X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חיים נקיים שנפלו [צילום: אריה לייב אברמס/פלאש 90]
לבנות את היישובים בנגב שנהרסו (ב')
נשמתי יוצאת מאיש המגן שנפל לאלף ארבע מאות חיים נקיים שנפלו, כי חלקם הארי נטבח ועוד מאתים ארבעים חיים יפים נלקחו לאפלה בעזה

אני מקליד את השורות בקריאה לממשלת ישראל לחדש מיד את הבנייה ביישובי נגב שנשרפו על ארגוני הטרור, ואני מוצא עצמי, כשהאצבעות מקלידות אני מרעים את קולי ושר את שירו האהוב של רפאל קלצ'קין. אני שר בקול ומאזין גם לשירתה כובשת הלב של זמרת אהובה בילדותי - יפה ירקוני.
בְּעַרְבוֹת הַנֶּגֶב מִתְנוֹצֵץ הַטַּל
בְּעַרְבוֹֹת הַנֶּגֶב אִישׁ מָגֵן נָפַל,, ",,
ונשמתי יוצאת מאיש המגן שנפל לאלף ארבע מאות חיים נקיים שנפלו, כי חלקם הארי נטבח ועוד מאתים ארבעים חיים יפים נלקחו לאפלה בעזה.
"לֹא נָשַֹם הַנַּעַר וְנָדַם הַלֵּב.....
אֵם זְקֵנָה נִצֶּבֶת וְנוֹשֵׁאת דְּבָרָהּ
הַדִּמְעָה נִגֶּרֶת מֵעֵינֵי אִמְּךָ
בָּא כּדּוּר עֹפֶרֶת וַיְּּפַלֵּחַ לִבְּךָ...."
אך כשאני מקליד שורות אלו אני שוב חוזר וכואב את כאבן של אלף ארבע מאות המשפחות, שכדורי עופרת לפני חודש פילחו את לב יקיריהם. השיר מסתיים - "אִם תִּרְצוּ חֶבְרָיָה, אֵין זוֹ אַגָּדָה". כן, אסור שזו תהיה אגדה, אלא כבר מהיום חובה להקציב תקציבים משמעותיים - כדי שלא רק נשיר שירים על הנגב, אלא נממש בחיי יום יום את המלים של השיר ונבנה את הנגב - "הֵם לֹא יִשְׁבִּרוּ אוֹתָנוּ בְּיָגוֹן וּשְׁכוֹל, הֵם לֹא יְעַקְּרוּנוּ, בְּנִי, לַמְרוֹת הַכֹּל...". "לא לשבור" שאנחנו שרים בשיר, חייב לקבל ביטוי בחיימו הממשיים - לבנות מהר את היישובים שנחרבו ולהחזיר את הקהילות המפוזרות לבתיהם בנגב .
כדי שהדברים שכתבתי לא יהיו מלל ריק מתוכן, הנושא צריך לקבל קדימות בסדר היום הציבורי. חובה כבר להכריז על תקציב המיועד לכך והקמת הגוף, שיתכנן ויבצע. את הנגב חייבים לבנות מחדש, אסור להשאיר בנגב עשרים ושניים כתמים שרופים.
בשיר אנו שרים - "בָּחוּרֵינוּ, אִמָּא, בִּימֵי פְּקוּדָה אֲנַחְנוּ כְּחוֹמַת פְּלָדָה". מה שאנחנו שרים ניישם בנחישות של חומת פלדה. בנחישות של חומת פלדה ניישם את הדרישה להתחיל מאתמול את שיקום היישובים בנגב, שיד זדונית שרפה אותם והרסה את חייהם הטהורים של בנותיה ובניה.

תאריך:  15/11/2023   |   עודכן:  15/11/2023
+לפיד: "נתניהו צריך ללכת הביתה עכשיו"; הליכוד: "מצער ומביש"
22:14 15/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הליכוד: לפיד עושה פוליטיקה בזמן מלחמה, מציע להקים ממשלה חדשה שתקים מדינה פלשתינית  ▪  לפיד: נתניהו איבד אמון, צריך להדיחו עכשיו  ▪  מיכאלי: שמחה על הצטרפות לפיד, חייבים להחליף את נתניהו עכשיו  ▪  לפיד: סמוטריץ' השאיר מחוץ להסכם קרן הפיצויים שלושה ישובים בעוטף  ▪  סמוטריץ': לפיד משקר, היישובים כן במתווה הפיצויים

לפיד. "פוליטיקה בזמן מלחמה" [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+צה"ל מבקש תושבי מערב חאן יונס להתפנות מזרחה
21:46 15/11/23  |  עידן יוסף

צה"ל פיזר כרוזים במערב חאן יונס שבדרום הרצועה, בהם נכתב כי חמאס וארגונים נוספים פועלים מאזור מגוריהם. התושבים התבקשו להתפנות מזרחה.

