X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חזית נוספת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
המלחמה היא "קריאת השכמה"
סליחה, חברים, איננו זקוקים לחוזה חדש בין העם למדינה משום שלא קרה שום דבר רע לחוזה הקיים מה שהשתנה, ובחלקו בצורה נבזית למדי, הוא המהפך שמבקשים לחולל במדינה ובפרשנויות המקובלות לחוזה הקיים, מי שהתעייפו מהליכה הוגנת בתלם ומבקשים דרך לשנות במרמה את הפירוש הישן במסגרת חברתית-הסדרית ומאורגנת, התהליך חייב להיות הפוך - תחילה מתקנים את ההסכם וא"כ מתחילים להתנהל לפי ההסכם החדש

תפקידה של מלחמת "חרבות ברזל" הוא לפרק הזיות ולהחליפן בריאליזם - אצלנו ואצל אויבינו גם יחד. בציבור קיימים ניצנים של התפכחות ושינוי מחשבה באשר לאופן שבו צריכה ישראל להיבנות ולנהוג אחרי מלחמה זו. בתקשורת הישראלית שבחלקה הגדול משרתת את הדיפ-סטייט הישראלי, יש בקושי שמץ מכל אלה. תקשורת זו ממשיכה להיות מוצפת בסיפורי בדים ולשרת את המאבק החברתי שקדם לממשלה, במטרה לחזור אליו לאחר שזו תסתיים. לכל ברור שתחילתה של מלחמה זו היא במובנים רבים העתק האירוע ההיסטורי של ההפתעה האסטרטגית-מושגית של מלחמת יום הכיפורים מלפני 50 שנה. המלחמה ההיא הייתה טראומה מיותרת שטרם נחלצנו ממנה, וזו מיותרת כפל-כפליים, באשר היא מוכיחה שהלקחים המרכזיים מן האירוע ההוא לא נלמדו, ואם נלמדו - השתכחו ואם לא נכחו, הוזנחו - פשע לאומי כשלעצמו ולו רק בשל המחירים ששילמנו בפתיחה ועוד נשלם לאורך דרך היציאה מהמשבר.
התקשורת הממסדית עוסקת בעיקר בסיפורי מעשיות סביב פתיחת המלחמה, מחזות התקרבות על אירועי הפתיחה, תפקודי הממשלה וצה"ל באירועי הפתיחה, שיקולי מוסר נפסדים שעיקרם סוגיות הבוחנות את משמעותה של "לקיחת אחריות" הצהרתית על-ידי מי שהחזיקו בהגה המדינה ושירותי הביטחון בעת פרוץ המלחמה אבל אין מאחוריהן שום מעשה בפועל. משהוחלט שחשבון הנפש הלאומי (ועדה או ועדות חקירה) ידחה עד אחרי המלחמה בשל נסיבות פריצתה, מה טעם להצהיר הצהרות ביניים בטרם נבחנו העובדות ועל כן אין בצידן מעשים. בעיני זהו חלק מהמשך המאבק האזרחי שקדם למלחמה ובחלק נכבד ממעשיו אף תרם לה, כהכנה ל"תפירת הממצאים והסקת המסקנות".
אין ספק שמערכת הביטחון התאוששה מההלם הראשוני הכי מהר והחלה לפעול ביעילות. בהמשך הדרך מתברר שביסודות לחימת היבשה - שהיא קריטית בסוג הלחימה אליה נדרש צה"ל כיום בעזה ותהיה קריטית גם כשיפסק הדשדוש בצפון וצה"ל "יתפנה" לטפל בחיזבאללה - השיג צה"ל התקדמות מרשימה הן בתחום התמרון היבשתי בשטח בנוי והן בתופי הפעולה - מודיעין ואש מדויקת - עם ח"א וח"י. מאחר שהרמטכ"ל הנוכחי חדש בתפקידו, נזקפים בעיני הישגים אלה בעיקר לזכותו של הרמטכ"ל הקודם, אביב כוכבי ולאנשים שהקצה להטמעת השיטות, הכלים והתכנים של המערכה היבשתית החדשה. הרצי הלב משתלב היטב בביצוע, וזו נקודה לזכותו.
אשר לימים שאחרי, מתפתחים בשיח הציבורי ביטויים שונים המתייחסים לימים שיבואו. עולות הצעות שונות ומשונות וכדאי לעצור מפעם לפעם ולחשוב פעמיים-שלוש בטרם מפרסמים תוכניות גרנדיוזיות שההצדקה המחשבתית והתפעולית התומכות בהן סתומות, מפוקפקות, בחזקת בל-תימצאנה. על שני מאמרים בתחום זה שצדו את עיני בחרתי להגיב להלן:
א. תחום אזרחי - הצעתו של שר החינוך לשעבר, שי פירון, בעניין גיבוש חוזה חדש ליום שאחרי1. חוזה להפעלת מנגנוני החיים הציבוריים-חברתיים-ניהוליים-לאומיים שלנו. בדרך של פיצול השליטה והניהול של הרשות המרכזית - הממשלה לשלושה חלקים: רשות ממלכתית - 50%, רשות מקומית - 30% וקהילות מקומיות - 20%; סה"כ 100%! = טוב מאוד במתמטיקה!
ברור שהצעה זו נגזרת מהעובדה שתפקוד משרדי הממשלה בימים הראשונים שאחרי ה- 7.10.23 וגם בחודש הראשון למלחמה לא עמדו על הגובה. כיום הם מתפקדים טוב יותר אבל עדיין לא ברמה מספקת. השירות הציבורי בישראל איננו יעיל. השילוב בין כושר ביצוע לסמכויות רע מאוד וברוב המקרים מקרין על אופי העשייה ועל איכותה. ככל שקשה למצוא בעלי תפקידים מוכשרים ומנוסים לשירות מרכזי טוב, יהיה קשה עשרת מונים לחולל זאת עבור מערכת מפוצלת ומפוזרת. גופים וגורמים שונים שאמורים היו ליטול חלק בפעילות החירום האזרחית עדיין אינן מתפקדים וכמוהם גם משרדי ממשלה חדשים, שרים חדשים וחסרי ניסיון ובעיקר משרדים חדשים שיש בהם שרים חדשים. הממשל הציבורי המרכזי, אבל גם המוניציפלי, ברובם אינם איכותיים והשאלה המתבקשת אינסטינקטיבית מהצעה זו היא כיצד נטיב את חיי הציבור אם נרבה פיצולים עוד יותר?! ומדוע דווקא בחלוקה המוצעת לעיל? וכיצד יתבצע הפיקוח הלאומי על המשאבים הלאומיים כאשר הפעלתם מבוזרת עד כדי אבסורדום? (יש כיום בישראל כ-260 רשויות מקומיות. כיצד יאורגנו אלה לטובת המערך החדש?) ועדיין לא נגענו בהוצאות התפעול, שהן גדלות אקספוננציאלית ככל במתרבים הגופים המבצעים ללא סיבה עניינית.
