X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
רוצחים עזתיים [צילום: אדי ישראל/פלאש 90]
הו, התמימות הקדושה
יש שטרם הפנימו שמולנו ניצב אויב מפלצתי, שעימו יש לדבר בשפה היחידה המובנת לו, ללא מנטרות יפיופיות חלולות ברוח זכויות אדם ואחוות עמים הוי האומרים לרע טוב ולטוב רע ומה אמר על זה המשורר נתן אלתרמן?

השבוע, מקץ 38 יום לטבח המפלצתי שכמותו לא פקד עמנו מאז השואה, קיבלו בני משפחתה של ויויאן סילבר, הי"ד, חברת קיבוץ בארי, את בשורת האיוב על איתור גופתה. העובדה המדהימה, שנדרשו לא פחות מחודש ושבוע לשם זיהויים המוחלט של שרידיה המעטים, מעידה על מידת ההתעללות שעברה הסבתא בת ה-74 לפני ואחרי הירצחה, בידי הפוגרומיסטים העזתים ימ"ש.
איננו יודעים, ואולי טוב שלא נדע, אלו ייסורי גוף ונפש עברו על ויויאן האומללה. ניתן רק לשער כי עברה גהינום מפלצתי, שאפילו פשעי הנאצים מחווירים לעומתו. אבל אנחנו כן יודעים כיצד התייחסה ויויאן לשכניה הרוצחים העזתים, חודשים ושנים לפני שנטבחה ונעקדה והייתה לעולה תמימה.
סבתא ויויאן, יוצאת קנדה, הייתה יהודיה שוחרת שלום. אבל גם נאיבית להחריד. ברוב תמימותה היא התבלבלה בראיית המציאות והאמינה בתום לבבה, שרק אם יתאמצו הישראלים יותר למען השלום, ישתנה טבעם החייתי של העזתים וגם הם ייהפכו לחברי מסדר השלום. ברוב תמימותה היא ייסדה ארגוני שלום למיניהם ובהם 'נשים עושות שלום' וארגון 'אג'יק' לקידום שלום יהודי-ערבי. היא גם הייתה חברת הנהלת ארגון 'בצלם' (שמהנהלתו התפטרה השבוע גילה אלמגור, לאחר שהתפכחה מחלומות שלום השווא). כמה ממוקירי זכרה ציינו השבוע בפייסבוק כי בימי מלחמת לבנון הראשונה הצליחה להגיע עם אורי אבנרי לדאחייה בביירות ונועדה שם עם מנהיג הטרור הארכי טרוריסט ערפאת.
בשנות חייה האחרונות היא הקדישה - כמו אנשי שמאל תמימים רבים אחרים שנרצחו גם הם או נחטפו בטבח ה-7 באוקטובר - ימים שלמים לפעילות בלתי נלאית בארגון 'בדרך להחלמה'.
אכן, נדרשה מידה גדושה של נאיביות ילדותית כדי לחשוב שההיסעים החינמיים לבתי החולים בישראל, במסגרת מפעל החסד 'בדרך להחלמה', ימתנו את עוצמתה של איבת ישראל הזורמת בדמם של המרצחים העזתים. אבל מתנדבי 'בדרך להחלמה' רימו את עצמם. הם היו מתייצבים מידי בוקר בשעה מוקדמת במחסום ארז עם רכבם, כדי להסיע בהתנדבות חולי סרטן עזתיים לטיפולים רפואיים מורכבים בבתי חולים במרכז הארץ, בילינסון, שיבא ועוד. כדי להחזירם הביתה בתום הטיפול נאלצו מתנדבי 'בדרך להחלמה' לשרוף את יומם עד להסעה הביתה. כך הקריבו על מזבח השלום הדמיוני גם שעות וימים לאין שיעור.
בין המסיעים התמימים הכרתי אישית את עמיתי העיתונאי עודד ליפשיץ (84), איש שמאל מובהק, לשעבר איש מערכת יומון השמאל 'על המשמר' (ז"ל). מאז יציאתו לגמלאות ביזבז זמנו על בריאותם של העזתים. ב-7 באוקטובר גמלו לו העזתים, ולרעייתו יוכבד (שנחטפה איתו ושוחררה בינתיים), ולשאר הנאיבים מן השמאל, בהריגתם האכזרית או בחטיפתם הלא פחות אכזרית. זו מידת הכרת הטוב העזתית. ליפשיץ וחבריו ריחמו על אכזרים, ולא זכו לטיפת חסד אנושי מידיהם.
לא היה איכפת להם, למובילי החולים מעזה, שכל הסעה כזו היוותה גם, בעקיפין, סוג של תמיכה בממשלת החמאס העזתית: כל חולה עזתי שהעבירו הישראלים לטיפול בארץ, שיחרר את ממשלת החמאס מחובתה הרפואית כלפי החולים הללו. כל חולה עזתי מטופל בארץ, תרם לפינוי מקום נוסף בשיפאא, ולהקצאת כספים נוספים מתקציב הבריאות העזתי לתקציב המלחמה של החמאס. הכוונות הטובות, והנאיביות הילדותית, הובילו, כפי שהוכח ב-7 באוקטובר, לגהינום. מבחינתו של ליפשיץ אישית, כמו גם מבחינת חבריו החטופים בעזה, הגהינום נמשך עד עצם היום הזה.
לפני 608 שנה, בוועידת קונסטנץ בגרמניה, נדרש התיאולוג הרפומטור הצ'כי יאן הוס, לחזור בו מפעילותו לתיקונים באורחות הכנסיה הקתולית המושחתת. בסופו של דבר סירב הוס וב-6 ביולי 1415 הורשע והובל אל המוקד. האגדה מספרת שבעוד האש מלחכת את גופו, ניגשה ישישה מקומית אל המדורה והטילה לתוכה, מתוך אדיקות דתית תמימה, עוד זרד יבש, בהנחה שזה מה שיגביר את עוצמת האש. המעשה התמים-המטופש הזה עורר אפילו את התפעלותו של הוס, שהשמיע בעודו עולה באש את אמירתו הנודעת שתפסה מקום כבוד בלקסיקון הטיפשות העולמי: "הו, התמימות הקדושה". מאז הפכה אמירתו לציון תמימות ענקית הגובלת בטיפשות.