+מפקדה מבצעית, אמצעי לחימה וציוד טכנולוגי בבית החולים שיפא
21:35 15/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אחרי מתקפת הפתע שימש המקום מקלט לכ-200 מחבלים  ▪  דובר צה"ל על תזמון הכניסה: "היו שם קודם הרבה יותר אנשים וזה היה מסכן את כוחותינו. חמאס רצה להשיג תמונות של צה״ל פוגע באזרחים ובחולים"

המפקדה שנחשפה בפשיטה [צילום: דובר צה''ל]
+נתניהו נגד ארדואן: "נשיא טורקיה תומך טרור"
19:58 15/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה תקף: "הוא בעצמו הפציץ כפרים טורקיים, בתוך גבולות טורקיה. לא נסכים לקבל הטפות מוסר ממנו"  ▪  ארדואן: "ישראל - מדינת טרור שמבצעת רצח עם. חמאס - מפלגה פוליטית שזכתה בבחירות"

ארדואן. שונא ישראל [צילום: לשכת הנשיאות באוזבקיסטן]
+אירן לחמאס: "לא נתת לנו אזהרה על המתקפה, לא נילחם בשמך"
19:15 15/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המנהיג העליון של אירן, עלי ח'מינאי, העביר מסר למנהיג חמאס, איסמעיל הנייה, במהלך פגישתם בטהרן: "לא הזהרתם אותנו לגבי המתקפה על ישראל ב-7 באוקטובר ולכן לא ניכנס למלחמה בשמכם"

אבראהים ראיסי ואיסמאעיל הנייה [צילום: לשכת הנשיאות באירן/באמצעות AP]
+תימן שיגרה מל"ט שיורט בידי ספינה אמריקנית
18:45 15/11/23  |  עידן יוסף

דיווח ברויטרס: ספינת מלחמה אמריקנית יירטה בים סוף מל"ט ששוגר מתימן.

+מדד אוקטובר עלה ב-0.5%
18:36 15/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הלמ"ס: למרות קשיי המלחמה, הצלחנו לאסוף 73% מהנתונים הדרושים  ▪  האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים: 3.7% מתחילת השנה עלה המדד ב-3.4%

לחצים מנוגדים של המלחמה [צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90]
+סי"צ: צה"ל יצא משיפא; בצבא מכחישים
18:25 15/11/23  |  עידן יוסף

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי צה"ל יצא משטח בית החולים שיפא בעזה. מנהל בית החולים שיפא אמר לאל-ג'זירה: "כוחות צה"ל עזבו את המתחם, אך עדיין נמצאים סביבו".בצה"ל הבהירו כי הפעולה בשיפא נמשכת והיא תימשך לאורך זמן.
דובר המל"ל בארה"ב, ג'ון קירבי, נשאל האם ישראל קיבלה מארה"ב אישור לפעול בשיפא, והשיב בשלילה.

+איגוד הדואר העולמי מתאבל על 100 עובדי האו"ם שנהרגו בעזה
18:17 15/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

האיגוד מנע מגינוי חמאס על מתקפת הפתע וקרא להגן על עובדי דואר ועל תשתיות הדואר  ▪  הדואר הירדני הציע להעביר דואר לפלשתינים דרך גשר אלנבי  ▪  ישראל עשויה לפקח על הדואר כדי למנוע העברת חומרים אסורים לרש"פ

שתיקה רועמת מול טרור
+הוסר החשד לחדירת כלי טיס עויין באצבע הגליל
17:49 15/11/23  |  עידן יוסף

תושבי דן, שניר, ע'ג'ר, הגושרים, שאר ישוב ודפנה התבקשו להסתגר בבתיהם עד שהתברר שמדובר בזיהוי שווא.

+הממונה הבטחוני בשגרירות ההולנד בישראל: צה"ל משתמש בכוח לא פרופורציונלי
17:21 15/11/23  |  עידן יוסף

דיווח בהולנד: מסמך מסווג שחיבר הממונה הביטחוני בשגרירות הולנד בישראל טוען כי צה"ל משתמש בכוח "לא פרופורציונלי" בלחימה בעזה ופוגע במכוון בתשתית אזרחית במטרה לצמצם את הפגיעה בכוחותיו ובמטרה להרתיע את אירן וחיזבאללה. במסמך נכתב כי בשל כך מספר האזרחים שנפגעו גבוה במיוחד.