ההצעה נובעת אינסטינקטיבית מהעובדה שאחרי האסון נרתמו בשבועות הראשונים שאחרי האסון חלקים נרחבים בציבור לסייע ליחידים ולארגונים שנקלעו לקשיים. אבל זהו פתרון של "אין ברירה" הוא קצר מועד ובזבזני חרף העובדה שחלק מהמסייעים תרמו כספים ולא קיבלו תשלום עבור פעולותיהם. באין שירות ציבורי מרכזי ומאורגן זמין, זהו הרע במיעוטו.
אין זה סוד שבנימין נתניהו איננו מנהל אופרטיבי מצטיין. יכולותיו העיקריות הן בתחום התכנון האסטרטגי-קונספטואלי ובפעילות פוליטית ומדינית. העובדה שעד היום לא מינה לצידו סגן ראש ממשלה לתכנון לאומי ותפעול היא כשלון ניהולי ברור.
ראשית, אינני מקבל את הטענה על "חוזה שהופר", משום שמקרה ה- 7.10.23 איננו האירוע היחיד בהיסטוריה של ישראל בה כשלה מנהיגות המדינה (או חלקים מסוימים בה) בפעולתם, ומעולם לא הוגדר כשל כזה כהפרת חוזה. אפילו השקרים שסיפר לנו רבין ז"ל ערב בחירות 1992 שאחריהם הביא עלינו מרצון את הסכמי אוסלו - לא הוגדרו כהפרת חוזה; אף על-פי שבפועל הם קרובים לכך הרבה יותר מאירוע שמחת תורה 2023.
הצעתו של שי פירון כפי שפורטה בידיעות אחרונות היא בגדר אמירה פופוליסטית מן המותן, שאינה נראית כגזורה מתוכנית שהותוותה בפרטי-פרטים ונבחנה תהליכית בצורה מקצועית. כך, למשל, חייבים לצמצם את מספר הרשויות המקומיות במדינה ולאגד יכולות, ידע ושירותים יחד עם חסכון כספי מקביל בכדי לבצע מהלך מעין זה. אפשר מאוד שיש בעקרון המוצע פוטנציאל אבל לא בצורה השבלונית שבה מוצג הרעיון. כאשר מעבירים את האחריות הסמכות הכוללת מהמדינה לגורמים אחרים, האם פוטרים אותה באותה הזדמנות גם מאחריות? ואם לא - כיצד זה עובד בפועל? כשלים ניהוליים יש במדינת ישראל בשפע, כיצד שייך דבר זה לאירוע שמוקדו בכשל מחשבתי אסטרטגי ובכשל מנהיגותי ופיקודי מובהק של מערכת הביטחון כולה?! וכיצד משקללים "לחשבון הלאומי" את המשבר המלאכותי שחוללו כאן רבים בשנים האחרונות במלחמתם נגד נתניהו והימין, רק מפני שביקשו להדיח ראש ממשלה מכהן שנבחר חמש פעמים ברציפות לתפקידו על-פי חוקי מדינת ישראל?!
מלבד שיקולים אופרטיביים וניהול-התפעול חייבים לתת את הדעת לשאלות הזהות, להיקף השונויות שראוי להתיר במדינה מרובת תרבויות כשלנו וקולטת עליה, ליצירת ישות לאומית אחודה, לאיזון בין רוב למיעוט בכל מסגרת אירגונית שעליה יוחלט ולמשמעות הפיצולים על החיים הדמוקרטיים הלאומיים, בראש וראשונה מבנה הכנסת והבחירות והפרדת הרשויות בין שלוש רשויות הממשל המרכזיות: מחוקקת, מבצעת ושופטת.
לדעתי אדם מתאים להוביל מהלך מסוג זה בממשלה הנוכחית היא שרת הפנים והמשפטים לשעבר איילת שקד, בחוזה מיוחד ובמינוי של עוזרת מיוחדת לראש הממשלה לארגון מחדש של השירות הציבורי בישראל.
ב. תחום צבאי - מאמרו של אלוף (מ') גרשון הכהן בישראל היום2. אכן! אבל לא צורות המלחמה הן נושא הדיון אלא הבטחת ביטחון הצפון לאורך זמן מול איומי חיזבאללה במיוחד, והחזרת האזרחים למקומות מושבם לאורך הגבול וניהול אורח חיים נורמלי ובטוח לאורך זמן.
במאמר זה חסרה לטעמי כנקודת מוצא לדיון המטרה הלאומית של מלחמה כמעט וודאית בגבול זה במונחים קונקרטיים של יעד למדידת הצלחה או כשלון. כשם שבחזית הדרום הוגדרה מטרת המלחמה כפירוק חמס וחיסול שליטתו ברצועה לצד החזרת החטופים, יש להגדיר מטרה באורח דומה גם בחזית הצפון, וזאת אנסה לעשות להלן.
המציאות בגבול הצפון החלה להיבנות ולהתקבע בעקבות מלחמת לבנון השנייה, 2006. ישראל הפסיקה מלחמה זו שנוהלה על-ידי ממשלת אולמרט עם שרת החוץ ליבני, לאחר שהתקבלה במוע"ב של האו"ם החלטה 1701, (12.8.2006) שחייבה פינוי כוחות חיזבאללה מדרום לבנון אל מעבר לליטני. החלטה זו שעליה אמורים היו לשמור כוחו האו"ם, הייתה כשלון טוטאלי. אחריה הלך חיזבאללה והתחזק בקרבת הגבול עם ישראל הקים, הפעיל, צייד, חיזק ואימן את כוחותיו בלחימה בסוריה ומקומות נוספים, אגר נשק תלול מסלול בכמויות גדולות והקים את כוח "רדואן"- כוח קומנדו של כ-10,000 איש שתפקידו לכבוש בהפתעה שטחים וישובים בצפון ישראל ולהחזיק בהם, לתפוס שבויים רבים ככל האפשר ולשנות את כללי המשחק בגבול הצפון. בפועל מהווה כוח זה בשילוב עם "חיל הטילים" גורם מרתיע אסטרטגי נגד תקיפה ישראלית של תוכנית הגרעין הצבאי באירן. כוח זה גדול חזק ומאיים הרבה יותר מכוחו של החמאס בעזה, והוא "נכס" צבאי אירני מובהק במאבק על הגמוניה אזורית נגד ישראל.
על-רקע המלחמה במתנהלת כיום בעזה, זו חזית שניה ומסוכנת יותר שמצטרפת ל"מעגל האש" שבונה אירן סביב ישראל כהרתעה ובהמשך, כשיווצרו התנאים לכך, ככוח הכרעה להכנעת ישראל.