התמימות הקדושה הייתה לא רק נחלתם של התמימים מקיבוצי העוטף. זו פשתה בכל רחבי המדינה. עד היום לא השתכנעו במקומותינו, שכדי להילחם ברוע, צריך להשתמש בשפה שהרשעים הללו מבינים. כמאמרו של אליהו יוספיאן: "לא סושי אלא חומוס". מלחמת בני אור בבני חושך, אינה יכולה להביא הישגים של ממש כל עוד משתמשים כאן, בג'ונגל המזרח תיכוני, במנטרות יַפְיוּפִיוֹת חלולות נוסח זכויות אדם ואחוות עמים, ומתייראים משימוש מלא בשיטת הקם להורגך השכם להורגו. לא מתאים לכם? - עדיף שתשתו את הים של עזה, משתובילו את כולנו לאבדון מוחלט בידי האשמדאים בני זמננו.
למרבה הצער, עדיין לא כולם מבינים היכן הם חיים. וכך גם האירופים שארצותיהם נשטפו בהמוני קנאים איסלמיסטים. אבל למה לבוא בטענות אל היַפְיוּפִים האירופים. בני דמותם כאן בארץ משחקים לידי הרעים, וממילא מזיקים לטובים. קחו למשל את שופט ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, איתי הרמלין. יושב לו כבודו תחת סמל המדינה שמעליו, בבנין שדגל המדינה מתנוסס בשערו, ונהנה מהעוצמה והאחריות השיפוטיים שהמדינה העניקה לו, ומסרב להכיר בייחודם ובמעמדם של סמל המדינה ודגלה. בהיותו השבוע שופט תורן במחוזי תל אביב בדיונים על הארכת מעצרם של חשודים בטרור, שהובאו בפניו באמצעות מערכת וידאו קונפרנס, הפריעה לו העובדה כי החשודים צולמו כשמאחוריהם ומעבר לראשיהם סמל מנורת שבעת הקנים, עם דגל המדינה וסיסמאות פטריוטיות חיוניות לעת מלחמה.
בעיני השופט הרמלין המופע הזה לא מצא חן. מדוע מופיע סמל המדינה מעל לראשו של החשוד? אוי ואבוי! ומדוע מופיעים הכיתובים 'עם ישראל חי' ו'צה"ל ינצח' מעל לראשו של החשוד כשאפשר להסתפק בכיתוב 'בית מעצר תל אביב'? באמת אוי ואבוי. וכשהסביר לו איש המשטרה שהסמל שנגדו מתקומם כבודו, מתנוסס ממש מעל לראשו (של השופט עצמו) ובקידמת דוכנו, לא הסכים השופט להמשיך בדיון - עד שיוסרו הכיתובים ובמקומם ראוי שייכתב 'בית המעצר תל אביב'.
לא הועילו גם הסבריו של נציג המשטרה כי הדגל והסמל והכיתובים הפטריוטים נועדו בעת מלחמה לכבד את המחרפים נפשם בעזה להגנת המדינה, ואת הנופלים למען הדגל והסמל. כבודו התעקש שזו פגיעה בזכויות החשודים בטרור. בטרור, רבותי, לא בגניבת אופניים! מי שמינה את עו"ד הרמלין לתפקיד שיפוטי, היה אמור לדעת במי עסקינן. בטרם לבש את גלימת השופט, הוא ייצג בביהמ"ש מחבל חיזבאללה ועודד אותו להשתמש ברטוריקה הלקוחה מלקסיקון החיזבאללה. במקרה אחר הוא הינחה טרוריסט פלשתיני לטעון כי פעל להגנת כפרו מפני צבא הכיבוש הישראלי. וכשכבר נעשה שופט, הורה לשחרר שב"ח פלשתיני שכתב באינטרנט 'מוות ליהודים' לצידו של צילום טנק שרוף, בנימוק שעומדת לו הזכות לחופש הביטוי. חופש הביטוי? - כל הכבוד, אבל למה לעודד כך את חופש השיסוי?
בהיעדר היכרות אישית לא עם השופט ולא עם הסבתא מבארי, אני מרשה לעצמי להניח שלא שנאת ישראל עמדה מאחורי פעלותיהם. סביר יותר להניח שהתמימות הקדושה הייתה בעוכריהם; שבמוחם קוננה תפיסת מציאות מעוותת, המתקשה להבחין בין בני אור לבני חושך וצלמוות, בין שוחרי טוב לחורשי מזימות, בין רוצחים לבין קורבנותיהם. "הוֹי הָאֹמְרִים לָרַע טוֹב וְלַטּוֹב רָע, שָׂמִים חֹשֶׁךְ לְאוֹר וְאוֹר לְחֹשֶׁךְ, שָׂמִים מַר לְמָתוֹק וּמָתוֹק לְמָר" (ישעיהו ה', כ'). עליהם ועל שכמותם כבר 'ניבא' המשורר נתן אלתרמן לפני 53 שנה, כי עלול להגיע יום שבו יבלבל השטן את תפיסת עולמם של היהודים וישכיח מהם שעימם הצדק, והם עוד עלולים להכיר ב'זכויותיהם' של רוצחי עמם:
"אָז אָמַר הַשָּׂטָן: הַנָּצוּר הַזֶּה/ אֵיךְ אוּכַל לוֹ? /[הן] אִתּוֹ הָאֹמֶץ וְכִשְׁרוֹן הַמַּעֲשֶׂה /וּכְלֵי מִלְחָמָה וְתוּשִׁיָּה עֵצָה לוֹ. //וְאָמַר: לֹא אֱטֹל כֹּחוֹ /וְלֹא רֶסֶן אָשִׂים וָמֶתֶג /וְלֹא מֹרֶךְ אָבִיא בְּתוֹכוֹ, /וְלֹא יָדָיו אַרְפֶּה כְּמִקֶּדֶם, /רַק זֹאת אֶעֱשֶׂה: אַכְהֶה מֹחוֹ / וְשָׁכַח שֶׁאִתּוֹ הַצֶּדֶק"... למרבה הצער, לא מעטים בישראל שכחו עם מי הצדק ועדיין מתבלבלים בתפיסת המציאות.