+מחאת ראש מועצת אשכול: יישן ברכב מחוץ לכנסת
17:16 15/11/23  |  עידן יוסף

ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני מוחה נגד החלטת שר האוצר סמוטריץ' שלא להכיר בכל הישובים במועצה ובצורך בסיוע, והחליט מעכשיו עד הודעה חדשה לישון ברכב מחוץ לכנסת (חדשות 12).

+בכנסת התקיים הסבב השני של הקרנת סרט הזוועות
17:10 15/11/23  |  עידן יוסף

בכנסת הסתיימה בפעם השנייה בכנסת הקרנת סרט הזוועות המתעד את טבח שמחת תורה. איימן עודה ואימאן ח'טיב יאסין דמעו או בכו. ח"כ מיכאל ביטון אמר: "היו רגעים שהייתי צריך להוריד עיניים, זה קשה מאוד". ח״כ ניסים ואטורי: "זוועות שאי אפשר לתאר. הם המציאו את הרוע מחדש". עוד חכ"לים שצפו: עומר ינקלביץ, מוטי יוגב עוזי לנדאו ויגאל ביבי (ישראל היום).
נשיא הפרלמנט הרומני הכריז שיקרין את סרט 7.10 בפני שני בתי הנבחרים בארצו – לאחר ששמע שנשיאת הפרלמנט הבלגי סירבה להקרינו; יו"ר הכנסת אוחנה: החלטה חשובה שמדגימה סולידריות וחברות אמת. סרט הזוועות של דובר צה״ל מוקרן גם לשליח של ביידן, ברט מקגורק.

+ה-FBI חושש מפיגועים בארה"ב בהשראת חמאס
16:56 15/11/23  |  עידן יוסף

ראש ה-FBI בקונגרס: "הדאגה המיידית שלנו היא שאנשים או קבוצות קטנות ישאבו השראה מעוותת מהאירועים במזרח התיכון ויבצעו פיגועים כאן בבית". לדבריו, ״המלחמה המתמשכת במזרח התיכון העלתה את האיום נגד אמריקנים בארה"ב לרמה אחרת לגמרי״.
עוד מארה"ב - דיוויד פטראוס, לשעבר ראש ה-CIA ומפקד פיקוד המרכז של ארה״ב, אומר ל-CNN: “המחשבה שהרשות הפלשתינית תשלוט בעזה היא יותר בגדר משאלת לב. זה לא משהו מציאותי כרגע. גם הם לא רוצים להיכנס על כידוני הצבא הישראלי״.

+מנהל בי"ח שיפא: "אין לנו טיפת מים"
16:51 15/11/23  |  עידן יוסף

מנהל בית החולים שיפא בעזה לאלג'זירה: "קו המים של בית החולים נפגע. אין לנו טיפת מים".

+צה"ל מגיב באש ארטילרית לעבר יעדים בלבנון
16:35 15/11/23  |  עידן יוסף

בשעה האחרונה זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. אין נפגעים. תותחי צה"ל תקפו כעת בארטילריה את מקורות הירי. בנוסף, טנקים של צה"ל תקפו עמדת תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. חיזבאללה קיבל אחריות לירי נ"ט לעבר הר דב - פעולה שנייה שארגון הטרור מקבל עליה אחריות היום.

+נתניהו בזיקים: "זוכרים שאמרו לנו שלא נפרוץ לעזה? פרצנו"
15:49 15/11/23  |  מירב ארד

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר (ד') בבא״ח העורף, בסיס האימונים של חטיבת החילוץ וההדרכה הממוקם בזיקים. ראש הממשלה קיבל סקירה על הקרב ההירואי, שהתרחש בכמה זירות במקביל, בבסיס זיקים בשבת של ה-7 באוקטובר.
נתניהו שמע ממח״ט החילוץ וההדרכה אל"ם אלעד אדרי, ממפקד בא״ח העורף סא״ל דן הרוש ומלוחמי ולוחמות החטיבה על סיפורי גבורות הלוחמים ועל שבעת הנופלים בקרב. נתניהו אמר ללוחמים: "אתם זוכרים שאמרו לנו שלא נפרוץ לעזה? פרצנו. אמרו לנו שלא נגיע לפאתי העיר עזה - הגענו. אמרו לנו שלא נכנס לשיפא - נכנסנו. וברוח הזאת אנחנו אומרים דבר פשוט - אין מקום בעזה שלא נגיע אליו. אין מסתור, אין מחסה, אין מקלט למרצחי החמאס. אנחנו נגיע ונחסל את החמאס ונחזיר את החטופים שלנו - אלה שתי משימות קדושות. אתמול בערב אני דיברתי שוב עם הנשיא ביידן. אנחנו לא מרפים, אנחנו נחסל את החמאס ונשיג ניצחון מוחלט ונחזיר את החטופים שלנו. בעזרתכם ובעזרת ה'."