המקרה הלבנוני של חיזבאללה קשה יותר לפיצוח וחשוב יותר לאירן ולכן התמודדות בקו החזית הזה חשובה הן מבחינת העיתוי והן מבחינת התוצאה שתחולל לאורך קו העימות. בפועל נשלטת כיום לבנון על-ידי חיזבאללה ולמעשה יצאה מתחום השליטה של המחנה הסוני "המתון" סביבו בונה ארה"ב את המשלך אחיזתה באזור, בשילוב ותמיכה עם ישראל ומדינות סוניות נוספות ובראשן סעודיה. המקרה הלבנוני מסובך יותר משום שאירן מקיימת קיום קשרים הדוקים ומתהדקים עם רוסיה וסין, שתי מעצמות הקוראות תיגר על ההגמוניה המעצמתית האמריקנית בעולם3. בכך ניצב העימות הפוטנציאלי של ישראל עם חיזבאללה על סיפו של עימות אזורי ואפילו גלובלי. מסיבה זו התעמתות עם חיזבאללה עשויה להביא להתעוררות זירות נוספות סביבנו. זאת ועוד; אירן חותרת להגמוניה מעצמתית אזורית, ובמסגרת זו מבקשת ליצור נתיב יבשתי המחבר את אירן דרך דרום עירק (שיעית) סוריה (עלאווית) לבנון (אמורפית עם רוב שיעי) עם חופי הים התיכון, ("הסהר הצפוני"). יצירת מסדרון יבשתי רצוך מאירן לים התיכון תוביל בהמשך להעתקת אוכלוסין שיעית מאירן, עירק, ואתרים אחרים במרחב זה להתיישב לאורך הנתיב ולקיים בו אחיזת-קבע אירנית. התפתחות שיש בה סיכון אסטרטגי קיומי לישראל גם ללא הגרעין האירני. מכאן שעימות המבקש לשנות את מעמדו של חיזבאללה בלבנון מנוגד לאסטרטגיה-רבתי שלה באזור ולגרור אותה עצמה למלחמה. זו עשויה להיות הזדמנות מערבית לתקיפת תוכנית הגרעין האירנית ולתגובות אירניות חריפות לרבות בתחום שוק הדלק ומחיריו בעולם.
השיקולים העולמיים רחבים ומורכבים, אך חרף זאת, ומשום שישראל החמיצה את ההזדמנות לחסל את חיזבאללה במלחמת לבנון ה- 2, והניחה לו להתעצם, וטיפלה בו ב"כפפות של משי" במב"מ4. לאחר שנוכחה לדעת למה מסוגלים ארוגני הטרור והגרילה האיסלאמיים הקיצוניים, ישראל אינה יכולה להחזיר את תושביה לישובי גבול הצפון (והם גל לא יאותו לחזור), ללא שינוי המציאות בגבול הצפון וזו ליבת הדיון כאן!
להשגת המטרה בלבנון חייבת ישראל להציב לעצמה את המטרות הבאות: 1. חיסול חיזבאללה בלבנון, במיוחד השמדת כוח-רדואן. 3. הרחקת כל הכוחות והאמצעים המלחמתיים הכבדים מגבול ישראל עד מעבר לנהר האוואלי. (כ-30 ק"מ). 4. השמדת ארמדת הטילים שצבר חיזבאללה בלבנון והרס כל המתקנים המכוונים לייצר או להרכיב טילים כבדים ו/או מדויקים. 5. דילול האוכלוסייה השיעית בדרום לבנון לצמיתות. 6. הסדר אי-לוחמה עם ממשלה לבנונית חדשה שלא יהיה בה רוב שיעי. 7. השתלבות לבנון בברית האזורית המערבית ושיקום כלכלי של המדינה. 8. השתתפות ישראל בכוחות פיקוח באזוריים על התחומים המפורזים בכל הגזרות.
כהשלמה לכל אלה, סילוק כל הכוחות הפרו-אירניים מדרום סוריה, והפיכת האזור שבין הגבול המזרחי של רמת הגולן לדמשק לאזור מפורז מנשק כבד.
מהדברים הנ"ל עולה מסקנה יסודית מהותית וארוכת טווח. החיים הפוליטיים הבינלאומיים אינם פשוטים וכמעט לא ניתן לראות בהם מהלכים דפיניטיביים אלא אם מדובר ביחסים שבין מעצמות למדינות קטנות או בינוניות. בעיות יסוד נפתרות בדרך כלל במאבקים מזויינים ובתהליכים רב-שלביים. מלחמה היא איום אבל בעיקר - אם יודעים להיערך נכון - הזדמנות. ישראל עצמה היא הוכחה לכך: מגבולות החלוקה 1947, לקו שביתת הנשק (לימים הקו הירוק), מהקו הירק לגבולות הפסקת האש 1967 - התפתחות חיובית.
מגבולות הפסקת האש 1967 לקוי הפסקת האש 1973. הסכמי השלום עם מצרים 1978 - נסיגה לגבול הבינלאומי בעטייה של תוצאת מלחמת יום-הכיפורים. הסתלקות חוסיין מהענקת אזרחות לערביי איו"ש 1984 - ללא סיבה. הסכמי אוסלו 1993 - נסיגה (ללא סיבה מוחשית). הסכם השלום עם ירדן 1994 - נסיגות ללא סיבה ממשית. בריחה מלבנון - 2000, ללא סיבה ממשית. עקירה מרצועת עזה - 2005, ללא סיבה ממשית.
עידן נשיאות טראמפ (2016 - 2020) - הכרה בירושלים כבירה + שגרירות, הכרה בריבונות ברמת הגולן, הסכמי אברהם - התפתחות חיובית.
התמונה ברורה: המהלכים הצבאיים והמדיניים בשילוב עם תפיסה אסטרטגית לאומית עקיבה ועיקשת, מחוללים תוצאות רצויות. כשלים צבאיים ושיטת הוויתורים המדיניים לטובת פטה-מורגנה פוליטית - מוליכה לכישלונות.
המסקנה העולה מכל אלה היא: חייבים להכות בצורה ברורה ועם הישגים מוחשיים שתי הזירות - עזה וגבול לבנון. הסדר הפסקת האש חייב להתחיל מנוכחות צה"ל בשטחים הכבושים ולהבטיח את החלקים האופרטיביים של ההסדר הפוליטי. חייבים להבין שמדינה ריבונית אינה יכולה להירדם על זרי הדפנה של שיגיה ועל העצלות הכרונית לעמוד על משמר הביטחון הלאומי ולהעמידו בראש מעייניה - תנאי הכרחי לקיום פיסי ולאומי; שהרי כאן ולא בשום מקום אחר "קבור הכלב".