תאריך:  16/11/2023   |   עודכן:  18/11/2023
+דיסטל: הקדוש ברוך דיבר אלינו בחרון אף, ואני הקשבתי לו
01:54 17/11/23  |  עידן יוסף

ח״כ גלית דיסטל-אטבריאן (הליכוד) אומרת כי ראש הממשלה ״נתניהו חייב להישאר במלחמה. אין כשיר ממנו. הוא עושה עבודה פנומנלית. אין בן אדם במפה הפוליטית שיכול לעמוד באירוע. אני זוכרת את בנט מאבד את זה במליאה כשהיינו באופוזיציה. אני לא אומרת שבנט חלש, אבל המשחק הזה קשוח. בטח עכשיו״. ‏
במשדר בערוץ 14 סיפרה: ״בבוקר של הטבח הפכתי לבן אדם אחר. הקדוש ברוך דיבר אלינו בחרון אף, ואני הקשבתי לו. אנחנו עומדים על סף תהום. ומה אנחנו עושים? מושכים זה לזה את השיער ולא לומדים. הפניתי את האצבע אליי ונחרדתי שפילגתי ושיסיתי. כל המלחמות שניהלתי היו צודקות 100 אחוז, לא חוזרת בי - אבל הדרך״.
על התפטרותה מהממשלה אמרה: ״אני הולכת לפתוח על מה שעברתי במשרד ההסברה. זה לא נתניהו, זו הסביבה הקרובה אליו - יש שם כמה יועצי אחיתופל. הייתה שם בעיה ביורוקרטית קשה, ואני סותמת את הפה. אני לא ניר חפץ ואני לא גדעון סער ובוגי יעלון. אני לא מהאנשים ש'כשנתניהו לא מתנהג אליי יפה - הוא המנהיג הגרוע בעולם'״.

+בעקבות הנזק למשק: נשקל שחרור חלק מאנשי המילואים
01:16 17/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

במערכת הביטחון בוחנים אפשרות לצמצם את מספר מגויסי המילואים ולשחרר את חלקם לבתיהם כדי שיוכלו לשוב למקומות העבודה  ▪  עלות ימי המילואים עומדת על כחמישה מיליארד ש"ח בחודש

חיילי מילואים בהפוגה במעיין ברמת הגולן [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
+ישראל תתבקש שוב להעביר דלק - הפעם לתקשורת בעזה
01:05 17/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בהעדר דלק למתקנים, הופסקו האינטרנט והתקשורת הסלולרית והקווית ברצועה  ▪  היוזמה הבינ"ל מצריכה אישור של הקבינט  ▪  קפריסין וישראל החלו לקדם יוזמה להקמת מסדרון הומניטרי בין האי לבין רצועת עזה

כוחותינו במחנה הפליטים שאטי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+אוסטין: אולי ישראל לא תשמיד את כל מחבלי חמאס
23:30 16/11/23  |  עידן יוסף

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין: ״האם ישראל יכולה להשמיד את חמאס? היא יכולה. האם זה אומר השמדת כל מחבל חמאס שנמצא בעזה - אולי לא. צריך לבחון את הדברים ולראות מה התנאים שצריכים להיות בשטח, לפני השלב של 'היום שאחרי'."

