צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90]
+כתב אישום: גנבו רכוש של קורבנות הטבח בפסטיבל רעים
16:23 08/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המדינה: מאיר חג'ג' וגולני גרבי הצליחו להיכנס לשטח לאחר שהציגו את עצמם כמי שמבקשים לסייע לנפגעים - וגנבו תכשיטים וכלים בשווי של 60,000 שקל

זירת הטבח ליד קיבוץ רעים [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
+האוצר משיק תוכנית סיוע לגיוס מהיר של עובדים לחקלאות ובניין
15:51 08/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

האוצר יתן מענק תמרוץ של 3000 ש"ח לכל עובד חדש ומענק מוגדל בעבור העסקה של חודשיים לפחות  ▪  כמו-כן כוללת התוכנית תמיכה בהחזרת עובדים מפונים למקומות עבודתם הקבוע

ענף החקלאות. זקוק לידיים עובדות [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+רשות המסים הודיעה על הקלות נוספות בשל מלחמת חרבות ברזל
15:33 08/11/23  |  מירב ארד

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', ומנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', החליטו על מתן אורכה לכלל העוסקים והנישומים עד ליום שני ה-27.11.2023, לדיווח ולתשלום מע"מ, מקדמות מס הכנסה וניכויים, עבור תקופת הדיווח אוקטובר 2023 (בדיווח חד-חודשי) ועבור תקופת הדיווח ספטמבר ואוקטובר 2023 (בדיווח דו חודשי).
בנוסף, מודיעה היום רשות המסים על מתן אורכות נוספות לדיווח ותשלום מע"מ, מקדמות מס הכנסה וניכויים, עבור אוכלוסיות הזכאיות לדחייה. לאוכלוסיות אלה, ניתנת אורכה עד ליום שלישי ה-26.12.2023 עבור תקופת הדיווח ספטמבר 2023 (בדיווח חד-חודשי) ועד ליום ראשון ה-31.12.2023 עבור תקופת הדיווח אוקטובר 2023 (בדיווח חד-חודשי) וספטמבר-אוקטובר 2023 (בדיווח דו-חודשי).

+אזעקות בכיסופים
15:29 08/11/23  |  מירב ארד

אזעקות צבע אדום בכיסופים.

+שני לוחמי צה"ל נפצעו באורח קל ובינוני מטיל נ"ט של חיזבאללה
15:19 08/11/23  |  מירב ארד

כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר מספר עמדות לשיגור טילי נ"ט של ארגון הטרור חיזבאללה. בנוסף, מחבלים שיגרו טיל נ"ט לעבר כוח צה"ל במרחב דובב, צה"ל תקף בירי ארטילרי את מקורות הירי. שני לוחמי צה"ל נפצעו באורח קל ובינוני ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו. כמו-כן, זוהו שני שיגורים מוקדם יותר היום לעבר מרחב שתולה ומרחב יפתח. צה"ל תקף בירי טנקים וארטילריה את מקורות הירי. אין נפגעים.

+אושרה בקריאה ראשונה הצעת חוק הביטוח לאומי: העלאת שכרם של חיילי המילואים
15:06 08/11/23  |  מירב ארד

אושרה בקריאה ראשונה הצעת חוק הביטוח לאומי, ׳הוראת שעה תגמולים למשרתים במילואים׳ - העלאת שכרם של חיילי המילואים ל-300 ש"ח ליום וכ-9000 ש"ח בחודש.

+הליכים נגד תומכי טרור חייבים להיות פומביים
14:49 08/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

התיר לפרסם את שמו של עו"ד סרי חוריה, מזכיר חד"ש בשפרעם, החשוד בתמיכה במעשי חמאס  ▪  אומר שיש חשיבות מיוחדת בפרסום הליכים אלו

לוי. לא ניתן לסבול תמיכה באויב
+צה״ל תקף תשתית חמאס, המחבלים נמלטו וחוסלו בתקיפה מהאוויר
14:43 08/11/23  |  מירב ארד