הערות

1. שי פירון, "20-30-50, גיבוש חוזה חדש ליום שאחרי", ידיעות אחרונות, 14.11.2023.
2. גרשון הכהן (אלוף מ'), "למלחמה עם חיזבאללה יש צורות רבות", ישראל היום, 2314.11.
3. סין כידוע מאתגרת את ארה"ב גם באוקיינוס השקט בתביעתה לריבונות על טאיוואן.
4. מב"מ – מלחמה בין מלחמות. המאבק הצבאי "הממותן" של ישראל נגד השתלטות אירן וחיזבאללה על האזורים הגובלים בה.

תאריך:  15/11/2023   |   עודכן:  20/11/2023
+משרד הבינוי מרחיב את ההגדרה של יישובים מאוימים
03:15 16/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

משרד הבינוי והשיכון מעדכן את מפת אזורי העדיפות הלאומית, במטרה לחזק את ישובי הספר  ▪  עידכון המפה יבוצע בהתאם להגדרות החדשות של מערכת הביטחון ליישובים מאוימים, ובמסגרתו יוגדלו שיעור העדיפות הביטחונית וההטבות הניתנות לתושבים ביישובים אלו  ▪  יוגדל התקציב השנתי בהיקף של כ-10 מיליון שקל ליישובים הנכללים במפה

שינוי מפת העדיפות הלאומית [בינג AI]
+תוך כדי הלחימה: מג"ד חדש לגדוד 53
02:23 16/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מפקד הגדוד שהוביל את הלחימה בעזה, סא"ל סלמאן חבקה, נפל בקרב. סא"ל רועי מונה למפקד הגדוד החדש  ▪  "סלמאן, תמיד אמרת שנועדנו להוביל לנצח. נמשיך להוביל את הגדוד לניצחון, ברוח שלך"

"תותח בן תותחים" [צילום: דובר צה''ל]
+בסיס האימונים ששימש להוצאת פיגועים
02:07 16/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

תיעוד מהשתלטות לוחמי חטיבת המילואים 14 על מוצב פלשתין של חמאס. במוצב, שהוסווה כמתקן אימונים, חשפו כוחות צה"ל מנהרות טרור, מטענים ומוקשים שנועדו לפגוע בלוחמי צה"ל

מתחפרים מול עזה [צילום: דובר צה''ל]
+מועצת הביטחון קוראת להפוגות הומניטריות ממושכות
01:15 16/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המועצה הצביעה בעד קריאה לאפשר מסדרון הומניטרי ולשחרור החטופים  ▪  בפעם הראשונה מתחילת המלחמה נמנעה ארה"ב בהצבעה, יחד עם רוסיה ובריטניה  ▪  משרד החוץ: אין מקום להפוגות ממושכות כל עוד יש 239 חטופים  ▪  ארדן: "ישראל ממילא פועלת לפי החוק הבינ״ל ואילו המחבלים כלל לא יקראו את ההחלטה"  ▪  מנגד, הפרלמנט הבריטי דחה הצעות להפוגה ולהפסקת אש

אוהלים שהקימה אונרא בחאן יונס לעזתים שהתפנו דרומה [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+דיסטל בהתכתבות פרטית: "ימי הממשלה ספורים; המפלצות גדלו תחת ממשלת נתניהו"
00:41 16/11/23  |  עידן יוסף

השרה לשעבר גלית דיסטל אטבריאן אמרה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "הוא לא המלאך שפעם הערכתי", וכי יש לה "כעס עצום כלפיו, זעם ששורף אותי מבפנים". בהתכתבות וטסאפ עם אישה בשם אור סיונוב, הודתה דיסטל אטבריאן: "הימים של הממשלה הזאת ספורים, זה ברור לחלוטין".
"את לא יודעת כמה הוא שבר אותי, ואני סותמת את הפה במאמץ עליון כרגע כי ישראל נמצאת בסכנה של ממש", כתבה. היא הוסיפה כי "הזעם על המפלצות שגדלו תחת הממשלה שלו בצפון ובדרום הוא מה ששבר אותי וגרם לי להתפטר. דקה אחרי שהמלחמה תסתיים אפתח הכל". דיסטל אטבריאן אישרה שכתבה את הדברים (הארץ).

+מפקד פיקוד המרכז: 99% מנוער הגבעות לא עושים רע לאיש
00:25 16/11/23  |  עידן יוסף

מפקד פיקוד המרכז אלוף יהודה פוקס במפגש עם יושבי-ראש יישובי בנימין וראש המועצה: ״99 אחוזים מנוער הגבעות לא עושים רע לאף אחד, לא לצבא ולא לאחרים. אין מושג כזה של 'אלימות מתנחלים'. אני אומר זאת בהזדמנויות רבות. אירועי אלימות יש בכל מיני מקומות בארץ״ (חדשות 12).

+לפיד: "נתניהו צריך ללכת הביתה עכשיו"; הליכוד: "מצער ומביש"
22:14 15/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הליכוד: לפיד עושה פוליטיקה בזמן מלחמה, מציע להקים ממשלה חדשה שתקים מדינה פלשתינית  ▪  לפיד: נתניהו איבד אמון, צריך להדיחו עכשיו  ▪  מיכאלי: שמחה על הצטרפות לפיד, חייבים להחליף את נתניהו עכשיו  ▪  לפיד: סמוטריץ' השאיר מחוץ להסכם קרן הפיצויים שלושה ישובים בעוטף  ▪  סמוטריץ': לפיד משקר, היישובים כן במתווה הפיצויים

לפיד. "פוליטיקה בזמן מלחמה" [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+צה"ל מבקש תושבי מערב חאן יונס להתפנות מזרחה
21:46 15/11/23  |  עידן יוסף

צה"ל פיזר כרוזים במערב חאן יונס שבדרום הרצועה, בהם נכתב כי חמאס וארגונים נוספים פועלים מאזור מגוריהם. התושבים התבקשו להתפנות מזרחה.