+הפנטגון: המל"ט ששוגר מתימן יורט כי טס קרוב
23:16 16/11/23  |  עידן יוסף

הפנטגון חוזר בו: דוברת הפנטגון הודיעה הערב כי המל"ט ששוגר אתמול מתימן ויורט בים סוף על ידי ספינת המלחמה USS Thomas Hudner לא כוון ישירות אליה, אבל הוא טס קרוב אליה והוחלט ליירט אותו.

+השר סמוטריץ': שחרור החטופים - לא במו"מ אלא באש וגופרית
23:05 16/11/23  |  עידן יוסף

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "העובדה שאחרי 41 יום סינוואר עוד מסוגל לנהל מו"מ ולקבוע את תנאי שחרור החטופים אומרת שאנחנו לא בכיוון. הגיע הזמן שקבינט המלחמה ישדר עוצמה ויבהיר במעשים לנאצי הזה ולפטרון הקטרי שלו, שמכאן והלאה רק אנחנו קובעים את התנאים, ובעיקר שמנוי וגמור איתנו להשמיד אותו ואת הארגון שלו טוטאלית.
"כבר מזמן היינו צריכים להיות במצב שבו אנחנו מסרבים לנהל מו"מ ומדברים רק באש וגופרית והוא רודף אחרינו ומתחנן לעסקה. זו הדרך היחידה להחזיר את החטופים כולם ולהשיב את הביטחון למדינת ישראל. לא עוצרים עד שמנצחים".

+צה"ל תקף עמדות צבאיות של חיזבאללה
22:43 16/11/23  |  עידן יוסף

מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום (ה') מספר מטרות טרור של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו, מספר עמדות צבאיות בהן פעלו מחבלי ארגון הטרור.
כמו כן, מוקדם יותר היום מחבלים שיגרו מספר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר מוצבי צה"ל במרחב בירנית וראש הנקרה. אין נפגעים. כוחותינו תקפו בארטילריה את מקורות הירי.

+"הליקויים בקידום קצינים בכירים בצה"ל והתוצאה - הטבח העוטף"
22:20 16/11/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

פרק 9 מדיון עומק עם אל"ם (מיל') ד"ר רונן איציק, המתאר באופן מפורט את הליקויים בקידום קצינים בכירים בצה"ל והתוצאה - טבח 7 באוקטובר

קיבוץ בארי אחרי מתקפת ה=7 באוקטובר [צילום: אדי ישראל/פלאש 90]
+נתניהו: ראיות שחטופים הוחזקו בשיפא
22:14 16/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הקו האדום של ישראל כולל כ-50 אימהות וילדים, אך חמאס משחק משחקים ומערים קשיים  ▪  הקבינט יכריע כיצד להתנהל בסוגיה והאם הגיעה העת לכיבוש דרום הרצועה

רא"ל הרצי הלוי ובנימין נתניהו בפתח ישיבת קבינט המלחמה [צילום: חיים צח/לע"מ]
+חשש לאירוע בטחוני בגבול סמוך לאשדות יעקב
21:58 16/11/23  |  עידן יוסף

בשל חשש לאירוע בגבול, תושבי אשדות יעקב התבקשו להכנס לבתיהם ולנעול דלתות.
נמסר להם כי לא תתאפשר יציאה או כניסה של רכבים לישוב למעט כוחות בטחון.

+תא"ל הגרי: מצאנו בבית החולים רכב חמוש שהוכן לטבח ב-7.10
21:38 16/11/23  |  עידן יוסף

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי: "הנהגת חמאס בלחץ כי הם יודעים מה הם מסתירים. כוחות צה"ל איתרו תשתיות טרור בבתי חולים בשימוש ארגון הטרור חמאס. בבית החולים שיפא נחשפו תשתיות טרור, פיר מנהור מבצעי ורכב שהוכן לטבח ב-7.10 ובו אמצעי לחימה רבים".
הגרי דיווח על חיסול רשימת בכירי חמאס שהיו בבונקר תת-קרקעי.

+גופתה של החטופה יהודית וייס חולצה על-ידי כוח צה״ל
20:16 16/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

גופתה של תושבת בארי חולצה ע״י כוח צה״ל ממבנה סמוך לבית החולים שיפא והועברה לשטח ישראל  ▪  בכך עלה ל-90 מספר הנטבחים בקיבוץ  ▪  בעלה שמוליק נרצח בשבת השחורה לנגד עיניה

יהודית וייס ז"ל הי"ד. הייתה חולת סרטן
+הרמטכ"ל רומז לדרג המדיני על רצונו להרחיב את התמרון
20:08 16/11/23  |  עידן יוסף

הרמטכ״ל הרצי הלוי מאותת לדרג המדיני ולציבור על הרצון להרחבת הפעולה הקרקעית לצפון הרצועה כדי להשיג את מטרות המלחמה. בשיחה עם כוחות צה״ל בתוך רצועת עזה, אמר: ״בהתפתחות קדימה של המערכה, עם מה שאתם עשיתם כאן עם הגדודים האלה, אוגדה 36 ו-252, אנחנו די קרובים להשמיד את המערכת הצבאית שהייתה בצפון הרצועה. נשלים את זה, יש לנו השלמות לעשות, אבל מתקרבים לזה יפה.
"צה"ל הולך להמשיך את המהלכים ברצועת עזה, וככל שזה תלוי בנו, עוד אזור ועוד אזור, והולך להרוג את המפקדים ולהרוג את הפעילים ולהשמיד את התשתיות.