לוחמי חטיבה 7 זיהו עמדה לשיגור נ"ט ותצפית בה שהו מחבלי חמאס, העמדה חוברה במעבר תת-קרקעי למחסן אמצעי לחימה. הלוחמים הכווינו תקיפה מהאוויר והתשתית נפגעה. המחבלים שנמלטו לגג המבנה חוסלו בתקיפה נוספת.
בנוסף מחבלים של ארגון הטרור חמאס זוהו לפני זמן קצר משגרים מרגמות לעבר מדינת ישראל, כלי טיס ומטוס קרב בהובלת מרז האש של אוגדת עזה סגרו מעגל ותקפו את עמדת השיגור והמחבלים. מדבריו של רב-סרן ג' מפקד תא התקיפה של חטיבה 7: ״אין לאן לברוח, כל מחבל שיפגוש את החטיבה יחוסל וכל מחבל שינסה להימלט יכשל״.

+אל תגידו אחר כך מחדל
14:01 08/11/23  |  חן קרצ'ר   |   לרשימה המלאה

הצורך הבהול בתכנון אסטרטגי לקראת היום שאחרי המלחמה ברצועת עזה  ▪  מסמך זה מציג כמה מן הנושאים הדורשים התייחסות שיטתית ומעמיקה למנהל בינלאומי לרצועת עזה

היום שאחרי [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+אושר סופית: צריכת תכני טרור - עבירה פלילית
14:00 08/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

העונש על צריכה שיטתית של פרסומי חמאס ודאעש מתוך הזדהות: שנת מאסר  ▪  אושרו תיקון לחוק הירושה בשל 7 באוקטובר והארכת כהונתו של נציב התלונות על שופטים

הסיעות הערביות התנגדו [צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90]
+אלפי תושבים מצפון הרצועה נענו לקריאות צה״ל ונעים לדרום הרצועה
13:19 08/11/23  |  מירב ארד

יממה שנייה ברציפות: דובר צה"ל עדכן (יום ד', 8.11.23) כי מאז השעה 10:00 נענו אלפי תושבים מצפון עזה לקריאות צה"ל והם עושים את דרכם לדרום הרצועה.
דובר צה"ל בערבית סא"ל אביחי אדרעי ציין כי "מאז השעה עשר בבוקר, אלפי תושבי צפון רצועת עזה נענו לדרישותינו ולפניותינו, ויוצאים בשעה זו לכיוון דרום הרצועה, במיוחד דרום בקעת עזה, דרך דרך סלאח אלדין.". בפנייתו לתושבי עזה אמר סא"ל אדרעי כי "התמונות מדברות בעד עצמן", וקרא לתושבים: "הצטרפו אליהם עכשיו. למען ביטחונך, נצל את הזמן שנותר היום עד השעה שתיים בצהריים כדי להגן על עצמך ועל בני משפחתך".

+משפחת קוץ נרצחה - מפעל כפרית בכפר עזה חזר לעבודה
12:59 08/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

חמאס רצח ב-7 באוקטובר את הדירקטור אביב קוץ ומשפחתו, את הסמנכ"ל נדב גולדשטיין ואת העבודה דורית בר-אילן  ▪  העבודה חודשה על-פי הנחיותיו של צה"ל

משפחת קוץ [צילום: זק"א]
+ביידן מגלה את מגבלות ההשפעה בישראל ובאוקראינה
12:36 08/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ישראל דוחה את הלחץ האמריקני להפוגות הומניטריות, אוקראינה נקלעת למבוי סתום - וניו-יורק טיימס אומר שלוושינגטון אין יכולת של ממש להכתיב את המהלכים

האמריקנים יעצו: פצצות יותר קטנות [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
+ליברמן: לא יכול להיות שהמפונים והעסקים הקורסים יהפכו לבני ערובה של המשחקים הקואליציוניים
11:47 08/11/23  |  מירב ארד

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן: "לא יכול להיות שהקורבנות ששרדו את הזוועות של השבת השחורה, המפונים והעסקים הקורסים יהפכו לבני ערובה של המשחקים הקואליציוניים בין יו"ר ועדת הכספים לשר האוצר. הכספים הקואליציוניים והתקציבים של כלל משרדי הממשלה המיותרים צריכים לעמוד לרשות הצבא והעורף כחלק מהתגייסות של כל המדינה לטובת המאמץ המלחמתי. חבל שבכנסת יש עדיין מי שחיים את הפוליטיקה הקטנה שלפני ה- 7 באוקטובר."