+מפקדה מבצעית, אמצעי לחימה וציוד טכנולוגי בבית החולים שיפא
21:35 15/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אחרי מתקפת הפתע שימש המקום מקלט לכ-200 מחבלים  ▪  דובר צה"ל על תזמון הכניסה: "היו שם קודם הרבה יותר אנשים וזה היה מסכן את כוחותינו. חמאס רצה להשיג תמונות של צה״ל פוגע באזרחים ובחולים"

המפקדה שנחשפה בפשיטה [צילום: דובר צה''ל]
+נתניהו נגד ארדואן: "נשיא טורקיה תומך טרור"
19:58 15/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה תקף: "הוא בעצמו הפציץ כפרים טורקיים, בתוך גבולות טורקיה. לא נסכים לקבל הטפות מוסר ממנו"  ▪  ארדואן: "ישראל - מדינת טרור שמבצעת רצח עם. חמאס - מפלגה פוליטית שזכתה בבחירות"

ארדואן. שונא ישראל [צילום: לשכת הנשיאות באוזבקיסטן]
+אירן לחמאס: "לא נתת לנו אזהרה על המתקפה, לא נילחם בשמך"
19:15 15/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המנהיג העליון של אירן, עלי ח'מינאי, העביר מסר למנהיג חמאס, איסמעיל הנייה, במהלך פגישתם בטהרן: "לא הזהרתם אותנו לגבי המתקפה על ישראל ב-7 באוקטובר ולכן לא ניכנס למלחמה בשמכם"

אבראהים ראיסי ואיסמאעיל הנייה [צילום: לשכת הנשיאות באירן/באמצעות AP]
+תימן שיגרה מל"ט שיורט בידי ספינה אמריקנית
18:45 15/11/23  |  עידן יוסף

דיווח ברויטרס: ספינת מלחמה אמריקנית יירטה בים סוף מל"ט ששוגר מתימן.

+מדד אוקטובר עלה ב-0.5%
18:36 15/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הלמ"ס: למרות קשיי המלחמה, הצלחנו לאסוף 73% מהנתונים הדרושים  ▪  האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים: 3.7% מתחילת השנה עלה המדד ב-3.4%

לחצים מנוגדים של המלחמה [צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90]
+סי"צ: צה"ל יצא משיפא; בצבא מכחישים
18:25 15/11/23  |  עידן יוסף

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי צה"ל יצא משטח בית החולים שיפא בעזה. מנהל בית החולים שיפא אמר לאל-ג'זירה: "כוחות צה"ל עזבו את המתחם, אך עדיין נמצאים סביבו".בצה"ל הבהירו כי הפעולה בשיפא נמשכת והיא תימשך לאורך זמן.
דובר המל"ל בארה"ב, ג'ון קירבי, נשאל האם ישראל קיבלה מארה"ב אישור לפעול בשיפא, והשיב בשלילה.

+איגוד הדואר העולמי מתאבל על 100 עובדי האו"ם שנהרגו בעזה
18:17 15/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

האיגוד מנע מגינוי חמאס על מתקפת הפתע וקרא להגן על עובדי דואר ועל תשתיות הדואר  ▪  הדואר הירדני הציע להעביר דואר לפלשתינים דרך גשר אלנבי  ▪  ישראל עשויה לפקח על הדואר כדי למנוע העברת חומרים אסורים לרש"פ

שתיקה רועמת מול טרור
+הוסר החשד לחדירת כלי טיס עויין באצבע הגליל
17:49 15/11/23  |  עידן יוסף

תושבי דן, שניר, ע'ג'ר, הגושרים, שאר ישוב ודפנה התבקשו להסתגר בבתיהם עד שהתברר שמדובר בזיהוי שווא.

+הממונה הבטחוני בשגרירות ההולנד בישראל: צה"ל משתמש בכוח לא פרופורציונלי
17:21 15/11/23  |  עידן יוסף

דיווח בהולנד: מסמך מסווג שחיבר הממונה הביטחוני בשגרירות הולנד בישראל טוען כי צה"ל משתמש בכוח "לא פרופורציונלי" בלחימה בעזה ופוגע במכוון בתשתית אזרחית במטרה לצמצם את הפגיעה בכוחותיו ובמטרה להרתיע את אירן וחיזבאללה. במסמך נכתב כי בשל כך מספר האזרחים שנפגעו גבוה במיוחד.

+מחאת ראש מועצת אשכול: יישן ברכב מחוץ לכנסת
17:16 15/11/23  |  עידן יוסף

ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני מוחה נגד החלטת שר האוצר סמוטריץ' שלא להכיר בכל הישובים במועצה ובצורך בסיוע, והחליט מעכשיו עד הודעה חדשה לישון ברכב מחוץ לכנסת (חדשות 12).

+בכנסת התקיים הסבב השני של הקרנת סרט הזוועות
17:10 15/11/23  |  עידן יוסף

בכנסת הסתיימה בפעם השנייה בכנסת הקרנת סרט הזוועות המתעד את טבח שמחת תורה. איימן עודה ואימאן ח'טיב יאסין דמעו או בכו. ח"כ מיכאל ביטון אמר: "היו רגעים שהייתי צריך להוריד עיניים, זה קשה מאוד". ח״כ ניסים ואטורי: "זוועות שאי אפשר לתאר. הם המציאו את הרוע מחדש". עוד חכ"לים שצפו: עומר ינקלביץ, מוטי יוגב עוזי לנדאו ויגאל ביבי (ישראל היום).
נשיא הפרלמנט הרומני הכריז שיקרין את סרט 7.10 בפני שני בתי הנבחרים בארצו – לאחר ששמע שנשיאת הפרלמנט הבלגי סירבה להקרינו; יו"ר הכנסת אוחנה: החלטה חשובה שמדגימה סולידריות וחברות אמת. סרט הזוועות של דובר צה״ל מוקרן גם לשליח של ביידן, ברט מקגורק.