+שי גולדן נגד נתניהו: ״רצה להיזכר כמגן עם ישראל"
19:44 16/11/23  |  עידן יוסף

איש התקשורת שי גולדן (עכשיו 14) בריאיון לרדיו כאן תרבות: ״האירוניה ההיסטורית של נתניהו היא שהוא רצה להיזכר כמגן עם ישראל, ומה ידברו עליו בעוד מאתיים שנה? רק על זה. במשמרת שלו קרה אחד ממעשי הטבח הנוראיים של העם היהודי".

+רוסיה הכינה טיל בליסטי בין-יבשתי עם כלי גלישה היפר-סוני
19:29 16/11/23  |  עידן יוסף

דיווח ברוסיה: בממגורות שיגור בדרום רוסיה טענו הכוחות הרקטיים טיל בליסטי בין-יבשתי בכלי גלישה היפר-סוני מסוג "אוונגרד" המסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני.

+הותר לפרסום: ההרוג בפיגוע במחסום המנהרות הוא לוחם צה"ל
18:14 16/11/23  |  עידן יוסף

לוחם צה״ל, רב״ט אברהם פטנה ז"ל הי"ד, בן 20 מחיפה, נפל היום בפיגוע במחסום המנהרות בירושלים. הוא היה לוחם בגדוד ארז בחיל המשטרה הצבאית.

רב"ט אברהם פטנה ז"ל הי"ד
+אלוף בר: "החלוקה הפשטנית וההיסטורית של האוויר והיבשה היא נחלת העבר"
17:12 16/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מפקד חיל-האוויר אומר כי מעולם הקשר בין טייס למפקד טנק לא היה ישיר והדוק כל כך  ▪  ״אנו פוגעים בחמאס על הקרקע ומתחת לפני הקרקע - פגענו באלפי מחבלים, ועוד נגיע לכולם"  ▪  "חיל-האוויר כזרוע האסטרטגית של מדינת ישראל ערוך ופועל בכל רחבי המזה"ת ובכל זירה נדרשת״

בר. "ממש חשתי זאת באוויר" [צילום: דובר צה''ל]
+שירותי התקשורת בעזה קרסו
17:11 16/11/23  |  עידן יוסף

חברת PalTel מכריזה על קריסה מוחלטת של שירותי האינטרנט, הסלולר והטלפון הקווי בעזה. לטענתה, הדבר נגרם כתוצאה ממניעת כניסת דלק ומיצוי כל מקורות האנרגיה לגיבוי ולהפעלת מרכיבי הרשת המרכזיים.

+צה"ל: קשר מובהק בין פעילות חמאס בבית החולים לסוגיית החטופים
17:09 16/11/23  |  עידן יוסף

צה"ל: במהלך הסריקות במרחב שיפא אותרו אמצעים טכנולוגיים, לרבות אמצעי מחשוב ועליהם מידע ותיעוד שנחקרים כעת. יש בידינו מידע מובהק המצביע על קשר בין פעילות החמאס בבית החולים לסוגיית החטופים.

+שיגורים משטח לבנון - נפילות בשטח לא מאוכלס
16:59 16/11/23  |  עידן יוסף

בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב שתולה ואבן מנחם, זוהו מספר שיגורים מלבנון לשטח ישראל. הם פגעו בשטח לא מאוכלס. בנוסף, מחבלים שיגרו טיל נ"ט לעבר מוצב צה"ל במרחב דוב"ב. אין נפגעים. חיל-התותחנים ביצע ירי ארטילרי לעבר לבנון.

+תיעוד מהקרב בו חיסלו לוחמי חטיבת הצנחנים מחבלים בצפון הרצועה
15:13 16/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בהיתקלות נפצע סמ״ר יהונתן יצחק סמו ז"ל ושני לוחמים נוספים  ▪  הלוחמים ירו לעבר המחבלים והכווינו לעברם ירי טנקים ותקיפה מהאוויר

פעילות חטיבת הצנחנים באזור שיח׳ עג׳לין [צילום: דובר צה"ל]
+הושק אתר לאומי אחוד: חרבות ברזל - מידע לציבור ממשרדי הממשלה
15:03 16/11/23  |  מירב ארד

מערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה, בשיתוף מערך הדיגיטל הלאומי, ריכזו את כל המידע הממשלתי לציבור בימי המלחמה באתר אחד, השואב את מקורותיו ממשרדי וגופי הממשלה השונים. באתר האחוד ניתן למצוא מידע ייעודי למשרתי המילואים, לשכירים ולבעלי עסקים, כמו גם חדשות עדכניות ממשרדי הממשלה, הפנייה לאתרים הרשמיים של משרדי הממשלה השונים ועוד.
עוד ניתן למצוא באתר האחוד גם את כל המידע והשירותים שמשרדי הממשלה מעניקים למשפחות אשר פונו מבתיהן בשל המלחמה, קישור למערכת ״יחד״ לעידכון המיקום ושליחת בקשות פרטניות למשרדי הממשלה, זכויות והקלות וכל המידע הנדרש על מגוון השירותים ממשרדי הממשלה בימים אלו.