+קטר מתווכת בעסקה לשחרור 50 חטופים
15:27 15/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

לפי הדיווח בסוכנות רויטרס ישוחררו כ-50 חטופים ישראלים בתמורה להפסקת אש של 3 ימים  ▪  כמו-כן תידרש ישראל לשחרר נשים וילדים מהכלא בישראל ולהגביר את הסיוע ההומניטרי לרצועה

הפגנה למען החטופים [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+אזעקה במתת
15:19 15/11/23  |  מירב ארד

אזעקת צבע אדום במתת

+צבא אדום בשדרות, איבים, ניר עם
15:17 15/11/23  |  מירב ארד

צבע אדום בשדרות, איבים, ניר עם.

+המלחמה היא "קריאת השכמה"
14:53 15/11/23  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

סליחה, חברים, איננו זקוקים לחוזה חדש בין העם למדינה משום שלא קרה שום דבר רע לחוזה הקיים  ▪  מה שהשתנה, ובחלקו בצורה נבזית למדי, הוא המהפך שמבקשים לחולל במדינה ובפרשנויות המקובלות לחוזה הקיים, מי שהתעייפו מהליכה הוגנת בתלם ומבקשים דרך לשנות במרמה את הפירוש הישן  ▪  במסגרת חברתית-הסדרית ומאורגנת, התהליך חייב להיות הפוך - תחילה מתקנים את ההסכם וא"כ מתחילים להתנהל לפי ההסכם החדש

חזית נוספת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הוחלט במשרדי העבודה הכלכלה והאוצר: 3,000 עובדים זרים יוקצו לתעשייה
14:52 15/11/23  |  מירב ארד

בשורה לתעשייה: לאחר עבודת מטה בראשות משרד העבודה בשיתוף משרדי הכלכלה, האוצר, רשות האוכלוסין וההגירה והתאחדות התעשיינים, הוחלט - 3,000 עובדים זרים יוקצו לתעשייה. שר העבודה יואב בן צור: ״עבודת הצוות הבינמשרדי תאפשר לענף התעשייה לגייס עובדים במהירות וזאת כדי לתת מענה למחסור העובדים בענף ולשמירה על הרציפות התפקודית בתעשייה בזמן המלחמה״.

+לאחר בוקר שקט: נפילות באשקלון ובקריית שמונה
14:36 15/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

לא דווח על נפגעים  ▪  בצפון אותרו לפחות 10 נפילות בשטחים פתוחים. נפילה נוספת הייתה באזור קריית שמונה

גבול ישראל לבנון [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+דיווח על נפילות באשקלון ובקריית שמונה
14:19 15/11/23  |  מירב ארד

לאחר האזעקות בצפון ובדרום הארץ: נפילות נרשמו באשקלון ובקריית שמונה. שוטרי וחבלני משטרה של מרחב לכיש פועלים כעת על-מנת לבודד את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים ופריטים נוספים לשם הסרת סיכון נוסף לציבור.

+אזעקות באשקלון
14:06 15/11/23  |  מירב ארד

צבע אדום: אשקלון - דרום, אזור תעשייה הדרומי אשקלון

+הסיוע האמריקני למימון המלחמה ממשיך להיתקע
13:16 15/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הקונגרס בהליכי אישור של תקציב המשך זמני, שימנע שיתוק חלקי של פעילות הממשל - אך ללא הסיוע שביקש ביידן להעניק לישראל ולאוקראינה

ג'ונסון. נשען על הרפובליקנים [צילום: מריאם זוהאיב, AP]
+גנץ: "נגיע לראשי השלטון כמו שהגענו למוקדי השלטון"
13:16 15/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

על הכספים הקואליציוניים אמר: כל המשאבים הפנויים של מדינת ישראל - צריכים להיות מרוכזים ללחימה  ▪  על הלחימה בעזה אמר: "לא יהיו ערי מקלט, לא יהיו בתי מקלט. נגיע לכל מקום שנצטרך"

גנץ. לא יהיו ערי מקלט [צילום: לע"מ]
+המכללות האקדמיות לחינוך: "השנה האקדמית תחל ב-3 בדצמבר כמתוכנן"
13:05 15/11/23  |  מירב ארד

לימודי החינוך הם כמו לימודי הרפואה, המתקיימים גם במהלך המלחמה - לפיכך החליט פורום נשיאות ונשיאי המכללות לחינוך (רמ"א) שלא לדחות עוד את תחילת הלימודים. השנה אקדמית במכללות לחינוך תיפתח ביום ראשון, כ' בכסלו תשפ"ד, 3 בדצמבר 2023.