+ה-FBI חושש מפיגועים בארה"ב בהשראת חמאס
16:56 15/11/23  |  עידן יוסף

ראש ה-FBI בקונגרס: "הדאגה המיידית שלנו היא שאנשים או קבוצות קטנות ישאבו השראה מעוותת מהאירועים במזרח התיכון ויבצעו פיגועים כאן בבית". לדבריו, ״המלחמה המתמשכת במזרח התיכון העלתה את האיום נגד אמריקנים בארה"ב לרמה אחרת לגמרי״.
עוד מארה"ב - דיוויד פטראוס, לשעבר ראש ה-CIA ומפקד פיקוד המרכז של ארה״ב, אומר ל-CNN: “המחשבה שהרשות הפלשתינית תשלוט בעזה היא יותר בגדר משאלת לב. זה לא משהו מציאותי כרגע. גם הם לא רוצים להיכנס על כידוני הצבא הישראלי״.

+מנהל בי"ח שיפא: "אין לנו טיפת מים"
16:51 15/11/23  |  עידן יוסף

מנהל בית החולים שיפא בעזה לאלג'זירה: "קו המים של בית החולים נפגע. אין לנו טיפת מים".

+צה"ל מגיב באש ארטילרית לעבר יעדים בלבנון
16:35 15/11/23  |  עידן יוסף

בשעה האחרונה זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. אין נפגעים. תותחי צה"ל תקפו כעת בארטילריה את מקורות הירי. בנוסף, טנקים של צה"ל תקפו עמדת תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. חיזבאללה קיבל אחריות לירי נ"ט לעבר הר דב - פעולה שנייה שארגון הטרור מקבל עליה אחריות היום.

+נתניהו בזיקים: "זוכרים שאמרו לנו שלא נפרוץ לעזה? פרצנו"
15:49 15/11/23  |  מירב ארד

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר (ד') בבא״ח העורף, בסיס האימונים של חטיבת החילוץ וההדרכה הממוקם בזיקים. ראש הממשלה קיבל סקירה על הקרב ההירואי, שהתרחש בכמה זירות במקביל, בבסיס זיקים בשבת של ה-7 באוקטובר.
נתניהו שמע ממח״ט החילוץ וההדרכה אל"ם אלעד אדרי, ממפקד בא״ח העורף סא״ל דן הרוש ומלוחמי ולוחמות החטיבה על סיפורי גבורות הלוחמים ועל שבעת הנופלים בקרב. נתניהו אמר ללוחמים: "אתם זוכרים שאמרו לנו שלא נפרוץ לעזה? פרצנו. אמרו לנו שלא נגיע לפאתי העיר עזה - הגענו. אמרו לנו שלא נכנס לשיפא - נכנסנו. וברוח הזאת אנחנו אומרים דבר פשוט - אין מקום בעזה שלא נגיע אליו. אין מסתור, אין מחסה, אין מקלט למרצחי החמאס. אנחנו נגיע ונחסל את החמאס ונחזיר את החטופים שלנו - אלה שתי משימות קדושות. אתמול בערב אני דיברתי שוב עם הנשיא ביידן. אנחנו לא מרפים, אנחנו נחסל את החמאס ונשיג ניצחון מוחלט ונחזיר את החטופים שלנו. בעזרתכם ובעזרת ה'."

+קטר מתווכת בעסקה לשחרור 50 חטופים
15:27 15/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

לפי הדיווח בסוכנות רויטרס ישוחררו כ-50 חטופים ישראלים בתמורה להפסקת אש של 3 ימים  ▪  כמו-כן תידרש ישראל לשחרר נשים וילדים מהכלא בישראל ולהגביר את הסיוע ההומניטרי לרצועה

הפגנה למען החטופים [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+אזעקה במתת
15:19 15/11/23  |  מירב ארד

אזעקת צבע אדום במתת

+צבא אדום בשדרות, איבים, ניר עם
15:17 15/11/23  |  מירב ארד

צבע אדום בשדרות, איבים, ניר עם.

+הוחלט במשרדי העבודה הכלכלה והאוצר: 3,000 עובדים זרים יוקצו לתעשייה
14:52 15/11/23  |  מירב ארד

בשורה לתעשייה: לאחר עבודת מטה בראשות משרד העבודה בשיתוף משרדי הכלכלה, האוצר, רשות האוכלוסין וההגירה והתאחדות התעשיינים, הוחלט - 3,000 עובדים זרים יוקצו לתעשייה. שר העבודה יואב בן צור: ״עבודת הצוות הבינמשרדי תאפשר לענף התעשייה לגייס עובדים במהירות וזאת כדי לתת מענה למחסור העובדים בענף ולשמירה על הרציפות התפקודית בתעשייה בזמן המלחמה״.

+לאחר בוקר שקט: נפילות באשקלון ובקריית שמונה
14:36 15/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

לא דווח על נפגעים  ▪  בצפון אותרו לפחות 10 נפילות בשטחים פתוחים. נפילה נוספת הייתה באזור קריית שמונה

גבול ישראל לבנון [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+דיווח על נפילות באשקלון ובקריית שמונה
14:19 15/11/23  |  מירב ארד

לאחר האזעקות בצפון ובדרום הארץ: נפילות נרשמו באשקלון ובקריית שמונה. שוטרי וחבלני משטרה של מרחב לכיש פועלים כעת על-מנת לבודד את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים ופריטים נוספים לשם הסרת סיכון נוסף לציבור.

+אזעקות באשקלון
14:06 15/11/23  |  מירב ארד

צבע אדום: אשקלון - דרום, אזור תעשייה הדרומי אשקלון

+הסיוע האמריקני למימון המלחמה ממשיך להיתקע
13:16 15/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הקונגרס בהליכי אישור של תקציב המשך זמני, שימנע שיתוק חלקי של פעילות הממשל - אך ללא הסיוע שביקש ביידן להעניק לישראל ולאוקראינה

ג'ונסון. נשען על הרפובליקנים [צילום: מריאם זוהאיב, AP]
+גנץ: "נגיע לראשי השלטון כמו שהגענו למוקדי השלטון"
13:16 15/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

על הכספים הקואליציוניים אמר: כל המשאבים הפנויים של מדינת ישראל - צריכים להיות מרוכזים ללחימה  ▪  על הלחימה בעזה אמר: "לא יהיו ערי מקלט, לא יהיו בתי מקלט. נגיע לכל מקום שנצטרך"

גנץ. לא יהיו ערי מקלט [צילום: לע"מ]
+המכללות האקדמיות לחינוך: "השנה האקדמית תחל ב-3 בדצמבר כמתוכנן"
13:05 15/11/23  |  מירב ארד

לימודי החינוך הם כמו לימודי הרפואה, המתקיימים גם במהלך המלחמה - לפיכך החליט פורום נשיאות ונשיאי המכללות לחינוך (רמ"א) שלא לדחות עוד את תחילת הלימודים. השנה אקדמית במכללות לחינוך תיפתח ביום ראשון, כ' בכסלו תשפ"ד, 3 בדצמבר 2023.