+"מצאנו על מחשבים ניידים בשיפא תמונות של חטופים"
14:43 16/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

דובר צה"ל לתקשורת הבינלאומית חשף לרשת BBC כי על מחשבים ניידים בבית החולים שיפא נמצאו תמונות של חלק מהחטופים

סא"ל ג'ונתן קונריקוס בתיעוד מבי"ח שיפא [צילום: דובר צה"ל]
ציוד לחימה וציוד צבאי ששימש את חמאס בשיפא [צילום: דובר צה"ל]
+33 מבוקשים נעצרו הלילה ברחבי פיקוד המרכז, 20 מתוכם משוייכים לחמאס
14:20 16/11/23  |  מירב ארד

צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה 33 מבוקשים ברחבי פיקוד המרכז, 20 מתוכם משוייכים לארגון הטרור חמאס. כמו כן מופה בית המחבל מארגון הטרור חמאס אשר היה שותף לביצוע הפיגוע בחווארה בו נרצחו שי ואביעד ניגרקר ז"ל, הכוחות ממשיכים בפעילות לסיכול טרור בכפר אל מועייר שבבנימין. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 1,750 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,050 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס

+צה"ל תקף בשטח לבנון חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט
14:11 16/11/23  |  מירב ארד

לפני זמן קצר, כוחות צה"ל תקפו בשטח לבנון חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל. כמו-כן, מחבלים ביצעו מספר שיגורים לעבר מרחב משגב עם ולעבר מוצבי צה"ל במרחב מטולה ויפתח. אין נפגעים. כוחות צה"ל תוקפים בירי ארטילרי את מקורות הירי

+גנץ בביקור בערערה בנגב: "אנחנו לצידכם. כולנו שותפי גורל"
14:10 16/11/23  |  מירב ארד

השר בני גנץ בביקור בערערה בנגב: "המתקפה הרצחנית של חמאס וירי הטילים נועדו כדי להשמיד את ישראל - ומולם מתגלה חברה אחת חזקה. הגעתי הבוקר לערערה בנגב, כדי לחזק את משפחות הנרצחים, וביקשתי לומר להן - אנחנו לצידכם. כולנו שותפי גורל."
גנץ הוסיף: "אני מברך על ההתגייסות של ההנהגה המקומית למאמץ האזרחי, על האחריות ועל הסולידריות שמתגלה בעת החירום הזו. עלינו מוטלת החובה לעשות הכל כדי לחזק את החברה הישראלית כולה, וכדי להחזיר את הביטחון - לכל מקום."

+קבינט המלחמה המצומם יתכנס הערב
13:56 16/11/23  |  מירב ארד

ברקע המגעים לתיווך עסקת חטופים: קבינט המלחמה המצומם יתכנס הערב (יום ה').

+מלחמת עזה - גורל החטופים
13:46 16/11/23  |  מוטי דרויש   |   לרשימה המלאה

רור שחמאס נמצא במצוקה קשה, שנוצרה עקב פעולת צה"ל בצפון הרצועה  ▪  האינטרס העיקרי שלו הוא בהפסקת אש

מצוקה גוברת [צילום: עטיה מומחמד/פלאש 90]
+"כלל הישובים באשכול כלולים במתווה הפיצוי בתקנות מס רכוש"
13:06 16/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

שר האוצר הסביר: גדי ירקוני התבלבל בעניין הזה עובדתית. הוא ואני ישבנו אתמול בלילה, הסברתי לו והוא הבין וקיבל  ▪  באשר לדרישתו לכלול שלושה ישובים רחוקים יותר מהגבול כזכאים להטבות מס השיב: "זה משהו אחר מתקנות מס רכוש. בהחלט שווה דיון"

סמוטריץ'. "עמבקש לעשות סדר בפייק" [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
+כאשר מקצוע הצילום הופך לכלי נשק במלחמה
12:36 16/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ניו-יורק טיימס סוקר את ההתלבטויות שבפני אמצעי התקשורת בבואם להחליט אלו דימויים ויזואליים של המלחמה לפרסם  ▪  ההחלטה אינה קלה ובמערכות מתנהלים ויכוחים יום-יומיים

גופות קורבנות הטבח במכון לרפואה משפטית [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
+קצין צנחנים נפל בקרב בצפון הרצועה; ולוחם מ"צ בפיגוע במחסום המנהרות
12:36 16/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

סרן שלמה בן נון, בן 22 ממודיעין, סגן מפקד פלוגה בגדוד 202  ▪  רב״ט אברהם פטנה, בן 20 מחיפה, לוחם בגדוד ארז נפל בפיגוע במחסום המנהרות  ▪  עד כה הותרו לפרסום שמותיהם של 372 חללי המלחמה

סרן שלמה בן נון ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
+לקראת השיבה, הלב הולם
11:58 16/11/23  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה

מן הכתבים וצוותי הטלוויזיה מהם אנו מצפים שיעשו את מלאכתם החיונית, הנצחת האירוע, תוך ריסון עצמי  ▪  הם נדרשים להפגין מידה עצומה של איפוק כדי שלא תיווצר לעיני כל "התנפלות" מצולמת

עידן ההמתנה [צילום: אורן בן-חקון/פלאש 90]
+עשור התשתיות הלאומיות 2034-2024
11:57 16/11/23  |  עמית דובקין   |   לרשימה המלאה

דווקא זוהי העת, בהפוך על הפוך, לנווט כמה שיותר תקציב ממשלתי באופן ממוקד לטובת תשתיות, זאת כולל תשתיות לתעסוקה, דיור ותחבורה, ולמצב מחדש את מדינת ישראל בצמרת המדינות המפותחות בעולם

חוסן לאומי [צילום: יוסי אלון/פלאש 90]
+מטוסי קרב השלימו תקיפת מטרות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון
11:51 16/11/23  |  מירב ארד

לפני זמן קצר מטוסי קרב השלימו תקיפת מטרות טרור של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון.
בין המטרות שנתקפו, מספר עמדות צבאיות בהם פעלו מחבלי הארגון. כמו-כן, לפני זמן קצר כוחות צה"ל תקפו מחבל שפעל בשטח לבנון, סמוך למרחב שלומי.

+אושרו התקנות לפיצוי מוגדל בגין נזק ביטחוני עקיף
11:46 16/11/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

התקנות מסדירות שלושה מסלולים של פיצוי מוגדל עבור עסקים באזורים אלה, אשר עומדים בתנאי הזכאות לפיצויים לפי תקנות מס רכוש, לרבות הפסקת פעילות ותשלום שכר לעובדים

מסלול דומה לישוב ספר [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
+צה"ל השיג שליטה מבצעית במעגן עזה
11:45 16/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

חוסלו 10 מחבלים וטוהרו כלל המבנים בשטח המעגן  ▪  הופלה אנדרטה שמאדירה את אירועי המרמרה  ▪  חלק מלוחמי שייטת 13 שלקחו חלק בהשתלטות לחמו גם על המרמרה

השתלטות על המעגן המרכזי ברצועת עזה [צילום: דובר צה"ל]
+אנרג'יאן: מצב הביטחון לא משפיע על ההפקה מכריש
11:01 16/11/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

החברה הודיעה כי היא ממשיכה להתקדם ליעדיה לטווח הקרוב הכוללים הפקת 200 אלף חביות שווה ערך נפט ביום מכלל נכסיה, הכנסות בהיקף 2.5 מיליארד דולר אך הבהירה שהיעדים הללו עלולים להתעכב בשל דחיית התקנת המתקן הנוסף לטיפול בנוזלים הידרוקרבוניים על אסדת כריש בשל המצב הביטחוני

מנכ"ל אנרג'יאן מתיוס ריגס [צילום: חן גלילי עבור חברת אנרג'יא]
+החטופים בעזה - כתמי חרפה על ממשלת ישראל
10:40 16/11/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

כל יום שחולף ותינוקת יהודייה נמצאת באפלת השבי - וחלפו כבר כארבעים יום - זה כתם של חרפה שנושאת על גבה ממשלת ישראל

החזירו אותם הביתה! [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+"חיכינו 40 יום, אין יותר זמן - יש להקים ממשלה חדשה"
10:06 16/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

קורא להקים בכנסת הנוכחית - ממשלה שתהיה ממוקדת בטיפול באזרח, לא בפוליטיקה. ממשלה עם בסיס רחב ככל האפשר  ▪  קרא להציב חזון ישראלי חדש: ממשלה יעילה שעובדת בשביל אזרחיה

לפיד. הזדמנות ליצור טוב משותף [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+בוטות לשון וגסות רוח של שר האוצר
09:52 16/11/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

קשה לקבל שר יהיר, שמגיב בזלזול לתוכנית עבודה מסודרת, שהגיש לו אגף התקציבים לחילוץ המשק מהמצב בו הוא נמצא

סמוטריץ'. [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
+ניו-מד: ייתכנו קשיים בביטוח אסדות הגז הטבעי
09:14 16/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

השותפות מזהירה שייתכן שלא תוכל לרכוש ביטוחים בתנאים סבירים, אם בכלל, ובמיוחד לסיכוני מלחמה וטרור לאסדות בשדות לוויתן, כריש ותמיד

אסדת לוויתן. השדה הגדול בישראל [צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90]
+ביום שאחרי: ממשלת טכנוקרטים
08:56 16/11/23  |  אודי דקל   |   לרשימה המלאה

מומלץ לישראל להציג תוכנית לכינון ממשלת טכנוקרטים לרצועת עזה, בתמיכת מדינות ערב הפרגמטיות והקהילה הבינלאומית ובתיאום עם הרשות הפלשתינית. כך ניתן יהיה לייצב את רצועת עזה, לחדש את הנורמליזציה עם ישראל ולכונן ארכיטקטורה מתונה מול אירן