+ליברמן: אישור העברת דלק לרצועה - דוגמה לחוסר עמידה בלחצים של מקבלי ההחלטות
13:02 15/11/23  |  מירב ארד

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן בביקורת על מקבלי ההחלטות: "ההחלטה הבזויה לאשר העברת דלק חד צדדית לרצועת עזה ללא שום מחווה הומניטרית לחטופים שלנו ובניגוד לכל ההצהרות מתחילת המלחמה היא פשוט הזיה, ודוגמה לחוסר היכולת של מקבלי ההחלטות לעמוד בלחצים ובהתחייבויות. מה גם שאין שום סיבה להיענות לבקשה של האו״ם לאחר התבטאותיו האנטי ישראליות הגובלות באנטישמיות של מזכ״ל האו״ם, שמשקר בכל הזדמנות ועוזר בצורה ישירה לרוצחי החמאס."
ליברמן הוסיף: "כפי שכבר אמרתי, לצערי ההתנהלות הזאת מחזקת את דימויה של מדינת ישראל כמדינה שלא יודעת לעמוד על האינטרסיים שלה. כמדינה שבה מקבלי ההחלטות לא יודעים לקבל החלטות, ועם אפס יכולת עמידה בלחצים הבינלאומיים."

+ועדת החוקה אישרה את הוראת השעה לקיום דיוני בימ"ש בהיוועדות חזותית
12:35 15/11/23  |  מירב ארד

ועדת החוקה אישרה (יום ד') פה אחד וללא הסתייגויות את הוראת השעה שתאפשר בחודש הקרוב קיום דיוני בימ"ש בהיוועדות חזותית. בתום דיונים שנמשכו עד לשעות הקטנות של הלילה, פיצלה הוועדה את הצ"ח שתאפשר דיוני בימ"ש בהיוועדות חזותית במהלך חרבות ברזל. חלק אחד של הצ"ח יבטל את התקנות לשעת חירום שמכוחן לא התקיימו כמעט בחודש החולף דיונים בנוכחות עצורים אלא רק ב-VC, וחלקה השני שאושר לקריאות שנייה ושלישית הוא הוראת שעה לחודש, שתתאים את המצב בהסדרים עד לחקיקת חוק מלא ומעודכן.

+ועדת הפנים אישרה את החוק שיעניק אזרחות כבוד לחללי צה"ל שנפלו בקרבות טרם שהוכרו כאזרחים
12:20 15/11/23  |  מירב ארד

ועדת הפנים אישרה (יום ד') את החוק שיעניק אזרחות כבוד לחללי צה"ל שנפלו בקרבות טרם שהוכרו כאזרחי מדינת ישראל. יוזמי הצעת החוק, חברי הכנסת ארז מלול ויוסף טייב, סיפרו בדיון על היכרותם עם משפחתו של החייל אלי ולנטיין גנסיה ז"ל שנפל בקרב בבארי ושטרם השלים את תהליך התאזרחותו. ח"כ טייב אמר: "חלום חייו של אלי היה לקבל אזרחות ולהיות ישראלי. הבטחנו לאימו של אלי במהלך השבעה שנגשים את רצונו". ממשרד הפנים נמסר בדיון כי משרד הביטחון ימליץ על השמות והם יאושרו על ידי שר הפנים. עוד הובהר כי לאחר שאדם נפטר אי אפשר לתת לו אזרחות כפי שרצה ולכן תינתן לו אזרחות כבוד - ללא זכויות וללא חובות.