+ליברמן: אישור העברת דלק לרצועה - דוגמה לחוסר עמידה בלחצים של מקבלי ההחלטות
13:02 15/11/23  |  מירב ארד

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן בביקורת על מקבלי ההחלטות: "ההחלטה הבזויה לאשר העברת דלק חד צדדית לרצועת עזה ללא שום מחווה הומניטרית לחטופים שלנו ובניגוד לכל ההצהרות מתחילת המלחמה היא פשוט הזיה, ודוגמה לחוסר היכולת של מקבלי ההחלטות לעמוד בלחצים ובהתחייבויות. מה גם שאין שום סיבה להיענות לבקשה של האו״ם לאחר התבטאותיו האנטי ישראליות הגובלות באנטישמיות של מזכ״ל האו״ם, שמשקר בכל הזדמנות ועוזר בצורה ישירה לרוצחי החמאס."
ליברמן הוסיף: "כפי שכבר אמרתי, לצערי ההתנהלות הזאת מחזקת את דימויה של מדינת ישראל כמדינה שלא יודעת לעמוד על האינטרסיים שלה. כמדינה שבה מקבלי ההחלטות לא יודעים לקבל החלטות, ועם אפס יכולת עמידה בלחצים הבינלאומיים."

+ועדת החוקה אישרה את הוראת השעה לקיום דיוני בימ"ש בהיוועדות חזותית
12:35 15/11/23  |  מירב ארד

ועדת החוקה אישרה (יום ד') פה אחד וללא הסתייגויות את הוראת השעה שתאפשר בחודש הקרוב קיום דיוני בימ"ש בהיוועדות חזותית. בתום דיונים שנמשכו עד לשעות הקטנות של הלילה, פיצלה הוועדה את הצ"ח שתאפשר דיוני בימ"ש בהיוועדות חזותית במהלך חרבות ברזל. חלק אחד של הצ"ח יבטל את התקנות לשעת חירום שמכוחן לא התקיימו כמעט בחודש החולף דיונים בנוכחות עצורים אלא רק ב-VC, וחלקה השני שאושר לקריאות שנייה ושלישית הוא הוראת שעה לחודש, שתתאים את המצב בהסדרים עד לחקיקת חוק מלא ומעודכן.

+ועדת הפנים אישרה את החוק שיעניק אזרחות כבוד לחללי צה"ל שנפלו בקרבות טרם שהוכרו כאזרחים
12:20 15/11/23  |  מירב ארד

ועדת הפנים אישרה (יום ד') את החוק שיעניק אזרחות כבוד לחללי צה"ל שנפלו בקרבות טרם שהוכרו כאזרחי מדינת ישראל. יוזמי הצעת החוק, חברי הכנסת ארז מלול ויוסף טייב, סיפרו בדיון על היכרותם עם משפחתו של החייל אלי ולנטיין גנסיה ז"ל שנפל בקרב בבארי ושטרם השלים את תהליך התאזרחותו. ח"כ טייב אמר: "חלום חייו של אלי היה לקבל אזרחות ולהיות ישראלי. הבטחנו לאימו של אלי במהלך השבעה שנגשים את רצונו". ממשרד הפנים נמסר בדיון כי משרד הביטחון ימליץ על השמות והם יאושרו על ידי שר הפנים. עוד הובהר כי לאחר שאדם נפטר אי אפשר לתת לו אזרחות כפי שרצה ולכן תינתן לו אזרחות כבוד - ללא זכויות וללא חובות.

+ח"כ ח'טיב יאסין ווח"כ תומא סלימאן הורחקו זמנית מישיבות הכנסת ושכרן נשלל לשבועיים
12:02 15/11/23  |  מירב ארד

ועדת האתיקה הטילה (יום ד') סנקציות על ח"כ אימן חטיב יאסין מרע"מ וח"כ עאידה תומא-סלימאן מחד"ש-תע"ל בעקבות התבטאויותיהן נגד צה"ל. הוועדה החליטה פה אחד להטיל על חברת הכנסת חטיב יאסין סנקציה של הרחקה מישיבות הכנסת והמליאה לתקופה של חודש וכן שלילת שכר לשבועיים. בעניינה של ח"כ עאידה סולימן החליטה הוועדה להטיל עליה סנקציה של הרחקה לחודשיים מישיבות ועדות הכנסת והמליאה ושלילת שכר לתקופה של שבועיים.

+כוחות הביטחון עצרו 28 מבוקשים ביו"ש, נהרס בית לא חוקי של מחבל חמאס
11:50 15/11/23  |  מירב ארד

כוחות צה״ל, שב״כ ומג״ב עצרו הלילה 28 מבוקשים ברחבי פיקוד המרכז. בכפר שוקבא שבחטיבת אפרים נהרס בית לא חוקי של פעיל חמאס והוחרמו חומרי תעמולה במבצע נגד פעילים של ארגון הטרור חמאס. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-1,750 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,000 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס

+בנק ישראל: לעצור כעת את העברת הכספים הקואליציוניים
11:45 15/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מנהל מחלקת המחקר מתריע: הקיצוץ בתקציב השנה אינו מספיק ויש לקצץ עוד 10-8 מיליארד שקל בשנה הבאה; קורא לבלום הוצאות חדשות בעלות אופי מתמשך ובהן הכספים הקואליציוניים

מותח ביקורת על תוכנית הסיוע [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+לפיד: "ממשלת ישראל ושריה לא למדו כלום - שחררו את הכספים הקואליציונים"
11:44 15/11/23  |  מירב ארד

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד בתגובה לביקורת של בנק ישראל על שר האוצר והקיצוץ החלקי בכספים הקואליציוניים: "ממשלת ישראל ושריה לא למדו כלום. ההתעלמות הבוטה מהמלצות דרגי המקצוע פוגעת בחייהם של אזרחי ישראל בזמן מלחמה. נתניהו, סמוטריץ ושותפיו - שחררו את הכספים הקואליציונים עכשיו!".