+שמאל חולה
11:18 08/11/23  |  זלמן שובל   |   לרשימה המלאה

בעקבות זוועות החמאס והתרסקות חלק גדול מ"האני מאמין" של השמאל בישראל בנושא הפלשתיני ומפח הנפש מהשמאל בעולם שמזדהה עם החמאס, יש בשמאל ניצנים של התפכחות

ניצנים של התפכחות [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+במהלך הלילה הכוחות עצרו 37 מבוקשים; בביר זית אותרו ציוד רב ומיצגים של החמאס
11:13 08/11/23  |  מירב ארד

במהלך הלילה הכוחות עצרו 37 מבוקשים, מעל 10 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס. בביר זית איתרו הכוחות ציוד רב ומיצגים של החמאס המשמשים את תאי הסטודנטים לתהלוכות והפגנות צבאיות. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 1,430 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, למעלה מ-900 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

+יוסי כהן החל במרוץ לראשות הממשלה
10:53 08/11/23  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

הטיפול בנושא שחרור החטופים שבידי חמאס הוא שערורייתי, ראש המוסד לשעבר יוסי כהן נדחף לנושא ומנהל מו"מ במקביל לראש המוסד דוד ברנע שהוסמך רשמית לתפקיד. להערכת גורמים פוליטיים, יוסי כהן פתח בקמפיין לראשות הממשלה מתוך הנחה שבסיום המלחמה נתניהו יירד מהבמה הפוליטית

יוסי כהן. תאווה לשררה פוליטית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ההתרעה שהופעלה במרחב ערב אל ערמשה: מדובר בהתרעת שווא
10:33 08/11/23  |  מירב ארד

צה"ל מעדכן כי בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב ערב אל ערמשה, לאחר בדיקה מדובר בהתרעת שווא.

+אזעקה הופעלה בערב אל-עראמשה בגבול הצפון
10:13 08/11/23  |  

אזעקה מפני ירי טילים הופעלה בערב אל-עראמשה שבצפון.

+בג"ץ מעביר מסר ברור: המלחמה מחייבת הפעלת כלי הרתעה קשים
09:34 08/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מינץ: קדושת החיים היא ערך יהודי עליון ומדובר בנקיטת פעולה הרתעתית שהיא בבחינת הכרח בל יגונה בימים אלו  ▪  מצטט בהסכמה את סולברג משנת 2014: לשעת סכנה ומלחמה נועדו דינים מיוחדים, ובחסוּתם אין מניעה מוחלטת מפני פגיעה סביבתית

זירת הפיגוע, עלי, יוני 2023 [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+המחדל הגדול של אוקטובר 2023 הוא התעלמות ממסמך ליברמן מ-2016
09:07 08/11/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

שיחת עומק שנייה עם אל"ם בדימוס ד"ר חנן שי, בעל צל"ש רמטכ"ל ממלחמת יום הכיפורים ומרצה לאסטרטגיה צבאית באוניברסיטה העברית. על המחדלים האמיתיים במלחמת יום הכיפורים ובטבח 7 באוקטובר 2023 בעוטף עזה

אביגדור ליברמן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+עד היום זוהו 843 חללים אזרחים אשר נרצחו במלחמה
09:00 08/11/23  |  מירב ארד

בפעילות משותפת של משטרת ישראל, צה"ל, משרד הבריאות, המכון הפתולוגי לרפואה משפטית, וארגוני מתנדבים בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה, נמשך מאמץ הזיהוי של קרבנות הרצח ההמוני מתחילת הלחימה. עד היום זוהו בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה 843 חללים אזרחים (שאינם חיילים) אשר נרצחו במערכה וגופותיהם הובאו לזיהוי במחנה.