+ח"כ ח'טיב יאסין ווח"כ תומא סלימאן הורחקו זמנית מישיבות הכנסת ושכרן נשלל לשבועיים
12:02 15/11/23  |  מירב ארד

ועדת האתיקה הטילה (יום ד') סנקציות על ח"כ אימן חטיב יאסין מרע"מ וח"כ עאידה תומא-סלימאן מחד"ש-תע"ל בעקבות התבטאויותיהן נגד צה"ל. הוועדה החליטה פה אחד להטיל על חברת הכנסת חטיב יאסין סנקציה של הרחקה מישיבות הכנסת והמליאה לתקופה של חודש וכן שלילת שכר לשבועיים. בעניינה של ח"כ עאידה סולימן החליטה הוועדה להטיל עליה סנקציה של הרחקה לחודשיים מישיבות ועדות הכנסת והמליאה ושלילת שכר לתקופה של שבועיים.

+כוחות הביטחון עצרו 28 מבוקשים ביו"ש, נהרס בית לא חוקי של מחבל חמאס
11:50 15/11/23  |  מירב ארד

כוחות צה״ל, שב״כ ומג״ב עצרו הלילה 28 מבוקשים ברחבי פיקוד המרכז. בכפר שוקבא שבחטיבת אפרים נהרס בית לא חוקי של פעיל חמאס והוחרמו חומרי תעמולה במבצע נגד פעילים של ארגון הטרור חמאס. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-1,750 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,000 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס

+בנק ישראל: לעצור כעת את העברת הכספים הקואליציוניים
11:45 15/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מנהל מחלקת המחקר מתריע: הקיצוץ בתקציב השנה אינו מספיק ויש לקצץ עוד 10-8 מיליארד שקל בשנה הבאה; קורא לבלום הוצאות חדשות בעלות אופי מתמשך ובהן הכספים הקואליציוניים

מותח ביקורת על תוכנית הסיוע [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+לפיד: "ממשלת ישראל ושריה לא למדו כלום - שחררו את הכספים הקואליציונים"
11:44 15/11/23  |  מירב ארד

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד בתגובה לביקורת של בנק ישראל על שר האוצר והקיצוץ החלקי בכספים הקואליציוניים: "ממשלת ישראל ושריה לא למדו כלום. ההתעלמות הבוטה מהמלצות דרגי המקצוע פוגעת בחייהם של אזרחי ישראל בזמן מלחמה. נתניהו, סמוטריץ ושותפיו - שחררו את הכספים הקואליציונים עכשיו!".

+היישובים כסרא סמיע יאנוח ג'ת ובית ג׳אן - במתווה הפיצויים
11:35 15/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

עם הכנסת שלושת היישובים יעודכנו התקנות בהתאם ויעברו עוד היום הכנסת  ▪  סמוטריץ': "אחינו הדרוזים צריכים לקבל את מה שמגיע להם"

סמוטריץ'. "ברית חיים עם הדרוזים" [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
+ועדת הכספים אישרה העברת 470 מיליון שקל למנהלת התקומה
11:19 15/11/23  |  מירב ארד

ועדת הכספים אישרה העברת 470 מיליון שקל למנהלת התקומה, שמטרתה לדאוג למפונים ולשקם את יישובי עוטף עזה.

+דובר צה"ל בערבית הודיע על הפוגה בלחימה בשכונות באזור ג'באליה
11:14 15/11/23  |  מירב ארד

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, הודיע לתושבי צפון הרצועה כי ציר סלאח א-דין פתוח גם היום עד השעה 16:00 - למעבר תושבים דרומה. כמו כן הודיע על הפוגה בלחימה בשתי שכונות באזור ג'באליה בשעות 10:00-14:00, למטרות הומניטריות.

+שר הביטחון גלנט לשליח הבית הלבן למזה"ת: ״הפעולה בעזה לא תיפסק עד להשלמת המשימה"
11:11 15/11/23  |  מירב ארד

שר הביטחון יואב גלנט, נפגש (יום ד') עם שליח הממשל האמריקני למזרח התיכון ברט מקגורק, בלשכת שר הביטחון בקריה. גלנט סקר בפני מקגורק את ההתפתחויות האחרונות בפעולה הקרקעית בעזה, והדגיש את המורכבות הנובעת מהסוואת בתי חולים, בתי ספר ומסגדים למוקדי טרור מהם יורים על אזרחי ישראל וכוחות צה״ל. גלנט והשליח מקגורק דנו על הסיוע ההומניטרי הניתן לאזרחים, השר גלנט הדגיש כי על הקהילה הבינלאומית לסייע במאמץ זה.