יש תוכנית צבאית, אין תוכנית מדינית [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
+שיקום נזקי המלחמה: צד הנדל"ן
08:55 16/11/23  |  עו"ד איילת צור   |   לרשימה המלאה

שלושה מסלולים חוקיים מאפשרים את שיקום הבתים שנהרסו במלחמת חרבות ברזל  ▪  לכל אחד יש יתרונות וחסרונות, את כולם יש לעדכן וייתכן שהדרך הטובה ביותר היא לשלב ביניהם

נחל עוז. רצויה ראייה כוללת [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+הצעה להקמת ממשלה לאחר המלחמה
08:51 16/11/23  |  רבקה שפק ליסק   |   לרשימה המלאה

ישראל תקרא לתושבי כל שכונה ברצועה לבחור ועד שכונה שיטפל בשיקומה ובניהולה  ▪  ישראל תקרא לתושבי כל שכונה ברצועה לבחור ועד שכונה שיטפל בשיקומה ובניהולה

מה התוכניות [צילום: דוברות צה"ל/AP]
+עלייה של 10% ברווחי פרטנר ברבעון השלישי
08:50 16/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אין שינוי ברווח בשלושת הרבעונים הראשונים  ▪  צופה ירידה של 10 מיליון שקל לחודש מהכנסותיה משירותי נדידה בשל המלחמה

מגבירה את המכירה המקוונת
+ירידה של 39% ברווחי דלתא גליל בשלושת הרבעונים הראשונים
08:33 16/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הרווח ירד ב-18% ברבעון השלישי  ▪  מדווחת שנכון לעכשיו אין למלחמה השפעה מהותית על פעילותה: כמעט כל החנויות פתוחות וצורכי הלוחמים והמפונים הגבירו את הביקוש לחלק ממוצריה

אין בעיות בשרשרת האספקה
+לנצל את מלחמת התקומה
08:25 16/11/23  |  גדי חיטמן   |   לרשימה המלאה

עם ישראל הוכיח בחודש האחרון שהוא מוכן לשאת מחיר כואב  ▪  כל אומה חייבת לצרוב באתוס שלה שקורבנם לא היה לשווא אם היא אומה חפצת חיים

לא לעצור [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+מטוסי קרב תקפו את ביתו של איסמעיל הנייה
08:24 16/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ביתו של ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס ששימש כתשתית טרור וכמקום מפגש עבור בכירי הארגון  ▪  במחנה שאטי אותרו מערכות צלילה, מטענים וכלי נשק

פעילות צה"ל ברצועה [צילום: דובר צה"ל]
+בנק הפועלים הפריש 662 מיליון שקל לסיכוני אשראי
08:19 16/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הגדיל ב-36% את ההפרשה בגין חובות הממשלה וב-3% בגין חובות מסחריים  ▪  עלייה של 17% ברווח מתחילת השנה  ▪  קיצץ את שיעור הדיבידנד במחצית ל-20% מהרווח הרבעוני

ירידה של 6.5% ברווח הרבעוני [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+אינטלקטואלים, אולי תשתקו?
08:10 16/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המומחה לפילוסופיה של המשפט טוען שאמנם העקרונות פשוטים, אך העובדות במלחמת חרבות ברזל הן סבוכות, השאלות הן קשות - ולאינטלקטואלים שמתבטאים בנחרצות אין מספיק ידע כדי להביע דעה

בוגדים בתפקידם [צילום: קרלוס אוסריו, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הו, התמימות הקדושה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מילה בסלע. ערבים מבינים ערבית ל"ת
סתם אחד  |  19/11/23 11:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
מירב ארד
שר האוצר הסביר: גדי ירקוני התבלבל בעניין הזה עובדתית. הוא ואני ישבנו אתמול בלילה, הסברתי לו והוא הבין וקיבל    באשר לדרישתו לכלול שלושה ישובים רחוקים יותר מהגבול כזכאים להטבות מס השיב: "זה משהו אחר מתקנות מס רכוש. בהחלט שווה דיון"
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס סוקר את ההתלבטויות שבפני אמצעי התקשורת בבואם להחליט אלו דימויים ויזואליים של המלחמה לפרסם    ההחלטה אינה קלה ובמערכות מתנהלים ויכוחים יום-יומיים
מירב ארד
סרן שלמה בן נון, בן 22 ממודיעין, סגן מפקד פלוגה בגדוד 202    רב״ט אברהם פטנה, בן 20 מחיפה, לוחם בגדוד ארז נפל בפיגוע במחסום המנהרות    עד כה הותרו לפרסום שמותיהם של 372 חללי המלחמה
יעקב אחימאיר
מן הכתבים וצוותי הטלוויזיה מהם אנו מצפים שיעשו את מלאכתם החיונית, הנצחת האירוע, תוך ריסון עצמי    הם נדרשים להפגין מידה עצומה של איפוק כדי שלא תיווצר לעיני כל "התנפלות" מצולמת
עמית דובקין
דווקא זוהי העת, בהפוך על הפוך, לנווט כמה שיותר תקציב ממשלתי באופן ממוקד לטובת תשתיות, זאת כולל תשתיות לתעסוקה, דיור ותחבורה, ולמצב מחדש את מדינת ישראל בצמרת המדינות המפותחות בעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il