+חוסל ראש מחלקת התעשיות ואמצעי הלחימה בחמאס
08:38 08/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מחסן אבו-זינה הוא אחד ממובילי ייצור האמל"ח של ארגון הטרור חמאס ומתמחה בייצור אמל"ח אסטרטגי ורקטי עבור מחבלי חמאס

מחסן אבו-זינה. חוסל [צילום: דובר צה"ל]
+כוחות הביטחון הרסו את בית המחבל שביצע פיגוע הדקירה במעבר מחנה הפליטים שועפט
08:35 08/11/23  |  מירב ארד

כוחות הביטחון הרסו הלילה את בית משפחת המחבל בן ה-14 מוחמד זלבאני, שביצע את פיגוע הדקירה במעבר מחנה הפליטים שועפט בירושלים שבו נפל לוחם מג"ב רס"ל אסיל סואעד בפברואר השנה.

+אקונומיסט: גובר החשש מפני אינתיפאדה ביו"ש
08:31 08/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

העיתון מצביע על אלימות המתנחלים השוברת שיאים מאז 7 באוקטובר, לצד פעולות צה"ל וחולשתה של הרשות הפלשתינית ומזהיר: השטח על סף רתיחה

ג'נין לאחר פעילות צה"ל [צילום: מג'די מוחמד, AP]
+שני חיילים נוספים נהרגו: 33 חללים מתחילת הכניסה הקרקעית
08:05 08/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הותר לפרסום כי רס״ל יונתן חצור, בן 22 מקציר, לוחם ביחידת שלדג, נפל בקרב בצפון הרצועה  ▪  קודם לכן פורסם שמו של חלל נוסף - לוחם השריון רס"ל (מיל') יעקב עוזרי נפל בקרב בעזה  ▪  בנוסף, עודכנו משפחותיהם של שלושה לוחמים שנפצעו אמש באורח קשה בלחימה בצפון הרצועה

רס"ל יונתן חצור ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
+אבל גם בצד השני
07:58 08/11/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

מוות בכל מקום [צילום: פטימה שביר/AP]
+פתרון חריג בעליון בשל גיוס אנשי שירות המבחן
07:54 08/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

רונן קבעה שבית המשפט המחוזי יבחן בעצמו חלופת עבודה שהציע נאשם, שכן שירות המבחן הודיע שיוכל להגיש תסקיר רק בסוף חודש דצמבר

רונן. עומס כבד עוד יותר [צילום: לע"מ]
+צרור מבזקים
07:42 08/11/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

כמה עלוב בנימין נתניהו, שבבואו לקדם את מסע הבחירות שלו במחנות צה"ל נוטלים מן החיילים את כדורי העופרת

נתניוה. מפחד מהחיילים [צילום: אביר סולטן]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האידיאולוגיה הפלשתינאצית: להשלים מה שלא
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ליצן
מנשר  |  10/11/23 17:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
איתמר לוין
מינץ: קדושת החיים היא ערך יהודי עליון ומדובר בנקיטת פעולה הרתעתית שהיא בבחינת הכרח בל יגונה בימים אלו    מצטט בהסכמה את סולברג משנת 2014: לשעת סכנה ומלחמה נועדו דינים מיוחדים, ובחסוּתם אין מניעה מוחלטת מפני פגיעה סביבתית
אורי מילשטיין
שיחת עומק שנייה עם אל"ם בדימוס ד"ר חנן שי, בעל צל"ש רמטכ"ל ממלחמת יום הכיפורים ומרצה לאסטרטגיה צבאית באוניברסיטה העברית. על המחדלים האמיתיים במלחמת יום הכיפורים ובטבח 7 באוקטובר 2023 בעוטף עזה
מירב ארד
מחסן אבו-זינה הוא אחד ממובילי ייצור האמל"ח של ארגון הטרור חמאס ומתמחה בייצור אמל"ח אסטרטגי ורקטי עבור מחבלי חמאס
איתמר לוין
העיתון מצביע על אלימות המתנחלים השוברת שיאים מאז 7 באוקטובר, לצד פעולות צה"ל וחולשתה של הרשות הפלשתינית ומזהיר: השטח על סף רתיחה
מירב ארד
הותר לפרסום כי רס״ל יונתן חצור, בן 22 מקציר, לוחם ביחידת שלדג, נפל בקרב בצפון הרצועה    קודם לכן פורסם שמו של חלל נוסף - לוחם השריון רס"ל (מיל') יעקב עוזרי נפל בקרב בעזה    בנוסף, עודכנו משפחותיהם של שלושה לוחמים שנפצעו אמש באורח קשה בלחימה בצפון הרצועה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il