+רסיסי לילה, גלנט בסופו
10:14 15/11/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

לביבי יש רגשי גדלות  ▪  הוא מדמה עצמו לדובר צה"ל  ▪  דניאל הגרי מופיע כל לילה? אז גם ביבי' מתחרה

גלנט. השתחרר מחיבוק הדב [צילום: מרק ישראל סלם]
+נחשף בוועדת הבריאות: מאז פרוץ המלחמה, הוקפאו זרעיהם של 39 גברים, 32 חיילים ו-7 אזרחים
09:46 15/11/23  |  מירב ארד

מאז פרוץ המלחמה, הוקפאו זרעיהם של 39 גברים, 32 חיילים ו-7 אזרחים. סה״כ התקבלו 42 בקשות חדשות, כאשר מתוכן לשלושה לא היה ניתן לשאוב זרע בשל סד הזמנים והתוקף שניתן ליטול לאחר המוות. כך נחשף בוועדת הבריאות של הכנסת, בראשות ממלאת-מקום יו"ר הוועדה ומיוזמות החוק ח"כ קטי שיטרית, הדנה בשעה זו, על חוק שימוש בזרע של נפטר.

+מקימים כעת ממשלת שיקום
09:41 15/11/23  |  מיכאל מירו   |   לרשימה המלאה

אני מצפה שכל חברי הכנסת יבינו שזו צורך השעה ויסכמו במהירות את המהלך של אי-אמון קונסטרוקטיבי  ▪  זהו הליך שחוסך מאיתנו עוד מסע בחירות ומבטיח שלמשך חצי שנה עד שנה תהיה כאן ממשלה מקצוענית שתפעל למען אזרחיות ואזרחי ישראל

נתניהו. עייף [צילום: מרק ישראל סלם]
+גידול של 10% בסיכון האשראי של ישראכרט בסוף הרבעון
09:33 15/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

סיכון אשראי בדירוג ביצועי אשראי עלה ב-18% לעומת שלושת הרבעונים הראשונים של 2022; החברה אינה אומרת במפורש האם כל הגידול נובע מהמלחמה, אותה הורה בנק ישראל להביא בחשבון כבר בדוחות הנוכחיים

נכון למועד הדיווח הסיכון לא התממש
+אל תעזו!
09:15 15/11/23  |  דוד מ' וינברג   |   לרשימה המלאה

למנהיגי ישראל אין מנדט לצמצם את המתקפה על חמאס  ▪  זו חובתה של ממשלת ישראל להבטיח שכל ישראלי יוכל לחיות בשקט בשלום ובביטחון, מבלי לחשוש שמחבלים יחדרו לביתו או יירו עליו טילים

הלוויתו של יונדב לוינשטיין [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+חברה סובלנית לאנטישמיות לא נשארת דמוקרטית
08:33 15/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

על-רקע גל האנטישמיות השוטף את העולם, ליפשטט אומרת בשיחה עם ניו-יורק טיימס שמדובר במשהו גרוע מכפי שאי פעם דמיינה, וקובעת: זה מתחיל במה שילדים שומעים בבית

ליפשטט. זו לא אנטי-ציונות [צילום: AP]
+סיפור חייו של האלוף יוסי בכר - חלק 2
08:31 15/11/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

חלק שני בסיפור חייו של האלוף יוסי בכר, גיבור קיבוץ בארי ומפקד בלחימה בעזה. בחלק זה הוא מספר על הלחימה בחזית עזה בשנים 2018-2022.

[צילום: דו"צ]
+מפרוץ המלחמה הוגשו לאגף כלי הירייה במשרד 236,006 בקשות חדשות לרישיון נשק פרטי
08:25 15/11/23  |  מירב ארד

המשרד לביטחון לאומי: מפרוץ המלחמה הוגשו לאגף כלי הירייה במשרד 236,006 בקשות חדשות לרישיון נשק פרטי. לפי המשרד לביטחון לאומי, מאז שהחלה המלחמה הונפקו 31,048 אישורים מותנים לנשק לאזרחים שעמדו בתבחינים החדשים הנדרשים, ויותר מ-18,000 אזרחים מימשו את האישור שקיבלו, עברו את התהליך המלא ורכשו אקדח.