+היישובים כסרא סמיע יאנוח ג'ת ובית ג׳אן - במתווה הפיצויים
11:35 15/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

עם הכנסת שלושת היישובים יעודכנו התקנות בהתאם ויעברו עוד היום הכנסת  ▪  סמוטריץ': "אחינו הדרוזים צריכים לקבל את מה שמגיע להם"

סמוטריץ'. "ברית חיים עם הדרוזים" [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
+ועדת הכספים אישרה העברת 470 מיליון שקל למנהלת התקומה
11:19 15/11/23  |  מירב ארד

ועדת הכספים אישרה העברת 470 מיליון שקל למנהלת התקומה, שמטרתה לדאוג למפונים ולשקם את יישובי עוטף עזה.

+דובר צה"ל בערבית הודיע על הפוגה בלחימה בשכונות באזור ג'באליה
11:14 15/11/23  |  מירב ארד

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, הודיע לתושבי צפון הרצועה כי ציר סלאח א-דין פתוח גם היום עד השעה 16:00 - למעבר תושבים דרומה. כמו כן הודיע על הפוגה בלחימה בשתי שכונות באזור ג'באליה בשעות 10:00-14:00, למטרות הומניטריות.

+שר הביטחון גלנט לשליח הבית הלבן למזה"ת: ״הפעולה בעזה לא תיפסק עד להשלמת המשימה"
11:11 15/11/23  |  מירב ארד

שר הביטחון יואב גלנט, נפגש (יום ד') עם שליח הממשל האמריקני למזרח התיכון ברט מקגורק, בלשכת שר הביטחון בקריה. גלנט סקר בפני מקגורק את ההתפתחויות האחרונות בפעולה הקרקעית בעזה, והדגיש את המורכבות הנובעת מהסוואת בתי חולים, בתי ספר ומסגדים למוקדי טרור מהם יורים על אזרחי ישראל וכוחות צה״ל. גלנט והשליח מקגורק דנו על הסיוע ההומניטרי הניתן לאזרחים, השר גלנט הדגיש כי על הקהילה הבינלאומית לסייע במאמץ זה.

+רסיסי לילה, גלנט בסופו
10:14 15/11/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

לביבי יש רגשי גדלות  ▪  הוא מדמה עצמו לדובר צה"ל  ▪  דניאל הגרי מופיע כל לילה? אז גם ביבי' מתחרה

גלנט. השתחרר מחיבוק הדב [צילום: מרק ישראל סלם]
+נחשף בוועדת הבריאות: מאז פרוץ המלחמה, הוקפאו זרעיהם של 39 גברים, 32 חיילים ו-7 אזרחים
09:46 15/11/23  |  מירב ארד

מאז פרוץ המלחמה, הוקפאו זרעיהם של 39 גברים, 32 חיילים ו-7 אזרחים. סה״כ התקבלו 42 בקשות חדשות, כאשר מתוכן לשלושה לא היה ניתן לשאוב זרע בשל סד הזמנים והתוקף שניתן ליטול לאחר המוות. כך נחשף בוועדת הבריאות של הכנסת, בראשות ממלאת-מקום יו"ר הוועדה ומיוזמות החוק ח"כ קטי שיטרית, הדנה בשעה זו, על חוק שימוש בזרע של נפטר.

+מקימים כעת ממשלת שיקום
09:41 15/11/23  |  מיכאל מירו   |   לרשימה המלאה

אני מצפה שכל חברי הכנסת יבינו שזו צורך השעה ויסכמו במהירות את המהלך של אי-אמון קונסטרוקטיבי  ▪  זהו הליך שחוסך מאיתנו עוד מסע בחירות ומבטיח שלמשך חצי שנה עד שנה תהיה כאן ממשלה מקצוענית שתפעל למען אזרחיות ואזרחי ישראל

נתניהו. עייף [צילום: מרק ישראל סלם]
+גידול של 10% בסיכון האשראי של ישראכרט בסוף הרבעון
09:33 15/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

סיכון אשראי בדירוג ביצועי אשראי עלה ב-18% לעומת שלושת הרבעונים הראשונים של 2022; החברה אינה אומרת במפורש האם כל הגידול נובע מהמלחמה, אותה הורה בנק ישראל להביא בחשבון כבר בדוחות הנוכחיים

נכון למועד הדיווח הסיכון לא התממש
+אל תעזו!
09:15 15/11/23  |  דוד מ' וינברג   |   לרשימה המלאה

למנהיגי ישראל אין מנדט לצמצם את המתקפה על חמאס  ▪  זו חובתה של ממשלת ישראל להבטיח שכל ישראלי יוכל לחיות בשקט בשלום ובביטחון, מבלי לחשוש שמחבלים יחדרו לביתו או יירו עליו טילים

הלוויתו של יונדב לוינשטיין [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+חברה סובלנית לאנטישמיות לא נשארת דמוקרטית
08:33 15/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

על-רקע גל האנטישמיות השוטף את העולם, ליפשטט אומרת בשיחה עם ניו-יורק טיימס שמדובר במשהו גרוע מכפי שאי פעם דמיינה, וקובעת: זה מתחיל במה שילדים שומעים בבית

ליפשטט. זו לא אנטי-ציונות [צילום: AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
מירב ארד
לא דווח על נפגעים    בצפון אותרו לפחות 10 נפילות בשטחים פתוחים. נפילה נוספת הייתה באזור קריית שמונה
איתמר לוין
הקונגרס בהליכי אישור של תקציב המשך זמני, שימנע שיתוק חלקי של פעילות הממשל - אך ללא הסיוע שביקש ביידן להעניק לישראל ולאוקראינה
מירב ארד
על הכספים הקואליציוניים אמר: כל המשאבים הפנויים של מדינת ישראל - צריכים להיות מרוכזים ללחימה    על הלחימה בעזה אמר: "לא יהיו ערי מקלט, לא יהיו בתי מקלט. נגיע לכל מקום שנצטרך"
איתמר לוין
מנהל מחלקת המחקר מתריע: הקיצוץ בתקציב השנה אינו מספיק ויש לקצץ עוד 10-8 מיליארד שקל בשנה הבאה; קורא לבלום הוצאות חדשות בעלות אופי מתמשך ובהן הכספים הקואליציוניים
מירב ארד
עם הכנסת שלושת היישובים יעודכנו התקנות בהתאם ויעברו עוד היום הכנסת    סמוטריץ': "אחינו הדרוזים צריכים לקבל את מה שמגיע להם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il