+צה"ל פועל בבית החולים שיפא: קרבות עם מחבלים ומסירת ציוד רפואי
06:28 15/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

5 מחבלים חוסלו בכניסה לשיפא  ▪  צה"ל סיפק לצוות הרפואי אינקובטורים ומזון תינוקות  ▪  דובר צה"ל: הפעולה ממוקדמת בחלק מסוים של בית החולים ומבוססת על מידע מודיעיני וצורך מבצעי  ▪  הבית הלבן: לא רוצים לראות חילופי אש בבית חולים  ▪  הפלשתינים: הכוחות עורכים חיפושים במרתפי בית החולים

בית החולים שיפא. סריקות במקביל לסיוע הומניטרי [צילום: דובר צה"ל]
+שני קצינים נהרגו אתמול בצפון הרצועה
06:16 15/11/23  |     |   לרשימה המלאה

סרן עמרי יוסף דוד וסרן ידידיה אשר לב נפלו בקרבות בעזה  ▪  עד כה נמסרו הודעות למשפחותיהם של 368 חללי צה"ל שנפלו במלחמה

פעילות צה"ל ברצועה [צילום: דובר צה"ל]
+צה"ל פועל נגד חמאס בחלק מסוים של ביה"ח שיפא
02:21 15/11/23  |  עידן יוסף

דובר צה"ל מוסר כי בשעה זו פועלים כוחות צה״ל כנגד ארגון הטרור חמאס, בחלק מסוים של בית החולים שיפא. לדבריו, הפעולה מבוססת על מידע מודיעיני וצורך מבצעי.
הדובר הבהיר כי הפעולה לא נועדה לפגוע בחולים, בצוותים הרפואיים ובאזרחים השוהים בבית החולים וכי לפעולה קדם מאמץ לפינוי בית החולים מחולים וחוסים ואף נפתח ציר מעבר מיוחד ממנו. עוד הוסיף כי הנהלת בית החולים עודכנה מבעוד מועד על הכניסה למתחם.
בהמשך הפעולה צפויה העברה לבית החולים של חממיות (אינקובטורים), ציוד רפואי ומזון תינוקות.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבנות את היישובים בנגב שנהרסו (ב')
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
לחדש מייד את הבנייה בנגב
לחדש את הבנייה  |  15/11/23 08:43
2
מפקירי הנגב חייבים ללכת הביתה
ממשלה שהפקירה את   |  15/11/23 11:34
3
תודה לך איתן על צעקתך !
בן ציון  |  15/11/23 12:34
4
WE LOVE YOU HOMELAND ל"ת
WE LOVE  |  16/11/23 15:53
5
מאחל שבת שקטה ושלווה לעם ישראל
בן ציון.  |  18/11/23 15:12
6
ומה עם
מגיב ותיק  |  18/11/23 18:54
 
- תלמדי לקרוא
מגיב ותיק  |  20/11/23 12:09
7
בניית הנגב
נגה  |  19/11/23 10:16
8
איתן אשם בכל הפשלות
מגיב ותיק צודק  |  19/11/23 11:21
9
לבנות מחדש את הישובים שנשרפו
למגיב הותיק  |  20/11/23 02:08
10
לבנות מחדש את הישובים שנשרפו
למגיב הותיק  |  20/11/23 02:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
איתמר לוין
5 מחבלים חוסלו בכניסה לשיפא    צה"ל סיפק לצוות הרפואי אינקובטורים ומזון תינוקות    דובר צה"ל: הפעולה ממוקדמת בחלק מסוים של בית החולים ומבוססת על מידע מודיעיני וצורך מבצעי    הבית הלבן: לא רוצים לראות חילופי אש בבית חולים    הפלשתינים: הכוחות עורכים חיפושים במרתפי בית החולים
מחלקה ראשונה
סרן עמרי יוסף דוד וסרן ידידיה אשר לב נפלו בקרבות בעזה    עד כה נמסרו הודעות למשפחותיהם של 368 חללי צה"ל שנפלו במלחמה
עידן יוסף
לפי הערכות משרד החקלאות יש מחסור של כ-40 אלף עובדים בענף    ענפי החקלאות שזקוקים ביותר לעובדים: פרדסי הדרים, שדות תותים ומטעי זיתים
עידן יוסף
תא"ל דניאל הגרי הסביר את ההבדלים בין סוריה ולבנון לתימן, שגורמים לישראל לא לתקוף אותה    הוא הבהיר כי לא יהיה ניתן לפרק את חמאס ללא כיבוש דרום הרצועה, לא שלל אפשרות שחטופים הועברו דרומה ואמר כי הצבא פועל להעברת כלל בתי החולים לדרום
עידן יוסף
290 אלף יהודים הפגינו מול הקפיטול בעד ישראל וכנגד ההסתה נגד יהודים    הפגנה זו הייתה ההתאספות הגדולה ביותר של יהודים במקום אחד בהיסטוריה של ארה"ב הנשיא הרצוג נשא נאום מהכותל המערבי, בו הבטיח שישראל תמשיך להתקיים ולצמוח. הוא קרא לשלום, אך רק לאחר שישראל תהיה בטוחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il